از اقدامات مهم پس از ثبت شرکت ها پرداختن به امور مالیاتی و نیز تنظیم اظهارنامه مالیاتی است که باید از سوی متقاضیان ثبت در اداره مالیات انجام گیرد .
در ادامه این متن به توضیحات و نکات مربوط به تنظیم و ثبت اظهارنامه خواهیم پرداخت تا راهنمای مناسب شما در راه امور مالی باشد.
ماهیت کلی اظهارنامه مالیاتی چیست
اظهارنامه مالیاتی نوعی کارنامه مالی است که شرکت های بازرگانی و تاجران باید همه ساله برای تکمیل و ارائه آن به اداره مالیات اقدامات لازم را انجام بدهند که مطابق آن میزان مالیاتی که باید پرداخت شود معین می گردد.
در گذشته این اظهارنامه ها به صورت فیزیکی و به شکل پرونده کاغذی کامل و ارسال می شد ولی تکمیل و ارسال آن ها از سال 1391 به صورت اینترنتی امکان پذیر شده است.
پرداخت مالیات در ایران چگونه است؟
مالیات دارای انواع واقسام گوناگونی می باشد و به دودسته مالیات مستقیم و غیر مستقیم تقسیم بندی می گردد. از جمله مالیات های مستقیم مالیات بر درآمدی می باشد که بر اساس آن شرکت های تجاری و اشخاصی که فعالیت تجاری دارند باید در انتهای هر سال مالی، درآمد حاصله، سود، ضرر و هزینه ها را به مرجع ذی ربط سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کنند.
به کارنامه مالی که همه ساله به اداره مالیات به وسیله شرکت های تجاری و بازرگانی ارائه می گردد اظهارنامه مالیاتی گفته می شود. از این رو مالیات اصناف و تجار و شرکت های تجارتی، مطابق این اظهارنامه های مالیاتی معین می گردد.
این اظهارنامه ها از سال 1391 به صورت اینترنتی بارگذاری شده است و اداره مالیات هم به آن ها دسترسی دارد.
اظهارنامه مالیاتی 1401
با توجه به مطالب فوق الذکر در می یابیم که اظهارنامه مالیاتی کارنامه مالیاتی است که اشخاص حقیقی همانند بازرگانان و کسبه و یا اشخاص حقوقی مانند شرکت های بازرگانی برای محاسبه دقیق مالیات، به وسیله اداره امور مالیاتی کشور در اختیار آن ها قرار می گیرند.
اظهارنامه مالیاتی درباره اشخاص حقیقی باید حداکثر تا 31 تیرماه هر سال به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه گردد. اظهارنامه هر سال برای همان سال مالیاتی تنظیم می شود که از یکم فروردین ماه هر سال شروع می شود و تا 29 اسفند ادامه دارد.
این امور برای اشخاص حقیقی الزامی است و درباره اشخاص حقوقی در صورتی که سال مالی شرکت در اساسنامه با سال مالیاتی متفاوت می باشد، درآمد سال مالیاتی بر اساس اساسنامه شرکت مبنای تعیین مالیات قرار داده می شود.
برای بازرگانان و شرکت ها ارائه اظهارنامه وظیفه قانونی شمرده می شود و چنانچه شرکت ها و بازرگانان در انجام این امر کوتاهی و یا تقلب کنند شامل جریمه های مالیاتی و مجازات هایی می شوند که قانون برایشان در نظر گرفته است.
بر اساس تبصره ماده 226 قانون مالیات های مستقیم چنانچه مودیان مالیاتی در محاسبه و ترازنامه و حساب سود و زیان خود اشتباهی برای محاسبه آن انجام داده باشند، طی یک ماه از تاریخ اتمام مهلت ارسال اظهار نامه می توانند رفع اشتباه خود را یا به صورت ترازنامه و یا اظهارنامه و یا حساب سود و زیان اصلاحی را تسلیم کنند، در هر حال موردی باید در تاریخ اول اظهار نامه خود را ارسال نماید و مهلت یک ماهی برای اشخاصی است که اظهار نامه را ارسال کردند و برای رفع اشتباه محاسباتی می خواهند ویرایشی انجام دهند.
چگونگی تنظیم اظهارنامه مالیاتی 1401
اظهارنامه مالیاتی تا قبل از سال 1391 در فرم های از پیش آماده و به صورت کاغذی تهیه می شده است. اشخاص باید این فرم ها را از مرکزهای مربوطه می خریدند و به منظور کامل نمودن اظهارنامه مالیاتی خود در این فرم های پیش آماده اقدام می کردند.
انجام این امر زمان زیادی می خواست و هزینه هم داشت به همین دلیل این امر سبب شد تا اظهارنامه های مالیاتی به صورت اینترنتی و به وسیله مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس tax.gov.ir کامل و ارسال گردد.
بعد از اینکه اظهارنامه مالیاتی به صورت اینترنتی کامل و ارسال شد شرکت ها و بازرگانان باید در فرصت قانونی که در اختیار آن ها داده می شود به منظور ارائه دفترهای قانونی خود به اداره مالیات اقدامات لازم را انجام بدهند.
این دفاتر مشمول دفاتری از قبیل دفتر روزنامه و دفتر دارایی می باشد که اطلاع از شیوه کار و تنظیم نمودن آن ها برای همه متقاضیان از الزامات می باشد.
زمان ثبت نام اظهارنامه های مالیاتی سال جاری
اظهارنامه های مالیاتی باید تا حداکثر 31 تیر ماه هر سال به اداره امور مالیات ارائه گردد شایان ذکر است که در سال 1400 مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی تا شهریور 1401 تمدید شد.
آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی 1401
بعد از تسلیم نمودن اظهارنامه های مالیاتی چنانچه درباره کامل کردن این اظهارنامه اشکالی وجود داشته باشد به متقاضیان مدت زمان 30 روزه داده شده است تا نسبت به برطرف کردن اشکالات اقدام کنند.
اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی در زمان 12 ماه پس از تسلیم آن توسط اداره دارایی فرصت رسیدگی دارد و پس از آنکه اظهارنامه ارائه گردید اداره دارایی تا سه ماه وقت دارد که بررسی و ارزیابی های مربوط به رسیدگی های خود را در یک برگه تشخیص به متقاضیان اعلام نمایند.
در خصوص برگه تشخیص فرصت اعتراض هم مهیا می باشد و متقاضیان هم قادر می باشد در مدت زمان مشخص شده به منظور این برگه اعتراض نمایند.
همانگونه که ذکر شد از سال 1397 هم اظهارنامه ها به شکل اینترنتی فرستاده می شوند و دیگری نیازی ندارند که به صورت حضوری مراجعه کنند، ولی برای اینکه امکان ارسال اظهارنامه ها مهیا شود ابتدا لازم می باشد که در سامانه امور الکترونیکی مالیاتی ثبت نام صورت بگیرد لازم است که در سامانه امور الکترونیکی مالیاتی صورت بگیرد.
نحوه ثبت نام اظهار نامه مالیاتی سال 1401
در ثبت نام الکترونیکی چهار مرحله وجود دارد که مشمول پیش ثبت نام الکترونیکی، ثبت نام الکترونیکی و مرحله نهایی می گردد. جهت انجام پیش ثبت نام در این سامانه باید مراحل ذیل را به ترتیب سپری کنید:
- برای ثبت نام اظهارنامه الکترونیکی ابتدا باید به نشانی tax.gov.ir وارد شوید.
- بعد از وارد شدن به صفحه اصلی سامانه امور الکترونیکی مالیاتی چندین گزینه برای شما به نمایش درمی آید که از میان آن ها باید گزینه ثبت نام الکترونیک را انتخاب نمایید. پس از آنکه گزینه ثبت نام الکترونیک را در بالای صفحه انتخاب نمودید چندین بند را درباره مراحل ثبت نام رویت می کنید که پس از مطالعه نمودن آن ها باید در پایین صفحه گزینه ورود به ثبت نام را فعال نمایید. در اولین مرحله پیش ثبت نام باید شماره ملی متقاضی را وارد نمایید و پس از قید کلمه امنیتی، گزینه ورود به ثبت نام را فعال نمایید.
- در مرحله دوم باید از میان گزینه های بالای صفحه گزینه پیش ثبت نام جدید را انتخاب نمایید.
- پس از آنکه وارد صفحه پیش ثبت نام جدید شدید لازم می باشد که جهت ادامه مراحل ثبت نام کد پستی و شماره همراه مودی مالیاتی را وارد نموده و بعد از قید عبارت امنیتی گزینه پیش ثبت نام جدید را فعال نمایید.

چه کسانی ملزم به تکمیل و تسلیم اظهار نامه مالیاتی 1401 هستند؟
به صورت کلی اشخاص حقیقی اعم از بازرگانان، کسبه، اشخاص حقوقی مانند شرکت ها نیازمند هستند که اظهارنامه مربوط به سال مالیاتی را هر ساله کامل کنند تا به منظور مشخص نمودن میزان مالیات آن ها اقدام کنند.
براساس ماده 1 قانون مالیات های مستقیم اشخاصی که در ذیل ذکر شده اند باید نسبت به تکمیل و ارائه اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند:
- کلیه مالکین اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی نسبت به اموال یا املاک خود واقع در ایران طبق مقررات باب دوم.
- هر شخص حقیقی ایرانی مقیم ایران نسبت به کلیه درآمدهایی که در ایران یا خارج از ایران تحصیل می نماید.
- هر شخص حقیقی ایرانی مقیم خارج از ایران نسبت به کلیه درآمدهایی که در ایران تحصیل می کند.
- هر شخص حقوقی ایرانی نسبت به کلیه درآمدهایی که در ایران یا خارج از ایران تحصیل می نماید.
- هر شخص غیر ایرانی (اعم از حقیقی یا حقوقی) نسبت به درآمدهایی که در ایران تحصیل می کند و هم چنین نسبت به درآمدهایی که بابت واگذاری امتیازات یا سایر حقوق خود یا دادن تعلیمات و کمکهای فنی یا واگذاری فیلمهای سینمایی (که به عنوان بهای حق نمایش یا هر عنوان دیگر عاید آن ها می گردد) از ایران تحصیل میکند.
ماده ۲– اشخاص ذیل مشمول پرداخت مالیات های موضوع این قانون نیستند:
- وزارتخانهها و مؤسسه های دولتی.
- دستگاههایی که بودجه آن ها به وسیله دولت تأمین می شود.
- شهرداریها.
تبصره ۱– شرکت ها و موسسه هایی که همه و یا بخشی از سرمایه آن ها به اشخاص و موسسه های ذکر شده در بندهای فوق تعلق داشته باشد، سهم درآمد و یا سود آن ها شامل حکم این ماده نمی باشد. حکم این تبصره مانع استفاده شرکت های ذکر شده از فعالیت های تعیین شده در این قانون نمی باشد.
تبصره ۲– درآمدهایی که حاصل فعالیت های اقتصادی اعم از فعالیت های صنعتی، معدنی، بازرگانی، خدماتی و دیگر فعالیت های تولیدی برای اشخاص موضوع این ماده می باشد به گونه ای که به غیر از شرکت هم به دست می آید در هر کدام یک از موارد به صورت جداگانه این قانون شامل مالیات می شود.
مراحل تشکیل پرونده مالیاتی اشخاص حقیقی
باتوجه به قانون مالیات های مستقیم هر شخص حقیقی ایرانی مقیم ایران، نسبت به کلیه درآمدهایی که در ایران یا خارج از کشور دریافت می کند مشمول پرداخت مالیات می باشد.
هر شخص حقیقی که قصد هرگونه فعالیت اقتصادی را داشته باشد باید در ابتدای امر جهت گرفتن مجوز آن فعالیت به اتحادیه ها و اصناف مربوطه مراجعه کند. سپس برای ادامه مراحل برطبق درخواست اتحادیه باید به اداره مالیات مربوط به کدپستی منطقه خود مراجعه کند جهت تشکیل پرونده مالیاتی و کداقتصادی.
لازم به ذکر است کداقتصادی اشخاص حقیقی جهت مراودات مالی و ثبت فاکتور ، همان کدملی شخص است.
بعد از ارسال درخواست از طرف اتحادیه و مراجعه به اداره مالیات مربوطه باید مدارک موردنیاز را فراهم کرده و تحویل ممیز مالیاتی دهد.
مدارک لازم برای تشکیل پرونده مالیاتی اشخاص حقیقی
- اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه کد رهگیری دار یا سند مالکیت
- تاییدیه کدپستی
- اصل و کپی مدارک شناسایی
- تکمیل دفترچه ثبت نام اشخاص حقیقی (جهت دریافت کارت بازرگانی)
لازم به ذکر است قبل از تحویل مدارک به ممیز باید در ابتدا وارد سایت https://tax.gov.ir شده و ثبت نام سامانه ای را انجام دهید و نام کاربری و رمز عبور دریافت کنید و مراحل مورد نیاز را تکمیل کنید تا به مرحله 4 برسید.
پس از تکمیل مدارک و ثبت نام اینترنتی ، باید مدارک را به ممیز مربوطه دهید تا شماره شماره پرونده و واحد مالیاتی را اختصاص دهند که بعد از دریافت شماره پرونده و واحد مالیاتی باید برای تشکیل پرونده مالیاتی و ثبت مالیات بر ارزش افزوده اقدام کنید.
با انجام این مراحل ممیز نسبت به پاسخ اتحادیه و دریافت مجوز فعالیت اشخاص حقیقی اقدام می کنند و شما می توانید با دریافت مجوز ، فعالیت اقتصادی خود را آغاز کنید.
مدارک مورد نیاز جهت اخذ اظهارنامه مالیاتی 1401
- ارائه اطلاعات تشکیل پرونده مالیاتی که شامل مواردی اعم از کد اقتصادی، شناسه ملی شخص حقوقی ،کد رهگیری پیش ثبت نام و مشخصات اداره کل مالیاتی، شماره واحد مالیاتی، کلاسه پرونده مالیاتی می باشد.
- ارائه اطلاعات هویتی شرکت و دیگر محل های فعالیت شرکت شامل(روزنامه رسمی، مجوز فعالیت، اطلاعات هویتی، اعضای هیات مدیره و نشانی اقامتگاه قانونی همراه با کد پستی.
- ارائه ترازآزمایشی کل و معین به تاریخ پایان دوره مالی (قبل و بعداز بستن حسابهای موقت)
- ارائه صورت بهای تمام شده کالای ساخته شده و به فروش رفته.
- ارائه صورت گردش مواد اولیه، گردش کالای ساخته شده و سایر موجودی ها.
- ارائه صورت گردش عملکرد و سود و زیان.
- ارائه اطلاعات ثبتی دفاتر قانونی (کل و روزنامه) و مشاغل شامل شماره و تاریخ ثبت دفاتر.
- ارائه اطلاعات ملک مورد اجاره اقامتگاه قانونی.
- ارائه اطلاعات مربوط به صادرات و دریافتی های ارزی.
- ارائه اطلاعات مربوط به قراردادهای پیمانکاری (در مورد شرکت های پیمانکاری)
- ارائه اطلاعات صورت ریز فروش محصولات و کالای فروش رفته و صورت وضعیت های گواهی شده.
- ارائه صورت ریز تعدیلات سنواتی.
- ارائه صورت مالیات های پرداخت شده از قبیل شماره فیش و تاریخ پرداخت.
- ارائه اطلاعات مربوط به حسابدار رسمی شرکت(شماره قرارداد، نام و شماره عضویت حسابدار رسمی)
- ارائه اطلاعات مربوط به پرونده مالیاتی(اداره کل، شماره واحد مالیاتی و شماره کلاسه پرونده)
- مشخص نمودن گروه فعالیت و زیر گروه فعالیت شرکت.
- مشخص نمودن میزان کارکنان شرکت در پایان دوره مالی.
- ارائه شماره فیش پرداخت حق تمبر افزایش سرمایه در صورتی که مودی افزایش سرمایه طی دوره مالی داشته باشد.
- ارائه لیست سهامداران به انضمام میزان سهام و مبلغ سهام هریک از سهامداران عمده.
- ارائه شماره حساب بانکی جهت درج در اظهارنامه مالیاتی.
مالیات سال 1401 در ایران چگونه محاسبه می شود؟
در کشور ایران مالیات به دو صورت علی الراس و خود اظهاری محاسبه می شود. در شیوه خود اظهاری شخص حقیقی و یا حقوقی خودش اعلام می کند که چه میزان درآمد داشته است و چه مقدار هم باید مالیات پرداخت کند بدون آنکه میزان و کارشناسان امور مالیاتی در محاسبه و اخذ مالیات دخالت قابل توجهی داشته باشند.
جهت این امر باید اظهارنامه ای کامل شود که شامل همه هزینه ها، درآمد ها، استهلاک ها، حقوق کارمندان و دیگر هزینه ها است و بعد از کسر معافیت مالیاتی، مبلغ مالیات سالانه هم محاسبه می شود.
کارشناسان امور مالیاتی هم به شرطی که مطالب درست و مدارک کامل باشد و هیچ تخلفی هم نداشته باشد آن را می پذیرد و براساس آن مالیات محاسبه شده را اخذ می کنند.
در صورتی که اظهارنامه مالیاتی مورد پذیرش قرار نگیرد و یا آن را به اداره امور مالیاتی ارائه ندهد ممیز مربوطه مالیات را به صورت علی الراس محاسبه می کند و به متقاضی ابلاغ می کند و نظر ممیز و کارشناس اداره امور مالیاتی ملاک پرداخت مالیات است.
راه های تنظیم اظهارنامه 1401
بعضی از مردم بر این تصورند که اداره مالیات از آن ها یکسال عقب تر است چنانچه این امر درست نیست. به عنوان مثال اگر در سال مالی 1400 می باشید باید اظهارنامه مالیاتی 1400 را تا تیر 1401 به اداره مالیات ارسال کنید توجه داشته باشید که ارسال آن به صورت اینترنتی است و در سامانه امور مربوط به آن را انجام خواهید داد.
از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. برای تکمیل اظهارنامه و نیز ارائه به اداره مالیات تنها کافی است با کارشناسان مجرب مجتمع حقوقی ایلیا با بیش از 18 سال سابقه در امر ثبت شرکت ها تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما تمامی امور مالی شما را با کم ترین هزینه به سرانجام رسانند.
سوالات متداول ثبت اظهارنامه مالیاتی سال 1401
اظهارنامه اشخاص حقیقی چه زمانی باید به اداره مالیات تسلیم شود؟
با در نظر گرفتن قوانین مندرج در اداره مالیات مبنی بر ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی که در متن فوق اطلاعات تسلیم آن ارائه شده در زمان مقرر که در متن بالا به آن اشاره شد باید تسلیم اداره شود.
برای تنظیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی چه اقداماتی باید انجام داد؟
یکی از نکاتی که باید در تنظیم اظهارنامه حقوقی به آن توجه شود همان طور که در بالا طرز محاسبه آن اشاره شد، بحث محاسبه مالیات در کشور ایران به دو صورت علی الراس و خود اظهاری محاسبه می شود.
سلام شرکت تازه تاسیس داریم و هنوز 6ماه نیست فعالیت داریم و هنوز حسابدار رسمی هم نداریم برای رد کردن اظهارنامه مالیاتی حتما باید قسمت اطلاعات حسابدار رو وارد کنم ایا کارفرما خودش میتونه اطلاعات خودش رو وارد کنه به طور کا خود کارفرما اظهارنامه رو پر کنه وقسمت اطلاعات حسابدار چیزی ننویسه اشکال داره؟ لطفا راهنمایی کنید.
درود بر شما بله می توانید در فرم نام و مشخصات مدیر عامل را درج کنید.
سلام وقتتون بخیر
حدود سه ساله که شرکتم رو تاسیس کردم فعالیتی هم نداشتم تا حالا هم اظهارنامه عدم فعالیت رد نکردم برای اینکه مشکلی پیش نیاد باید چیکار کنم؟
با سلام هر ساله باید اظهارنامه را ارائه کنید حتی در صورت عدم فعالیت که در این صورت باید گزارش مالی صفر را به اداره مالیات ارائه کنید در غیر این صورت مشمول جریمه می شوید. در صورت رسیدگی به امور حقوقی و ثبتی می توانید از طریق کارشناسان ایلیا پیگیری کنید.
سلام وقت بخیر عذر میخوام من هر سال در تهران اظهارنامه پر میکنم از پارسال یعنی برج ۸ سال ۱۴۰۰ پروانه کارشناسی دادگستری از مشهد دریافت کردم و فعالیت در آنجا هم داشتم حالا سوالم اینه اظهارنامه ای که هر سال در تهران با پروانه نظام مهندسی انجام میدادم همان را دوباره پر کنم و کارشناسی را هم اضافه کنم درسته ؟ یا باید در مشهد اقدامی کنم محل سکونت من تهران است و برخی موارد برای انجام کارشناسی به مشهد میروم ممنونم اگر پاسخ بدهید
درودبر شما. پروانه نظام مهندسی که دارید در استان تهران دارای تشکیل پرونده مالیاتی است برای تکمیل اظهارنامه تنها صورتحساب های مالی فعالیتی که به واسطه پروانه نظام مهندسی داشتید در اظهارنامه مالیاتی عنوان کنید. اصولاً تمام کارشناسان دادگستری مشمول مالیات غیر مستقیم می باشند.
سلام
من اظهارنامه پر کردم طبق روال هرسال و از تبصره ماده صد استفاده کردم ولی مثل سالای قبل تایید نشده و شناسه و کدی نداده ک بتونم پرداخت کنم!
مشکل چیه؟
با سلام. امکان ایراد در اظهارنامه تنظیم شده شما وجوددارد . در این خصوص می توانید از مشاوره تخصصی موسسه ایلیا بهره مند شوید و با شماره 02632137تماس بگیرید.
اظهار شدن مالیاتی
با سلام.
1- آیا اشخاص حقیقی غیر تجاری میتوانند اظهار نامه مالیاتی یا تبصره ماده 100 الکترونیکی از طریق سایت my.tax.gov.ir پر کنند؟
2- برای درامدهای زیر 30 میلیون تومان هم باید اظهار نامه داد یا فرم تبصره 100 را پر کرد? البته برای دریافت دستگاه پوز در سامانه مالیاتی ثبت نام کرده ام.
درود بر شما دوست عزیز. بر طبق قانون مصوب ماده 100 افراد حقیقی یا مشاغل ملزم به شرایط زیر برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی حقیقی نیستند.
افرادی که فروششان در سال گذشته کمتر از 4.8 میلیارد تومن باشد.
افرادی که سال اول فعالیتشان باشد.
افرادی که سال اول فعالیت در محل جدید باشد.
سلام
آیا این خبر درسته که مشاغلی که زیر 4 میلیارد و 800 میلیون تومان درآمد دارند نیازی نیست اظهارنامه مالیاتی پر کنند؟
با سلام با مصوبه ارائه اظهارنامه افراد حقیقی که فروششان در سال گذشته کمتر از 4.8 میلیارد تومن باشد یا افرادی که سال اول فعالیتشان باشد می توانند اظهارنامه ارائه ندهند. البته قوانین در حال اصلاح است . برای اطلاع از آخرین اطلاعیه ها با کارشناسان ایلیا در ارتباط باشید.
سلام
من از دی ماه 1400 فعالیتم رو آغاز کردم
الان باید از دی ماه تا آخر اسفندماه1400 اظهارنامه مالیاتی تکمیل کنم؟
صورت حساب موجودی اول دوره و حسا بدهکار و بستانکار هم برای این سه ماه باید از بانک دریافت کنم؟
با سلام . در صورتی که از دی ماه تا پایان سال فعالیتی نداشتید باید اظهارنامه مالیاتی کارکرد صفر را تا اخر تیرماه ارائه کنید . در غیر این صورت در صورت فعال بودن باید اظهارنامه را پر کرده و تحویل اداره مالیات کنید. جهت دریافت مشاوره حقوقی رایگان ایلیا راهنمای شماست.
ایا هر سال باید اظهار نامه افرادپیش ثبت نام شود
با سلام هر ساله باید در زمان مقرر اظهارنامه مالیاتی شرکت را به اداره مالیات ارائه دهید. ما می توانیم در مسیر ثبت اظهارنامه با مشاوره رایگان راهنمای شما باشیم.
سلام وقت بخیر اظهارنامه سال ۱۴۰۰ بخوام رد کنم دفاتر پلمپ هم باید ببرم دارایی یا منتظر باشم تا دارایی خبر بده؟
درود دوست عزیز اظهارنامه مالیاتی درباره اشخاص حقیقی باید حداکثر تا 31 تیرماه هر سال به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه گردد از سویی دفاتر پلمپ کارنامه مالی است که در طول سال باید پرو در پایان سال تحویل اداره مالیات شود
روزبخیر، موعد ارسال اظهارنامه عدم فعالیت چه زمانیه ؟ و برای انجامش چه مدارکی ازمون میخواید؟
با سلام . اظهارنامه های مالیاتی باید تا حداکثر 31 تیر ماه هر سال به اداره امور مالیات ارائه گردد. لیست تمامی مدارک را می توانید در مقاله https://eliya.ir/tax-return/ مشاهده کنید.
با سلام ابتدای سال 1399 مغازه سنگ فروشی در حار امیر پاکدشت باز کردم برای جواز کسب هم ثبت نام و کارهای مربوط به جواز کسب را انجام دادم مدت 2 ماه فعالیت کردم هیچگونه درآمدی نداشتم تعطیل کردم الآن همان کار را میخواهم در شهر ری انجام دهم گفتند اظهار نامه مالیاتی تکمیل کنم تکلیف چیست
سلام ، وقت بخیر . طی صحبت هایی که داشتید گویا هیچگونه فعالیتی نداشتید به این ترتیب باید جهت تنظیم اظهارنامه ی عدم فعالیت اقدام فرمائید تا مشمول مالیاتی نباشید. اما نکته ایی که هست موعد تنظیم اظهارنامه ی عدم فعالیت اشخاص حقیقیبه اتمام رسیده .
با سلام بنده پزشک هستم که در سامانه برایم دو پیش ثبت نام درج شده بود که با مراجعه به اداره مالیاتی یکی از آنها را حذف نمودم . حال در ارسال اظهارنامه ارور می دهد که در کد پستی دو ثبت نامه دارید و یکی از انها را حذف کنید . امروز رفتم اداره دارایی و کدپستی را هم تغییر دادیم ولی باز امکان ارسال اظهارنامه نیست . لطفا راهنمایی بفرمایید .
سلام متاسفانه این موارد مربوط به خود اداره دارایی هستش و باید تتوسط خودشون انجام بشه
سلام خسته نباشید من برای یه نام برای شرکتی مثل شرکت دی جی کالا اسم میخواستم
سلام شما برای ثبت چنین اسامی باید حتما کارت عضویت یا کارت بازرگانی داشته باشید . و از اسامی مثل میتو پک استفاده کنین