جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

تدوین و تنظیم طرح توجیهی در قزوین

تنظیم طرح توجیهی در قزوین

طرح توجیهی باید با طرح امکان پیش از اجرای پروژه نوشته شود. به منظور تدوین و تنظیم طرح توجیهی در قزوین در کم ترین زمان مجتمع ثبتی ایلیا راهنمای شما عزیزان خواهد بود. در ادامه نکات حقوقی را به شما ارائه می دهیم.

تنظیم طرح توجیهی در قزوین

تدوین طرح توجیهی، مطالعه امکان سنجی است که به زبان ساده به معنای بررسی و تجزیه و تحلیل میزان احتمالی موفقیت یک طرح یا کسب‌وکار می باشد. به عبارت دیگر، در یک طرح توجیهی منظور از بررسی ، سنجش امکان اجرایی شدن یک طرح، نحوه اجرای آن و میزان مفید واقع شدن آن می باشد. دو گزینه اصلی که مورد مطالعه قرار می گیرد : هزینه پروژه و برگشت سرمایه و سود به دست آمده می باشد.

یک طرح توجیهی خوب دارای این ویژگی ها می باشد: سابقه تاریخی پروژه را بررسی کرده شرح محصول و یا خدمات حاصل از پروژه، صورت‌ های مالی، جزئیات کار و امور مربوط به مدیریت پروژه، راهکارهای بازاریابی و سیاست های کلی، الزامات قانونی و تعهدات مالیاتی را مورد مطالعه قرار دهد.

به طور کلی، طرح توجیهی یا سنجش امکان پیش از اجرای پروژه نوشته می‌شود. طرح توجیهی تجزیه و تحلیل میزان احتمالی موفقیت یک پروژه یا کسب‌وکار می باشد.

بنابراین، برای سرمایه گذاران بالقوه و موسسات تسهیلات دهنده بسیار مهم است است. به علاوه باید با قضاوتی بی طرفانه نوشته شود تا تمام واقعیات و نقاط قوت و ضعف باهم مد نظر قرار گرفته، بررسی و تحلیل شود.

تنظیم طرح توجیهی در قزوین در 5 فصل به شرح زیر صورت می پذیرد :

  • معرفی محصول
  • شرح فرآیند تولید
  • امکان سنجی بازار و بررسی اقتصادی
  • برآورد مالی
  • محاسبات کامفار

تنظیم طرح توجیهی در قزوین

تدوین طرح توجیهی در قزوین

یک طرح توجیهی، با توجه به نام آن ، برای توجیه نمودن سرمایه گذار (اعم از بانک، سازمان، شرکت و یا شخص حقیقی ) تهیه می شود و هرچه دقیق تر نوشته شود؛ در تصمیم گیری به سرمایه گذار کمک بیشتری می کند فلذا وی راحت تر به این نتیجه می رسد که که آیا این طرح می تواند خواسته های او را برآورده کند یا خیر؟

تنظیم یک طرح توجیهی نیاز به اشراف کامل به تمامی ابعاد کار و اصول صحیح نوشتن طرح دارد یکی از این اصول :بیان واقعیات با تکیه بر منابع موثق و دوری جستن از فرضیات نادرست است. مجتمع ثبت ایلیا در زمینه تدوین طرح توجیهی در قزوین یاری گر شما خواهد بود.

طرح توجیهی قابل عرضه توسط مجتمع حقوقی ایلیا به دو صورت ارائه می گردد:

  • طرح ایجاد منظور از «طرح ایجاد» طرحی است که برای یک واحد تولیدی که هنوز تاسیس نشده، تدوین می شود. در تنظیم این نوع طرح ا اصطلاحات «موجود» و «مورد نیاز» به کار می رود.
  • طرح توسعه «طرح توسعه» به طرحی گفته می شود که برای یک واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری، که پیش از این تاسیس شده است تهیه می شود. به عنوان مثال تنظیم این طرح برای توسعه یک واحد تولیدی شامل ا افزایش ظرفیت یا افزودن خط تولید جدید، کاربرد دارد. معمولاً طرح های توسعه درهنگام اخذ تسهیلات در اولویت قرار می گیرند. دلیل آن می تواند توانمندی و اعتبار بیشر برای بازپرداخت وام باشد. در این نوع طرح ها از اصطلاحات «موجود» و «پس از توسعه» استفاده می گردد.
5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضایی
رضایی
2 سال قبل

هزینه طرح توجیهی در زمینه تولید وسایل بهداشتی چقدر می شود