جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت موسسه در تهران با مشاوره رایگان و تخصصی

ثبت موسسه در تهران

هر فعالیت تجاری در تهران با به ثبت رسیدن در قالب شرکت می توانند فعالیت کنند، فعالیت های غیرتجاری را باید در قالب ثبت موسسه در تهران به سرانجام رساند و در صورت فعالیت بدون ثبت نمی توانید اعتماد مشتریان را جلب کرده و از طریق انعقاد قراردادهای خاص و بزرگ مشغول به فعالیت خود شوید و مراوده داشته باشید. در صورت ثبت موسسه در صورت صرف کم ترین زمان می توانید صفر تا صد امور را با مطالعه متن زیر دریافت کنید.

ثبت موسسه در تهران

هدف ثبت موسسه در تهران را می توان انجام اقداماتی غیرتجاری نام برد که می تواند برای انجام اموری مانند علمی ، خیریه، آموزشی و حقوقی تاسیس شود که با ثبت آن می توانید از طریق آن فعالیت خود را به صورت کاملاً قانونی و تخصصی پیش برده که با توجه به آن بتوان مشتریان خود را با کسب و کارتان آشنا سازید.

یک نکته ای که می توان آن را جزو فواید ثبت موسسه دانست مالیات کمتر موسسات به نسبت شرکت های تجاری است. هر نوع اقدامات غیرتجاری را باید در قالب دو نوع موسسه قابل ثبت در قوانین اداره ثبت شرکت ها نام برد و یک گزینه را انتخاب کرد.

موسسات غیرتجاری در نوع انتفاعی و غیرانتفاعی قابلیت ثبت را دارند که بر اساس نوع فعالیت و کسب سود می توان آن ها را به جهت پیشبرد اهدافتان در اداره ثبت شرکت های محل سکونتتان در تهران و یا دیگر شهرهای کشور به ثبت رسانید.

در موسسات غیرتجاری باید اساسنامه توسط موسسین برطبق نوع شرکت تنظیم گردد. در ادامه انواع موسسات قابل ثبت در تهران را به شما شرح می دهیم.

انواع ثبت موسسه در تهران

موسسات غیرتجاری در تهران را می توان در قالب 2 نوع موسسه به ثبت رساند که در ادامه آن ها را تشریح می کنیم.

موسساتی که اهدافی برای کسب سود و نیز تقسیم آن بین اعضا را دارند (موسسات انتفاعی)

موسساتی که هدفی خارج از سودآوری و کسب درآمددارند و درآمدی از راه ارائه خدمات و یا آموزش به افراد دریافت نمی کنند به مانند موسسات خیریه ای و کانون های فنی . (غیرانتفاعی)

تعدد شرکا در موسسات غیرتجاری نباید از 2 شخص کمتر باشد و هر شخص بر اساس آورده خود قادر خواهند بود مسئولیت را در موسسه به سرانجام رساند.

ویژگی ثبت موسسه غیر تجاری در تهران

در صورتی که دو شخص یا بیشتر قصد فعالیتی غیرتجارت داشته باشند می توانند فعالیت خود را در قالب موسسه غیرتجاری به ثبت رسانند این نوع فعالیت ها می تواند شامل امور ادبی، علمی و حقوقی شود.

موسسات غیرتجاری همچنین در صورت انتفاعی بودن می تواند اموری مانند حقوقی و حسابداری و فعالیت هایی که باعث کسب سود از راه ارائه خدمات غیرتجاری می شود.

در صورت ثبت این نوع موسسات می توانند ماهیتی حقوقی به خود بگیرند و عنوان هایی مانند انجمن، بنگاه یا کانون را بر روی نام موسسه خود درج کرده تا فعالیت خود را در همین قالب ادامه دهند. موسسات غیرتجاری را می توان بر اساس قانون با 1میلیون ریال به ثبت رساند.

ثبت موسسه در تهران

راهنمای ثبت موسسه در تهران

  • کامل کردن فرم های مربوط به تقاضای ثبت موسسه و امضا شده توسط شرکا و موسسین
  • تنظیم اساسنامه ثبت موسسه غیرتجاری و تعیین نوع موسسه
  • انتخاب نام مناسب با موضوع فعالیت و ارائه به اداره ثبت شرکتهای استان تهران . در نظر داشته باشید نام انتخابی باید دارای 3 سیلاب بوده و با رعایت شروط ثبت شرکت ها ارائه شود تا بتواند از سوی اداره ثبت شود.
  • پس از ارائه مجوزها و مدارک مربوط به موسسه باید تمامی نواقص در مدارک اصلاح شده و در سامانه اداره ثبت شرکت ها درج شود.
  • پس از ارائه تمامی مدارک مربوط به موسسه نوبت به بررسی های لازم برای تایید و ثبت از سوی اداره ثبت می رسد که تمامی مدارک را بررسی می کنند و از بین آن ها اقدام به تایید یا عدم تایید ثبت می کنند.

دلایل ثبت موسسه در تهران

ثبت موسسات غیرتجاری باید برای انجام امور موسسین انجام شود تا پلی باشد که با عبور از آن ترقی های بسیاری را در زمینه عقد قراردادهای بزرگ و نیز ارائه خدمات بصورت انتفاعی یا غیرانتفاعی را در راه فعالیت خود بپیمایید.

ثبت موسسه مزایایی نیز برای دارندگان آن به همراه دارد که باعث سودآوری و معروفیت یک کسب و کار غیرتجاری می شود.

از آن جایی که موسسات در زمینه هایی مانند حقوقی، آموزشی و یا کانون های فنی حرفه ای فعالیت می کنند مجوزهای مربوطه را باید از مراکز مربوطه اخذ کنند و بدین ترتیب از فعالیت خود حمایت کنند.

شرایط ثبت موسسه در تهران

موسسات غیرتجاری با تعداد حداقل 2شخص می توانند ثبت شوند، تمامی موسسات همانند شرکت های تجاری در اداره ثبت شرکت ها به ثبت میرسند و تمامی مدارک آن باید به اداره ثبت شرکت ها ارائه گردد.

بر طبق آیین نامه تصویب شده در سال 1337 ثبت تمامی موسسات با موضوع غیرتجاری باید به ثبت برند و با ارائه اساسنامه و اظهارنامه ثبت موسسه اقدام به تاسیس موسسه در تهران کنند.

مدارک تاسیس موسسه غیر تجاری در تهران

  • تکمیل تقاضانامه ثبت موسسه و امضا توسط شرکا
  • تدوین و تنظیم اساسنامه ثبت موسسه در دو نسخه و امضا آن توسط موسسین
  • تنظیم صورت جلسه مجمع عمومی موسسین جهت ثبت موسسه حداقل در دو نسخه
  • رونوشت از مدارک هویتی شرکا
  • اخذ مجوز در ارتباط با موضوع ثبت موسسه در صورت نیاز
  • ارائه مدارک مربوط به محل اصلی موسسه

در صورت تمایل به ثبت موسسه در تهران تنها نیاز به مشاوره تخصصی دارید که مجتمع ثبتی و حقوقی ایلیا در این زمینه بهترین راهنمای شما خواهد بود و تنها با مشاوره تخصصی خود بصورت حضوری یا تلفنی می تواند شما را در مسیر ثبت موسسه در تهران یاری کنند. با ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها