جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

تدوین و تنظیم طرح توجیهی در اراک

تدوین و تنظیم طرح توجیهی در اراک

تدوین و تنظیم طرح توجیهی در اراک باید به صورت تخصصی و کارشناسانه انجام گیرد زیرا آینده کاری شما به آن بستگی داشته و می تواند در آینده سودآور و یا باعث تخریب اعتبار حقوقی شما شود از این رو ما در مجتمع ثبتی ایلیا راهنما و مشاور تخصصی شما برای تنظیم طرح توجیهی خواهیم بود تا خیالتان از تمامی امور آسوده گردد.

راهنمای تدوین و تنظیم طرح توجیهی در اراک

تنظیم طرح توجیهی سنجش امکان اجرای یک طرح یا پروژه از لحاظ فنی و اقتصادی می باشد و نیز میزان موفقیت پروژه در آن برآورد می شود. این برآورد بدین صورت است که امکان پیاده سازی طرح، نحوه پیاده سازی آن، مدیریت طرح، هزینه برای انجام پروژه و درآمد حاصل را مورد بررسی دقیق و تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

یک طرح توجیهی خوب موارد ذیل را در بر می گیرد : سابقه تاریخی پروژه را بررسی کرده شرح محصول و یا خدمات حاصل از پروژه، صورت‌ های مالی، جزئیات کار و امور مربوط به مدیریت پروژه، راهکارهای بازاریابی و سیاست های کلی، الزامات قانونی و تعهدات مالیاتی را مورد مطالعه قرار دهد.

به طور کلی، طرح توجیهی یا امکان سنجی پیش از اجرای پروژه نوشته می‌شود. طرح توجیهی تخمین احتمال موفقیت یک پروژه یا کسب‌ و کار می باشد.

بنابراین، برای سرمایه گذاران بالقوه و بانک ها بسیار مهم است است. به علاوه در تنظیم طرح توجیهی نگاه بی طرفانه بسیار مهم است تا تمام واقعیات و نقاط قوت و ضعف یک پروژه دیده شود و مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

تنظیم طرح توجیهی در اراک در 5 فصل به شرح زیر صورت می پذیرد:

  • معرفی محصول
  • شرح روند تولید
  • امکان سنجی بازار و بررسی اقتصادی
  • تخمین مالی
  • محاسبات کامفار

تدوین و تنظیم طرح توجیهی در اراک

تنظیم طرح توجیهی در اراک

یک طرح توجیهی، همانطور که از نام آن برمی آید، برای توجیه نمودن سرمایه گذار (اعم از بانک، سازمان، شرکت و یا شخص حقیقی ) تهیه می شود تا جهت جذب سرمایه وی را متقاعد سازد.

لذا هرچه طرح توجیه اقتصادی دقیق تر نوشته شود؛ در تصمیم گیری به سرمایه گذار کمک بیشتری می کند و افق دیدی را در برابر سرمایه گذار قرار می دهد تا او بتواند به این نتیجه برسد که آیا این پروژه پارامترهای مد نظر او را دربر می گیرد یا خیر و یا مثلاً برای او به عنوان سرمایه گذار چقدر توجیه اقتصادی دارد.

تنظیم یک طرح توجیهی نیاز به تسلط کامل به کلیه جوانب کار و اصول درست نوشتن طرح دارد یکی از این اصول: پرداختن به واقعیات با استفاده از منابع موثق و مراجع قابل اعتماد و دوری جستن از فرضیات نادرست است. مجتمع ثبتی ایلیا در زمینه تدوین طرح توجیهی در کنار شما خواهد بود.

طرح توجیهی قابل عرضه در اراک

  • طرح ایجاد منظور از «طرح ایجاد» طرحی است که برای یک واحد تولیدی که هنوز تاسیس نشده، تدوین می شود. یعنی واحد تولیدی هنوز ایجاد نشده است. در تنظیم این نوع طرح اصطلاحات «موجود» و «مورد نیاز» به کار می رود.
  • طرح توسعه «طرح توسعه» به طرحی گفته می شود که برای یک واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری، که پیش از این تاسیس شده است و هم اکنون می خواهد کار خود را توسعه دهد ، تهیه می شود. به عنوان مثال تنظیم این طرح برای گسترش یک واحد تولیدی شامل افزایش ظرفیت تولید یا افزودن خط تولید جدید، لازم است.
  • معمولاً طرح های توسعه درهنگام اخذ تسهیلات در اولویت قرار می گیرند زیرا بانکها و موسسات اعتباری به واحدهایی که پیش از این تاسیس شده و اصطلاحاً امتحان خود را پس داده اند در قیاس با یک کسب و کار نوپا اطمینان بیشتری خواهند داشت. در این طرح توسعه از اصطلاحات «موجود» و «پس از توسعه» استفاده می گردد.
5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها