جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده

اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده در واقع مالیاتی است که خریداران هنگام خرید کالا پرداخت می نمایند و در واقع اختلاف بین ارزش کالا و خدماتی که فروخته شده است را می پردازند. برای اخذ گواهی ارزش ازوده می توانید بر روی تجارب کارشناسان ایلیا حساب کنید و در کم ترین زمان این گواهی را اخذ کنید . در ادامه به نکات مهمی در خصوص اخذ گواهی می پردازیم.

اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده «مالیات غیر مستقیمی» است که مصرف‌کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و دریافت‌کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.

یک سوال در این قسمت پیش می آید ان هم این است که خود فروشنده نیز خریدار اولیه ب حساب می آید پس چرا خود فروشنده مالیات ندهد ؟؟ باید گفت که فروشنده نیز مالیات پرداخت می کند و مابه تفاوتش را از دولت دریافت میکند یعنی هم مالیات خرید خود و هم فروش خودش را!

این مالیات از مهم‌ترین درآمدهای خزانه استانداری ها، شهرداری ها و دولت‌ های مرکزی محسوب می‌شود و معمولاً به حساب خزانه دولت مرکزی وارد و از آنجا طبق قانون و معمولاً بنا بر نسبت جمعیت بین استان‌ها و شهرها پخش می‌شود.

نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

مالیات ارزش افزوده در واقع یک نوع مالیاتخود اظهار است یعنی دچه . یعنی خود فرد مالیات های به دست اورده را محاسبه و بر اساس ضریب مشخص شده به ادراه مالیات ، مالیات خاص خود را پرداخت می نماید.

Vat یک نوع سیستم پرداخت که دارای معایب و مزایای می باشد .

ادامه مطلب
هزینه اخذ رتبه 5

از مزایای آن می توان به کنترل مالیات بر ارزش افزوده  و شناسایی مالیات دهنده گان اما از معایب ان می توان بله  این اشاره کرد که زمانی شما بر روی دریافت وپرداخت نظارت نداشته باشید ، باعث افزایش تورم می شود.

اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده

استقرار نظام مالیات بر ارزش افزوده در جمهوری اسلامی ایران

مالیات بر ارزش افزوده به عنوان مالیاتی غیر مستقیم که بر مصرف کالاها و خدمات وضع می گردد، هم اکنون در بیش از 140 کشور جهان به مورد اجرا گذاشته شده است.

استقرار این نظام مالیاتی در جمهوری اسلامی ایران به عنوان بخش مهمی از تحولات نظام مالیاتی کشور محسوب می گردد و لایحه مربوطه اولین در بار دهه 1360 به مجلس شورای اسلامی ارائه گردید، لیکن به دلیل شرایط خاص اقتصادی ناشی از جنگ تحمیلی، دولت لایحه را در اواسط بررسی از مجلس شورای اسلامی پس گرفت.

در اواخر دهه 1370، تدوین مجدد لایحه مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار قرار گرفت و لایحه نهایتاً در سال 1380 به دولت ارائه شد. این لایحه در سال 1381 توسط دولت جمهوری اسلامی ایران تصویب و به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردید.

فرآیند بررسی و تصویب لایحه مذکور با دقت تمام و با حضور کارشناسان و صاحب نظران و هم چنین نمایندگان متعددی از دولت و بخش خصوصی، نهایتاً در چارچوب اصل 85 قانون اساسی در مهر ماه 1386 به پایان رسید و لایحه توسط مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان ارسال شد.

نحوه محاسبه ارزش افزوده برای اشخاص حقیقی و حقوقی

براساس قانون مالیات در یک دوره سه ماه بر اساس قوانین یک شرکت زمانی که مبلغ x را برای خرید به صورت قانونی پرداخت 9 درصد به عنوان مالیات بر ارزش افزوده بر روی مبلغ x میگذارد و همین میشود مالیات برارزش افزوده و بر همان اساس شرکت مبلغی با عنوان مبلغ y را بر روی محصول میگذارد تا آن را به فروش برساند و برروی این آن 9 درصدد به عنوان مالیات بر ارزش افزوده میگذارد. تا در زمان خرید 9 درصدی که قانون برای مالیات بر ارزش افزوده در نظرگرفته است پرداخت شود.

ادامه مطلب
اخذ کد اقتصادی در مشهد

چه کسانی مشمول مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند؟

هر مجموعه ای که از وزارتخانه ها جواز تاسیس و پروانه ی بهره برداری اخذ کرده اند مشمول مالیات می شوند.

افرادی که از معادن بهره برداری می کنند ، کسانی که کارشنان خدمات حسابداری و حسابرسی ، خدمات مدیریتی و مشاوره ، بنکداری و عمده فروشی  است ،

تشکیل پرونده ارزش افزوده

طبق ماده 18 قانون مالیات بر ارزش افزودده اشخاص حقیقی و حقوقی تا دو ماه بعد از ثبت شرکت و یا انجام اولین قرار داد تجاری خود مهلت دارند در اداره ارزش افزوده پرونده تشکیل بدهند در غیر این صورت مشمول جریمه خواهند شد .

این جریمه طبق قانون 22 مالیات بر ارزش افزوده باید جریمه ای معادل هفتاد و پنج درصد مالیات متعلق تا تاریخ ثبت نام را پرداخت نمایند.

 اقدامات لازم جهت ثبت نام ارزش افزوده

  1. ابتدا به سایت www.evat.ir مراجعه نمایید و مراحل ابتدایی ثبت نام را انجام دهید.
  2. پس از ثبت نام از طریق سازمان برای شما یک نام کاربری محرمانه ارسال می گردد.
  3. ثبت نام نهایی در سایت ارزش افزوده
  4. و در انتها به اداره کل مراجعه کنید برای تشکیل پرونده مالیاتی .

از همراهی شما عزیزان صمیمانه سپاسگزاریم. در صورت پیش آمدن هر سوالی در زمینه اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده کافی است با ما در تماس باشید تا تمامی نکات مهم در راه امور حقوقی و ثبتی را به شما در کم ترین زمان ارائه کنیم.

به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی نبی رهنی
مهدی نبی رهنی
3 سال قبل

دریافت گواهی مالیات بر ارزش افزوده

ثبت شرکت ایلیا®
ثبت شرکت ایلیا®
پاسخ به  مهدی نبی رهنی
3 سال قبل

سلام در کدوم استان هستین ؟ کد اقتصادی تون در چه مرحله ایه ؟

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x