لوگو سفید ایلیا
صفحه اصلی انتخاب نام شرکت و برند خدمات ما
ثبت شرکت ثبت برند ثبت تغییرات شرکت اقدامات پس از ثبت شرکت ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع رتبه بندی(گرید) شرکت ها
درباره ما
حقوق مالکیت برند ایلیا اساسنامه ثبت ایلیا اعضای هیئت مدیره ایلیا منشور اخلاقی ثبت ایلیا تاریخچه ایلیا همکاران ایلیا محیط کار ایلیا کاتالوگ ایلیا
ارتباط با ما تور مجازی ایلیا

بررسی و استعلام گواهی ارزش افزوده


ثبت شرکت ایلیا در این مقاله برآنست تا به مطالبی درباره بررسی واستعلام گواهی ارزش افزوده بپردازد،ما در این مقاله به توضیحات کامل و جامعی در این خصوص پرداخته ایم.خاطر نشان می شویم که مشاوران و کارشناسان ما در ثبت شرکت ایلیا آماده ارائه خدمات به متقاضیان محترم می باشند، بنابراین چنانچه درباره هر کدام یک از موضوعاتی از قبیل گواهی ارزش افزوده،استعلام ارزش افزوده،استعلام گواهی ارزش افزوده،اعتبار گواهی ارزش افزوده،بررسی اعتبار گواهی ارزش افزوده با هر سوال و مسئله ای روبرو شدید می توانید با ثبت شرکت ایلیا تماس حاصل نمایید.

گواهی ارزش افزوده

به برگه ای که به صورتA5 می باشد و از جانب سازمان امور مالیاتی صادر می گردد گواهی ارزش افزوده گفته می شود.

همه خریداران وظیفه دارند در هنگام پرداخت هزینه مالیات بر ارزش افزوده در صورتحساب فروشندگان،گواهی ثبت نام را از آن ها درخواست نمایند و بعد از مشاهده آن و اعتبار تاریخ به منظور پرداخت آن مبادرت نمایند.

همه فروشندگان کالا و خدماتی که شامل این قانون می باشند.مستلزم به ارائه گواهینامه ثبت نام ارزش افزوده به مشتریان خود هستند.

همان طور که مشخص است برای هر فعالیت در امور مربوطه ای به مجوز هایی از سازمان و ارگانهایی نیاز می باشد . جهت انجام امور مالیاتی و نیز برای انجام به حسابرسی های مالیاتی نیاز به گواهینامه ارزش افزوده می باشد.

گواهی ارزش افزوده گواهی ای است، که مؤدیان پس از ثبت شرکت و اخذ کد اقتصادی میبایست حتما برای اخذ آن اقدام نمایند.

خریداران موظفند هنگام پرداخت مبلغ مالیات بر ارزش افزوده در صورتحساب فروشندگان، گواهینامه ثبت نام را از آنها درخواست کرده و پس از رویت آن ، و اعتبار تاریخ ، نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.

 

بررسی استعلام گواهی ارزش افزوده

 

مشمولین مالیات بر ارزش افزوده

تمامی اشخاص حقیقی که مشغول به فعالیت و بدست اوردن درامد از کسب و کار خود هستن و از فروش کالاها و خدمات خود این درامد را بدست می اورند باید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند. در خصوص پرداخت مالیات ممکن است افرادی که زمینه کاری انها فروشنده مواد اولیه کشاورزی،کود و بذر،فروشندگان شیرخشک و دیگر مشاغل باشند معاف باشند.

اشخاص حقوقی که شرکتی را پایه گذاری کرده اند و شماره ثبت هم دارند باید مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند نکته قابل توجهی در این راستا وجود دارد و ان این است که اگر اشخاص حقوقی فعالیتی دیگر انجام می دهند و از ان فعالیت درامد بدست می اورند در قبال پرداخت مالیات بر ارزش افزوده موظف هستند.

استعلام گواهی ارزش افزوده

شما با مراجعه نمودن به ادرس اینترنتی زیر می توانید اطلاعاتی در رابطه با اینکه چگونه می توانید از گواهینامه ارزش افزوده شرکتها استعلام بگیرید اطلاعاتی را بدست بیاورید هم چنین می توانید برای بررسی اعتبار گواهی ارزش افزوده نیر اقدام کنید:

https://www.evat.ir/frmvalidationofregistration.aspx

بعد از اینکه به سامانه ذکر شده وارد شدید باید به عنوان پرداخت کننده شماره اقتصادی جدید،شماره ملی را وارد نمایید سپس برروی گزینه جستجو کلیک کنید در این حالت نتایجی که بدست امده برای شما نشان داده می شوند.

