جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

تدوین و تنظیم طرح توجیهی در تبریز

تدوین طرح توجیهی در تبریز

تدوین طرح توجیهی یا همان سنجش امکان، بررسی صفر تا صد یک پروژه یا کسب و کار پس از آغاز آن است به بیان دیگر در تنظیم طرح توجیهی در تبریز امکان اجرای یک کار را پروژه سنجیده می شود.

تدوین و تنظیم طرح توجیهی در تبریز با هدف روشن ساختن عینی و منطقی نقاط ضعف و قوت یک کسب و کار، شانس ها و تهدیدهای احتمالی و منابع مورد نیاز برای انجام کار و در نهایت نمایی از آینده کار یا پروژه صورت می‌گیرد.

تدوین طرح توجیهی در تبریز

به بیان ساده‌تر، تدوین و تنظیم طرح توجیهی در تبریز ارزیابی و معیار «هزینه مورد نیاز» و «درآمد و ارزش حاصله» است. یک طرح توجیهی که به خوبی نگاشته شده، باید پس زمینه‌ای تاریخی از کسب و کار و یا پروژه، شرح محصول و یا خدمات، صورت‌ های حسابداری ارائه شده، جزئیات عملیات و مدیریت، تحقیقات بازاریابی و سیاست های پیشبرد کار، اطلاعات مالی، الزامات قانونی و تعهدات مالیاتی را مورد مطالعه قرار دهد.

به طور کلی، طرح توجیهی قبل از توسعه فنی و اجرای پروژه نوشته می‌شود. طرح توجیهی ارزیابی پتانسیل پروژه برای رسیدن به موفقیت می باشد و در نگاشتن آن باید کاملاً بی طرف بود تا نقاط ضعف و قوت کار در کنار هم مطرح و بررسی شود و نباید با دید خوشبینانه نوشته شود بلکه باید عینیت پروژه و کار ارزیابی گردد.

نگارش طرح توجیهی در 5 فصل به شرح زیر صورت می پذیرد :

  • شرح خدمات یا اجناس
  • شرح فرآیند تولید یا مراحل ارائه خدمات
  • سنجش امکان بازار و بررسی اقتصادی
  • برآورد مالی
  • محاسبه کامفار

تدوین طرح توجیهی در تبریز

فرآیند تدوین و تنظیم طرح توجیهی در تبریز

یک طرح توجیهی، همان طور که از نامش می توان فهمید، توجیهی است برای؛ سرمایه گذار حقیقی یا حقوقی یا بانک تا راحت تر بتواند تصمیم بگیرد که آیا این طرح می تواند خواسته های او را برآورده کند یا خیر؟

در تنظیم یک طرح توجیهی باید سعی نمود واقعیت ها را بیان کرد. تمامی داده ها با منبع و مرجع معتبر ارائه گردد. همچنین تا حد امکان، از فرضیاتی که تکیه بر واقعیات ندارد دوری کرد.

طرح توجیهی قابل عرضه توسط مجتمع ثبتی ایلیا در دو قالب ارائه می گردد:

  1. طرح ایجاد «طرح ایجاد» به طرحی گفته می شود که در واقع در مرحله پیش تولید نوشته می شود. در تنظیم این نوع طرح از اصطلاحات «موجود» و «مورد نیاز» استفاده می شود.
  2. طرح توسعه «طرح توسعه» به طرحی گفته می شود که پس از تولید یا ارائه خدمت یا راه اندازی کسب و کار و برای توسعه یک کسب و کار نوشته می شود. سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در طرح توسعه راغب تر هستند زیرا در مقایسه با صاحبان طرح ایجاد که می خواهند یک کسب و کار جدید تشکیل دهند صاحبان این نوع طرح قاعدتاً توانایی بیشتری در بازپرداخت وام یا بازگشت سرمایه سرمایه گذار با کارمزد آن دارند، در این نوع طرح ها از اصطلاحات «موجود» و «پس از توسعه» استفاده می گردد.
5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها