جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اخذ کد اقتصادی در بجنورد

اخذ کد اقتصادی در بجنورد

اخذ کد اقتصادی راهکاری مناسب برای کسب و کارهای تجاری است که برای فعالیت اقتصادی ارائه می شود، برای دانستن نکات مربوط به اخذ کد اقتصادی در بجنورد می توانید با کارشناسان مجتمع حقوقی ایلیا همراه بوده و موارد حقوقی را به رایگان از کارشناسان حقوقی بگیرید. در ادامه همراه ما باشید.

چگونگی اخذ کد اقتصادی در بجنورد

هر گونه فعالیت اقتصادی که در کشور صورت میگیرد می بایست تحت نظارت وزارت امور اقتصاد و دارایی و اداره امور مالیاتی و دارایی باشد. اخذ کد اقتصادی در بجنورد نیز، همانند سایر نقاط کشور، در واحدهای اداره مالیات انجام میشود.

هدف کلی از اخذ کد اقتصادی، پرداخت مالیات توسط تولید کنند گان و ارائه کنندگان خدمات، به دولت است. با این توضیح که در مورد کالاهای مصرف، گاهی تولید کنندگان و گاهی مصرف کنندگان بصورت غیر مستقیم مالیات می پردازند. به عنوان نمونه با اخذ کد اقتصادی و شناسایی واحد های تولیدی، مالیات بر درآمد توسط تولید کنندگان انجام می شود.

همچنین مصرف کننده گان نیز ممکن است در پرداخت بخشی از قیمت کالا در واقع مالیات بر مصرف را بپردازند. مثلاً اگر بهای واقعی یک کالا ده واحد باشد و قیمت روی جلد آن دوازده واحد درج شود ، مصرف کننده در حقیقت بصورت غیر مستقیم، مالیات کالای مصرفی را پرداخته است.

حال اگر اشخاص و شرکتها بخواهند تحت نظارت اهرم های دولتی و در مسیر قانونی به انجام امور مربوط به خود مشغول باشند ،الزاما باید تحت یک شماره خاص مورد شناسایی و نظارت نهادهای مالیاتی کشور قرار بگیرند . برای این کار اخذ کد اقتصادی پیش بینی شده است.

ماهیت کد اقتصادی در بجنورد

چنانچه شرکتها و اشخاص بخواهند با اسودگی خاطر ، با سایر نهاد ها اعم از دولتی و خصوصی وارد معامله شوند ،و در قبال پرداختی و دریافتی های مالی خود فاکتور صادر نمایند ، کد اقتصادی آنها و درج آن به روی اوراق تعهد آور آنان نشان از سلامت فعالیت آنان دارد.

اخذ کداقتصادی در بجنورد نیاز به انجام سلسله مراتب اداری مخصوص به خود را دارد. از آنجا که کد اقتصادی ،به اداره مالیات و دارایی این امکان را می دهد که فعالیت های هر شرکت را بصورت جداگانه مورد بررسی قرار داده ومیزان مالیات پرداختی بنگاه های تولیدی و خدماتی را تعیین کند،نیاز به ارائه مدارکی از سوی شخص متقاضی وجود دارد.

با ارائه مدارک لازم جهت اخذ کد اقتصادی در بجنورد ، ابتدا پرونده ی مالیاتی تشکیل و سپس به هر واحد ،کد اقتصادی ویژه ایی تعلق می گیرد .

اشخاص مکلف به اخذ کد اقتصادی در بجنورد

تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی ،محدود به شخص خاصی نیست. قانونگذار همه متقاضیان عرصه تولید و خدمات را مکلف کرده است تا دوماه از تاریخ تشکیل نسبت به اخذ کد اقتصادی اقدام نمایند .

بنابراین چه تولید کنندگان عمده و شرکتی و چه کسبه جز ، همگی ملزم به اخذ کد اقتصادی و پرداخت به موقع مالیات هستند. باید دانست که اخذ کد اقتصادی و پرداخت مالیات ، به اداره بهتر کشور و برنامه ریزی های اقتصادی بلند مدت کمک خواهد کرد.

نکته : چنانچه شرکتها و اشخاص در موعد مقرر جهت اخذ کد اقتصادی مراجعه ننمایند، مشمول جریمه های مالیاتی خواهند بود .

اخذ کد اقتصادی در بجنورد

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی در بجنورد

  • تکمیل فرمها و اوراق مربوطه
  • ارائه نمونه امضای دارندگان حق امضای مجاز
  • روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت
  • اساسنامه و شرکتنامه ی شرکت
  • صورتجلسه ثبت شرکت
  • اجاره نامه معتبر ملکی مبنی بر قرار داد میان متقاضی و شخص ثالث
  • فیش تلفن –گاز- برق- آب از ملک مزبور
  • تاییدیه پستی ملک در صورت لزوم
  • وکالتنامه وکیل در صورت وجود
  • جواز تاسیس در صورت وجود
  • پرداخت حق التمبر مالیاتی در واحد مربوطه
  • مدارک شناسایی شخص حقیقی و یا مدیر عامل شرکت

به منظور اخذ مشاوره تخصصی و رایگان در زمینه اخذ کد اقتصادی تنها کافی است با کارشناسان مجتمع ثبتی ایلیا تماس بگیرید و آن ها در یک جلسه تمامی نکات حقوقی و ثبتی شرکت را به شما ارائه کنند. هدف ما همیشه تسهیل خدمات رسانی به مشتریان است.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها