جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

نمونه قرارداد نگهداری تاسیسات موتورخانه

قرارداد نگهداری تاسیسات موتورخانه

متن زیر راهنمای افراد برای تنظیم قرارداد نگهداری تاسیسات موتورخانه می باشد مه با توجه به اطلاعاتی که در این زمینه ارائه شده می توانید نمونه قرارداد مختص به خود را از طریق مشاوره تخصصی کارشناسان ثبتی ایلیا تنظیم کنید. با ما در ادامه همراه باشید.

قرارداد نگهداری تاسیسات موتورخانه

1. نام دستگاه(کارفرما):…………..

2. نام نماینده دستگاه:…………….

3. سمت نماینده دستگاه:…………………

4. نام شرکت(طرف قراداد):شرکت……………….

5. شماره و تاریخ تعیین صلاحیت شرکت:

شماره:………………تاریخ:………………….توسط:……………..

6. نام نماینده شرکت قرارداد:………….به شماره شناسنامه………………….

7. سمت نماینده شرکت طرف قراداد:رئیس هیات مدیره و مدیرعامل

8.شماره و تاریخ صورتجلسه تشریفات مناقصه:

شماره:…………تاریخ:………….کمیسیون مناقصات:……………..

دلایل ترک مناقصه:…………..

9. مدت انجام قرارداد

مدت زمان انجام قرارداد…………ماه می باشد که از تاریخ…………شروع و تا تاریخ………..خاتمه می یابد.

10. موضوع قرارداد

1-10. نوع کار: نگهداری، آماده سازی، راه اندازی و حفظ وضعیت بهره برداری در حالت مطلوب تاسیسات برقی و مکانیکی

2-10. واحد کار: دستگاه تاسیساتی اعم از مکانیکی و برق10.

3-10.کیفیت کار: سرویس و نگهداری و بهره برداری تاسیسات مکانیکی و تمام سیستم ها واجزا مربوط به شبکه آب و فاضلاب، هوا رسانی و………ساختمان های مذکور

4-10. سایر: در دو بخش به شرح ذیل

بخش الف)تاسیسات مکانیکی

1. آماده سازی: راه اندازی و حفظ و ضعیت بهره برداری در حالت مطلوب کلیه تاسیسات حرارت مرکزی و تهویه و تاسیسات موتورخانه مشتمل بر……..دستگاه دیگ بخار با ظرفیت………دستگاه چیلر آبزروربشن، به ظرفیت هریک………تن تبرید و……..دستگاه مبدل حرارتی تامین کننده آب گرم جهت فن کوئل ها و آب گرم مصرفی……..دستگاه منبع انبساط و……..دستگاه سختی گیر آب و کلیه پمپ های مربوط به دستگاه حرارتی وآبرسانی و کلیه لوله کشی ها وشیرها و اجزاء مربوطه.

2.آماده سازی، راه اندازی و حفظ وضعیت بهره برداری در حالت مطلوب ……دستگاه یونیت هواساز و…………..دستگاه یونیت هواده(هوای تازه) مربوط به طبقات و قسمت های سالن اجتماعات، پارکینگ و آشپزخانه و آسایشگاه …………و موتورخانه.

3.آماده سازی، راه اندازی و حفظ وضعیت بهره برداری در حالت مطلوب ……….دستگاه فن کوئل نصب شده دراطاق ها و………

دستگاه فن کوئل سقفی در طبقات به انضمام ترموستات ها وسایر اجزاء مربوطه

4.آماده سازی ،راه اندازی و حفظ وضعیت بهره برداری در حالت مطلوب ……..دستگاه برج خنک کننده و الکتروپمپ های دمنده و سایر اجزاء مربوط به آن

5.آماده سازی، راه اندازی و حفظ وضعیت بهره برداری در حالت مطلوب کلیه هواکش های نصب شده در توالت ها و آبدارخانه های عمومی و اختصاصی وآشپزخانه ها و پشت بام و پارکینگ.

6.آماده سازی ،راه اندازی و حفظ وضعیت بهره برداری در حالت مطلوب کلیه تاسیسات الکتریکی مربوط به تاسیسات مکانیکی مشتمل برتابلوها و سیم کشی ها وسایر اجزا مربوط به آن

7.آماده سازی ،راه اندازی و حفظ وضعیت بهره برداری در حالت مطلوب کلیه تاسیسات آبرسانی مشتمل برلوله کشی ها از کنتور اصلی تا نقاط مصرف و پمپ ها و منابع آب در طبقات و پشت بام ها و شیرها وسایر اجزاء مربوطه

8.آماده سازی، راه اندازی و حفظ وضعیت بهره برداری در حالت مطلوب سیستم فاضلاب ساختمان مشتمل بر(خرد کن و بویلرکمپرسورها) ولوله کشی های فاضلاب و سرویس ها و حمام و کف شورها و تاسیسات مکانیکی وبرقی مربوط به تصفیه فاضلاب.

9.آماده سازی ،راه اندازی و حفظ وضعیت بهره برداری درحالت مطلوب سرویس ها و تاسیسات بهداشتی شامل: توالت ها ودستشویی ها و حمام ها وآبدارخانه ها و لوله کشی های مربوط به آتش نشانی و طبقات.

10. آماده سازی، راه اندازی و حفظ وضعیت بهره برداری در حالت مطلوب………..دستگاه دیزل ژنراتور اضطراری هریک به قدرت…………………….کیلو وات آمپر به انضمام تابلوهای کنترل و فرمان مربوط نصب شده در اطاق دیزل ژنراتوردر زیرزمین

11.آماده سازی، راه اندازی و حفظ وضعیت بهره برداری در حالت مطلوب ……………دستگاه پکیج سالن مخابرات.

بخش ب) تاسیاست برقی

1. آماده سازی و حفظ وضعیت بهره برداری در حالت مطلوب…….دستگاه دیزل ژنراتور اضطراری هریک به قدرت …….آمپر به انضمام تابلوهای کنترل وفرمان نصب شده در اطاق دیزل ژنراتور واقع در محوطه.

2.آماده سازی، راه اندازی و حفظ وضعیت بهره برداری در حالت مطلوب ………دستگاه دیزل ژنراتور اضطراری به قدرت……….کیلو وات آمپر به انضمام تابلوهای کنترل و فرمان نصب شده در اطاق دیزل ژنراتور واقع در محوطه.

3.آماده سازی ،راه اندازی و حفظ وضعیت بهره برداری در حالت مطلوب از …..دستگاه ترانسفورماتور به قدرت…….هزار ولت هر یک به ظرفیت………کیلو ولت آمپر به انضمام تابلوهای فشار قوی با کلیه ملحقات داخل تابلوهای نصب شده در پست فشار قوی واقع در زیرزمین با اطلاع فوری به کارفرما مراتب از طریق شرکت طرف قرارداد به مسئولین برق منطقه ای……جهت انجام سرویس تعمیرات لازم اعلام خواهد شد.(به علت امکانات بیشتر شرکت برق منطقه ای انجام این گونه سرویس ها با هماهنگی شرکت طرف قرارداد به شرکت مذکور واگذار می شود)

4.آماده سازی، راه اندازی و حفظ وضعیت بهره برداری در حالت مطلوب ……..دستگاه خازن اصلاح ضریب قدرت به انضمام کلیه ملحقات داخل تابلوهای نصب شده در پست فشار ضعیف.

5.آماده سازی ،راه اندازی و حفظ وضعیت بهره برداری در حالت مطلوب تابلوهای اصلی فشار ضعیف از نوع ایستاده به انضمام کلیه ملحقات داخل تابلوهای نصب شده در پست فشار ضعیف.

6. آماده سازی، راه اندازی و حفظ وضعیت بهره برداری در حالت مطلوب تابلوهای اصلی فشار ضعیف از نوع ایستاده به انضمام کلیه ملحقات داخل تابلوهای نصب شده در اطاق(U.P.S)

7. آماده سازی، راه اندازی و حفظ وضعیت بهره برداری در حالت مطلوب تابلوهای فرعی فشار ضعیف از نوع دیواری ویا توکار به انضمام کلیه ملحقات داخل تابلوهای نصب شده در کلیه طبقات پارکینگ، کامپیوتر، زیرزمین، محوطه وسایر قسمت های ساختمان

8.آماده سازی ،راه اندازی و حفظ وضعیت بهره برداری در حالت مطلوب سیستم دیمر از نوع ایستاده جهت تنظیم نور چراغ های آمفی تئاتر به انضمام کلیه ملحقات داخل دیمر و تابلوی توزیع برق نصب شده.

9.تعمیرات، آماده سازی ،راه اندازی و حفظ وضعیت بهره برداری در حالت مطلوب کلیه لوله های فولادی روکار و توکار به انضمام سایر لزوام مربوطه اتصال لوله ها از قبیل جعبه مستقیم بست،زانو ،خم و غیره نصب شده در کلیه طبقات ساختمان پارکینگ موتورخانه یا زیرزمین وسایر قسمت ها.

10.آماده سازی ،راه اندازی و حفظ وضعیت بهره برداری در حالت مطلوب کلیه سیم کشی های سه فاز و یک فاز مربوط به چراغ ها، کلیدها، پریزها و رنگهای احضار پیشخدمت نصب شده در کلیه طبقات و قسمت های ساختمان.

11.آماده سازی ،راه اندازی و حفظ وضعیت بهره برداری در حالت مطلوب کلیه جعبه تقسیم های ساختمان از نوع فلزی نصب شده در تمام طبقات.

12.آماده سازی،راه اندازی و حفظ وضعیت بهره برداری در حالت مطلوب کلیه چراغ های روکار و توکار اعم از فلورسنت رشته ای ویا پروژکتور نصب شده در کلیه طبقات ساختمان، محوطه،پارکینگ، پشت بام، زیرزمین، بخش کامپیوتر، موتورخانه وسایرقسمت های ساختمان

13.سرویس ،بهره برداری،راهبری کلیه کابل های سه فاز، یک فاز، روکار، توکار نصب شده در رایزرهای طبقات، پشت بام، محوطه ،پارکینگ، موتورخانه، زیرزمین، پست فشار ضعیف وسایر قسمت های ساختمان

14. آماده سازی، راه اندازی و حفظ وضعیت بهره بردای در حالت مطلوب کلیه چراغ های رشته ای نصب شده در طبقه

15. ریسه کشی، چراغانی برق و جمع آوری آن در هنگام جشن ها و مراسم های مختلف

11. مبلغ قرارداد

1-11. مبلغ ماهیانه………….ریال می باشد.

2-11. مبلغ کل ………….ریال می باشد.

12. نحوه پرداخت پس از کسر کلیه کسورات قانونی

پرداخت براساس تائید نماینده کارفرما در پایان هر ماه صورت می گیرد.

13.روش اصلاح قرارداد

1-13. کارفرما می تواند در صورت ضرورت نسبت به تغییر میزان کار با اعلام به شرکت طرف قرارداد مبلغ قرارداد را تا……درصد کاهش یا افزایش دهد.

کارفرما می تواند در صورت ضرورت در جهت حسن اجرای این قرارداد ورعایت مقررات عمومی ،شرایط اختصاصی را که لازم می داند به این قرارداد الحاق نماید.

14. تعهدات و اختیارات کارفرما

1-14. کارفرما یک نفر را به عنوان نماینده تام الاختیار خود جهت همکاری وایجاد هماهنگی های لازم کتبا به شرکت طرف قرارداد معرفی می نماید.

2-14. کارفرما موظف است هزینه های انجام خدمات را طبق قرارداد راس موعد از محل اعتبارات تخصیص یافته پرداخت نماید و در صورت تاخیر نیز خسارت مربوط را پرداخت نماید.

3-14. کارفرما متعهد می شود اطلاعات لازم را جهت انجام خدمات در اختیار شرکت طرف قرارداد قرار دهد.

4-14. کارفرما متعهد است برای فسخ قرارداد، حداقل……………ماه قبل از فسخ، موضوع را کتبا به شرکت طرف قرارداد اطلاع دهد.

5-14. کارفرما مکلف است ضمانت حسن انجام کار و اجرای کلیه تکالیف قانونی و هر نوع پاسخگویی به مراجع ذیربط را از شرکت قرارداد اخذ نماید.

6-14. کارفرما متعهد است نسبت به واریز مایلات متعلقه به حساب های مربوط در راس موعد مقرر اقدام لازم معمول دارد.

7-14. کارفرما لوازم یدکی مورد نیاز را راسا وبه حساب هزینه خود تهیه کرده ودر مواقع لزوم در اختیار شرکت طرف قراداد قرار می دهد. شرکت طرف قراداد موظف است ظرف………….روز پس از تاریخ انعقاد قرارداد لیست حداقل لوازم یدکی در طول مدت قرارداد را تهیه و در اختیار کارفرما قرار دهد تا با همکاری شرکت طرف قرارداد کارفرما تهیه نماید.

قرارداد نگهداری تاسیسات موتورخانه

تعهدات شرکت طرف قرارداد نگهداری تاسیسات موتورخانه

1-15. شرکت طرف قرارداد تعهد می نماید کلیه سیستم های مکانیکی و الکتریکی تابلوهای کنترل دیزل ژنراتورها و دیگر موضوعات هر دوبخش ماده 10قرارداد را طبق استانداردهای فنی معمول ودستورالعمل های کارخانجات سازنده به بهترین وجه ممکن سرویس وراهبری و تعمیر نماید. به نحوی که درکار جاری هیچ یک از دستگاه ها وقفه ای حاصل نشود.

تبصره. درصورت لزوم تعویض قسمتی ویا کلیه اجزا مربوط به هر یک از ردیف های موضع قرارداد غیرقابل تعمیر بودن دستگاه و تعویض آن بایستی با تائید نماینده فنی کارفرما باشد.

2-15. شرکت طرف قرارداد تعهد می نماید در تمام مدت قرارداد جهت بازرسی و تعمیرات و انجام سرویس های منظم و اضطراری از کارکنان مجرب و فنی خود به نحو احسن استفاده نماید.

3-15. شرکت طرف قرارداد متعهد به تهیه یک کارگاه کوچک در داخل ساختمان شامل دستگاه های حدیده، دریل های دستی و برقی و اره های آهنبر و دستگاه های روغنکاری و میز کار و انواع آچار و سایر ابزار به تعداد لازم می باشد.

4-15. شرکت طرف قرارداد تعهد می نماید نسبت به بایگانی برای نگهداری سابقه تعمیرات و مصرف لوازم یدکی و نقشه ها و مدارک فنی اقدام لازم به عمل می آورد.

5-15. شرکت طرف قرارداد قبول و تعهد می نماید در صورتی که در امر بهره برداری ، سرویس وراهبری تاسیسات مورد پیمان کوتاهی کند کارفرما راسا اقدام به این کار نموده وهزینه موبوطه را به انضمام……..%حق کارپردازی از مطالبات شرکت طرف قرارداد کسر نماید. همچنین کارفرما مجاز به کسر نمودن هزینه اموری که انجام آن به وسیله شرکت قرارداد تعهد شده ولی انجام نشده نیز می باشد.

تبصره1. چنانچه شرکت قرارداد تشخیص دهد یکی از دستگاه های موجود قابل استفاده نمی باشد مراتب را به کارفرما اطلاع داده وکارفرما پس از تائید آن نسبت به تهیه و در اختیار قراردادن دستگاه جدید به شرکت طرف قراداد اقدام می نماید.

تبصره2. کارفرما کلیه لوازم یدکی مصرفی از قبیل لامپ، کلید، پریز، فیوز و لوازمی را که در داخل تولید ویافت می شود را راسا وبه حساب و هزینه خود تهیه کرده ودر مواقع نیاز در اختیار شرکت طرف قرارداد قرار می دهد(در صورت لزوم شرکت طرف قرارداد ملزم به کمک در مورد تهیه این گونه لوازم می باشد)درمورد تهیه لوازم و قطعاتی که در داخل کشور یافت نمی شود کارفرما با نظر شرکت طرف قرارداد نسبت به تهیه آن از خارج از کشور اقدام لازم را به عمل خواهد آورد.

تبصره3. تهیه و مخارج کلیه ابزار و لوازم کار مورد احتیاج ولوازم انفرادی و حفاظتی مثل کفش و کلاه ایمنی دستکش کار و………….به عهده شرکت طرف قراداد می باشد.

تبصره4. ایاب و ذهاب کلیه کارکنان شرکت و هزینه های متفرقه آنها به عهده شرکت طرف قرار می باشد.

تبصره5. شرکت طرف قرارداد متعهد خواهد بود افراد فنی و کارگرانی را که جهت تعلیم و آموزش ازطرف کارفرما معرفی می شوند به نحو احسن آموزش بدهد ولی پرداخت هر گونه وجهی به آنها به عهده شرکت طرف قرارداد نمی باشد.

تبصره6. کارفرما اختیار دارد در تمام مدت قرارداد از تاسیسات مورد پیمان بازرسی به عمل آورده تا چنانچه معایب و نواقصی مشاهده شود به شرکت طرف قراداد جهت رفع سریع نقایص و معایب تذکر دهد.

تبصره7. شرکت طرف قرارداد موظف است رعایت عر گونه مقررات ایمنی را در محل بنماید و در صورت بروز حادثه یا حریق اقدامات لازم را معمول دارد ومراتب را فورا به کارفرما اطلاع دهد(البته تهیه لوازم اطفاء حریق به عهده کارفرما می باشد)

تبصره8. شرکت طرف قرارداد متعهد است در صورتی که در اثر ناوارد بودن افراد فنی خود خساراتی به تاسیسات مورد پیمان وارد شود خسارت وارده به کارفرما را جبران نماید، میزان خسارت با توافق طرف قرارداد تعیین می گردد در صورتی که میزان خسارت وارده مورد توافق طرفین قرار نگیرد از کارشناس رسمی دادگستری استفاده خواهد شد و در صورت عدم پرداخت خسارت از طرف شرکت طرف قرارداد کارفرما حق دارد مبلغ خسارت را از مطالبات شرکت طرف قرارداد برداشت نماید.

تبصره9. شرکت طرف قراداد متعهد است از دیزل ژنراتورهای اضطراری چنان مراقبت و سرویس وبازدید به عمل آورد که به محض قطع برق شهر دیزل ژنراتورهای اضطراری.

فورا به کار افتاده وبرق آن قسمت های را که در حال حاضر از تابلوهای اضطراری تامین می شود تامین نماید. (در صورت قطع برق چنانچه اشکالی در دیزل ژنراتورها مشاهده می شود که قادر به تامین برق قسمت های مربوطه نباشد، متخصص دیزل ژنراتورها پس از اطلاع تلفنی به حداکثر ……ساعت بایستی در محل حاضر وبه رفع نقص مشغول شود)

تبصره10. شرکت طرف قرارداد متعهد است اساس و مشخصات کامل نیروهای خود و همچنین مدارک لازم آنان را به کارفرما تسلیم نماید و کارفرما در رد یا قبول این افراد چه در شروع وچه در حین انجام قرارداد مختار است و شرکت طرف قرارداد متعهد است به جای افرادی که مورد قبول واقع نشده اند فورا افراد واجد صلاحیت دیگری را معرفی نماید.

6-15. شرکت طرف قرراداد متعهد می شود یک نفر مهندس تاسیسات برقی و مکانیکی که مسلط به کلیه امور تاسیسات برقی و مکانیکی ساختمان……. باشد را به عنوان سرپرست، جهت نگهداری، تعمیرات، آماده سازی ، راه اندازی و حفظ وضعیت بهره برداری مطلوب کیله تاسیسات برقی و مکانیکی که به طور تمام وقت در محل انجام موضوع قراداد حضور داشته باشد برای انجام خدمات موضوع قرارداد کتبا به کارفرما معرفی نماید.

7-15. شرکت طرف قرارداد متعهد می گردد نیروهای واجد شرایط، امکانات و تجهیزات را به میزان کافی جهت انجام خدمات موضوع قرارداد به کار گیرد.

8-15. شرکت طرف قراداد متعهد است فردی را به عنوان کشیک ناظر جهت انجام امور محوله که مورد تائید کارفرما باشد در اختیار کارفرما قرار دهد.

9-15. شرکت طرف قرارداد متعهد می گردد که خدمات موضوع قرارداد را طبق برنامه زمان بندی شده که به تائید کارفرما می رساند انجام دهد.

10-15.شرکت طرف قرارداد متعهد می گردد مقررات قانون کار و قانون تامین اجتماعی را در انجام وظایف موضوع قرارداد و تعیین مزد و حقوق کارگران رعایت نماید و هرگونه پاسخگویی به شکایات واجرای آراء مربوط به هیات های حل اختلاف کارگری وسایر تعهدات قانون کار را به عهده گیرد.

11-15.شرکت طرف قرارداد متعهد می گردد کلیه مونتاژ سیستم های موردنیاز را با نظارت کارشناس رسمی انجام دهد.

12-15. شرکت طرف قرارداد متعهد می گردد توانایی مالی جهت پرداخت حداقل ……………ماه حقوق و دستمزد کارکنان خود را داشته باشد.

13-15. شرکت طرف قرارداد اقرار می نماید با اطلاع وآگاهی کامل از کلیه مفاد قرارداد و تعهدات آن نسبت به امضاء آن مبادرت نموده است.

14-15. در صورت فسخ، لغو یا اتمام قرارداد تسویه حساب قانونی کارکنان به عهده شرکت طرف قرارداد می باشد.

15-15. ضمانت حسن رفتار و اخلاق کارکنان و کیفیت انجام کار آنان به عهده شرکت بوده است وشرکت در مقابل کارفرما پاسخگو است.

16-15. شرکت طرف قرارداد موظف به رعایت نظام های مجای کارفرما، حفظ اسرار و نکات ایمنی می باشد.

7-15. به منظور حسن اجرای قرارداد، شرکت طرف قرارداد موظف است به…..درصد کل مبلغ قرارداد ضمانت نامه معتبر وقانونی به کارفرما بسپارد.

16. مشخصات نیروهایی که ازطرف پیمانکار معرفی می شوند

1-16. حداقل تعداد افرادی که در امر سرویس وبهره بردای و نگهداری سیستم های موضوع بند10 قرارداد بایستی از طرف پیمانکار معرفی شوند……..نفر و در دو شیفت ……….ساعتی وبه شرح زیر می باشد.

الف)شیفت اول

1. الف) مهندس ناظر: با داشتن حداقل دانشنامه لیسانس در یکی از رشته های مکانیک و تاسیسات ودار بودن 5سال سابقه کار جهت سرکشی و رسیدگی به امور فنی کارگاه درساعات وایام اداری …………….نفر

2. الف)سرپرست و مسئول کارگاه: تکنسین درجه……….تاسیسات ویا استاد کار با بصیرت وصلاحیت فنی و حداقل ………سال سابقه کار تاسیساتی و تجربه حداقل پنج سال سرپرستی کارگاه های بزرگ به عنوان سرپرست افراد فنی مستقر در کارگاه درساعات اداری 1 نفر

3.الف) تکنسین برق کار دوم: تکنسین تاسیسات با تجربه مفید حداقل پنج سال در رشته تاسیسات در ساعات اداری 3نفر

4.) تکنسین تاسیسات دوم: کارگر فنی با تجربه کافی در امور تاسیسات و موتورخانه درساعات اداری…………نفر

ب) شیفت دوم

1- ب) تکنسین برق دو نفر

2. ب) کارگر فنی(لوله کش) …….نفر

3. ب) تکنسین فنی جایگزین نفراتی که در مرخصی باشند…………….نفر

2-16. مسئولیت شرکت طرف قرارداد در مودر تاسیسات مورد قرارداد به صورت شبانه روزی است و در هر یک از ساعات شبانه روز درصورتی که تاسیسات دچار نقص شود باید دسترسی به مهندس مسئول و استاد کار معرفی شده از ناحیه پیمانکار امکان پذیر باشد.

تذکر1: نقشه های اجرایی مربوط به سیستم برق ساختمان در دسترس نمی باشد.

تذکر2:منظور از موضوع قرارداد تمام سیستم های مربوط به شبکه برق رسانی است که در بندهای مربوط به صراحت ذکر شده ویا نشده باشد.

تذکر3: در صورت نیاز به گسترش ویا تغییرات جزئی شبکه برق رسانی ساختمان و محوطه شرکت طرف قرارداد ملزم به انجام آن می باشد.

تبصره2:حضور و غیاب کارکنان شرکت طرف قرارداد توسط کارفرما کنترل می شود و ورود و خروج افراد شرکت طرف قرارداد یا اجازه کارفرما خواهد بود درصورتی که افراد شرکت طرف قرارداد در محل کار خود حاضر نباشند، جریمه غیبت آنان برای هر روز حداکثر تا دو برابر پرداختی روزانه به شرکت بنا برتشخیص کارفرما تعیین و از مطالبات شرکت طرف قرارداد کسر خواهد شد.

تذکر4. چنانچه غیبت کارکنان شرکت طرف قرارداد منجر به ایجاد خسارات و بروز حوادثی گردد علاوه برپرداخت جریمه تعیین شده شرکت طرف قرارداد ملزم به جبران خسارات بوده و مسئولیت حادثه کلا به عهده شرکت طرف قرارداد می باشد.

تذکر5. کارفرما می تواند حجم کار را با شرایط فعلی قرارداد به میزان………کاهش ویا افزایش دهد.

تبصره3. هزینه غذای کارگران تحت پوشش به عهده شرکت طرف قرارداد می باشد که قیمت تمام شده آن آخر همان ماه از سرجمع دریافتی شرکت طرف قرارداد کسر می گردد.

تذکر 6. ساعت شروع کار عادی برای سرپرست کارگاه یک ساعت و برای سایر افراد نیم ساعت قبل از ساعت کار پرسنل شرکت کارفرما بوده وساعت خروج برای سرپرست کارگاه نیم ساعت پس از خروج پرسنل مربوطه می باشد.

تذکر7. شرکت طرف قرارداد متعهد می گردد با توجه به حساسیت محل تردد و لزوم کنترل افراد در ساختمان از پرسنل فنی ثابت که فهرست اسامی آنان طی لیست دراختیار شرکت کارفرما قرار می گیرد، استفاده بنماید چنانچه به ندرت مجبور به تعویض یکی از پرسنل خود گردد، می بایستی این امر قبلا به اطلاع شرکت کارفرما برسد.

تبصره4. شرکت طرف قرارداد کارفرما را در قبال هر گونه ادعا وخساراتی که از ناحیه کارکنان خود نسبت به امور مربوط به این شرکت طرف قرارداد مطرح شود مصون و مبری خواهد دانست و بدیهی است هرگونه خسارت مالی و جانی که احتمالا از کار متوجه کارکنان شرکت طرف قرارداد شود جبران آن به عهده شرکت طرف قرارداد می باشد.

17.نظارت

1-17. کارفرما جهت هماهنگی و تسهیل در کمیت و کیفیت امور موضوع قرارداد یک نفر را به عنوان ناظر به شرکت طرف قرارداد معرفی می نماید.

2-17. کلیه پرداخت ها به شرکت طرف قرارداد با تائید ناظر قرارداد صورت می گیرد.

3-17. نظارت براجرای تعهدات قانونی شرکت طرف قرارداد وکارکنان متبوع آنها با ناظر است.

4-17. ناظر به کلیه کارکنان و واحدها معرفی می شود تا برحسن اجرای قرارداد توسط شرکت طرف قرارداد و کارفرما نظارت نماید و مشکلات به ناظر منعکس گردد.

5-17. ناظر باید مکانیزم اجرایی نظارت را با توجه به شیوه های علمی و مدیریتی مبتنی برنظر سنجی پیش بینی و اعمال نماید.

6-17. در صورتی که کارفرما تشخیص دهد شرکت طرف قرارداد، کار موضوع قرارداد را به شخص ثالثی واگذار نموده یا در نحوه انجام کار قصور ورزیده ویا به هر دلیلی از انجام موضوع قرارداد سرباز می زند، بایستی در جهت جلوگیری از تضییع حقوق کارفرما نسبت به فسخ قرارداد واخذ خسارت(طبق مقررات مربوط) وجایگزینی شرکت دیگراقدام نماید وشرکت طرف قراداد هیچ گونه اعتراضی را ندارد.

7-17. هرگونه اختلاف ناشی از تغییر و تعبیر ویا نحوه اجرای مفاد قرارداد ابتدا ازطریق مذاکرات دوستانه حل و فصل می شود،در صورت عدم توافق موضوع مورد اختلاف به مراجع ذی صلاح قضایی و قانونی ارجاع خواهد شد.

18.شرایط عمومی قرارداد

1-18. کارفرما درقبال مطالبات نیروی انسانی شرکت طرف قرارداد در زمینه قانون کار، قانون تامین اجتماعی وسایر قوانین و مقررات مربوط در برابر وزارت کار وامور اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی وسایر مراجع قانونی ذیربط و ذیصلاح هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

2-18. کارفرما حق هر گونه دخالتی در امور داخلی شرکت طرف قرارداد را نظیر معرفی کارکنان، نحوه مدیریت و…..از خود سلب می نماید.

3-18. در صورتی که براساس گزارش کتبی ناظر، شرکت طرف قرارداد در اجرای تعهدات خود از نظر کمی یا کیفی کوتاهی وقصور داشه باشد:

– در مرحله اول…………….%جریمه از مبلغ ماهیانه مورد تعهد کسر می شود.

– در مرحله دوم……………….% جریمه از مبلغ ماهیانه مورد تعهد کسر می شود.

-در مرحله سوم……………% جریمه از مبلع ماهیانه مورد تعهد کسر می شود.

– در مرحله چهارم موضوع در کمیته ای با حضور نمایندگان کارفرما، طرف قرارداد وناظر، بررسی و تصمیم گیری می شود.

4-18. در صورت ایراد خسارت و عدم اجرای تعهدات از سوی شرکت طرف قرارداد، کارفرما می تواند به میزان……….تا…………..% از مبلغ قرارداد از محل طلب ها، ضمانت نامه ها و سپرده های شرکت طرف قرارداد اخذ خسارت نماید.

5-18. هیچ گونه افزایش وجهی در طول مدت قرارداد به آن تعلق نخواهد گرفت.

6-18. کلیه قوانین و مقررات مالیاتی،قانون کار و تامین اجتماعی و….برای طرفین لازم الاجرا می باشد.

19.نشانی طرفین جهت انجام مکاتبات

1-19.نشانی کارفرما:

نشانی:……………………

2-19. نشانی شرکت طرف قرارداد

نشانی:……..

نشانی های فوق به منزله اقامتگاه قانونی طرفین می باشد لذا مکاتبات رسمی و ارسال مراسلات ازطریق نشانی های فوق الذکر قانونی تلقی می شود ودر صورت تغییر نشانی طرفین موظفند ظرف مدت…………….ساعت یکدیگر را کتبا مطلع نمایند. در غیراین صورت کلیه نامه ها ابلاغ شده تلقی و عذر عدم اطلاع پذیرفته نمی باشد.

20. مفاد و نسخ قرارداد

این قرارداد در……..بند و…………….تبصره و…………..نسخه تهیه و تنظیم شده که پس از امضای طرفین قرارداد لازم الاجرا خواهد بود.

امضا و مهر پیمانکار امضا و مهر کارفرما

……………………………………..

قرارداد نگهداری تاسیسات موتورخانه

نمونه قرارداد تعمیر و نگهداری تاسیسات

این قرارداد در تاریخ ……………. در شهرستان ……………… مطابق مقررات ماده 10 قانون مدنی فیمابین طرفین مقرر در ماده 1 این قرارد به شرح ذیل منعقد و از تاریخ انعقاد قرارداد برای طرفین لازم الاجرا می باشد.
ماده 1- طرفین قرارداد

1-1-مدیر مجتمع های مسکونی ……………………. آقای ……………………. فرزند ……………………. شماره شناسنامه ……………………. صادره از ……………………. متولد ……………………. ساکن ……………………. تلفن ……….که در این قرارداد اختصاراً کارفرما نامیده می شود .

2-1-شرکت……………………. آقای ……………………. فرزند ……………………. شماره شناسنامه…………..صادره از ……………………. متولد ……………………. ساکن ………………….. تلفن………..که در این قرارداد اختصاراً پیمانکار نامیده می شود .
ماده 2- موضوع قرارداد

نگهداری و تعمیر تاسیسات برق مجتمع مسکونی / اداری واقع در ……………………………………………………………………………
ماده 3- مدت قرارداد

از تاریخ ……………………. لغایت ……………………. به مدت ……………………. سال می باشد .
ماده 4- مبلغ قرارداد

مبلغ کل قرارداد ……………. ریال می باشد که در چهار قسط مساوی 3 ماهه به پیمانکار پرداخت می شود.
ماده 5- تعهدات پیمانکار

1-5-پیمانکار متعهد می شود نسبت به اجرای موضوع قرارداد در وقت تعیین شده اقدام نماید .

2-5-پیمانکار متعهد می شود اجرای قرارداد را کاملاً طبق مشخصات اعلامی در ضمیمه شماره 1 اجرا نماید ، و چنانچه در اجرای قرارداد قصور یا تخلفی صورت بگیرد ، کلیه خسارات وارده و وجه لوازم تعویضی آن را به هزینه خود پرداخت نماید .

3-5-پیمانکار متعهد می شود افراد تحت پوشش شرکت خود را از هر جهت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و بیمه حوادث برده ، در صورتی که هر یک از افراد تحت پوشش شرکت در حین کار دچار حادثه ای شوند ، کارفرما هیچ گونه مسئولیتی نخواهدداشت .

4-5-پیمانکار متعهد می شود کار موضوع قرارداد را خود شخصاً یا افراد استخدامی در شرکت پیمانکار انجام دهند ، و از واگذاری و یا محول نمودن تمام یا قسمتی از کار به دیگری یا شرکت دیگری خودداری نماید ، و در صورت تخلف از این شرط کارفرما می تواند قرارداد را فسخ و خسارت وارده ناشی از آن را از پیمانکار مطالبه نماید .

5-5-پیمانکار متعهد می شود هرگونه تغییر را قبل از اجرا کتباً به کارفرما اطلاع و پس از موافقت کارفرما اقدام به اجرا نماید.

6-5-پیمانکار متعهد می گردد هر هفته یک بار پس از بازدید ، چگونگی کارکرد موضوع قرارداد را به کارفرما بطور کتبی گزارش نماید .

5-7-پیما نکار در قبال حسن انجام تعهدات خویش مبلغ ……………………. ریال یک فقره چک / ضمانت نامه بانکی تحویل کارفرما داده تا در صورت تخلف و قصور بعد از اعلام نظر کارشناس رسمی دادگستری بتواند خسارات وارده خود را از محل چک یا ضمانت نامه بانکی دریافت دارد .
ماده 6- وظایف و تعهدات کارفرما

1-6-کارفرما متعهد می شود مبلغ قرارداد را در موعد مقرر به پیمانکار پرداخت نماید .

2-6-کارفرما متعهد می شود نسبت به پرداخت هزینه خرید لوازم مورد نیاز قید شده در ضمیمه شماره 1 اقدام نماید ، چنانچه تاخیری پیش آید و نسبت به پرداخ ت هزینه های فوق اقدام نکند ، علاوه بر این که هیچ مسئولیتی متوجه پیمانکار نیست ، بلکه کارفرما باید اجرت پیمانکار را بدون کم و کاست پرداخت نماید .
ماده 7- فسخ

طرفین قرارداد با توافق می توانند قرارداد را فسخ نمایند ، کارفرما می تواند در صورت تخلف از شرط توسط پیمانکار بعد از اعلام نظر کارشناس رسمی دادگستری و داور مرضی الطرفین قرارداد فسخ نموده و خسارت ناشی از آن را از محل ضمانت نامه بانکی یا چکی تضمینی دریافت کند .
ماده 8- مرجع حل اختلاف

در صورت بروز هرگونه اختلاف ابتدا مذاکرات اصلاحی و بعد داور مرضی الطرفین خواهدبود .
ماده 9- نسخ قرارداد

این قرارداد در 9 ماده و دو نسخه تنظیم که هر یک از نسخ دارای حکم واحد می باشد که پس از امضاء و مبادله برای طرفین لازم الاجرا است

کارفرما پیمانکار

شهود :

-1آقای ……………………. فرزند ……………………. 2- آقای …………………. فرزند ……………..

نمونه قرارداد اجرای تاسیسات موتورخانه

صنایع و واحدهای خدماتی هر روز بیش از پیش نیازمند ایجاد، استقرار و توسعه یک سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات می‌باشند تا بتوانند در حجم بالای فعالیت‌ها ضمن اطمینان از سلامت و چگونگی رفتار تجهیزات، عملکرد تجهیزات را نیز بهبود بخشد.صنایع و واحدهای خدماتی هر روز بیشتر از گذشته نیازمند ایجاد،گسترش یک سیستم مدیریت نگهداری وتعمیرات هستنئتا بتوانند در حجم بالای فعالیت ها علاوه بر اطمینان از سلامت و شیوه رفتار تجهیرات،عملکرد تجهیزات را هم بهتر کنند

نمونه قرارداد تعمیر و نگهداری سیستم تأسیسات برقی و مکانیکی

۱- طرفین قرارداد:

کارفرما

آقای/خانم … فرزند … متولد … به شماره شناسنامه …….. تلفن تماس …….. آدرس ………………

پیمانکار

آقای/خانم … فرزند … متولد … به شماره شناسنامه …….. تلفن تماس …….. آدرس ………………

ماده ۲- موضوع قرارداد:

موضوع قرارداد عبارت است از اجرای تأسیسات مکانیکی ساختمان ……. طبقه به نشانی ……………… دارای پروانه ساختمانی شماره ………… و مالکیت …………. شامل موضوعات زیر:

۲-۱-  اجرای لوله کشی آب سرد و گرم از لوله و اتصالات فولادی گالوانیزه در زیر سقف و رایزرها.

۲-۲-  اجرای لوله کشی فاضلاب و آب باران از جنس لوله های چدنی.

۲-۳- اجرای لوله کشی سرمایش و گرمایش از لوله و اتصالات فولادی سیاه درزدار یا مانسمان با اتصالات از نوع خم و جوش در زیر سقف ها و رایزرها.

۲-۴-  اجرای عایق لوله ها.

۲-۵-  اجرای لوله کشی های هواکش هودها، سرویس های بهداشتی و ونت ها از جنس لوله های پلیکا.

ماده ۳- مشخصات فنی:

۳-۱- به طور کلی مشخصات فنی براساس نقشه ها و دستور کارهای صادره از جانب کارفرما و مهندس ناظر می باشد و همچنین کنترل و تأیید کار اجرا شده مطابق با نقشه ها به عهده مهندس ناظر تأسیسات می‌باشد.

۳-۲- شیب کلیه لوله های فاضلاب بایستی با توجه به نقشه های داده شده یا دستور کار مهندس ناظر تأسیسات اجرا گردد.

۳-۳- کلیه لوله ها و ونت و هواکش سرویس ها از نوع پلیکا می باشد و بایستی کاملاً با اتصالات چسبی به همدیگر متصل شده به طوری که کاملاً هوا بند بوده و هیچگونه نشتی نداشته باشد.

۳-۴- کلیه لوله‌های گرم و سرد بایستی دارای تراز مشخص بوده و بایستی به وسیله کرپی مربوطه به ساپورت خودشان متصل و ثابت گردند.

۳-۵- درپوش کلیه لوله های سرد و گرم در محل دستشویی، وان، توالت و غیره بایستی بسته شوند.

۳-۶- تراز کلیه لوله های خروجی به جهت شیرآلات دستشویی ها، وان، سینک، آشپزخانه و غیره از طرف کارفرما و مهندس ناظر تأسیسات به پیمانکار ابلاغ و ایشان می بایست مطابق ترازهای داده شده اجرا نماید.

۳-۷- تراز کلیه لوله های فن کوئل با توجه به نقشه های داده شده به اطلاع پیمانکار خواهد رسید و ایشان ضمن شیب دادن کلیه لوله ها به سمت رایزر اصلی با توجه به تراز مشخص شده به وسیله کرپی های مربوطه آنها را به روی ساپورت ثابت نماید.

۳-۸- با توجه به اینکه فن کوئلهای مصرفی در پروژه از انواع مختلف می باشد کارفرما موظف است از هر نوع فن کوئل یک نمونه را تهیه و در اختیار پیمانکار قرار داده و ایشان موظف اند با توجه به فن کوئل های تحویل داده شده نسبت به ساخت ساپورت های مربوطه اقدام و آنها را برای نصب آماده سازد.

۳-۹- محل و تراز نصب فن کوئل های سقفی از طرف مهندسین کارگاه به پیمانکار ابلاغ و ایشان می بایست مطابق   نقشه های تحویل داده شده و توضیحات ارائه داده شده به صورت کاملاً ثابت و محکم نسبت به تراز و نصب آن اقدام نماید.

۳-۱۰- کلیه لوله ها با فاصله معین بر روی ساپورت ها بایستی نصب گردد و لوله های دیواری که در روی دیوارها قرار   می گیرند بایستی با فاصله مناسب و معین از یکدیگر نصب شده و طوری روی دیوار محکم گردند که اولاً فاصله بین آن دو با توجه به اندازه های داده شده ثابت و در هنگام کاشی کاری جلو و عقب نگردند.

ماده ۴- مدت قرارداد:

مدت اجرای این قرارداد به مدت …….. ماه شمسی از تاریخ انعقاد قرارداد می باشد.

ماده ۵- تعهدات پیمانکار:

۵-۱- پیمانکار نمی‌تواند به منظور عبور لوله یا دیگر اجزاء تأسیساتی در تیرها یا ستون ها و دیگر اجزاء باربر سازه ساختمان، ایجاد سوراخ، شکاف یا برش نماید و فقط می تواند لوله ها را در قسمت هایی که پیش بینی شده است عبور دهد.

۵-۲- پیمانکار مکلف است کلیه لوله های آب و فاضلاب و هواکش را در محل های مناسب به طور پایدار و مطمئن با ساپورت های مناسب و با هماهنگی با مهندسین ناظر تأسیسات و سازه به سقف یا ستون یا تیر مهار نماید و نمی تواند از سقف کاذب به عنوان ساپورت تأسیساتی استفاده نماید.

۵-۳- پیمانکار موظف است قبل از اجرای کار کل نقشه ها را برآورد نماید و مقادیر مصالح و تجهیزات لازم را به کارفرما اعلام نماید.

۵-۴- پیمانکار بایستی سطوح خارجی کانال‌های تخلیه هوای هودها را به طور کامل با عایق حرارتی بپوشاند.

۵-۵- جرای ضد زنگ لوله های سیاه به عهده پیمانکار است.

۵-۶- پیمانکار باید لوله کشی ها را با توجه به حفاظت در برابر خرابی ها و آسیب دیدگی، خوردگی یا یخ بندان، جلوگیری از تراکم هوا در لوله ها، ضربۀ  قوچ و صرفه جویی در مصالح و دستمزد اجرا نماید.

۵-۷- پیمانکار نباید لوله و دیگر اجزاء لوله کشی را در تماس مستقیم با هرگونه مصالح ساختمانی قرار دهد.

۵-۸- دفن هرگونه لوله و دیگر اجزاء لوله کشی در اجزای ساختمان، جز لوله کشی پلاستیکی و اتصال نوع جوشی در   لوله کشی فولادی، مجاز نیست.

۵-۹- پیمانکار در صورتی می تواند لوله کشی را در اجزای ساختمان دفن نماید به شرطی که امکان انبساط و انقباض و دسترسی به لوله ها را فراهم آورد.

۵-۱۰- پیمانکار باید لوله کشی را طوری اجرا نماید که امکان تخلیه آب همه قسمت های آن وجود داشته باشد.

۵-۱۱- لوله کشی ها باید به ترتیبی انجام شود که امکان انبساط و انقباض لوله ها، به کمک خم های انبساط، حلقه انبساط یا قلعه انبساط فراهم شود.

۵-۱۲- پیمانکار بایستی آن قسمت از لوله کشی هایی که در محوطه ساختمان، یا فضاهایی که گرم نمی شود قرار  می گیرد را با عایق حرارتی به ضخامت مناسب در مقابل یخ زدگی محافظت نماید.

۵-۱۳- پیمانکار موظف است برای جلوگیری از انتقال ارتعاش و لرزش دستگاه ها به اجزای ساختمان، باید روی لوله ها، بست ها و آویزها در نقاط مناسب، لرزه گیر از نوع مورد تأیید کارفرنا یا مهندس ناظر نصب نماید.

۵-۱۴- پیمانکار مکلف است لوله کشی را با تکیه گاههای مناسب و در موقعیت مناسب به اجزای ساختمان متصل نماید به طوری که بدون تماس مستقیم لوله و دیگر اجزای لوله کشی با اجزای ساختمان، بارهای وارده از سیستم لوله کشی توسط تکیه گاه ها تحمل شود.

۵-۱۵- بست زدن لوله ها باید به ترتیبی باشد که انبساط و انقباض سیستم لوله کشی به آسانی امکان پذیر باشد.

۵-۱۶- فاصله تکیه گاهها باید به اندازه ای باشد که از وارد آمدن تنش بیش از حد مجاز به لوله و دیگر اجزای لوله کشی جلوگیری شود.

۵-۱۷- فاصله دو تکیه گاه مجاور در لوله کشی فولادی قائم باید با اندازه ای باشد که وزن لوله ها توسط تکیه گاه تحمل شود. حداکثر فاصله دو تکیه گاه مجاور در لوله کشی فولادی قائم نباید از ارتفاع یک طبقه ساختمان بیشتر باشد.

۵-۱۸- پیمانکار مکلف است جهت اتصال تکیه گاه به اجزای ساختمان از بریدن و ضعیف کردن اسکلت ساختمان پرهیز نماید.

۵-۱۹- پیمانکار بایستی کلیه لوله کشی های فولادی را به مدت ۴۸ ساعت تست نماید و اگر در زمان تست با آب خطر  یخ زدگی وجود داشته باشد بایستی تست را با گاز به انجام برساند.

۵-۲۰- پیمانکار موظف است زمانی لوله کشی های فولادی را تست نماید که همه اجزا لوله کشی آشکار و در معرض دید و قابل بازرسی باشد.

۵-۲۱- اجزای پشم شیشه با یک لاکاغذ کرافت و سیم پیچی با مفتول گالوانیزه به عهده پیمانکار است.

۵-۲۲- پیمانکار نبایستی پیش از تست لوله ها را عایق یا رنگ نماید.

۵-۲۳- پیمانکار موظف است بلافاصله پس از ابلاغ قرارداد، نسبت به تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی اقدام نماید.

۵-۲۴- پیمانکار موظف است کارهای موضوع قرارداد را شخصاً انجام دهد و حق واگذاری تمام و یا قسمتی از موضوع پیمان را به دیگری ندارد.

۵-۲۵- پیمانکار مجاز به تعطیلی کار بدون اجازه کارفرما نمی باشد.

۵-۲۶- پیمانکار موظف است کلیه وسایل و ابزار کار جهت اجرای موضوع قرارداد از جمله انواع آچار، حدیدکن برقی، فارسونگا، ترانس جوش، دستگاه برش و … را تهیه نموده و مسئولیت حفظ و نگهداری و تعمیرات وسایل مزبور نیز به عهده پیمانکار می باشد.

۵-۲۷- پیمانکار ملزم است باقیمانده مصالح را به صورت مرتب دسته بندی نموده و تحویل کارفرما نماید.

۵-۲۸- پیمانکار موظف است به طریقی عمل نماید تا پرت مصالح در حد متناسب و معقول بوده و در غیراینصورت هزینه پرت بیش از حد متعارف مصالح، به حساب بدهکاری پیمانکار منظور خواهد شد.

۵-۲۹- حمل کلیه مصالح از جمله لوله، اتصالات، شیرآلات، کنف، سرب، چسب و کلیه تجهیزات لازم از پای کار به طبقات به عهده پیمانکار است.

۵-۳۰- پیمانکار موظف است پس از اتمام کار محل را کاملاً تمیز نموده و با نظارت کارفرما و مهندس ناظر اقدام به حمل زباله از طبقات به محوطه تعیین شده در کارگاه نماید.

۵-۳۱- پیمانکار تأیید می نماید که کلیه اسناد، مدارک و نقشه های موضوع مندرج در ماده یک این قرارداد را کاملاً مطالعه نموده و هنگام امضاء قرارداد، هیچ نکته ای باقی نمانده است که بعداًَ بتواند درمورد آن استناد به جهل خود نماید.

۵-۳۲- پیمانکار تأیید می نماید که محل کارگاه و محل اجرای پروژه مورد قرارداد را کاملاً رؤیت نموده است.

۵-۳۳- پیمانکار موظف به رعایت موارد حفاظتی و ایمنی کار و به طور کلی رعایت موارد مبحث ۱۲مقررات ملی ساختمانی ایران در کارگاه می باشد. چنانچه در اثر عدم رعایت شرایط ایمنی کار توسط پیمانکار و یا قصور کارکنان وی، خود یا افراد پیمانکار و یا دیگران دچار سانحه شوند، جبران کلیه عواقب مالی، حقوقی و جزایی به عهده پیمانکار می باشد و کارفرما هیچگونه مسئولیتی در این رابطه نخواهد داشت. وسایل ایمنی و حفاظتی شامل کلاه چانه دار، کفش ایمنی، کمربند ایمنی، لباس ضخیم کار، دستکش مناسب، ماسک و عینک و …. می باشد.

۵-۳۴- کارفرما مخیر می باشد که حجم قرارداد را تا میزان ۲۵ درصد افزایش یا کاهش دهد و پیمانکار از این بابت هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت و مبالغ واحد قرارداد هیچ تغییری نخواهد کرد.

۵-۳۵- تهیه و پرداخت هزینه های بیمه، ایاب و ذهاب، مسکن و غذای افراد پیمانکار، به عهده وی می باشد.

۵-۳۶- پیمانکار موظف است افراد دارای صلاحیت فنی را به کار گمارد در غیر این صورت کارفرما و مهندس ناظر حق خواهند داشت طی نامه ای به پیمانکار اعلام و پیمانکار نیز بایستی به تعویض افراد فاقد صلاحیت اقدام نماید.

۵-۳۷- در صورتی که افراد پیمانکار به تشخیص کارفرما و مهندس ناظر و سرپرست کارگاه در داخل کارگاه به هر شکلی باعث بروز هر نوع خسارتی گردند، پیمانکار موظف به جبران آن به هزینه خود بوده و در صورت استنکاف کارفرما مخیر خواهد بود رأساً خسارت وارده را مرتفع و هزینه آن را به هر طریقی که صلاح بداند از پیمانکار وصول نماید.

۵-۳۸- مسئولیت کشف هرگونه فساد، فحشا، کلاهبرداری، درگیری و مشابه آن توسط افراد پیمانکار در طول مدت اجرای پروژه به عهده پیمانکار می باشد.

۵-۳۹- پرداخت هایی مانند عیدی، انعام، پاداش و … به کارگران خود به عهده پیمانکار می باشد.

۵-۴۰- پیمانکار موظف است ایام و ساعات کاری کارگاه را رعایت نموده و ترتیبی اتخاذ نماید تا سر و صدای اجرای عملیات باعث مزاحمت همسایگان نگردد. در صورت نیاز به اضافه کاری با کسب مجوز از کارفرما، مجاز خواهد بود.

۵-۴۱- کارفرما در هیچ یک از موارد احتمالی مورد اختلاف پیمانکار و کارکنان او دخالتی نداشته و مسئولیت هرگونه عوارض ناشی از درخواست های حقوق و موضوعات رفاهی کارکنان پیمانکار به عهده خود پیمانکار است.

۵-۴۲- پیمانکار موظف است که کلیه مقررات قانون کار و سایر قوانین موضوعه کشور را رعایت نماید و تأکید می گردد حق بکارگیری اتباع خارجی و مخصوصاً نیروهای افغانی را ندارد.

۵-۴۳- پیمانکار موظف است جهت تهیه صورت وضعیت با نماینده قانونی کارفرما نسبت به متراژ و احجام عملیات اجرایی اقدام نماید.

۵-۴۴- پیمانکار بایستی پس از اجرای کامل هر آیتم در هر طبقه نسبت به تحویل آن به نماینده کارفرما یا مهندس ناظر اقدام نماید.

۵-۴۵- اشکالات فنی کار ناشی از قصور پیمانکار که منجر به دستور تخریب یا اصلاح گردد متوجه پیمانکار بوده و ایشان موظف است مورد اشکال را به هزینه خود رفع نماید.

۵-۴۶- اجرای موضوعات این قرارداد بایستی منطبق بر استانداردهای رایج بین المللی و منطبق بر مقررات ملی ساختمان ایران مبحث چهاردهم (تأسیسات گرمایی، تعویض هوا و تهویه مطبوع) باشد.

۵-۴۷- پیمانکار متعهد است دقت لازم رادر اجرای کلیه عملیات موضوع این قرارداد به نحوی به کار گیرد گه چه از نظر فنی و چه از نظر زیبایی کوچکترین ایراد و اشکالی متوجه کار نگردد.

۵-۴۸- چنانچه هرگونه اشکال یا مغایرتی در نقشه های اجرایی وجود داشته باشد پیمانکار موظف به انعکاس آن به سرپرست کارگاه و مهندس ناظر تأسیسات بوده تا با هماهنگی آنان اشکال یا مغایرت رفع گردد.

۵-۴۹- پیمانکار موظف است فهرست لوازم و مصالح موردنیاز را برای هر مرحله حتی الامکان به طور یک جا برآورد و به سرپرست کارگاه اعلام نماید به نحوی که از سفارشات متعدد و مکرر و غیرضروری خودداری شود.

۵-۵۰- پیمانکار موظف است همکار لازم را با سایر پرسنل و پیمانکاران به عمل آورده، به قسمتی که انجام عملیات موضوع این قرارداد منانع پیشرفت سایر عملیات اجرایی پروژه نگردد.

۵-۵۱- جبران هرگونه خسارتی که ناشی از قصور و وظایف پیمانکاری در رابطه با موضوع این قرارداد گردد اعم از اتلاف مصالح تأسیساتی و یا تخریب مصالح ساختمانی به عهده پیمانکار می باشد.

۵-۵۲- پیمانکار متعهد است پس از اجرای لوله کشی های فاضلاب سایر لوله کشی های سرد و گرم، سرمایش و گرمایش را به صورت طبقه ای به توالی طبقات جهت اجرای سایر عملیات ساختمانی مانند کف سازی، کاشی کاری و … تحویل تا باعث رکود عملیات اجرایی پروژه نگردد.

۵-۵۳- پیمانکار باید یک نفر تکنسین تأسیسات را به عنوان نماینده خود جهت کنترل کمی و کیفی کار و نیز جهت تحویل گرفتن مصالح ظرف یک هفته به صورت کتبی به سرپرست کارگاه معرفی نماید. امضای نماینده پیمانکار در ذیل صورت جلسه ها و رسیدهای تحویل کالا به منزله امضای پیمانکار می باشد.

۵-۵۴- پیمانکار موظف است در کلیه مراحل اجرای کار به مقدار لازم،لوازم مصرفی را از انبار تحویل گرفته و رسید نماید و پس از اتمام کار در طبقه مربوطه، کل طبقه را از لوازم و اجناس مصرفی پاک نماید، به طوری که از آن لوازم و اجناس چیزی در آن طبقه بر جای نماند. در صورت مشاهده موارد ذکر شده، هزینه مصالح به همراه هزینه جمع آوری آن از پیمانکار کسر خواهد شد.

۵-۵۵- پیمانکار تعهد می نماید که در پایان هر روز لیست کارگران خود را با مشخص نمودن وظیفۀ مربوطه به دفتر کارگاه تحویل نماید.

ماده ۶- تعهدات کارفرما:

۶-۱- آب و برق مورد نیاز پیمانکار، جهت اجرای عملیات در محل کارگاه و هر طبقه به طور مجزا با کارفرما می باشد.

۶-۲- ابزار و مصالح زیر توسط کارفرما تهیه و در اختیار پیمانکار قرار داده می شود:

استانبولی، نردبان، طناب، شیلنگ آب، بشکه، تخته زیرپایی، کابل برای روشنایی، لوله و کلیه اتصالات مربوطه، کلیه شیرآلات، سرب، کنف، چسب، پشم شیشه، سیم، میلگرد، نبشی، الکترود، ضدزنگ، نوار تفلون، و سایر مصالح مصرفی.

۶-۳- اجرای کنده کاری های موردنیاز جهت اجرای عملیات موضوع قرارداد.

۶-۴- کلیه رقوم های ارتفاعی در هر طبقه توسط نماینده کارفرما به پیمانکار تحویل داده می شود.

۶-۵- کارفرما از بابت مواردی که بایستی در اختیار پیمانکار بگذارد، حق دریافت هیچ گونه وجهی را ندارد.

۶-۶- کارفرما موظف است مکانی جهت استراحت و غذاخوری برای کارگران مهیا نماید.

۶-۷- کارفرما بایستی سرویس بهداشتی مناسب و کافی برای کارگران احداث نماید.

۶-۸- کارفرما بایستی کارگاه را در مقابل حوادث کارگاهی بیمه نماید.

تبصره (۱) پیمانکار می تواند در حد بیمه مسئولیت کارگاه در صورت حادثه از محل بیمه استفاده نماید.

۶-۹- یک واحد انبار از طرف کارفرما در اختیار پیمانکار جهت نگهداری مصالح و تجهیزات قرار داده می شود. پیمانکار موظف است مصالح مورد لزوم خصوصاً اتصالات، چسب، نوار تفلون و سایر اقلام از این قبیل را به صورت هفتگی از انبار کارگاه در مقابل ارائه رسید تحویل گیرد.

۶-۱۰- تغییرات پس از اجرا و دوباره‌کاری ها چنانچه ناشی از دستور کارفرما باشد بر مبنای دستور کار و با توجه به لیست قسمت ضمیمه که مبنای آنالیز قیمت ها و قیمت قرارداد می باشد تعیین و به پیمانکار پرداخت خواهد شد.

ماده ۷- مبلغ قرارداد:

مبلغ موضوع ماده یک براساس ردیف های زیر تعیین می گردد:

۷-۱- اجرای لوله های چدنی به ازاء هر سر …………….. ریال.

۷-۲- لوله کشی سیستم گرمایش، سرمایش و آتش نشانی با لوله های فولادی و اتصالات جوشی به قطر ۴/۱ الی ۲/۱ اینچ هر مترطول …………… ریال.

۷-۳- لوله کشی سیستم گرمایش، سرمایش و آتش نشانی با لوله های فولادی و اتصالات جوشی به قطر ۴/۳ الی ۲ اینچ هر مترطول …………… ریال.

۷-۴- لوله کشی سیسم گرمایش، سرمایش و آتش نشانی با لوله های فولادی و اتصالات جوشی به قطر (۲/۱) الی ۳ اینچ هر مترطول …………… ریال.

۷-۵- لوله کشی سیستم گرمایش، سرمایش و آتش نشانی با لوله های فولادی و اتصالات جوشی به قطر ۴ الی ۵ اینچ هر مترطول …………….. ریال.

۷-۶- ساخت و نصب ساپورت سقفی تا عرض یک متر هر عدد ……………. ریال.

۷-۷- ساخت و نصب ساپورت سقفی از عرض یک متر بیشتر هر عدد …………. ریال.

۷-۸- نصب بست مهار روی لوله (بست کرپی) هر عدد ………….. ریال.

۷-۹- نصب شیر فلکه در رایزرها در خط لوله با هر سایز هر عدد ………….. ریال.

۷-۱۰- ساخت و نصب ساپورت فن کوئل هر عدد ………….. ریال.

۷-۱۱- لوله کشی هواکش و ونت با لوله پلیکا هر مترطول …………….. ریال.

۷-۱۲- لوله کشی با لوله گالوانیزه یا هر لوله دیگر به قطر ۲/۱ الی (۴/۱) ۱ اینچ هر مترطول …………….. ریال.

۷-۱۳- لوله کشی با لوله گالوانیزه یا هر لوله دیگر به قطر (۲/۱) ۱ الی ۲ اینچ هر مترطول …………….. ریال.

۷-۱۴- لوله کشی با لوله گالوانیزه یا هر لوله دیگر به قطر (۲/۱) ۲ الی ۴ اینچ هر مترطول ……………. ریال.

۷-۱۵- نصب شیر فلکه با مغزی و مهر ماسوره هر عدد …………… ریال.

۷-۱۶- عایق بندی پشم شیشه به قطر ۲/۱ الی ۲ اینچ هر مترطول ……………… ریال.

۷-۱۷- عایق بندی پشم شیشه به قطر (۲/۱) ۲ اینچ به بالا هر مترطول ……………… ریال.

تبصره (۲) به قیمت های مندرج در ماده شش این قرارداد هیچگونه تعدیل یا به عبارت دیگر افزایش نرخی تعلق نخواهد گرفت.

تبصره (۳) هیچ گونه اضافه بها مانند سختی کار، ارتفاع زیاد، زاویه داشتن و سایر صعوبت هایی که اجرای کار را مشکل تر می کند، قابل پرداخت نیست.

تبصره (۴) قیمت واحد در ماده شش تعیین کننده مشخصات نیست بلکه این قیمت در صورتی قابل اعمال می باشد که کارهای انجام شده بر طبق نقشه و مشخصات فنی باشد.

تبصره (۵) پیمانکار نمی تواند به استناد و شرح قیمت ماده شش و مقایسه آن با قیمت های روز وجوه دیگری را مطالبه نماید.

ماده ۸- کسورات قانونی:

از این قرارداد ۵% بیمه و ۵% مالیات کسر خواهد شد.

ماده ۹- نحوه پرداخت:

پرداخت های موقت براساس سطح طبقات در پایان هر طبقه به پیمانکار پس از کسر کسورات و ۱۰% حسن انجام کار پرداخت می گردد. ۱۰% حسن انجام کار پس از اتمام دوره تضمین و تأیید کارفرما و مهندس ناظر تأسیساتی آزاد خواهد شد.

ماده ۱۰- تغییر مدت قرارداد در شرایط زیر مجاز خواهد بود:

۱۰-۱- با توافق طرفین

۱۰-۲- در صورتی که تمام یا بخشی از نقشه های تهیه شده توسط کارفرما تغییر نماید.

۱۰-۳- در صورتی که قوانین و مقررات جدیدی از طرف مراجع قانونی مرتبط وضع شود که در مدت اجرای قرارداد مؤثر باشد.

۱۰-۴- موارد فورس ماژور مانند، زلزله، سیل، آتش سوزی، آتشفشان، انقلاب، جنگ و غیره.

ماده ۱۱- دوره تضمین ها:

حسن انجام کلیه عملیات موضوع پیمان از تاریخ تحویل موقت تا تسویه حساب قطعی از طرف پیمانکار تضمین می گردد. این مدت دوره تضمین نام دارد، که در این قرارداد از تاریخ تحویل به مدت ……….. ماه شمسی می باشد. اگر در دوره تضمین معایب و نواقصی در کار مشاهده شود.

پیمانکار مکلف است آن معایب و نواقص را به هزینه خود رفع نماید. چنانچه پیمانکار ظرف یک هفته پس از اعلام نواقص توسط کارفرما شروع به رفع نواقص ننماید کارفرما حق دارد آن معایب و نواقص را رأساً و به هر ترتیب که خود صلاح بداند رفع نموده و هزینه ها و خسارات مربوطه را به اضافه پانزده درصد هزینه بالاسری از محل تضمین ها و سپرده ها و یا هر نوع مطالبات دیگر پیمانکار برداشت نماید در این مورد پیمانکار حق هرگونه ادعا و اعتراض را از خود سلب می نماید.

ماده ۱۲- حل اختلاف:

هرگاه در اجرای قرارداد بین طرفین اختلافی رخ دهد و این اختلاف را نتوان از طریق مذاکره حل و فصل نمود، اختلاف حاصله از طریق ارجاع به داور مرضی الطرفین حل و فصل خواهد شد. …………….. به عنوان داور مرضی الطرفین انتخاب گردیدند و داوری ایشان برای طرفین لازم الاجراست.

ماده ۱۳- فسخ:

۱۳-۱- در صورتی که پیمانکار بیش از  برنامه زمان بندی تأخیر داشته باشد کارفرما می تواند قرارداد را فسخ نماید.

۱۳-۲- عدم حسن اجرا یا عدم اجرای کامل یا قسمتی از هر یک از مراحل این قرارداد حق فسخ را برای کارفرما خواهد داشت.

۱۳-۳- در صورت بروز هرگونه حوادث فورس ماژور و قهریه قرارداد می تواند فسخ گردد.

ماده ۱۴- جریمه:

در صورت تأخیر در اجرای عملیات به شرطی که میزان تأخیر موجبات فسخ را فراهم نیاورد پیمانکار به ازاء هر روز تأخیر غیرمجاز معادل …………… ریال جریمه خواهد شد. تشخیص مجاز یا غیرمجاز بودن تأخیر با مهندس ناظر و کارفرما است.

این قرارداد در ۱۳ ماده و ۵ تبصره در دو نسخه متحدالمتن که هر یک حکم واحد را دارند در تاریخ ………… تنظیم گردیده است.

امضاء پیمانکار                                                 امضاء کارفرما

قرارداد تعمیر و نگهداری تاسیسات

متن قرارداد تعمیر و نگهداری موتورخانه به شرح ذیل است:

به استناد نامه شماره ……………….. مورخ …………………………….. اداره ………………… و با عنایت به صورتجلسه کمیسیون مناقصه محدود / ترک تشریفات مناقصه / مناقصه عمومی مورخ …………………….. ضمن عقد خارج لازم این قرارداد طبق شرایط ذیل منعقد و طرفین ملزم به اجرای کلیه تعهدات مندرج در آن می‌باشند.

این قرارداد به تاریخ ……………… در شهر ………..  بین ………………………………….. به آدرس ……………………………………………….. که در این پیمان کارفرما نامیده می‌شود به نمایندگی ………………………………… از یک طرف و شرکت …………………… به نمایندگی ………………………. (مدیرعامل) و به آدرس ………………………………………………………….. تلفن …………………….  که از این به بعد پیمانکار نامیده می‌شود از طرف دیگر منعقد ‌گردید.

(آدرس قانونی طرفین پیمان همانی است که در مقدمه قید شده و هرگونه تغییر آدرس می‌بایست به اطلاع طرفین برسد و در غیر اینصورت ارسال هرگونه مکاتبات به‌نشانی قبلی‌ حکم ابلاغ‌ قانونی را دارد)

ماده ۱- موضوع قرارداد و محل اجرای کار:

موضوع پیمان عبارتست از نگهداری – راهبری – سرویس و تعمیر سیستم‌های برودتی و حرارتی – تاسیسات مکانیکی – تاسیسات برقی – گاز – تلفن – اطفاء حریق – و تجهیزات جانبی آنها ………………… مستقر در ساختمان / ساختمانهای ………………………………………. که شرایط فنی مورد درخواست جهت سیستم‌های ذکر شده طبق لیست پیوست توسط نماینده کارفرما مشخص و به رؤیت و تحویل پیمانکار رسیده و جزء لاینفک این قرارداد بوده و پیمانکار با اطلاع کامل از کمیت و کیفیت آنها مبادرت به قبول تعهد نموده است.

محل اجرای کار: ………………………………………………………………………………………

ماده ۲- اسناد و مدارک قرارداد:

این پیمان شامل اسناد و مدارک زیر است:

الف – پیمان حاضر

ب – صورتجلسات تحویل و تحول محل مورد نظر جهت نگهداری

ج – دستورکارها، صورت مجالس و هر نوع سند دیگری که در مورد نحوه نگهداری و راهبری بین طرفین قرارداد مبادله می‌گردد.

د – یک نسخه از صورتجلسه ترک تشریفات و یا صورتجلسه مناقصه محدود و یا عمومی

ه- یک نسخه از روزنامه رسمی پیمانکار بهمراه آخرین تغییرات

و – یک نسخه از گواهی صلاحیت نگهداری از مراجع ذیصلاح و اداره کار

ماده ۳- مبلغ قرارداد:

الف – مبلغ اولیه قرارداد برای یکسال شمسی و تعداد ……. نفر افراد معرفی شده توسط پیمانکار برابر است با مبلغ (……………………………) ریال است که بر اساس قیمت پیشنهادی پیمانکار بوده و هر ماهه مبلغ (………………………..) ریال به شرط اخذ گواهی حسن اجرای کار از کارفرما و یا نماینده معرفی شده او قابل پرداخت خواهد بود. (توضیح اینکه اخذ گواهی مدیریت فنی و نظارت بر طرحهای عمرانی دانشگاه الزامی است)

ب – به قیمتهای این پیمان هیچگونه تعدیل آحاد بها و مابه‌التفاوت تعلق نمی‌گیرد و قیمتهای پیشنهادی پیمانکار می‌بایست کامل باشد.

ج – از هر پرداخت به پیمانکار مبلغ ۱۰% بعنوان حسن انجام کار کسر می‌گردد که در انتهای قرارداد و پس از تحویل کامل و بی‌عیب تاسیسات مربوطه و در صورت عدم بدهی پیمانکار مسترد می‌گردد.

د – مبلغ این قرارداد با توجه به ماهیت کار تا مبلغ ۲۵% مبلغ اولیه قرارداد قابل افزایش و یا کاهش می‌باشد و در صورت ابلاغ کارفرما، پیمانکار موظف است با مبانی این قرارداد امور محوله را به انجام برساند.

ماده ۴- مدت قرارداد :

مدت قرارداد یکسال شمسی از تاریخ …………………. لغایت تاریخ …………………. می‌باشد که در صورت رضایت طرفین این قرارداد با رعایت مقررات و آئین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه قابل تمدید می‌باشد. (توضیح اینکه در انتهای قرارداد پیمانکار موظف به تحویل کامل کار به پیمانکار بعدی و یا نماینده کارفرما می‌باشد)

ماده ۵- شرایط تضمین امور محوله به پیمانکار:

حسن انجام کار کلیه عملیات موضوع قرارداد از تاریخ تحویل محل نگهداری تا پایان آن توسط پیمانکار تعهد می‌گردد به گونه ای که اگر در امور محوله به پیمانکار و یا نحوه نگهداری خللی ایجاد گردد و موجب بروز خسارت شود. پیمانکار مکلف است آن معایب و نقائص را با هزینه خود رفع نماید.

برای این منظور، کارفرما مراتب را با ذکر معایب و نقائص و محل آنها کتبا به پیمانکار ابلاغ می‌کند. پیمانکار باید حداکثر ظرف مدت ۱۵ (پانزده) روز بعد از ابلاغ مراتب، شروع به رفع معایب و نقائص کند و آنها را طی مدتی که با رضایت کارفرما معین می‌شود، رفع نماید.

در غیر اینصورت کارفرما حق دارد معایب و نقائص یاد شده را راسا و یا به هر ترتیب که مقتضی بداند رفع نماید و هزینه آن را باضافه ۱۵(پانزده) درصد از محل تضمین پیمانکار یا هر نوع مطالبات و سپرده‌ای که پیمانکار نزد او دارد برداشت کند.

ماده ۶ – نظارت :

نظارت بر اجرای تعهداتی که پیمانکار بر طبق مفاد این قرارداد و اسناد و مدارک پیوست آن تقبل نموده است به عهده مدیریت فنی و نظارت بر طرحهای عمرانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران خواهد بود و پیمانکار موظف است کارها را طبق قرارداد، اصول فنی و دستورات کارفرما یا نماینده او و یا دستگاه نظارت، طبق مشخصات، اسناد و مدارک پیوست این پیمان، اجرا نماید.

ماده ۷ – تاییدات و تعهدات پیمانکار :

پیمانکار موارد زیر را تایید و متعهد به اجرای آنها می‌باشد.

۱-  در اجرای این قرارداد پیمانکار متعهد می‌گردد توسط …………………… نفر کارگر فنی ماهر و ………………….. نفر تکنسین ذیصلاح فنی و حرفه‌ای و …………………… نفر مهندس که در محل مقیم / غیر مقیم می‌باشند سیستم‌ها و دستگاه‌های موضوع قرارداد را تحت کنترل و بازرسی مداوم قرار دهند.

بازدیدها و بازرسی‌ها باید بصورت کامل و با تنظیم گزارش بازدید و ارائه چک لیست‌ها صورت گرفته و هر گونه سرویس و یا تعویض بموقع قطعات در اجزاء اصلی و یا فرعی سیستم‌ها و دستگاه‌ها صورت پذیرد و در گزارش‌ها منعکس گردیده و به نفر شیفت بعدی تحویل گردد.

علاوه بر کنترل مداوم لازم است سیستم‌ها و دستگاه‌ها توسط یکنفر مهندس تاسیسات که حداقل ۵ سال سابقه کاری مفید و مرتبط داشته باشد در هر ماه یک بار و حسب درخواست کارفرما در هر زمان مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه آن گزارش شود و در این گزارش شرایط کار فعلی دستگاه‌ها- نیاز به قطعات و تعویض لوازم فرسوده و یا جایگزین نمودن قطعات جدید به جای قطعات قدیمی اعلام و منعکس شده باشد.

در صورت غیر مقیم بودن تکنسین‌ها و یا مهندسین ، با اعلام تلفنی کارفرما تکنسین‌ها و یا مهندسین پیمانکار باید حداکثر ظرف مدت …… ساعت جهت بازدید و رفع نقص از دستگاه های موضوع قرارداد به محل مراجعه نمایند.

تبصره ۱ : منظور از تعمیر، بازسازی یا تعویض هر گونه قطعات و لوازم است که بر اساس استهلاک و شوک وارد بدستگاه لازم است تعویض و جایگزین شود. بدیهی است عملیاتی که باید انجام شود تا قطعه‌ای تعویض شود و نیز راه اندازی مجدد جزء خدمات تعمیر و تعویض قطعی می‌باشد.

تبصره ۲ : تغییرات و تعمیرات کلی در سیستمهای موضوع قرارداد که خارج از وظایف و مسئولیت‌های پیمانکار است می‌بایست با دلایل و توجیهات فنی کافی صورت گیرد. بدیهی است خرابی‌هایی که در چارچوب تغییرات کلی قرار می‌گیرد از جهت نحوه سرویس و راهبری و دلایل خرابی توسط نماینده کارفرما بررسی و کنترل گردیده و بعد از تعیین علت خرابی دستگاه و در صورت عدم قصور پیمانکار اخذ تصمیم خواهد شد.

تبصره ۳ : تعویض لوله‌های پوسیده جهت رفع عیب و جلوگیری از نشت آب و فاضلاب جزء تعهدات پیمانکار می‌باشد. لیکن پوشیدگی های کلی که منجر به تعویض خطوط لوله‌ می‌گردد جزء تعهدات پیمانکار نیست.(تشخیص این مورد بعهده نماینده کارفرما و مدیریت فنی و نظارت بر طرحهای عمرانی دانشگاه می‌باشد.)

تبصره ۴ : جوشکاری روی لوله‌ها – دیگ و اجزاء آن – پوسته – شل – تیوپ – و تعویض تیوپ معیوب دیگ‌ها جزء تعهدات پیمانکار می‌باشد. اما تعویض شبکه و تعمیرات کلی دیگ‌ها که در هر مرحله بیش از ۱۰% از تیوپ‌ها را شامل شود و نظایر آن جزء تعمیرات کلی محاسبه شده و در تعهد پیمانکار نیست.

تبصره ۵ : شرح جزئیات سرویس و تعمیرات مورد انتظار کارفرما که جزء تعهدات پیمانکار است در پیوست شماره ۱ این قرارداد که مشخصات فنی آن توسط مدیریت فنی و نظارت بر طرحهای عمرانی دانشگاه تهیه و تنظیم گردیده مندرج است.

۲-  پیمانکار موظف است جهت هر دستگاه شناسنامه‌ای تهیه نماید و ضمن ثبت مشخصات فنی آن کلیه تعمیرات جزئی و کلی و یا سرویس‌های انجام شده را در آن شناسنامه ذکر نماید.

۳-  پیمانکار موظف است تعهدات خود را بر طبق شرایط این قرارداد و موضوع تبصره ۵  ماده ۷ انجام دهد. بدیهی است چنانچه پیمانکار در انجام تعهدات خود قصور نماید کارفرما حق خواهد داشت ضمن ارسال اخطار به پیمانکار راسا و به هر طریقی که مقتضی بداند نسبت به انجام آن بخش از تعهدات پیمانکار که صورت نگرفته است اقدام و دو برابر هزینه خسارات وارده را از پیمانکار وصول نماید.(این جریمه علاوه بر مبالغ اعلامی در ماده ۵ قرارداد می‌باشد) تشخیص میزان خسارات و برآورد هزینه مربوطه بعهده کارشناسان فنی کارفرما می‌باشد. پیمانکار با امضاء ذیل این قرارداد اعلام و اقرار می‌نماید که از مشخصات موضوع قرارداد و شرایط و ضوابط مربوطه به نحوه انجام کار و جزئیات تعهداتی که بر عهده گرفته اطلاع کامل دارد.

۴-  پیمانکار نگهدار و سرویس و تعمیر تاسیسات و ماشین‌آلاتی را که طبق ماده ۱ به او واگذار شده است بعهده گرفته و تعهد نمود که طبق دستورالعمل کارخانه‌های سازنده و استانداردهای مورد قبول از نظر نگهداری و تعمیرات و سرویس را رعایت کرده و با توجه به نیازمندیهای کارفرما تاسیسات مربوطه را راه اندازی کرده و امور راهبری آنها را بعهده داشته باشد و چنانچه در اثر قصور یا تقصیر پیمانکار خرابی و خسارت به دستگاه‌ها وارد آید پیمانکار موظف است به هزینه خود در اسرع وقت نسبت به رفع نقص و جبرا ن خسارت وارده که از هر نظر مورد تایید کارشناس کارفرما باشد اقدام کند و در غیر اینصورت کارفرما مجاز است خسارت وارده را از محل هر گونه مطالبات و یا سپرده حسن انجام تعهدات و سپرده حسن انجام کار و یا اموال پیمانکار وصول نماید.

۵-  بهره برداری از تاسیسات موضوع این قرارداد بطور مداوم/ منقطع انجام می‌شود. پیمانکار موظف است که تاسیسات را در تمام مدت شبانه / روز در ساعات اداری از ……………. لغایت ………………. تحت کنترل و مهیا برای کار آماده نگهدارد.

۶-    تعطیلات رسمی و تعطیلات کارگری و تعطیلات آخر هفته به هیچ وجه مانع از اجرای مفاد بنده ۵ ماده ۷ نمی‌باشد.

۷-  پیمانکار افراد مورد نیاز برای اجرای این قرارداد را ظرف یک هفته پس از امضاء این قرارداد کتبا به کارفرما معرفی می‌نماید و در صورت عدم صلاحیت فنی نامبردگان به تشخیص کارفرما، پیمانکار موظف است حداکثر ظرفت مدت ۴۸ ساعت نسبت به تعویض آنان اقدام نماید.

۸-  پیمانکار موظف است کلیه وسایل فنی مورد نیاز و ابزار و لوازم لازم را جهت انجام موضوع این قرارداد در محل کار فراهم آورد بطوریکه هیچگونه تاخیری در اجرای قرارداد به لحاظ کمبود وسایل مذکور صورت نپذیرد. این این بابت هیچگونه مسئولیتی متوجه کارفرما نخواهد بود.

۹- کلیه کارگران فنی و غیر فنی ، تکنسین‌ها و مهندسین مرتبط با موضوع قرارداد، کارگران پیمانکار محسوب می‌شوند و هیچگونه رابطه استخدامی یا کارگری با کارفرما نداشته و نخواهند داشت. پیمانکار متعهد گردید کلیه مقررات راجع به قانون تامین اجتماعی و قانون کار و مقرراتی که حاکم بر حقوق کار و کارگر باشد را جهت اجرای موضوع این قرارداد مراعات نماید و کارفرما هیچگونه مسئولیتی در خصوص حوادث احتمالی و مقررات ناشی از حقوق قانون کار نخواهد داشت.

۱۰- در صورتیکه پیمانکار تشخیص دهد تمام یا قسمتهای اصلی دستگاه‌ها و تجهیزات موضوع قرارداد فرسوده و یا غیر قابل استفاده است. موظف است مراتب را کتبا و به موقع به کارفرما اعلام داشته و در صورت تایید کارفرما و توافق هزینه‌ها نسبت به رفع نقص اعم از تعمیر و یا تعویض اقدام نماید. در غیر این صورت چنانچه بعلت عدم اجرای مفاد این ماده خسارتی به کارفرما وارد آید مسئولیت جبران آن با پیمانکار است.

۱۱- در صورتیکه ورود به قسمت یا قسمتهائی از ساختمان توسط کارفرما برای کارگران پیمانکار ممنوع باشد یا ورود به آن قسمت محتاج حضور نماینده کارفرما باشد قبلا با کارفرما هماهنگ شود تا خللی در امر سرویس و مراقبت ایجاد نشود.

۱۲- پیمانکار در اجرای وظیفه خویش بنحوی عمل خواهد نمود که اختلالی در محیط کار ایجاد نشود. تعمیرات ضروری باید در حداقل زمان مورد نیاز و با رعایت مقررات حفاظتی و نیز پرهیز از ایجاد صداهای گوش خراش و مخل کار و جلوگیری از آلودگی محیط انجام گیرد.

۱۳- قطعات تعویض شده پس از تهیه صورتجلسه در قبال اخذ رسید به کارفرما تحویل داده می‌شود.

۱۴- پس از انقضاء مدت قرارداد کلیه دستگاه‌ها و تجهیزات و لوازم به همان صورت که به پیمانکار تحویل داده شده طی صورتجلسه‌ای با حضور نمایندگان کارفرما به پیمانکار جدید تحویل داده خواهد شد.

۱۵- پرداخت کلیه حقوق و مزایائی که طبق قوانین کار و تامین اجتماعی به کارگران پیمانکار موضوع این قرارداد تعلق می‌گیرد با پیمانکار است. پیمانکار مکلف است کسور قانونی مشمول لیست حقوق و مزایای مستخدمین خود را از قبیل (بیمه و مالیات) طبق قوانین مربوطه کسر و به مراجع قانونی ذیربط ارسال نماید. کارفرما در این خصوص هیچگونه تکلیف و تعهدی ندارد.

۱۶- پاسخگوئی به کلیه دعاوی قانونی و خواسته‌های کارگران فنی و غیر فنی، تکنسین‌ها و مهندسین تحت پوشش، در محاکم اداری و قضائی و هیئت های رسیدگی به دعاوی کارگران با پیمانکار است.

به عبارت دیگر رعایت الزامات قانون کار و قانون تامین اجتماعی برای کارگرانی که به خدمت گرفته می‌شوند با پیمانکار می‌باشد و بنابر این پاسخگوئی در برابر شکایات آنان به  عهده پیمانکار بوده و کارفرما هیچگونه تعهدی در مورد امور استخدامی، رفاهی و پرداخت‌های کارگران و سایر الزامات قانون کار و قانون تامین اجتماعی در برابر کارگران موصوف نخواهد داشت.

۱۷-  نفرات پیمانکار می‌بایست با لباس متحد الشکل و مناسب شئونات اداری و مشخص بودن وظائف فنی آنها با الصاق کارت شناسائی در محل کار خود حضور یابند.

۱۸- پیمانکار موظف است آب و هوا و نزولات جوی و موقعیت جغرافیایی محل و امکانات اجرای عملیات در فصول مختلف را با توجه به مدت اجرای کار در نظر گرفته و از این بابت هیچگونه ادعائی از طرف پیمانکار قابل ادعا نمی‌باشد.

۱۹- با توجه به فعالیت‌های آموزشی و درمانی روزمره ………… پیمانکار موظف است هماهنگی و همکاری لازم را با آنها و مسئولان مربوطه نیز بعمل آورده و مراحل کار را طوری برنامه‌ریزی نماید که مانعی در پیشرفت فعالیتهای جاری ………….. بوجود نیاید و در صوتیکه در اجرای این موضوع خسارتی وارد شود مسئولیت جبران این خسارت بعهده پیمانکار می‌باشد.

۲۰- پیمانکار موظف است قبل از شروع کار کلیه آئین‌نام‌های موجود حراستی، حفاظتی، ایمنی کار و یا کارکنان را مطالعه و بررسی نموده و ترتیبات لازم را برای رعایت مواد مقررات و دستورات مزبور فراهم آورد و در صورتی که بعلت عدم رعایت آئین‌ نامه‌ ها و دستورات جاری از طرف پیمانکار خسارتی به ساختمان و یا اشخاص وارد آید و یا پیمانکار مشمول جرائمی گردد.

کارفرما از این بابت هیچگونه تعهد و مسئولیتی نخواهد داشت و کارفرما میزان و مبلغ خسارات را تعیین و کتبا به پیمانکار ابلاغ خواهد نمود تا ظرف مدت ده روز از طرف پیمانکار پرداخت گردد.

۲۱- پیمانکار موظف به پرداخت هزینه‌های ناشی از اجرای قوانین کار و بیمه‌ های اجتماعی و کارگری منجمله و بدون قید حصر پرداخت حقوق و دستمزد، اخراج، سنوات، بن، عائله مندی، اضافه‌کار، عیدی و پاداش و بیمه کارکنان و ایادی خود بوده و قوانین مالیاتها را در قیمت پیشنهادی خود ملحوظ کرده و بعدا حق درخواست اضافه پرداختی نخواهد داشت.

۲۲-  تهیه و تامین ابزار، کلیه ماشین آلات، داربست، جرثقال و بالابر را جهت انجام نگهداری در اختیار داشته و کارفرما هیچگونه تعهدی از این بابت نخواهد داشت.

۲۳- پیمانکار تعهد می‌نماید از کارگران فنی دارای حداقل مدرک تحصیلی دیپلم فنی و دارای سلامت جسمی و روحی (به تایید مراکز درمانی) استفاده نماید.

۲۴- کارگران مورد استفاده پیمانکار اعم از کارگر فنی، تکنسین، مهندس می‌بایست دارای توانائی انجام وظایف محوله را داشته و همچنین دارای کارت پایان خدمت یا معافیت باشد.

۲۵- پیمانکار متعهد است در شیفت بندی عوامل خود بگونه‌ای عمل نماید که هیچ‌گونه خللی در انجام وظیفه محوله بوجود نیاید.و با هماهنگی کارفرما تمامی تعطیلات و غیره پوشش داده شود و برنامه تنظیمی بصورت کتبی به اطلاع کارفرما و تصویب آن برسد.

۲۶- پیمانکار مجاز به استفاده بیش از ۲۴۰ ساعت در ماه از یک نیروی فنی نبوده و هر نیرو باید در موضوع کاری مشخص فعالیت نماید.

۲۷- پیمانکار می‌بایست کلیه پرسنل مستقر در محل کار را بیمه نموده و علاوه بر آن با یکی از شرکتهای بیمه قرارداد مسئولیت مدنی مبادله و یک نسخه از آن را در اختیار کارفرما قرار دهد.

 تعهدات کارفرما 

  •  تامین قطعات و لوازم یدکی درخواست شده از سوی پیمانکار پس از تایید نماینده فنی کارفرما و یا نماینده مدیریت فنی و نظارت بر طرحهای عمرانی دانشگاه
  •  کارفرما در حد امکان تسهیلات لازم از قبیل دفتر کار و کارگاه و ……..  وبا توجه به شرایط قرارداد در اختیار پیمانکار قرار خواهد داد.
  •  پرداخت مبلغ قرارداد مندرج در ماده ۳ این قرارداد پس از دریافت گواهی‌های مربوطه و تایید حسن اجرای تعهدات و با رعایت مفاد ماده ۱۰ این قرارداد.
  •  کارگران پیمانکار می‌توانند بر اساس ضرورت در تمام مدت شبانه روز از قسمتهای مختلف و تجهیزات و تاسیسات موضوع قرارداد بازدید نماید و در صورت وجود نقص نسبت به رفع آن اقدام کنند و کارت شناسائی خود را بر لباس مخصوص تعمیرات به سینه الصاق کنند.
  •  در صورتیکه کارشناس مورد اعتماد طرفین یا کارشناس مراجع قانونی،‌ کارفرما را در استفاده ناصحیح از تاسیسات مقصر اعلام نماید مسئولیت جبران خسارت از پیمانکار ساقط می‌گردد.

ماده ۹ – شرایط فورس ماژور:

در صورتی که اجرای موضوع قرارداد طبق برنامه زمانبندی توافقی بر اثر وقوع رویدادهای غیر قابل پیش‌بینی و خارج از اراده کارفرما و پیمانکار متوقف گردد. شرایط جدید که در اثر حوادث قهریه و غیر مترقبه ایجاد می‌شود طبق توافق طرفین تعیین خواهد شد.

ماده ۱۰ – نحوه پرداخت :

۱-  پرداخت مبلغ مندرج در ماده ۳ این قرارداد بصورت ماهیانه و پس از دریافت گواهی‌های مربوطه و تایید حسن اجرای تعهدات از سوی ……………….. و پس از کسر کلیه کسورات قانونی توسط کارفرما انجام خواهد شد.

۲-  از هر پرداخت به پیمانکار ۵% بابت ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی کسر و در حساب سپرده نزد دانشگاه نگهداری می‌شود، استرداد ۵% سپرده مذکور پس از ارائه مفاصا حساب از سازمان تامین اجتماعی توسط پیمانکار و با رعایت ماده ۳۸ و اصلاحات الحاقی به آن ممکن خواهد بود.

۳-  پرداخت آخرین صورتحساب پیمانکار منوط به اخذ مفاصا حساب از سازمان تامین اجتماعی و ارائه به کارفرما می‌باشد.

۴-  از هر پرداخت به پیمانکار۱۰% مطابق مفاده ماده ۳ این قرارداد بعنوان ضمانت حسن انجام کار کسر و در حساب سپرده‌ نزد دانشگاه نگهداری می‌شود و این مبلغ در پایان قرارداد و در صورتیکه پیمانکار بدون ایجاد خسارت به کارفرما، موضوع قرارداد را بطور کامل به پیمانکار بعدی و یا نماینده کارفرما تحویل نماید با درخواست کتبی به پیمانکار مسترد می‌گردد.

ماده ۱۱- سپرده حسن انجام تعهدات :

به منظور حسن اجرای تعهدات موضوع قرارداد، پیمانکار می‌بایست قبل از مبادله قرارداد معادل ۱۰% از کل مبلغ قرارداد را به عنوان تضمین حسن انجام تعهدات بصورت ضمانت نامه بانکی معتبر و یا واریز نقد به حساب سپرده دانشگاه و یا تضمین مورد قبول دانشگاه به کارفرما تسلیم نماید که با رعایت مفاد قرارداد و پس از تسویه حساب کامل در انتهای قرارداد و تایید کارفرما به پیمانکار مسترد می‌گردد.

ماده ۱۲ – تاخیر و تخلف از اجرای این‌ قرارداد که موجب جریمه پیمانکار و نهایتا فسخ می‌گردد:

۱-  عدم اجرای صحیح و کامل هر یک از مواد قرارداد یا پائین بودن کیفیت خدمات ارائه شده بنابه تشخیص کارفرما تخلف محسوب شده و کارفرما مجاز است پس از ابلاغ دو اخطار کتبی بفاصله ۷ روز و عدم تغییر رویه پیمانکار، بصورت یکجانبه نسبت به لغو قرارداد و ضبط تضمین حسن اجرای تعهدات به نفع خود اقدام نماید. اجرای این بند مانع اجرای مفاد بند‌های ۲ و۳ و۴و ۵ ماده ۱۲ نمی‌گردد.

۲-  چنانچه در اجرای مفاد این قرارداد تاخیری صورت پذیرد، مدت تاخیر مشمول خسارت دیرکرد در انجام تعهد بوده و خسارت وارده هر روز به مبلغ ………… ریال تعیین که از محل مطالبات و تضمین حسن اجرای تعهدات و یا سایر سپرده‌ها و اموال پیمانکار توسط کارفرما وصول می‌گردد.

۳-  در صورت تکرار تاخیر در انجام تعهدات و یا تخلف از مفاد قرارداد بیش از سه مورد کارفرما می‌تواند قرارداد را یکجانبه فسخ و تضمین حسن اجرای تعهدات را به نفع خود ضبط و وصول نماید.

۴-  عدم حضور به موقع تکنسین‌ها و کارگران و مهندسین مربوط به پیمانکار در زمانها و یا مکانهای مقرر به منزله تخلف محسوب می‌گردد.

۵-  پیمانکار موظف است خساراتی را که به واسطه فعل یا ترک فعل و قصور یا تقصیر کارگران فنی و غیر فنی، تکنسین‌ها و مهندسین خود به کارفرما یا اشخاص ثالث حقیقی و حقوقی در محدوده این قرارداد وارد می‌شود جبران نماید. این امر رافع مسئولیتهای شخصی افراد در مقابل قوانین و مراجع قضائی و حقوقی نیست.

۶-  در صورتیکه هر یک از کارگران پیمانکار مورد قبول کارفرما قرار نگیرد و اخلاق و رفتار و نحوه انجام وظیفه آنان مورد رضایت کارفرما نباشد پیمانکار موظف است ظرف مدت ۴۸ ساعت پس از ابلاغ کتبی کارفرما نسبت به تعویض آنان اقدام و جانسین مناسب را معرفی نماید.

ماده ۱۳ – داوری و حل و فصل اختلاف:

در صورت بروز هر گونه اختلاف بین طرفین این قرارداد، موضوع اختلاف از طریق مذاکره به صورت مسالمت آمیز حل و فصل می‌گردد و در غیر اینصورت موضوع اختلاف به کمیسیون ماده ۹۴ آئین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه ارجاع و تصمیم متخذه که صلحا اتخاذ می‌شود برای طرفین لازم‌الاجرا خواهد بود. در طول رسیدگی به اختلاف، پیمانکار مکلف است بدون تعلل و مطابق مفاد قرارداد به کار خود ادامه دهد.

ماده ۱۴ – سایر ضوابط :

۱-  پیمانکار رسماً اقرار نمود خود و هیچکدام از عواملش مشمول قانون منع مداخله کارکنان دولت مصوبه ۱۳۳۷ نمی‌باشند. (پیمانکار رسما اعلام می‌نماید که مشمول قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی مصوب ۲۲ دیماه سال ۱۳۳۷ نمی‌باشد.)

۲-  پیمانکار متعهد می‌گردد تا پایان اجرای قرارداد و تسویه حساب نهائی به هیچ وجه اشخاص مذکور در قانون مربوط به بند ۱ ماده ۱۴ این قرارداد را در موضوع قرارداد سهیم و ذینفع ننماید و هر گونه تغییر در ترکیب سهامداران شرکت را به کارفرما اعلام نموده و عواقب و مسئولیتهای قانونی و مالی راجع به عدم اجرای قانون مذکور را بپذیرد.

۳-  پیمانکار حق واگذاری و انتقال تمام یا قسمتی از موضوع قرارداد را به غیر ندارد. در صورت تخلف، کارفرما می‌تواند با فسخ قرارداد، خسارت وارده را از محل مطالبات و تضمین حسن اجرای تعهدات وصول نماید.

۴- ساعات انجام کار را کارفرما تعیین و پیمانکار مکلف به رعایت آن می‌باشد.

۵- پیمانکار متعهد و مسئول پاسخگوئی کلیه حقوق مربوط به کارگران خود در قبال قانون کار و قوانین تامین اجتماعی و سایر مراجع قانونی ذیربط می‌باشد و کارفرما هیچگونه تعهد و مسئولیت و پاسخگوئی در قبال موضوعات ذکر شده ندارد.

ماده ۱۵ – نسخ پیمان:

این پیمان در پانزده (۱۵) ماده و پنج (۵) تبصره تنظیم (در پنج نسخه) که هر کدام حکم واحد را دارد.

کارفرما                                                                پیمانکار

ریاست …………………..            شرکت …………………….

مسئول امور مالی ………………..

نمونه قرارداد خدمات تاسیسات

نمونه قرارداد تعمیر و نگهداری به شرح ذیل است:

 طرفین قرارداد

این قرارداد این قرارداد در تاریخ ………….. فی مابین …………………. به نمایندگی ……………….. به موجب معرفی نامه/ حکم کارگزینی شماره ………. مورخ ………. به عنوان متعهدله از یک طرف و شرکت به شماره ثبت ………….. به نمایندگی ……………….. به شماره شناسنامه ……………. صادره از ………. معرفی گردیده است و در این قرارداد متعهد نامیده می شود. طبق شرایط ذیل منعقد می گردد و طرفین ملزم به کلیه مفاد آن می باشد.

 موضوع قرارداد

عبارت است از تعمیر و نگهداری و بازدید های فنی و عند الزوم تعویض قطعات معیوب دستگاه……….. موضوع قرارداد به شماره سریال ………. به طوری که دستگاه مزبور به نحو مطلوب همواره قابلیت بهره برداری را داشته باشد.

مدت قرارداد

مدت قرارداد  ……………… سال/ ماه / روز شمسی از تاریخ …………… لغایت …………….

 امور مالی و مبلغ قرارداد

الف- مبلغ و نحوه پرداخت: هزینه خدمات فنی دستگاه موضوع این قرارداد به حروف …………….. ریال و طبق جدول پیوست می باشد که در چهار مرحله به شرح ذیل پرداخت می گردد:

۱-

۲-

۳-

۴-

تبصره- متعهدله در هر یک از مراحل فوق در صورتی اقدام به پرداخت وجه خواهد نمود که متعهد تعهدات مرحله قبل را به نحو احسن انجام داده و آن را به تائید کارفرما رسانده باشد.

ب- تضمینات:

در زمان انعقاد قرارداد متعهد مبلغ ………… ریال معادل ۱۰% بهای قرارداد به عنوان تضمین حسن انجام معامله به صورت تضمین نامه بانکی / سفته …………….. و مبلغ ……………. ریال معادل ۲۵% بهای قرارداد به عنوان تضمین پیش پرداخت به صورت ضمانت نامه بانکی به شماره …………. صادره از بانک …………. که تا تاریخ …………. معتبر بوده و در صورت درخواست متعهدله، متعهد ملزم به تمدید یا تبدیل آن می باشد را به متعهدله تسلیم می نماید و پس از انجام کامل تعهدات در خاتمه قرارداد تضمینات مذکور به متعهد مسترد خواهد شد.

تبصره- در صورت تخلف متعهد از هر یک از مفاد این قرارداد، قرارداد توسط متعهدله فسخ و تضمین حسن انجام کار ضبط و وصول خواهد شد و متعهد حق هیچ گونه اعتراضی ندارد.

 کسور قانونی

پرداخت هرگونه عوارض و مالیات و سایر حقوق دولتی به عهده متعهد می باشد که متعهدله در هر پرداخت ……… % بابت مالیات و ۵% بابت حق بیمه موضوع ماده ۳۸ ق تامین اجتماعی کسر می نماید. بدیهی است مبلغ اخیر الذکر به مجرد ارائه مفاصا حساب از سازمان تامین اجتماعی توسط متعهد به وی مسترد خواهد گردید.

 حوادث قهریه

در صورت بروز هرگونه حادثه ای که خارج از حیطه اقتدار متعهد یا متعهدله باشد به نحوی که مستقیماً در انجام تعهدات طرفین تاثیر نماید مسئولیت طرفین قرارداد حسب مورد تا حدودی که مربوط به علل و عوامل مذکور می گردد در قبال یکدیگر ساقط می گردد.

 فسخ قرارداد

در صورتیکه متعهدله تمایل به ادامه قرارداد نداشته باشد، می تواند موضوع را حداقل ………. قبل به متعهد اعلام و قرارداد را به طور یک جانبه فسخ نماید.

حل اختلاف

اختلافات ناشی از تعبیر و تفسیر یا اجراء مفاد این قرارداد به ………………. ارجاع و نظر مرجع مذکور قابل اجرا است.

ماده ۹- تائیدات و تعهدات طرفین

۱-۹- تهیه ملزومات مصرفی مانند …………….. و غیره به عهده متعهد بوده و متعهدله مساعدت لازم در این زمینه را خواهد نمود.

۲-۹- تهیه ملزومات و قطعات یدکی جهت تعمیر و نگهداری دستگاه موضوع قرارداد به عهده متعهد بوده و متعهدله فقط هزینه خرید آن را برابر نرخ های معینه می پردازد.

۳-۹- متعهد مکلف است حداقل ……………. مرتبه در سال فواصل مساوی دستگاه های موضوع قرارداد را بازید و کنترل نموده و در صورت لزوم رفع نقص نموده و تذکرات ارشادی جهت حفظ و استفاده صحیح از دستگاه ها را به مسئول مربوطه داده و موارد مهم را کتباً اعلام نماید.

۴-۹- متعهد موظف است به محض اعلام متعهدله در طول ساعت …….. الی در تهران و شهرستان ها متخصصین خود را جهت تعمیر و راه اندازی نماید.

تبصره- در صورتی که در مهلت فوق الذکر متعهد نتواند تعهد خود را انجام دهد بابت هر ساعت تاخیر مبلغ …….. ریال جریمه تعلق خواهد گرفت که از صورت حساب متعهد یا از تضمین حسن انجام معامله کسر خواهد شد. و این مبلغ غیر از پرداخت خسارتی است که ممکن در اثر معیوب ماندن دستگاه به متعهدله وارد گردد.

۵-۹- در صورتیکه هر یک از دستگاه ها به تعمیرات اساسی نیاز داشته باشد متعهد موظف است ضمن تشخیص مورد و اعلام کتبی آن به متعهدله مدت زمان تعمیر اساسی را نیز متذکر شود (قید نماید).

در صورتی که این تشخیص مورد تائید متعهدله باشد پس از تعمیر و بازسازی، متعهدله هزینه قطعات و لوازمی که متعهد بر دستگاه ها نصب نموده است را برابر نرخ های معینه به مشار الیه خواهد پرداخت.

تبصره- تکلیف متعهد به تشخیص تعمیرات اساسی مانع از تقاضای متعهدله نسبت به بررسی و انجام تعمیرات اساسی نمی باشد. و در هر حال اگر در این خصوص و همچنین در تشخیص مصادیق تعمیر اساسی بین طرفین اتفاق نظر وجود نداشت، نظر …….. لازم الاجرا است.

۶-۹- متعهد در شهر های ……… نماینده یا متخصص مقیم دارد و هزینه خدمات فنی دستگاه موضوع قرارداد در شهر هایی که متعهد نماینده یا متخصص مقیم ندارد بر مبنای مسافت تا نزدیک ترین شعبه نمایندگی تعمیراتی متعهد طبق جدول ذیل افزایش می یابد.

ردیف                 فاصله محل نصب تا نزدیکترین مرکز تعمیرات                     درصد افزایش نرخ

۱                  ۵۰ الی ۱۰۰ کیلومتر

۲                  ۱۰۱ الی ۲۰۰ کیلومتر

۳                  ۲۰۱ الی ۳۰۰ کیلومتر

۴                  ۳۰۱ الی ۴۰۰ کیلومتر

۵                  ۴۰۱ الی ۵۰۰ کیلومتر

۶                   ۵۰۱ الی کیلومتر به بالا

۷-۹- متعهد اعلام نمود مشمول ممنوعیت مذکور در قانون منع مداخله دولت در معاملات دولتی مصوب ۲۲/۱۰/۳۷ نمی باشد و به هیچ عنوان اشخاص مذکور در این قانون را در موضوع قرارداد سهیم و ذینفع نمی کند و اگر خلاف آن ثابت شود متعهدله قرارداد را فسخ و کلیه خسارت وارده را به تشخیص خود تعیین و از اموال متعهد وصول نماید و علاوه بر تحمل مجازات قانونی باید خسارت ناشی از بطلان قرارداد را تحمل نماید.

۸-۹- متعهد مکلف است در تمام مراحل تعهدات خود را با حسن نیت تمام انجام داده و در تمام مراحل، اعم از خرید و تعویض یا نصب لوازم یدکی و یا سایر تعمیرات جزئی و اساسی رعایت صرفه و صلاح متعهدله را بنماید.

در غیر این صورت متعهدله می تواند ضمن اجرای تبصره بند ب ماده 3 کلیه خسارات وارده را از مطالبات و سایر اموال متعهد به هر نحو که صلاح بداند ضبط و وصول نماید و مشارالیه حق هیچ گونه اعتراضی نخواهد داشت.

 سایر شرایط

 اقامتگاه طرفین

متعهد له:

متعهد:

تبصره ۱- طرفین قرارداد ملزم هستند در صورت تغییر آدرس حداکثر ظرف ده روز نشانی جدید خود را کتباً به اطلاع یکدیگر برسانند والا کلیه مراسلات، آگهی ها و اخطارهای قانونی به آدرس سابق نافذ و معتبر خواهد بود.

تبصره ۲- این قرارداد در ۱۸ ماده و  ……. تبصره و با حذف مواد ……….. در ……… نسخه به اعتبار و حکم واحد تنظیم و مبادله گردیده است.

امضاء متعهد                                                                   امضاء متعهد له

4.2/5 - (22 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میلاد دلزنده
میلاد دلزنده
3 ماه قبل

با سلام و احترام

خیلی خیلی از شما ممنونم بابت قراردادهایی که به‌صوت رایگان در اختیار ما قرار دادین. خدا به کسب‌وکارتون برکت بده ان‌شاالله

شماره تماس:
9117399960
رضا شهرابی
رضا شهرابی
1 سال قبل

سلام از تمامی عزیزانی که در این خصوص زحمت کشیده اند کنال تشکر و قدردانی میگردد عالی عالی عالی

شماره تماس:
9121596835