جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

تدوین و تنظیم طرح توجیهی در سمنان

تنظیم طرح توجیهی در سمنان

نکات کلیدی در زمینه تنظیم طرح توجیهی در سمنان را می توانید در ادامه متن زیر بخوانید و در صورت پیش آمدن هر سوالی در زمینه طرح توجیهی با کارشناسان حقوقی مجتمع ایلیا تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید.

تنظیم و تدوین طرح توجیهی در سمنان

تدوین طرح توجیهی نمای کلی پروژه یا فعالیت اقتصادی یا کسب و کار است که طی آن عوامل و شرایط موثر بر اجرای آن پروژه یا فعالیت جدید التاسیس سنجیده شده و میزان تاثیر این عوامل و شرایط بر احتمال موفقیت پروژه یا کسب و کار تجزیه و تحلیل می شود.

تنظیم طرح توجیهی، توجیه پذیری طرح از لحاظ فنی، بازار، مالی و اقتصادی را ارزیابی می کند و در حقیقت سنجش امکان اجرای یک پروژه یا فعالیت اقتصادی جدید است.

نکته مهمی که در طرح توجیهی در کنار خصوصیات فنی کار مورد بررسی قرار می گیرد بازده مالی کار می باشد که برای صاحبان پروژه، سرمایه گذاران و مراجع صدور مجوز یا موسسات تسهیلات دهنده بسیار حائز اهمیت است، به علاوه نحوه اجرای پروژه، نیروی انسانی مورد نیاز و جزییات مدیریت پروژه یا کسب و کار نیز بررسی می شود.

تنظیم طرح توجیهی در سمنان در 5 فصل به شرح زیر صورت می پذیرد :

  • شناخت محصول یا کار
  • شرح روند تولید /کار
  • سنجش امکان بازار و بررسی اقتصادی
  • محاسبه مالی
  • محاسبات کامفار

تنظیم طرح توجیهی در سمنان

تدوین طرح توجیهی در سمنان

یک طرح توجیهی، با توجه به نام آن، برای توجیه نمودن سرمایه گذار یا مرجع صدور پروانه ساخت یا بهره برداری یا بانک وام دهنده نوشته می شود تا جهت جذب سرمایه، اخذ مجوز یا دریافت وام آنها را متقاعد سازد.

لذا هرچه طرح توجیهی با دقت بیشتر نوشته شود؛ وضعیت بازار و وضعیت موجود یک پروژه یا کسب و کار را بهتر توصیف می کند و در تصمیم گیری به سرمایه گذارو مراجع نام برده کمک بیشتری می کند.

تنظیم یک طرح توجیهی نیاز به آشنایی کامل به کلیه جوانب کار و اصول درست نوشتن طرح دارد یکی از این اصول : پرداختن به واقعیات با استفاده از منابع موثق و مراجع قابل اعتماد و اجتناب از فرضیات نادرست است. مجتمع ثبتی ایلیا در زمینه تدوین طرح توجیهی در سمنان در کنار شما خواهد بود.

طرح توجیهی قابل عرضه توسط مجتمع ایلیا به دو صورت ارایه می گردد:

  • طرح ایجاد منظور از «طرح ایجاد» طرحی است که برای یک واحد تولیدی که هنوز تاسیس نشده، تنظیم می شود.یعنی در جهت ایجاد یک کسب و کار نوشته می شود. در تنظیم این نوع طرح تعابیر «موجود» و «مورد نیاز» به کار می رود.
  • طرح توسعه «طرح توسعه» به طرحی گفته می شود که برای یک واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری، که پیش از این تاسیس شده است و هم اکنون می خواهد کار خود را توسعه بخشد ، تدوین می شود. به عنوان مثال تنظیم این طرح برای گسترش یک واحد تولیدی شامل افزایش ظرفیت تولید یا افزودن خط تولید جدید، مورد نیاز است. معمولاً طرح های توسعه درهنگام اخذ تسهیلات در اولویت قرار می گیرند زیرا بانکها و موسسات اعتباری به واحدهایی که پیش از این تاسیس شده و اصطلاحاً امتحان خود را پس داده اند در قیاس با یک کسب و کار نوپا اطمینان پیشتری خواهند داشت . در طرح توسعه از تعابیر «موجود» و «پس از توسعه» استفاده می گردد.

باید خاطر نشان کرد که بهتر است از شخص ثالث به مانند وکلا و مشاوران مجتمع ثبت ایلیا در تنظیم طرح توجیهی در سمنان استفاده کرد زیرا دید بی طرفانه بسیار مهم است تا تمام واقعیات و نقاط قوت و ضعف یک پروژه با هم دیده شده و مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرضیه محمدی
مرضیه محمدی
1 سال قبل

هزینه شما برای طرح توجیهی چقدره؟؟؟