درخواست مشاوره رایگان

بررسی و استعلام گواهی ارزش افزوده

نگارش توسط : تیم تحریریه ایلیا     |     یکشنبه، 6 بهمن 1399


ثبت شرکت ایلیا در این مقاله برآنست تا به مطالبی درباره بررسی واستعلام گواهی ارزش افزوده بپردازد،ما در این مقاله به توضیحات کامل و جامعی در این خصوص پرداخته ایم.خاطر نشان می شویم که مشاوران و کارشناسان ما در ثبت شرکت ایلیا آماده ارائه خدمات به متقاضیان محترم می باشند، بنابراین چنانچه درباره هر کدام یک از موضوعاتی از قبیل گواهی ارزش افزوده،استعلام ارزش افزوده،استعلام گواهی ارزش افزوده،اعتبار گواهی ارزش افزوده،بررسی اعتبار گواهی ارزش افزوده با هر سوال و مسئله ای روبرو شدید می توانید با ثبت شرکت ایلیا تماس حاصل نمایید.

گواهی ارزش افزوده

به برگه ای که به صورتA5 می باشد و از جانب سازمان امور مالیاتی صادر می گردد گواهی ارزش افزوده گفته می شود.

همه خریداران وظیفه دارند در هنگام پرداخت هزینه مالیات بر ارزش افزوده در صورتحساب فروشندگان،گواهی ثبت نام را از آن ها درخواست نمایند و بعد از مشاهده آن و اعتبار تاریخ به منظور پرداخت آن مبادرت نمایند.

همه فروشندگان کالا و خدماتی که شامل این قانون می باشند.مستلزم به ارائه گواهینامه ثبت نام ارزش افزوده به مشتریان خود هستند.

همان طور که مشخص است برای هر فعالیت در امور مربوطه ای به مجوز هایی از سازمان و ارگانهایی نیاز می باشد . جهت انجام امور مالیاتی و نیز برای انجام به حسابرسی های مالیاتی نیاز به گواهینامه ارزش افزوده می باشد.

گواهی ارزش افزوده گواهی ای است، که مؤدیان پس از ثبت شرکت و اخذ کد اقتصادی میبایست حتما برای اخذ آن اقدام نمایند.

خریداران موظفند هنگام پرداخت مبلغ مالیات بر ارزش افزوده در صورتحساب فروشندگان، گواهینامه ثبت نام را از آنها درخواست کرده و پس از رویت آن ، و اعتبار تاریخ ، نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.

 

بررسی استعلام گواهی ارزش افزوده

 

مشمولین مالیات بر ارزش افزوده

تمامی اشخاص حقیقی که مشغول به فعالیت و بدست اوردن درامد از کسب و کار خود هستن و از فروش کالاها و خدمات خود این درامد را بدست می اورند باید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند. در خصوص پرداخت مالیات ممکن است افرادی که زمینه کاری انها فروشنده مواد اولیه کشاورزی،کود و بذر،فروشندگان شیرخشک و دیگر مشاغل باشند معاف باشند.

اشخاص حقوقی که شرکتی را پایه گذاری کرده اند و شماره ثبت هم دارند باید مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند نکته قابل توجهی در این راستا وجود دارد و ان این است که اگر اشخاص حقوقی فعالیتی دیگر انجام می دهند و از ان فعالیت درامد بدست می اورند در قبال پرداخت مالیات بر ارزش افزوده موظف هستند.

استعلام گواهی ارزش افزوده

شما با مراجعه نمودن به ادرس اینترنتی زیر می توانید اطلاعاتی در رابطه با اینکه چگونه می توانید از گواهینامه ارزش افزوده شرکتها استعلام بگیرید اطلاعاتی را بدست بیاورید هم چنین می توانید برای بررسی اعتبار گواهی ارزش افزوده نیر اقدام کنید:

https://www.evat.ir/frmvalidationofregistration.aspx

بعد از اینکه به سامانه ذکر شده وارد شدید باید به عنوان پرداخت کننده شماره اقتصادی جدید،شماره ملی را وارد نمایید سپس برروی گزینه جستجو کلیک کنید در این حالت نتایجی که بدست امده برای شما نشان داده می شوند.

اعتبار گواهی ارزش افزوده

اعتبار گواهی ارزش افزوده،مطابق تشخیص حوزه مالیات بر ارزش افزوده به صورت 6ماهه یا یکساله صادر می گردد که پس از به پایان رسیدن تاریخ اعتبار ارزش افزوده،کلیه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی مستلزم تمدید اعتبار از حوزه مالیاتی هستند.

 

اعتبار گواهی ارزش افزوده

 

بررسی گواهی ارزش افزوده

برای بررسی گواهی ارزش افزوده می توانید به پایگاه اینترنتی https://www.evat.ir/frmvalidationofregistration.aspx مراجعه کنید.

بررسی اعتبار گواهی ارزش افزوده

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بررسی گواهی ارزش افزوده و بررسی اعتبار گواهی ارزش افزوده می توانید به پایگاه اینترنتی فوق الذکر مراجعه کنید ویا با ثبت شرکت ایلیا تماس حاصل نمایید.

شرکت های بدون فعالیت اقتصادی

ممکن است شرکتی بدون داشتن فعالیت اقتصادی دارای شماره ثبت باشد در این خصوص باید اظهارنامه مالیاتی انجام دهند و ان را ارسال نمایند.موسس شرکت باید این نکته را در نظر داشته باشد که اگر برای یکبار معامله ای صورت گرفته باشد باید برای دریافت ارزش افزوده اقدامی صورت می گرفت. اگر این اقدام صورت نگرفته باشد برای آنها تخلف محسوب می شود حتی برای معامله ای که یکبار صورت گرفته است.

مراحل دریافت گواهینامه ارزش افزوده

  1. باید برای مالیات بر ارزش افزوده شرکت ثبت نام اولیه صورت بگیرد.
  2. باید برگه ثبت نام اولیه همراه با مدارک اولیه مالیات بر ارزش افزوده ارائه داده شود.
  3. .بعد از دریافت رمز عبور ثبت نام مرحله دوم اغاز می شود.
  4. ارائه مدارکی مانند(اظهارنامه سه ماهه سالهای قبل از تاسیس تا سالی که قرار است مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام شود و گواهی صادر شود،ارائه برگه اولیه،مرحله دوم ثبت نام،شناسه کاربری،رمزعبور،ارائه نسخه تمامی قراردادها برای ثبت نام مرحله اخر و صدور گواهی ارزش افزوده.

 

مراحل دریافت گواهینامه ارزش افزوده

 

استعلام ارزش افزوده

جهت استعلام ارزش افزوده باید به آدرس اینترنتی https://www.evat.ir/frmvalidationofregistration.aspx مراجعه کنیدپس از آن بعد از اینکه به لینک قید شده در سایت مراجعه نمودید الزامی می باشد که شماره اقتصادی جدید و شماره ملی را وارد نمایید وپس از آن بر روی گزینه جستجو کلیک کنید تا نتایجی که حاصل شده است نمایش داده شود.خاطر نشان می شویم جهت اینکه گواهینامه ارزش افزوده هم صادر گردد نیاز می باشد که مودیان شرایط خاص ومشخصی را داشته باشند و مبادرات و مراحل قانونی مربوط به آن را سپری کنند تا شامل دریافت گواهی نامه ارزش افزوده شوند.

بررسی اعتبار ارزش افزوده

متقاضیان محترمی که می خواهند برای بررسی اعتبار ارزش افزوده خود اقدام کنند می توانند وارد سامانه اینترنتی به آدرس https://www.evat.ir/frmvalidationofregistration.aspx شوند و جهت بررسی اعتبار ارزش افزوده خود مبادرت کنند.

بررسی اعتبار گواهینامه ارزش افزوده

با توجه به مطالب فوق الذکر یکی از عناصر تشکیل دهنده مالیاتی گواهی ارزش افزوده می باشد.همه واحدهای اقتصادی که به امر تولید وتوزیع کالا می پردازند بایستی این مجوز را دریافت نمایند و باید جهت بررسی اعتبار گواهینامه اقدام کنند.برای بررسی اعتبار گواهینامه ارزش افزوده می توانید به سامانه اینترنتی فوق الذکر مراجعه کنید.

اعتبار ارزش افزوده

اعتبار ارزش افزوده 6 ماهه و یا یک سال می باشد.خاطر نشان می شویم که گواهینامه های ارزش افزوده با تشخیص حوزه مالیات ممکن می شود.بنابراین شما باید به اعتبار گواهینامه ارزش افزوده توجه داشته باشید و چنانچه اعتبار آن به اتمام رسید جهت تمدید آن مبادرت کنید.

مشاهده گواهی ارزش افزوده شرکتها

برای مشاهده گواهی ارزش افزوده شرکتها می توانید به پایگاه اینترنتی https://www.evat.ir/frmvalidationofregistration.aspx مراجعه کنید و جهت مشاهده گواهی ارزش افزوده شرکتها ومبادرت کنید.هم چنین در صورت مواجه شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با شماره تلفن های 32137-026 و26655119-021 تماس بگیرید.

مشاهده گواهی ارزش افزوده

متقاضیانی که می خواهند برای مشاهده گواهی ارزش افزوده خود اقدام کنند با رجوع نمودن به سامانه اینترنتی https://www.evat.ir/frmvalidationofregistration.aspx می توانند از وضعیت اعتبار ارزش افزوده اشخاص حقیقی و حقوقی مطلع شوند.

بررسی گواهی ارزش افزوده

در جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره بررسی گواهی ارزش افزوده می توانید با شماره تلفن های 32137-026 و26655119-021 تماس بگیرید هم چنین می توانید به سامانه اینترنتی فوق الذکر مراجعه کنید و برای بررسی گواهی ارزش افزوده خود اقدام نمایید.

استعلام گواهینامه ارزش افزوده

چنانچه می خواهید جهت استعلام گواهینامه ارزش افزوده اقدام کنید ولی اطلاعات لازم و کافی در این خصوص ندارید می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران و کارشناسان ثبت شرکت ایلیا با شما تماس بگیرند هم چنین می توانید با شماره تلفن های 32137-026 و26655119-021 تماس حاصل کنید.

اعتبار گواهینامه ارزش افزوده

این امر ممکن است که اعتبار گواهینامه ارزش افزوده با تشخیص حوزه مالیات با مدت زمان اعتبارهای 6ماهه و یا یکساله جهت متقاضیان صادر گردند.توجه داشته باشید که حتما باید به اعتبار گواهینامه ها توجه کنید و در صورت به اتمام رسیدن پایان اعتبار جهت تمدید آن مبادرت نمایید.خریداران محصولات وخدمات هم باید در هنگام خرید محصول و یاخدمات مورد نظر خود،باید گواهی ارزش افزوده را از فروشنده تقاضا نمایند و بعد از تایید اعتبار آن به منظور پرداخت مالیات ارزش افزوده مبادرت نمایند.

استعلام ارزش افزوده شرکتها

چنانچه تمایل به استعلام ارزش افزوده شرکتها دارید می توانید وارد سامانه اینترنتی به نشانی https://www.evat.ir/frmvalidationofregistration.aspx شوید وجهت استعلام ارزش افزوده شرکتها اقدام کنید.کلیه اشخاص اعم از اشخاص حقیقی وحقوقی می توانند جهت استعلام ارزش افزوده شرکتها مبادرت کنند.توجه داشته باشید که ثبت شرکت ایلیا آماده ارائه خدمات به متقاضیان محترم می باشد،لذا در صورت روبروشدن با هر سوال ومسئله ای می توانید با ثبت شرکت ایلیا تماس بگیرید.

مدارک ثبت نام اولیه ارزش افزوده
  1. ارائه کد اقتصادی.
  2. ارائه نسخه مدارک اعضای شرکت اعم از شناسنامه و کارت ملی ( براساس آخرین تغییرات)
  3. ارائه آگهی تاسیس شرکت.
  4. ارائه اخرین تغییرات شرکت.
  5. ارائه وکالت نامه.
  6. ارائه آدرس کامل محل سکونت پیمانکار.
  7. ارائه تلفن ثابت و همراه پیمانکار و در صورت امکان مدیر عامل ارائه تلفن ثابت و همراه هم الزامی است.
  8. ارائه کد پستی پیمانکار.
  9. ارائه مجوز فعالیت (گواحی صلاحیت یا نام شركت در سایت رتبه بندی)
  10. ارائه كد پستی دفتر و یا در صورت نبود كد پستی محل فعالیت یا منزل.
مدارک لازم برای مرحله آخر ارزش افزوده
  1. ارائه نام بانک شرکت.
  2. ارائه نام شعبه بانک.
  3. ارائه کد شعبه.
  4. ارائه شماره حساب.
  5. ارائه تلفنن ریس هیات مدیره.
  6. ارائه کد پستی و آدرس رئیس هیات مدیره.
  7. ارائه کد اقتصادی.
  8. ارائه آخرین تغییرات.
  9. ارائه مدارک آخرین اعضا.

خاطر نشان می شویم که ثبت شرکت ایلیا آماده ارائه خدمات در جهت خدماتی اعم از: استعلام اعتبار گواهی ارزش افزوده،استعلام گواهی ارزش افزوده شرکت ها،بررسی گواهینامه ارزش افزوده،اعتبار گواهی ارزش افزوده شرکتها،بررسی اعتبار گواهینامه ثبت نام،استعلام مالیات بر ارزش افزوده و اعتبار ارزش افزوده شرکتها می باشد.برای برقراری ارتباط با ثبت شرکت ایلیا نخست می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران و کارشناسان ثبت شرکت ایلیا با شما تماس بگیرند،هم چنین می توانید با شماره تلفن های 32137-026 و26655119-021 تماس حاصل کنید و علاوه بر مشاوره رایگان از تجربیات مشاوران وکارشناسان ما در این مجموعه ثبتی هم بهره مند شوید. 

پل ارتباطی مجتمع ایلیا

( به لبخندتان برترینیم )

شماره تماس مجتمع ثبتی ، اداری و حقوقی ایلیا

  • شعبه کرج: 137 32 – 026
  • شعبه تهران :119 55 266 – 021
  • سامانه ی تخصصی ثبتی و حقوقی : WWW.ELIYA.IR
  • پست الکترونیکی به نشانی INFO@ ELIYA.IR

خدمات قابل ارائه مجتمع ثبتی ، اداری و حقوقی ایلیا ( ثبت ایلیا ) در کلیه واحد های ثبتی اداره ثبت شرکتها شامل ( ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت ) خدمات نام تجاری در اداره مالکیت صنعتی شامل ( ثبت برند و ثبت علامت تجاری ، ثبت طرح صنعتی و ثبت اختراع ) همچنین اموراخذ کارت بازرگانی در اتاق بازرگانی استانها ی کشور ) و کلیه خدمات اداری در کل مراجع ذیصلاح ، هم چنین امور حقوقی ( دعاوی کیفری ، خانواده و حقوقی کلیه دادگاه ها ) و تهیه و تدوین و تنظیم انواع قرارداد های تخصصی درسراسر ایران.

ما با شما تماس میگیریم لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید
بررسی و استعلام گواهی ارزش افزوده

پاسخ دادن به :

فرم ارسال نظر و سوال
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
با سلام یک شرکت ثبت شده در سالهایی که فعالیت ندارد: نیاز به پلمپ دفاتر دارد؟ در صورت تصمیم به فعالیت، میتوان فرضاً چند روز پیش از آغاز فعالیت و معامله تجاری، اقدام به دریافت گواهی ارزش افزوده نمود؟ یا حتماً باید فعالیت و معامله تجاری در جریان باشد؟ چنانچه گواهینامه دریافت گردد اما فعالیتی صورت نگیرد، مشکل قانونی ایجاد نمیگردد؟
پاسخ
ثبت شرکت ایلیا®
بر اساس قوانین هر شرکتی بعد از تاسیس ظرف مدت 1 ماه باید برای کارهای دفاتر اقدام کنند ، و ظرف مد 2 ماه از تاریخ ثبت برای امور مالیاتی اقدام کنین بدین ترتیب شما باید این امور رو انجام بدنی و هر زمان فعالیت خودتون ر و شروع کردین همه چی آماده فعالیت هستش
پاسخ
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید