جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت شرکت سهامی در استان البرز

برای ثبت شرکت سهامی خاص در استان البرز ابتدا لازم است حداقل شرایط قانونی تاسیس این نوع شرکت را داشته باشید. سپس باید اسناد و اوراق این نوع شرکت را تنظیم کنید و در خواست ثبت به اداره ثبت شرکت های البرز ارسال کنید.

شرکت های سهامی به دو دسته تقسیم می شوند:
1) شرکت سهامی عام

2)شرکت سهامی خاص

شرکت های سهامی خاص به لحاظ ساختاری و اصولی در مقایسه با سایر شرکت ها شباهت زیادی با شرکت با مسئولیت محدود دارند. ثبت شرکت سهامی خاص به امور بازرگانی فعالیت دارد و برای گرفتن وام، گرفتن نمایندگی و یا برای شرکت در مزایده و مناقصات مناسب می باشد.
نوع سرمایه در شرکت سهامی،سهام می باشد که تمامی سرمایه باید در زمان تاسیس به وسیله سهامداران تامین گردد. 35%از این مبلغ سرمایه باید در حسابی با نام شرکت در شرف تاسیس نزد یکی از بانکها سپرده شود.
در شرکت سهامی سهامداران تا میزان سرمایه ای که در شرکت گذاشته اند در برابر دیون و تعهدات شرکت مسئول می باشند. در صورتی که شرکت ورشکسته شود هر شریک فقط تا مبلغ سهمی که در شرکت آورده مسئول خواهد بود.

اگر میزان سهام سهامداران کفاف بدهی بدهکاران را ندهد طلبکاران برای وصول باقی طلب خود قادر مجاز نخواهند بود. به اموال شخصی شرکای شرکت رجوع کرده و طلب خود را مطالبه کنند ولی در شرکت تضامنی کاملاً برعکس است در صورتی که دارایی شرکت برای پرداخت دیون کافی نباشد طلبکاران می توانند بدهی خود را از اموال شخصی شرکا در خواست نمایند.
اسامی شرکتهای سهامی باید چه خصوصیتی داشته باشند؟

انتخاب نام شرکت سهامی باید متضمن عبارت سهامی خاص باشد و از ویژگی این اسامی این است که سه سیلاب هستند با این وصف که سابقه ی ثبت هم نداشته باشند.

ادامه مطلب
ثبت شرکت تولید رب گوجه

در شرکت سهامی خاص چه میزان سرمایه مورد نیاز است؟

قانون تجارت حداقل سرمایه ای که برای تمامی شرکت ها مقرر کرده است کمتر از یک ملیون ریال نمی باشد که در شرکت سهامی خاص تمامی این سرمایه باید در زمان تاسیس توسط سهامدران تامین گردد.

برای ثبت یک شرکت سهامی خاص چه مراحلی باید سپری شود؟

گام اول این است که مدارک ثبت شرکت کامل گردد:
رونوشت مدارک شناسایی تمامی اعضا هیئت مدیره و بازرسین ( شناسنامه و کارت ملی)
گرفتن گواهی مبنی برنداشتن سابقه کیفری
کامل نمودن اطلاعات شرکت که شامل: موضوع فعالیت،آدرس شرکت، کد پستی، میزان سرمایه شرکت، نحوه ی تقسیم سهام بین اعضا، سمت اعضاء و مشخص نمودن کسانی که در شرکت دارای حق امضاء می باشند.
گواهی مبنی بر افتتاح حساب دال بر این که 35درصد از سرمایه شرکت به حسابی به نام شرکت در شرف تاسیس واریز شده است.
تنظیم نمودن اوراق شرکت که شامل اساسنامه،اظهارنامه،صورتجلسه می باشد.


چگونگی ثبت شرکت از طریق سامانه :
ابتدا به سایت اداره ثبت شرکت ها به نشانی sherkat.ssaa.ir مراجعه کرده.
از بین گزینه ها پذیرش تاسیس را انتخاب می کنیم.
اطلاعات مورد درخواست را کاملا” وارد نموده.

مراحل ثبت نام شرکت سهامی خاص در کرج

  • وارد کردن کلیه اطلاعات متقاضی و در صورتی که پرونده دارای وکیل باشد اطلاعات وکیل پرونده را وارد می نمایید.
  • در مرحله اول تمامی اطلاعات متقاضی ثبت را وارد میکنیم.
  • انتخاب نام برای شرکت که حتما سه سیلاب داشته باشد و ریشه فارسی هم دارا باشند و باید 5 نام به ترتیب الویت برای شرکت انتخاب کرد.
  • قسمت سرمایه وارد میکنیم این است که سرمایه شرکت سهامی را عادی و نباید کمتر از یک ملیون ریال باشد.
  • مشخصات تمامی اعضاء هیات مدیره و سهامداران را با درنظر گرفتن مدارک شناسایی آنها وارد می نماییم.
  • سمت اشخاص. کسانی که حق امضاء دارند را مشخص نموده.
  • نوع روزنامه رسمی که جهت درج آگهی های شرکت لازم است که یا ابرار است یا جمهوری را مشخص نموده.
  • انتخاب نوع روزنامه رسمی برای درج آگهی های شرکت که “ابرار” یا “جمهوری اسلامی” می باشد.
  • بارگذاری اوراق شرکت که شامل اساسنامه،اظهارنامه،متن صورتجلسه می باشد.
  • در انتها پذیرش نهایی ثبت نام را زده و کدپیگیری دریافت مینماییم و در صورتی که گزینه پذیرش نهایی را بزنیم به هیچ عنوان نمی توانیم اطلاعاتی را که وارد نموده ایم اصلاح کنیم.
ادامه مطلب
مبانی حقوقی ثبت شرکت ها

تکمیل مدارک برای ارسال از طریق پست :

  • رونوشت اوراق شرکت در دونسخه و امضاء توسط تمامی اعضاء هیئت مدیره و بازرسین
  • برابر اصل شده مدارک شناسایی کلیه سهامداران و بازرسین
  • اخذ گواهی عدم سو پیشینه برای کلیه سهامداران و بازرسین
  • ارائه گواهی افتتاح حساب
  • یک برگه از تایید نام و برگه ارجاع اینترنتی
  • کلیه مدارک داخل پوشه پستی تهیه شده از اداره پست قرار داده میشود وتوسط کارشناس ارسال پستی انجام می شود.
  • پس از ارسال پستی شماره مرسوله باید از طریق سامانه وارد پرونده شود.
  • با تایید کارشناس اداره ثبت شرکتها آگهی تاسیس آن انتشار می یابد.
به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها