جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده مالیاتی در استان البرز

مهمترین اصل تشکیل پرونده مالیایتی مدارک آن است. مدارک لازم جهت تشکیل پرونده مالیاتی در استان البرز در صورت ناقص بودن رد خواهد شد. اشخاص حقیقی و حقوقی که نمی دانند چه مدارکی برای تشکیل پرونده مالیاتی لازم است. این مقاله را از دست ندهند.

شرایط و مدارک لازم جهت تشکیل پرونده مالیاتی در استان البرز

یکی از اقدامات مهم پس از ثبت شرکت تشکیل پرونده مالیاتی در کرج است. افرادی که در کرج به ثبت شرکت اقدام می کنند دوماه مهلت دارند تا برای تشکیل پرونده مالیاتی اقدام کنند . به هنگام تشکیل پرونده مالیاتی دو هزارم سرمایه شرکت پرداخت می شود که حق تمبر سرمایه یا مالیات بر سرمایه ثبت شرکت است.

به عبارت دیگر با تشکیل پرونده مالیاتی در کرج به اداره اعلام می کنید که شرکتی را به ثبت رسانده اید و بر اساس قوانین دو در هزار سرمایه شرکت خود را به عنوان مالیات آن پرداخت می کنید. اگر چنین نشود جریمه مالیاتی دوبرابر این میزان باید پرداخت شود. یعنی پس از اتمام مهلت دوماهه شش در هزار مبلغ سرمایه شرکت به هنگام تشکیل پرونده مالیاتی اخذ می شود.

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده دارایی در کرج و استان البرز :

  1. اصل و رونوشت اساسنامه شرکت
  2. و اصل و رونوشت آگهی تاسیس
  3. كپی روزنامه رسمی
  4. شرکت نامه
  5. تقاضا نامه و یا اظهارنامه ثبت شرکتها
  6. آگهی تغییرات
  7. شناسنامه (صفحه اول) اعضای هیات مدیره
  8. اصل و رونوشت کارت ملی کلیه اعضای هیات مدیره
  9. رونوشت فیش تلفن محل شرکت
  10. سند مالکیت یا اجاره نامه محضری به نام شرکت
  11. گواهی امضای صاحبان امضای مجاز تائید شده در دفترخانه اسناد رسمی.
  12. تکمیل دفترچه مشخصات شناسایی شرکت (دفترچه ثبت نام اشخاص حقوقی)
  13. قبض واریز دو در هزار مبلغ سرمایه اولیه ثبت شرکت در بانک ملی.
  14. سند ملکی (در صورتی كه به نام شركت باشد.) یا قرارداد اجاره رسمی (در 2نسخه)
ادامه مطلب
آدرس اداره ثبت شرکت های کردستان

نکته: در قرارداد اجاره بایستی در قسمت مستاجر مشخصات شرکت نوشته رشده باشد. چنانچه شخص حقیقی به عنوان نماینده شخص حقوقی اقدام به تنظیم قرارداد نموده، باید در متن قرارداد اجاره و یا طی نامه مجزا وی به عنوان نماینده معرفی گردد.

تعیین حوزه مالیاتی و کد اقتصادی در کرج

همانطور که پیشتر گفتیم پس از به پایان رسیدن مراحل ثبت شرکت ، اعضای آن باید حداکثر ظرف مدت دوماه به نزدیکترین اداره مالیات مراجعه کنند تا حوزه مالیاتی شرکت براساس آدرس شرکت مشخص شود و سپس در آن حوزه جهت تشکیل پرونده مالیاتی در کرج و نیز اخذ کد اقتصادی اقدام شود.

چهار نکته حائز اهمیت در مورد تشکیل پرونده مالیاتی عبارتند از:

  1. در صورت عدم تشکیل پرونده مالیاتی ، کد اقتصادی بر روی فاکتورها ی شرکت قید نمی شود ، و نتیجتا” بسیاری از شرکتها از معامله و قرارداد با چنین شرکتی که کد اقتصادی ندارد خودداری می کنند.
  2. برای ارائه اظهارنامه مالیاتی یا اظهارنامه عدم فعالیت باید پیش از آن تشکیل پرونده مالیاتی انجام شده بشاد در غیر این صورت با مشکلاتی روبرو می شوید.
  3. اگر شرکتی ظرف مهلت معین نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی اقدام نکند بر اساس”قانون مالیات های مستقیم” مشمول جریمه خواهد شد.
  4. اخذ کد اقتصادی شرط لازمه هر نوع فعالیت تجاری معتبر می باشد.
به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها