جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

استعلام برند قبل و بعد ثبت

استعلام برند؛ استعلام برندهای ثبت شده

از مواردی که در انجام امور ثبت برند و علامت تجاری یاری رسان اشخاص می باشد و باعث خواهد شد که به صورت حرفه ای این امور انجام شود، انجام استعلام برند می باشد که در این متن ما به آن خواهیم پرداخت تا راهنمای مناسبی برای انجام امور ثبتی و حرفه شما باشد. پیشنهاد میکنیم با صرف چند دقیقه از زمان با ارزش خود در ادامه با ما همراه باشید و نکات حقوقی را دریافت کنید.

استعلام برند

استعلام برند یکی از بهترین روش ها برای ثبت یا عدم ثبت برند مورد نظر شما می باشد. برای استعلام برند می توانید با شماره تلفن مجتمع حقوقی ما تماس بگیرید، هم چنین می توانید به پایگاه استعلام برند به نشانی ipm.ssaa.ir مراجعه کنید و جهت استعلام برند خود اقدام کنید.

در دنیای امروز انتخاب برند دشوارتر از گذشته می باشد زیرا حجم برندهایی که در اداره مالکیت صنعتی ثبت شده است خیلی بیشتر شده است.

در صورتی که برندی در گذشته ثبت شده است دیگر قابل ثبت نمی باشد، به موجب همین امر به منظور پیشگیری از مردود شدن برند پیشنهادی قبل از ثبت باید از برند مورد نظر خود استعلام بگیرید.

استعلام آنلاین برند
استعلام آنلاین برند

استعلام ثبت برند

استعلام آنلاین برند به شما کمک می کند که از وضعیت برندی که می خواهید ثبت نمایید اطمینان حاصل فرمایید، زیرا ممکن است برند مورد نظرتان قبلاً به ثبت رسیده باشد.

اگر قبل از اقدام به ثبت استعلام آنلاین برند گرفته باشید می توانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایید در غیر این صورت ممکن است علاوه بر زمان هزینه زیادی نیز متحمل شوید در صورتی که برند مورد نظرتان به علت تکراری بودن و یا تشابه رد شود.

استعلام آنلاین برند های ثبت شده

قبل از آنکه برندی را به ثبت برسانید باید درباره استعلام برند تجاری ثبت شده مطمئن شوید و بعد از آن اقدامات لازم را به انجام برسانید.

شما با استعلام برندهای ثبت شده می توانید در صورتی که اسم انتخابی شما سابقه ثبتی داشته باشد و یا مشابه آن وجود داشته باشد از انتخاب آن اسم خودداری کنید.

استعلام برندهای ثبت شده
استعلام برندهای ثبت شده

سایت استعلام برند

سایت استعلام برند به نشانی https://rrk.ir می باشد به موجب همین امر برای استعلام نام برند می توانید به نشانی فوق الذکر مراجعه کنید.

این امکان وجود دارد تا با پر کردن فرم استعلام برند اطلاعات مربوط به زمینه کاری و برند مورد نظرتان را وارد کرده و بدون هیچ گونه هزینه اضافی از وضعیت برند مورد نظرتان مطلع می شوید، برای استعلام برندهای ثبت شده می توانید این کار را به مشاوران و کارشناسان مجتمع ثبتی ایلیا بسپارید تنها کافی است مشاوره آنی رایگان کلیک کنید تا مشاوران و کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

روش استعلام برند ثبت شده

سامانه استعلام آنلاین برند یکی از موثر ترین راه ها برای دریافت اطلاعات درست و کافی در مورد وضعیت برند مورد نظرتان می باشد از این رو با استفاده شیوه استعلام آنلاین در وقت و هزینه خود صرفه جویی می نمایید. امکان اطلاع از برندهای ثبت شده در تمام 45 طبقه ثبت برند کاری هم برایتان فراهم است.

در مراحل ثبت برند یکی از مهم ترین قسمت های انتخاب نام مناسب برای برند می باشد که تا قبل از این توسط رقبا و همکاران شما به ثبت نرسیده باشد پیشنهاد ما برای استفاده درست از وقت و هزینه شما انتخاب چند مورد نام مناسب برای برندتان می باشد تا در صورت عدم ثبت نام مورد نظرتان به علت تشابه نام دیگری را جایگزین نمایید.

با استعلام آنلاین شرکت و برند که از راه های متداول ثبت برند می باشد از به مشکل برخوردن شما در زمینه ثبت جلوگیری کرده و با توجه به قوانین ثبت از انتخاب برند مشابه و تکراری جلوگیری می گردد.

 

مزایای استعلام برند؛ سایت استعلام برند

مزایای استعلام برند

  • جلوگیری از ثبت نام تکراری برند ثبت شده.
  •  پیشگیری از صرف وقت و هزینه برای ارسال برند تکراری
  • عدم تشابه با برند رقبا
  •  کسب اطلاع از کلیه برند های ثبت شده در طبقات مختلف کاری

با روش استعلام آنلاین میتوان از ثبت و یا عدم ثبت برند مورد نظر اطمینان حاصل نمود تا در صورتی که برند مورد تایید قرار نمی گرفت از نام جایگزین استفاده نموده و اگر پس از استعلام از ثبت برند مطمئن شدید با اطمینان کامل برای ثبت خود اقدام نمایید.

استعلام نام برند قبل از ثبت

اولین گام در ثبت برند استعلام آنلاین برند می باشد با توجه به این موضوع ما شما عزیزان را در این راه همیاری می نماییم. با کلیک بر روی مشاوره آنی رایگان کارشناسان ما در کمترین وقت شما را از وضعیت برند مورد نظرتان مطلع می نمایند.

در صورت عدم ثبت برند دیگری را به شما پیشنهاد می دهند که تا قبل از این به ثبت نرسیده باشد، با استفاده از سامانه ما بی دغدغه از اتلاف زمان و هزینه خود مراحل ثبت برند تان را آغاز نمایید.

استعلام آنلاین برند قبل از ثبت

استعلام نام برند های ثبت شده

  •  قانون به شما این امکان را می رهد تا بعد از استعلام آنلاین برند و ثبت برند خود این امکان را داشته باشید تا از کسانی که از برند شما و مشابه ان استفاده می کنند شکایت کرده و از فعالیتشان جلوگیری نمایید و یا حتی طلب خسارت کنید.
  •  نکته بعدی در مورد برند این است که برند ثبت شد شما قابلیت انتقال دارد و هر چه بیشتر با برند خود فعالیت انجام داده باشید که برند شناخته شده تر و پرسود تر باشد به همان میزان ارزش برند بالاتر می رود.
  • مورد بعدی که باید بدانید این است که برند به جز هزینه ثبت و تمدید هزینه دیگری مانند مالیات نداشته و عوارضی به آن تعلق نمی گیرد.
  • لازم است بدانید برند را می توان به صورت بین المللی در آورد بدین صورت که با یک اظهارنامه یک مرحله از فرایند و همچنین یک هزینه می توانید برند خود را به صورت بین المللی ثبت نمایید که در ایران این فرایند از طریق ثبت بین المللی برند مادرید صورت گرفته که طبق آن تولید یا خدمات خود را می توانید در 86 کشور عضو معاهده مادرید به ثبت رسانید که این کار احتیاج به ثبت به صورت واحد به واحد در هر کشور را ندارد.

برندهای قابل ثبت در اداره مالکیت صنعتی

واژگان یا کلمات، ترکیبی از حروف، اعداد، حرف و عدد و یا کلمه و رقم در کنار هم ، تصویر یا علامت و نماد و آیکون به شکل رنگی یا سیاه و سفید می تواند ثبت برند شود .

در برخی کشورها شعار تبلیغاتی، بو یا اصوات هم قابلیت ثبت برند دارند. اما در کشور ایران فقط موارد گرافیکی و قابل رویت ذکر شده ثبت می گردد.

هر گونه واژه، ارقام، حروف، تصویر و یا ترکیب هر کدام از این موارد با هم به صورت رنگ بندی شده و یا سیاه و سفید قابلیت ثبت برند را دارند. در کشور های دیگر از شعار و یا صداها و بوها نیز برای ثبت استفاده می شود که در ایران جز موارد قابل دیده شدن و گرافیکی امکان پذیر نمی باشد.

دلیل حمایت اداره مالکیت از برند های ثبت شده

شما با ثبت برند در دنیای تجارت زمینه کاری و خدمات رسانی خود را به مردم و دولت معرفی نموده که این کار علاوه بر ایجاد اشتغال به چرخه درآمد هم کمک شایانی می کند بنابراین شما با انجام کلیه مراحل و پرداخت هزینه قانونی برای ثبت برند خود از حمایت اداره مالکیت صنعتی برخوردار می گردید.

در نتیجه:

  •  از ثبت برند مشابه و هم نام شما جلوگیری می کند.
  •  اگر فردی از برند شما و یا حتی مشابه آن سو استفاده نماید طبق قانون و با شکایت شما پیگیری قانونی انجام می گردد.

در صورت نبود حمایت اداره مالکیت صنعتی با تلاش و فعالیت در دنیای تجارت و به شهرت رساندن یک برند تضمینی برای عدم سو استفاده از آن نبود پس با ثبت برند اول از همه از امنیت برند خود مطمئن می شوید.

نکته : شما با ثبت برند می توانید با اعطای نمایندگی با نام برند خود کسب و کار خود را نیز گسترش دهید.

زمان اعتبار قانونی برند تجاری

مدت اعتبار قانونی برند از زمان ثبت ده سال می باشد که بعد از طی این زمان قابل تمدید می باشد.

برند های تجاری غیر قابل ثبت
برند های تجاری غیر قابل ثبت

برند های تجاری غیر قابل ثبت

  • از کلمات عام که کلیت یک محصول را شامل می شود نمیتوان برای ثبت استفاده کرد. مثلاً برند کیک قابل ثبت نیست زیرا کیک به اقسام مختلفی تقسیم می شود و نمی توان آن را منحصر به یک برند دانست و ثبت کرد.
  • از کلمات توصیفی هم نمی توان استفاده نمود مانند شیرین که برای محصولات مختلفی هم چون بستنی، شکلات، آبنبات و مواردی از این قبیل به کار می رود و مختص به یک محصول یا برند نیست.
  • علامت های که با عرف و موازین اسلامی هم خوانی ندارد و بر خلاف آن می باشد هم چنین تصویر از چهره افراد مقدس نیز قابل ثبت برای برند نیست.
  • هم چنین نشان های دولتی، نمادهای بین المللی، پرچم کشورها، اسامی مشهوره یا مقدسه، نام سازمان های جهانی بر اساس قوانین اداره مالکیت فکری و معنوی غیرقابل ثبت می باشد.

استعلام آنلاین برند های ثبت شده

با اکتفا به توضیحات داده شده می دانید که برند اعتبار شما در دنیای تجارت می باشد. با ثبت قانونی آن اعتبار خود را تثبیت می نمایید. اولین گام استعلام برند می باشد که به سه طریق انجام پذیر است:

استعلام با مراجعه به سایت اداره مالکیت صنعتی که به علت به روز رسانی نشدن از قابلیت نمایش برندهای در حال ثبت که روند ثبت آن ها تکمیل نشده و نداشتن اطلاعات کامل از طبقه بندی مشاغل گمراه شوید و حتی با این استعلام هم برند شما رد شود.

یک راه هم استعلام حضوری ار اداره ثبت است که بنا به حجم زیاد کار و پرونده های مربوط به ثبت برند و این نکته که اداره ثبت برند در کل ایران شعبه ای نداشته و فقط اداره واقع در استان تهران امور ثبتی برند را انجام می دهد ممکن است به نتیجه دلخواه دست پیدا نکنید.

5/5 - (5 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
18 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا داداشیان
رضا داداشیان
2 سال قبل

سلام و عرض ادب…خواستم بدونم کباب دنیز بناب آذربایجان به اسم کسی ثبت تجاری شده.

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  رضا داداشیان
2 سال قبل

سلام برای استعلام قطعی باید اولین اقدام مربوط به ثبت برند رو انجام بدید

حسین محمدی
حسین محمدی
3 سال قبل

سلام وقت به خیرمی خواستم ببینم (جفت شیش) برای بازی های فکری و اسباب بازی قابل ثبت هست ضمنا هزینه ثبت چقدرهست

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  حسین محمدی
3 سال قبل

برای ثبت برند باید مجوز فعالیت داشته باشید ، شما در این حوزه مجوز دارید؟

صیاد
صیاد
3 سال قبل

سلام وقت بخیر خسته نباشین ببخشید اسم برند منو استعلام میگیرید ممنون میشم اسم برند هم هست. سلیم صیاد

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  صیاد
3 سال قبل

درود، در اسرع وقت در مورد استعلام نام با شما تماس خواهیم گرفت پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما ممنونیم .

سعید
سعید
3 سال قبل

عالی است

ثبت شرکت ایلیا ®
ثبت شرکت ایلیا ®
پاسخ به  سعید
3 سال قبل

ممنونم و خوشحال هستیم که توانستیم نقشی اندک در بالا بردن اطلاعات ثبتی شما داشته باشیم

علی جباری
علی جباری
4 سال قبل

برند باهامش

ثبت شرکت ایلیا ®
ثبت شرکت ایلیا ®
پاسخ به  علی جباری
4 سال قبل

برای انتخاب نام شرکت میتوینن با این شماره تماس بگیرید 9099072870

khoshbakht
khoshbakht
4 سال قبل

سلام ، وقت بخیر لطفا استعلام کنید که برند باتیس ثبت شده یا خیر ؟من در حوزه ی قطعات یدکی و لنت میخوام ثبت کنم مچکرم

ثبت شرکت ایلیا ®
ثبت شرکت ایلیا ®
پاسخ به  khoshbakht
4 سال قبل

سلام این اسم خودش عینا ثبت نشده

مرتض دهدهی
مرتض دهدهی
5 سال قبل

پولک و نبات خاتون

مرتض
مرتض
پاسخ به  مرتض دهدهی
5 سال قبل

برند پولک نبات خاتون

ثبت شرکت ایلیا®
ثبت شرکت ایلیا®
پاسخ به  مرتض
5 سال قبل

با سلام برای انتخاب نام شرکت میتوانین با شماره تلفن 9099072870 تماس بگیرید

ثبت شرکت ایلیا®
ثبت شرکت ایلیا®
پاسخ به  مرتض دهدهی
5 سال قبل

با سلام برای انتخاب نام شرکت میتوانین با شماره تلفن 9099072870 تماس بگیرید

مهیار
مهیار
6 سال قبل

سلام برای برند ماه پری می خواست استعلامات لازم رو انجام بدید.
ممنون میشم تماس بگیرید
سپاس