جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

استعلام گواهی ارزش افزوده شرکتها

گواهی مالیات بر ارزش افزوده

در این مقاله به صورت تخصصی به بحث درباره بررسی و استعلام گواهی ارزش افزوده  خواهیم پرداخت، در ابتدا بهتر است با ماهیت مالیات بر ارزش افزوده و تاثیر آن بر روی قیمت کالاهای مصرفی آشنا شویم. برای کسب اطلاعات تکمیلی بهتر است تا انتهای همین مقاله همراه ما باشید.

گواهی مالیات بر ارزش افزوده

به احتمال زیاد تا به امروز عبارت ارزش افزوده را بر روی محصولاتی که خریداری می کنید مشاهده کرده اید و این سوال برای شما پیش آمده که در کل معنی و هویت ارزش افزوده چیست؟

بعضی از افراد از ارزش افزوده ای که بر روی کالاها و عرضه آن ها درج می شود اطلاعی ندارند و پس از اطلاع از آن دلیل این هزینه را می خواهند که ما به آن ها در ادامه می گوییم.

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم در حقیقت ارزش افزوده نوعی مالیات می باشد که به غیر از تولید کننده هر واسطه ای وظیفه دارد آن را یکبار پرداخت نماید و در دفعه های بعد آن را از مشتری دریافت و به حساب دولت واریز کند.

همه افرادی که مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند وظیفه دارند در پایان هر فصل با فرصت 15 روزه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده خود را ارائه و پرداخت کنند. در صورتی که این چنین نباشد از سوی ارگان های مربوطه با آن ها به صورت قانونی برخورد می شود که مشمول جریمه خواهد شد.

گواهی ارزش افزوده و کاربرد آن

برگه ای که در قالب A5 می باشد و از جانب سازمان امور مالیاتی صادر می گردد گواهی ارزش افزوده گفته می شود.

تمامی خریداران کالاها و یا اشخاصی که می خواهند از خدمات بهره ببرند این امکان را دارند در هنگام پرداخت هزینه های مربوط به مالیات بر ارزش افزوده در صورت حساب فروشندگان، اقدام به اخذ گواهی ثبت نام از آن ها نمایند و بعد از مشاهده آن و اطلاع از اعتبار تاریخ برای پرداخت هزینه های آن اقدام نمایند.

تمامی فروشندگان کالا و خدماتی که این قانون را شامل می شوند مستلزم به ارائه گواهینامه ثبت نام ارزش افزوده به مشتریان خود هستند.

از انجایی که از قبل مشخص شده، برای انجام هر فعالیتی درباره امور مربوطه به مجوزهایی از سازمان و ارگان های مربوط به آن نیاز است. برای انجام امور مالیاتی و هم چنین به جهت انجام و تکمیل حساب های مالیاتی به گواهینامه ارزش افزوده نیاز خواهد بود.

گواهی ارزش افزوده گواهی می باشد که بعد از ثبت شرکت و دریافت کد اقتصادی مودیان باید حتما برای دریافت آن اقدام کنند.

خریداران وظیفه دارند در هنگام پرداخت مبلغ مالیات بر ارزش افزوده در صورتحساب های فروشندگان، گواهی ثبت نام را از آن ها بخواهند و بعد از آنکه آن و اعتبار تاریخ را مشاهده کردند برای پرداخت آن اقدام کنند.

شما با وارد شدن به پایگاه اینترنتی https://www.evat.ir می توانید اطلاعاتی را درباره اینکه چگونه می توانید از گواهینامه ارزش افزوده شرکت ها استعلام بگیرید کسب کنید همچنین می توانید برای بررسی اعتبار گواهی ارزش افزوده هم اقدام نمایید:

بعد از اینکه به سامانه ذکر شده وارد شدید باید به عنوان پرداخت کننده شماره اقتصادی جدید، شماره ملی را وارد نمایید سپس بر روی گزینه جستجو کلیک کنید در این حالت نتایجی که بدست آمده برای شما نشان داده می شوند.

مشمولین مالیات بر ارزش افزوده

تمامی اشخاص حقیقی که به فعالیت و کسب درآمد در فعالیت های اقتصادی خود مشغول باشند و این درآمد را از فروش محصولات خود یا عرضه خدمات به دست می آورند ملزم به پرداخت مالیات می باشند.

در خصوص پرداخت مالیات ممکن است افرادی که زمینه کاری آن ها فروشنده مواد اولیه کشاورزی، کود و بذر، فروشندگان شیرخشک و دیگر مشاغل باشند معاف باشند.

اشخاص حقوقی که شرکتی را پایه گزاری کرده اند و شماره ثبت هم دارند باید مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند نکته قابل توجهی در این راستا وجود دارد و آن این است که اگر اشخاص حقوقی فعالیتی دیگر انجام می دهند و از آن فعالیت درآمد کسب می کنند و در قبال پرداخت مالیات بر ارزش افزوده موظف هستند.

بررسی اعتبار ارزش افزوده

بررسی اعتبار ارزش افزوده

بر طبق تشخیص حوزه مالیات بر ارزش افزوده، اعتبار این گواهی به صورت 6 ماهه یا یک ساله صادر می شود که بعد از به اتمام رسیدن تاریخ اعتبار ارزش افزوده همه افراد از قبیل اشخاص حقیقی و حقوقی مستلزم تمدید اعتبار از حوزه مالیاتی می باشند.

شرکت های بدون فعالیت اقتصادی

این امکان وجود دارد که شرکتی بدون دراختیار داشتن فعالیت اقتصادی شماره ثبت داشته باشد که در این زمینه باید اظهارنامه مالیاتی انجام بدهند و آن را ارسال کنند.

موسس شرکت هم باید این نکته را مدنظر داشته باشد که اگر معامله ای برای یکبار صورت گرفته است باید جهت ارزش افزوده اقداماتی صورت بگیرد. در صورتی که این چنین اقدامی صورت نگیرد برای آن ها تخلف به حساب می آید که باید برای پرداخت آن اقدام شود .

روش دریافت گواهینامه ارزش افزوده

  1. باید برای مالیات بر ارزش افزوده شرکت ثبت نام اولیه صورت بگیرد.
  2. باید برگه ثبت نام اولیه همراه با مدارک اولیه مالیات بر ارزش افزوده ارائه داده شود.
  3. بعد از دریافت رمز عبور ثبت نام مرحله دوم اغاز می شود.
  4. ارائه مدارکی مانند (اظهارنامه سه ماهه سالهای قبل از تاسیس تا سالی که قرار است مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام شود و گواهی صادر شود، ارائه برگه اولیه، مرحله دوم ثبت نام، شناسه کاربری، رمزعبور، ارائه نسخه تمامی قراردادها برای ثبت نام مرحله آخر و صدور گواهی ارزش افزوده.

اعتبار سنجی ارزش افزوده

جهت استعلام ارزش افزوده باید به آدرس اینترنتی https://www.evat.ir مراجعه کنید پس از آن بعد از اینکه به لینک قید شده در سایت مراجعه نمودید الزامی می باشد که شماره اقتصادی جدید و شماره ملی را وارد نمایید و پس از آن بر روی گزینه جستجو کلیک کنید تا نتایجی که حاصل شده است نمایش داده شود.

خاطر نشان می شویم جهت اینکه گواهینامه ارزش افزوده هم صادر گردد نیاز می باشد که مودیان شرایط خاص و مشخصی را داشته باشند و اقدامات و مراحل قانونی مربوط به آن را سپری کنند تا شامل دریافت گواهی نامه ارزش افزوده شوند.

اعتبار سنجی ارزش افزوده

استعلام گواهی ارزش افزوده با شناسه ملی

شناسه ملی کدی 11 رقمی است که در انتهای ثبت یک شرکت به ان تعلق می گیرد. این نکته را در نظر بگیرید که نباید به هیچ وجه شناسه ملی را با شماره ثبت شرکت اشتباه گرفت . زیرا این دو با یکدیگر متفاوت می باشند.

از این رو به تشریح این دو می پردازیم که شماره ثبت شرکت در واقع مربوط به اداره صدور شماره در استان و شهر خاص می باشد و از رویی دیگر شناسه ملی به معنی هویت بخشیدن به افراد و شرکت در سطح کل کشور است.

از این جهت تمامی اشخاص حقوقی باید تمامی اسناد و مدارک خود را با عنوان شناسه، ارائه کنند. برای استعلام این شناسه نیز می توان به صورت آنلاین اقدام کرد.

از همین جهت است که می توان با در نظر داشتن هویت اشخاص از طریق شناسه ملی آن ها اقدام به استعلام ارزش افزوده در ادارات مربوطه کرد. برای انجام این امر تنها کافی است با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید.

بررسی اعتبار گواهینامه ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده

این امر ممکن است که اعتبار گواهینامه ارزش افزوده با تشخیص حوزه مالیات با مدت زمان اعتبارهای 6ماهه و یا یکساله جهت متقاضیان صادر گردند. توجه داشته باشید که حتما باید به اعتبار گواهینامه ها توجه کنید و در صورت به اتمام رسیدن پایان اعتبار جهت تمدید آن مبادرت نمایید.

خریداران محصولات وخدمات هم باید در هنگام خرید محصول و یا خدمات مورد نظر خود، باید گواهی ارزش افزوده را از فروشنده تقاضا نمایند و بعد از تایید اعتبار آن به منظور پرداخت مالیات ارزش افزوده اقدام نمایند.

اعتبار ارزش افزوده 6 ماهه و 12ماهه است. گواهینامه های ارزش افزوده با تشخیص حوزه مالیات امکان پذیر است. به موجب همین امر شما باید توجه کافی به اعتبار گواهینامه ارزش افزوده داشته باشید و در صورتی که اعتبار آن هم به پایان رسید باید برای تمدید آن اقدامات لازم را انجام دهید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام اولیه گواهی ارزش افزوده

  • ارائه کد اقتصادی.
  • ارائه نسخه مدارک اعضای شرکت اعم از شناسنامه و کارت ملی ( براساس آخرین تغییرات)
  • ارائه آگهی تاسیس شرکت.
  • ارائه اخرین تغییرات شرکت.
  • ارائه وکالت نامه.
  • ارائه آدرس کامل محل سکونت پیمانکار.
  • ارائه تلفن ثابت و همراه پیمانکار و در صورت امکان مدیر عامل ارائه تلفن ثابت و همراه هم الزامی است.
  • ارائه کد پستی پیمانکار.
  • ارائه مجوز فعالیت (گواحی صلاحیت یا نام شركت در سایت رتبه بندی)
  • ارائه كد پستی دفتر و یا در صورت نبود كد پستی محل فعالیت یا منزل.
  • مدارک لازم برای مرحله آخر ارزش افزوده
  • ارائه نام بانک شرکت.
  • ارائه نام شعبه بانک.
  • ارائه کد شعبه.
  • ارائه شماره حساب.
  • ارائه تلفن ریس هیات مدیره.
  • ارائه کد پستی و آدرس رئیس هیات مدیره.
  • ارائه کد اقتصادی.
  • ارائه آخرین تغییرات.
  • ارائه مدارک آخرین اعضا.

شما می توانید برای اطلاع از نحوه اخذ و استعلام گواهی ارزش افزوده در کم ترین زمان به اطلاعات جامعی دست پیدا کنید . در صورت تماس با کارشناسان مجتمع حقوقی ایلیا با بیش از 18 سال سابقه در امر ثبت شرکت ها و خدمات اداری می توانید از مشاوره رایگان آن ها بهره مند شوید .

5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
مهدی
5 سال قبل

با سلام
یک شرکت ثبت شده در سالهایی که فعالیت ندارد:
نیاز به پلمپ دفاتر دارد؟
در صورت تصمیم به فعالیت، میتوان فرضاً چند روز پیش از آغاز فعالیت و معامله تجاری، اقدام به دریافت گواهی ارزش افزوده نمود؟ یا حتماً باید فعالیت و معامله تجاری در جریان باشد؟
چنانچه گواهینامه دریافت گردد اما فعالیتی صورت نگیرد، مشکل قانونی ایجاد نمیگردد؟

ثبت شرکت ایلیا®
ثبت شرکت ایلیا®
پاسخ به  مهدی
5 سال قبل

بر اساس قوانین هر شرکتی بعد از تاسیس ظرف مدت 1 ماه باید برای کارهای دفاتر اقدام کنند ، و ظرف مد 2 ماه از تاریخ ثبت برای امور مالیاتی اقدام کنین بدین ترتیب شما باید این امور رو انجام بدنی و هر زمان فعالیت خودتون ر و شروع کردین همه چی آماده فعالیت هستش