جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

هزینه ثبت شرکت در ایران | قیمت ثبت شرکت ✔️

هزینه ثبت شرکت در ایران

اگر شما متقاضی ثبت شرکت با کم ترین هزینه ثبتی می باشید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه با ما باشید تا به تمامی سوالات شما در زمینه هزینه ثبت شرکت ها و تعرفه ثبتی در ایران پاسخ داده شود. قابل ذکر است که مجتمع حقوقی ایلیا با بیش از 18 سال سابقه در انجام امور ثبت شرکتها وکیل و مشاور تخصصی و حقوقی شما متقاضیان گرامی خواهد بود با ما در ادامه همراه باشید.

هزینه ثبت شرکت در ایران

از جمله سوالات متداولی که در زمان قبل از ثبت شرکت در کشور مطرح می شود را میتوان موارد زیر دانست که پاسخ آن ها تنها با مراجعه و تماس با کارشناسان حقوقی امکان می پذیرد.

هزینه ثبت شرکت چقدر می باشد؟ آیا انواع شرکت ها با موضوع فعالیت های متفاوت هزینه های برابری دارند؟ برای ثبت شرکت به صورت حقیقی اقدام شود یا فردی را برای انجام امور با عنوان وکیل اتخاذ کنیم؟ این سوالاتی است که برای ثبت شرکتها به ذهن متقاضیان خطور می کند و روزانه ما با آن ها روبرو می شویم.

هزینه انواع ثبت شرکت در کشور

یک هزینه کاملاً مشخص است اما بیشتر شدن این هزینه بستگی به تعداد شرکا ( اگر از حداقل بالاتر باشد ) سرمایه شرکت ( از حداقل 100 تومان بیشتر باشد )، موضوع فعالیت بیشتر ازحد مجاز اداره  ی ثبت شرکت ها باشد، هزینه ی ثبت شرکت بیشتر خواهد شد.

به علاوه برحسب نوع شرکت و تعداد نفرات و موضوع فعالیت در هزینه ثبت شرکت، دخیل است. مثلاً حق الثبت شرکت با مسئولیت محدود با شرکت سهامی خاص که پیچیدگی های ثبتی و اداری دارد، قطعاً بسیار متفاوت است.

حق الزحمه موسسات ثبتی حقوقی نیزبه دلیل متغیر بودن بر ثبت شرکت موثر است.

همچنین ثبت شرکت در شهری کوچک در قیاس با مراکز استان و کلان شهرها متفاوت است. همانطور که گفتیم موضوع فعالیت شرکت نیز بر هزینه های ثبتی شرکت تاثیرگذار است مثلاً اگر موضوع فعالیت شرکت طولانی باشد.

موارد مختلفی را شامل شود و بیشتر از حد معمول آن یعنی سه سطر روزنامه باشد، قطعاً ثبت شرکت نیز افزایش می یابد.

نکته قابل توجه این است که افرادی که با برنامه های بلند مدت تجاری اقدام به ثبت شرکت می کنند و مجدانه و هدفمند کار را آغاز می کنند ظرف مدت کوتاهی، نه تنها همه هزینه های ثبتی بلکه چندین برابر آن نیز به آنها بازگردانده می شود، همچنین با افزایش تعداد شرکا یا سهامداران هزینه های ثبتی چنانچه تقسیم شود به شما کمک خواهد شد.

هزینه ثبت شرکت در ایران

تعرفه و هزینه ثبت شرکت در ایران براساس نوع قالب ثبتی می باشد ، که توسط متقاضی انتخاب می شود و در کشور ایران شرکت هایی اعم از شرکت سهامی خاص ، شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت سهامی عام ، شرکت تضامنی ، شرکت تعاونی ، شرکت مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی قابل ثبت است که متناسب با نوع فعالیت و قالب ثبتی هزینه آن متغیر است.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص در ایران

موارد تعیین هزینه ثبت شرکت سهامی خاص به شرح ذیل می باشد:

  • حق الوکاله وکیل و هزینه های ثبتی ثبت شرکت سهامی خاص
  • تنظیم اوراق مربوط به ثبت شرکت سهامی خاص از قبیل اساسنامه و اظهارنامه و متن صورتجلسات می باشد.
  • هزینه های تنظیم نمودن اوراق مرتبط به ثبت شرکت سهامی خاص اعم از اساسنامه، اظهارنامه و متن صورتجلسه ها
  • پرداخت هزینه های روزنامه های رسمی و روزنامه کثیرالانتشار شرکت ثبت شده سهامی خاص
  • هزینه تنظیم و ثبت اشخاص حقوقی شرکت از جمله معرفی نامه اشخاص حقوقی و استعلام های مربوطه برای اشخاص حقوقی
  • هزینه تنظیم و ثبت کد فراگیر اشخاص غیر ایرانی

هزینه ثبت شرکت در ایران

قیمت ثبت شرکت در ایران

قیمت ثبت شرکت به هزینه های مختلفی بستگی دارد که این هزینه های از قبیل هزینه های ثبتی، هزینه های چاپ دو روزنامه رسمی، هزینه حق الوکاله وکیل و غیره می باشد، که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ثبت شرکت و هزینه های ثبت انواع شرکت ها می توانید با شماره تلفن های 32137-026 و 26655119-021 تماس بگیرید.

تعرفه ثبت شرکت در ایران

هزینه و تعرفه ثبت شرکت شامل هزینه هایی می شود که به تشریح ذیل می باشد:

هزینه ثبت شرکتها و دیگر خدمات ثبتی با کلیه موارد برحسب پایه ثبتی در واحد ثبت شرکت ها

در خصوص دیگر هزینه های خدمات مجتمع ثبت شرکت و برند ایلیا با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

هزینه ثبت شرکت سهامی عام در ایران

هزینه ثبت شرکت سهامی عام بستگی به میزان سرمایه اولیه و تعداد اعضای شرکت دارد. باید بدانید شرکت سهامی عام تنها شرکتی است که در بورس پذیرفته می شود و میزان 51 درصد از سهام از طریق بورس به عموم واگذار می شود.

هزینه ثبت شرکت بازرگانی

شرکت بازرگانی به صورت کلی شرکتی می باشد که میان دو یا چند نفر جهت کسب سود و درآمد با اسم مخصوصی به عنوان یکی از شرکتهای ذکر شده در قانون تجارت با رعایت نمودن مقررات مربوط به تشکیل ثبت می شود.

برای اینکه شرکت بازرگانی ثبت شود مستلزم پرداخت هزینه هایی می باشید که در مطالب فوق الذکر به آن اشاره نمودیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه ثبت شرکت بازرگانی و هم چنین هزینه ثبت شرکت می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران و کارشناسان ثبت شرکت ایلیا با شما تماس بگیرند.

هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت مسئولیت محدود هزینه مورد نیازی که دارد تا بتوان آن را به ثبت برسانید یک تعرفه ی مشخص شده است اما بیشتر شدن این هزینه بستگی به بالا رفتن سرمایه اولیه، بیشتر شدن تعداد کارکترهای موضوع فعالیت بستگی دارد.

هزینه ثبت شرکت تضامنی در ایران

شرکت تضامنی ، شرکتی می باشد که تحت اسم مخصوصی جهت امور تجارتی میان دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود. در صورتی که دارایی شرکت برای پرداخت تمام قروض کافی نباشد، هر کدام یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است.

هزینه ثبت شرکت مختلط سهامی در ایران

شرکت مختلط سهامی، شرکتی می باشد که تحت اسم مخصوصی بین یک عده شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می شود.

شرکای سهامی کسانی هستند که سرمایه آن ها به صورت سهام یا قطعات سهام برابر تقسیم شده و مسئولیت آن ها تا میزان همان سرمایه ای است که در شرکت دارند.

هزینه ثبت شرکت مختلط غیر سهامی در ایران

شرکت مختلط غیر سهامی، شرکتی می باشد که برای امور تجارتی تحت اسم مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می شود.

هزینه ثبت شرکت نسبی در ایران

ابتدا اگر بخواهیم برایتان در رابطه با شرکت نسبی توضیح دهیم باید گفت شرکتی است بین دو یا چند شریک با نامی خاص و میزان هزینه ثبت آن نیز بستگی به سرمایه شرکت و موضوع فعالیت شرکت دارد.

هزینه ثبت شرکت تعاونی در ایران

کسانی که می خواهند در امور تولید و توزیع فعالیت داشته باشند باید شرکت تعاونی به ثبت برسانند. این نوع شرکت ها برای به ثبت رسیدن یک هزینه ای به صورت حداقلی برایشان در نظر گرفته شده است اما این هزینه ی مشخص شده براساس سرمایه اولیه ممکن است بیشتر شود.

هزینه ثبت شرکت پیمانکاری در ایران

منظور از شرکت پیمانکاری، شرکتی می باشد که قادر می باشد به صورت حقیقی و حقوقی فعالیت کند و قراردادی را با اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور به انجام رسانیدن اموری از قبیل: تهیه، حمل، نصب، اجرا و ساخت و غیره ببندد و مسئولیت آن ها را بر عهده بگیرد.

درباره هزینه ثبت شرکت پیمانکاری باید بگوییم که این هزینه ها به شرایط و عواملی بستگی دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص بهتر است با ما تماس بگیرید و یا فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا کارشناسان ثبتی ایلیا با شما تماس بگیرند.

تعرفه ثبت شرکت در ایران
تعرفه ثبت شرکت در ایران

هزینه ثبت شرکت در کشور

  • هزینه تعیین نام شرکت

انتخاب نام برای ثبت شرکت همانطور که مشخص است اسم شرکت معرف خود شرکت و در واقع تا پایان پروسه ی ثبت شرکت با شما خواهد بود. درست است که می توانید بعدها نام شرکت را تغییر دهید اما بهتر است از همان ابتدا نام شرکت را مناسب با فعالیت و البته به گونه ای که مورد تایید اداره ثبت شرکت ها قرار گیرد.

اسامی 4 الی 5 سیلابه باشد این اسامی باید ریشه فارسی داشته باشند اما برای هزینه تعیین نام شرکت باید گفت اگر بخواهید صفر تا صد کار انتخاب اسم تجاری برای شرکت را به ثبت ایلیا بدهید و یا از ابتدا تا انتهای ثبت شرکت را پس هزینه ها بر اساس آن محاسبه خواهند شد.

  • هزینه پستی ثبت شرکت

زمانی که نام شرکت تایید شما بایستی مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را به اداره ثبت شرکتها ارسال نمایید. این امر را در اداره پست انجام می دهید ثبت ایلیا نیز این مورد را برای شما انجام خواهد داد البته باید بدانید هزینه پستی برای ثبت شرکتتان توسط وکلای ایلیا مشخص خواهد شد و طبق اعلام اداره ثبت ارائه می شود.

  • تعرفه حق الثبت ثبت شرکت

حق الثبت در واقع به هزینه ای گفته می شود که در بابت میزان سرمایه اولیه شرکت از شما اخذ می شود. این مبلغ بر اساس اعلام اداره ثبت شرکت ها است.

تعرفه حق الدرج یا درج در روزنامه محلی بعد از ثبت شرکت

تعرفه حق الدرج یا درج در روزنامه محلی بعد از ثبت شرکت بر طبق موارد زیر برآورد می شود.

هزینه روزنامه رسمی در اداره ی ثبت شرکتها در دو نوبت انجام می شود ابتدا در روزنامه محلی درج می شود سپس در روزنامه کثیرالانتشار به چاپ می رسد.

هزینه چاپ در روزنامه محلی در اداره ثبت شرکتها پرداخت می شود و هزینه روزنامه کثیرالانتشار به صورت اینترنتی پرداخت می شود.

تغییر در این نوع هزینه ها به تعداد کارکتری است که قرار است در روزنامه چاپ شود و این تعداد کارکتر به موضوع فعالیت و میزان سرمایه تعداد شرکا بستگی دارد.

هزینه روزنامه رسمی ثبت شرکت

میزان هزینه روزنامه رسمی بستگی به موضوع فعالیت شرکت و تعداد اعضای شرکت دارد و پس از برآورد آن به طور دقیق محاسبه خواهد شد. هزینه ثبت شرکت در ایران شامل هزینه روزنامه هم می شود. زیرا هزینه روزنامه از موارد الزامی پس از ثبت شرکت است که باید پرداخت شود.

هزینه پلمپ دفاتر تجاری شرکتها در ایران

از زمانی که شرکت به ثبت می رسانید دو ماه فرصت دارید هزینه پلمپ دفاتر را پرداخت نمایید، هزینه پلمپ دفاتر بستگی به تعداد صفحات دارد که معمولاً 50 تا 100 برگی است.

در صورت تمایل به برآورد تمامی هزینه های ثبت شرکت های تجاری در ایران کارشناسان ثبتی مجتمع ایلیا راهنمای شما خواهند بود. برای رسیدن به تعرفه های ثبتی به صرفه با شماره تماس 02632137 در ارتباط باشید.

3/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
22 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کرامت
کرامت
2 سال قبل

سلام خسته نباشد بنده یه شرکت ثبت شده دارم قیمتش چقدر میباشد اگه بخوام بفروش کرامت

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  کرامت
2 سال قبل

سلام ، وقتتون بخیر باشه . برای کسب اطلاعات در این حوزه با شماره تماسهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید .

مجتبی حسینی
مجتبی حسینی
4 سال قبل

هزینه وزمان تغییرات اساس نامه و دونفرهصوشرکت جقدره

ثبت شرکت ایلیا ®
ثبت شرکت ایلیا ®
پاسخ به  مجتبی حسینی
4 سال قبل

حدود زمان بین 15-20 روز کاری هستش ولی برای اعلام هزینه باید متغییر ها رو بهم بگین تا بتونم خدمتتون اعلام کنم

داود رشیدی
داود رشیدی
4 سال قبل

ثبت شرکت

ثبت شرکت ایلیا ®
ثبت شرکت ایلیا ®
پاسخ به  داود رشیدی
4 سال قبل

به راهنمایی و اطلاعات بیشتری نیاز دارید در خدمتتون هستیم

امید همتیار
امید همتیار
5 سال قبل

مشاوره جهت ثبت شرکت میخواستم

ثبت شرکت ایلیا®
ثبت شرکت ایلیا®
پاسخ به  امید همتیار
5 سال قبل

تماس خواهیم گرفت

رضاساداتی
رضاساداتی
5 سال قبل

برای ثبت برند شخصی در کار تهیه و توزیع عرقیات ونوشیدنی گیاهی از کجا باید مجوز بگیرم

ثبت شرکت ایلیا®
ثبت شرکت ایلیا®
پاسخ به  رضاساداتی
5 سال قبل

برای این امر باید از طریق اتحادیه اقدام کنین یا کار رو به ما بسپرید که از اداره صنعت و معدن براتون مجوز تهیه کنیم

امیر
امیر
5 سال قبل

سلام
واحد پول استفاده شده در لیست هزینه ها چیست ؟ (تومن، ریال )

ثبت شرکت ایلیا®
ثبت شرکت ایلیا®
پاسخ به  امیر
5 سال قبل

سلام واحد پول ریال هستش

فاضل بیات
فاضل بیات
5 سال قبل

سلام
شرکت تعاونی بیمارستان امام حسی تهران هستم
خاستم بدونم هزینه ثبت هیئت مدیره و بازرس در تغییرات مجمع عمومی عادی تا مرحله نهایی روزنامه رسمی و ثبت تغییرات چقدر هزینه داره.

محمد مستحفظیان
محمد مستحفظیان
5 سال قبل

با سلامو خدا قوت
می خواستم بدونم هزینه ثبت شرکت و تنظیم اساسنامه به صورت کلی و دقیق توسط وکیل شما و تمام مراحل آگهی در روزنامه و غیره چقدر می شود؟ با تشکر

ثبت شرکت ایلیا®
ثبت شرکت ایلیا®
پاسخ به  محمد مستحفظیان
5 سال قبل

با سلام هزینه های مربوط به ثبت کردن یک شرکت متناسب با نوع شرکتی که میخواین ثبت کنین و سرمایه اولیه شرکتتون ، تعدا نفراتتتون متفاوت هستش ، اجازه بدین خدمتتون تماسی داشته باشم تا توضیحات دقیق تری خدمتتون عرض کنم . با تشکر

علی آبادیان
علی آبادیان
5 سال قبل

سلام
شرکت سهامی خاص هستیم، شرکت دارای 100 سهم با نام به ارزش هر سهم 50000 ریال می باشد. می خواهم تعداد سهام شرکت را به 100000 سهم 1000 ریالی تبدیل نموده و تعداد سهام سهامداران را تغییر دهم. هزینه و مدت زمان انجام این عملیات چقدر است؟

ثبت شرکت ایلیا®
ثبت شرکت ایلیا®
پاسخ به  علی آبادیان
5 سال قبل

سلام مجدد شما نمیتونین همزمان هم ارزش سهم و هم تعداد سهام رو تغییر بدین میتونین ابتدا یک مورد رو انجام بدین آگهی که شد مورد بعدی رو دوباره انجام بدین

علی آبادیان
علی آبادیان
پاسخ به  ثبت شرکت ایلیا®
5 سال قبل

لطفا نحوه اقدام، هزینه، پروسه کار و مدت زمان را بفرمائید.

علی آبادیان
علی آبادیان
5 سال قبل

سلام
شرکت سهامی خاص هستیم، کارت بازرگانی می خواهم، هزینه و مدت زمان دریافت آن چقدر است؟

ثبت شرکت ایلیا®
ثبت شرکت ایلیا®
پاسخ به  علی آبادیان
5 سال قبل

با سلام برای کارت بازرگانی پرسه زمان 1 ماه هست و 775000 تومن هزینه داره

علی آبادیان
علی آبادیان
پاسخ به  ثبت شرکت ایلیا®
5 سال قبل

مدارک لازم را بفرمایید، منظور از یکماه، 30 روز خورشیدی است؟ نحوه پرداخت را نیز بفرمائید.

ثبت شرکت ایلیا®
ثبت شرکت ایلیا®
پاسخ به  علی آبادیان
5 سال قبل

یک ماه کاری منظور است بر اساس تقویم روز کشور … نحوه پرداخت به صورت اقساط هم امکان پرداخت دارید