اعتبار گواهی ارزش افزوده

اعتبار گواهی ارزش افزوده،مطابق تشخیص حوزه مالیات بر ارزش افزوده به صورت 6ماهه یا یکساله صادر می گردد که پس از به پایان رسیدن تاریخ اعتبار ارزش افزوده،کلیه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی مستلزم تمدید اعتبار از حوزه مالیاتی هستند.

 

اعتبار گواهی ارزش افزوده

 

بررسی گواهی ارزش افزوده

برای بررسی گواهی ارزش افزوده می توانید به پایگاه اینترنتی https://www.evat.ir/frmvalidationofregistration.aspx مراجعه کنید.

بررسی اعتبار گواهی ارزش افزوده

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بررسی گواهی ارزش افزوده و بررسی اعتبار گواهی ارزش افزوده می توانید به پایگاه اینترنتی فوق الذکر مراجعه کنید ویا با ثبت شرکت ایلیا تماس حاصل نمایید.

شرکت های بدون فعالیت اقتصادی

ممکن است شرکتی بدون داشتن فعالیت اقتصادی دارای شماره ثبت باشد در این خصوص باید اظهارنامه مالیاتی انجام دهند و ان را ارسال نمایند.موسس شرکت باید این نکته را در نظر داشته باشد که اگر برای یکبار معامله ای صورت گرفته باشد باید برای دریافت ارزش افزوده اقدامی صورت می گرفت. اگر این اقدام صورت نگرفته باشد برای آنها تخلف محسوب می شود حتی برای معامله ای که یکبار صورت گرفته است.

مراحل دریافت گواهینامه ارزش افزوده

  1. باید برای مالیات بر ارزش افزوده شرکت ثبت نام اولیه صورت بگیرد.
  2. باید برگه ثبت نام اولیه همراه با مدارک اولیه مالیات بر ارزش افزوده ارائه داده شود.
  3. .بعد از دریافت رمز عبور ثبت نام مرحله دوم اغاز می شود.
  4. ارائه مدارکی مانند(اظهارنامه سه ماهه سالهای قبل از تاسیس تا سالی که قرار است مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام شود و گواهی صادر شود،ارائه برگه اولیه،مرحله دوم ثبت نام،شناسه کاربری،رمزعبور،ارائه نسخه تمامی قراردادها برای ثبت نام مرحله اخر و صدور گواهی ارزش افزوده.

 

مراحل دریافت گواهینامه ارزش افزوده

 

مدارک ثبت نام اولیه ارزش افزوده

  1. ارائه کد اقتصادی.
  2. ارائه نسخه مدارک اعضای شرکت اعم از شناسنامه و کارت ملی ( براساس آخرین تغییرات)
  3. ارائه آگهی تاسیس شرکت.
  4. ارائه اخرین تغییرات شرکت.
  5. ارائه وکالت نامه.
  6. ارائه آدرس کامل محل سکونت پیمانکار.
  7. ارائه تلفن ثابت و همراه پیمانکار و در صورت امکان مدیر عامل ارائه تلفن ثابت و همراه هم الزامی است.
  8. ارائه کد پستی پیمانکار.
  9. ارائه مجوز فعاليت (گواحي صلاحيت يا نام شركت در سايت رتبه بندي)
  10. ارائه كد پستي دفتر و يا در صورت نبود كد پستي محل فعاليت يا منزل.

مدارک لازم برای مرحله آخر ارزش افزوده

  1. ارائه نام بانک شرکت.
  2. ارائه نام شعبه بانک.
  3. ارائه کد شعبه.
  4. ارائه شماره حساب.
  5. ارائه تلفنن ریس هیات مدیره.
  6. ارائه کد پستی و آدرس رئیس هیات مدیره.
  7. ارائه کد اقتصادی.
  8. ارائه آخرین تغییرات.
  9. ارائه مدارک آخرین اعضا.
سوالات متداول استعلام گواهی ارزش افزوده

سوالات متداول استعلام گواهی ارزش افزوده

✅ چگونه از گواهی ارزش افزوده استعلام بگیریم؟

برای استعلام گواهی ارزش افزوده می توانید به پایگاه اینترنتی https://www.evat.ir/frmvalidationofregistration.aspx مراجعه کنید.

✅ اعتبار گواهی ارزش افزوده چقدر است؟

اعتبار گواهی ارزش افزوده به مدت 6 ماه تا یکسال می باشد که پس از به پایان رسیدن این مدت زمان هم می توان آن را تمدید نمود.

✅ چه کسانی مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند؟

تمامی اشخاص حقیقی که مشغول به فعالیت و بدست اوردن درامد از کسب و کار خود هستن و از فروش کالاها و خدمات خود این درامد را بدست می اورند باید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند.

مشاوره آنی
ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

ثبت آنلاین مالیاتی

ثبت آنلاین مالیاتی

مراحل تشکیل پرونده مالیاتی

بعداز انجام امور ثبت شرکت می بایست مراحل تشکیل پرونده مالیاتی باتوجه به آدرس شرکت ثبت شده در اداره دارایی انجام گردد.هرشرکت اعم از هرنوع شخصیت حقوقی باید بعد از مراحل ثبت شرکت در اداره دارایی تشکیل پرونده مالیاتی دهد. در واقع تشکیل پرونده مالیاتی به این معناست که شخصیت حقوقی (شرکت) به اداره مالیات

سامانه استعلام کد اقتصادی شرکتها [ویدئو]

سامانه جامع استعلام کد اقتصادی،استعلام صحت کد اقتصادی شرکتها،کداقتصادی شرکتها و جستجو کد اقتصادی بر اساس شماره ثبت به همراه آموزش تصویری

جریمه عدم تشکیل پرونده مالیاتی

یکی از مهمترین اقداماتی که پس از ثبت شرکت باید به آن پرداخت، تشکیل پرونده مالیاتی می باشد. در این مقاله به بررسی عواید عدم تشکیل پرونده مالیاتی خواهیم پرداخت.

کد اقتصادی - هزینه دریافت کد اقتصادی

کد اقتصادی - هزینه دریافت کد اقتصادی - با اخذ کد اقتصادی می توانید اخذ کارت بازرگانی انجام دهید . در مزایده ها شرکت کنید. فاکتور صادر کنید و با شرکت های دولتی قرارداد ببندید . ثبت شرکت ایلیا اخذ کد اقتصادی را برای شما به انجام می رساند.

اظهارنامه مالیاتی

اظهارنامه مالیاتی - اظهارنامه مالیاتی 94 . ثبت اظهار نامه مالیاتی 93 و 94 .اموزش ثبت و مراحل اظهار نامه مالیاتی

بررسی و استعلام گواهی ارزش افزوده

یکی از عمده ترین مواردی که افراد با آن مشکل دارند استعلام گواهی ارزش افزوده می باشد. در این مقاله به نحوه ی استعلام ارزش افزوده خواهیم پرداخت.

مهلت تشکیل پرونده مالیاتی

هر شرکت پس از تاسیس باید برای تشکیل پرونده مالیاتی اقدام نماید. در این مقاله به بررسی شرایط و موارد و مهلت زمان قانونی تشکیل پرونده خواهیم پرداخت.

اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده

اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده- در واقع ارزش افزوده اختلاف بین ارزش کالاها و خدمات فروخته شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری شده است . به بیان ساده مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که خریدار هنگام خرید کالا و خدمات به فروشنده می پردازد و فروشنده نیز باید در دوره های زمانی مشخص آن را به دولت

هزینه پلمپ دفاتر -هزینه پلمپ دفاتر چقدر است

دفاتر پلمپ مالیاتی دفاتری هستند که هر شرکت می بایست هرساله تهیه کند و آنها را جهت گزارش ریز درآمدها و هزینه های خود به اداره مالیات تسلیم کند . هزینه پلمپ دفاتر -هزینه پلمپ دفاتر چقدر است، وجه پستی و حق الوکاله می باشد که متغیر می باشد در این خصوص می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

امتیار خود را ثبت کنید
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
پرسش و پاسخ های شما
با سلام یک شرکت ثبت شده در سالهایی که فعالیت ندارد: نیاز به پلمپ دفاتر دارد؟ در صورت تصمیم به فعالیت، میتوان فرضاً چند روز پیش از آغاز فعالیت و معامله تجاری، اقدام به دریافت گواهی ارزش افزوده نمود؟ یا حتماً باید فعالیت و معامله تجاری در جریان باشد؟ چنانچه گواهینامه دریافت گردد اما فعالیتی صورت نگیرد، مشکل قانونی ایجاد نمیگردد؟
پاسخ
ثبت شرکت ایلیا®
ثبت شرکت ایلیا®
بر اساس قوانین هر شرکتی بعد از تاسیس ظرف مدت 1 ماه باید برای کارهای دفاتر اقدام کنند ، و ظرف مد 2 ماه از تاریخ ثبت برای امور مالیاتی اقدام کنین بدین ترتیب شما باید این امور رو انجام بدنی و هر زمان فعالیت خودتون ر و شروع کردین همه چی آماده فعالیت هستش
پاسخ
توضیحات چقدر جستجو و سوال پرسش و پاسخ مقالات مرتبط
برگزاری مسابقه اینستاگرمی مسابقه اینستاگرمی
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید