لوگو سفید ایلیا
صفحه اصلی انتخاب نام شرکت و برند خدمات ما
ثبت شرکت ثبت برند ثبت تغییرات شرکت اقدامات پس از ثبت شرکت ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع رتبه بندی(گرید) شرکت ها
درباره ما
حقوق مالکیت برند ایلیا اساسنامه ثبت ایلیا اعضای هیئت مدیره ایلیا منشور اخلاقی ثبت ایلیا تاریخچه ایلیا همکاران ایلیا محیط کار ایلیا کاتالوگ ایلیا
ارتباط با ما تور مجازی ایلیا

شرایط اخذ دفاتر پلمپ شرکتها در سال 1397 و 1398 از اداره ثبت شرکت ها

انواع دفاتر تاجر عبارتند:

  • 1- دفتر روزانه: که موارد زیر در آن ثبت می گردد

 الف: ثبت کلیه داد و ستدهای تجاری

ب: ثبت کلیه معاملات بروات، سفته ها و ظهر نویسی ها، ثبت کلیه دیون و برداشت های تاجر جهت مخارج شخصی، ثبت کلیه واردات و صادرات تجاری.

 ج: هر گونه فعالیتی که ایجاد دین یا طلب کند.

  • ۲- دفتر کل

 * دفتری است که تاجر باید حداقل هفته ای یک مرتبه کلیه معاملات خود را از دفتر روزانه جدا کند و به تفکیک در آن بصورت خلاصه ثبت کند.
دفتر کل خلاصه تفکیک شده دفتر روزانه است.
دفتر روزنامه و كل باید به زبان فارسی باشند و قبل از ثبت هر گونه معامله باید از طرف نماینده اداره اداره ثبت اسناد امضاء و پلمپ گردد.

  • ٣- دفتر دارایی

تاجر باید هر سال صورت کاملی از کلیه دارایی منقول و غیر منقول و دیون و مطالبات سال گذشته خود را در این دفتر ثبت و امضاء کند این کار باید تا پانزدهم فروردین سال بعد انجام پذیرد.

جهت اخذ دفاتر پلمپ از کجا شروع کنیم؟

بعد از اتمام فرآیند ثبت شرکت از اولین اقدامات لازم اخذ دفاتر پلمپ می باشد. بری اخذ این دفاتر ابتدا باید پیش ثبت نام از طریق اینترنت انجام گیرد و پس از آن مدارک شرکت و اعضاء آن جهت اخذ دفاتر به مرجع مربوطه ارسال می گردد. متقاضیان اخذ دفاتر قانونی ( دفاتر پلمپ) میتوانند با دپارتمان های تخصصی مجتمع ثبتی ایلیا تماس گرفته و از مشاوره های رایگان این مجتمع بهره مند شود .

با توجه به تغییرات اخیر که در اخذ دفاتر پلمپ ایجاد شده می بایست ابتدا اظهارنامه اخذ دفاتر پلمپ قانونی را تنظیم نمایید که این مستلزم تجربه و تخصص در این زمینه می باشد پس از آن ثبت سامانه ای، ارسال مدارک و پیگیری های لازم باید انجام شود تا دفاتر پلمپ برای شما به صورت پستی ارسال گردد.

مدارک لازم جهت اخذ دفاتر پلمپ ارائه مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه) به همراه آگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت . می باشد.

از زمان جمع آوری مدارک و تنظیم اظهارنامه تقریبا 30روز کاری زمان لازم است تا دفاتر پلمپ قانونی به دست متقاضیان برسد، البته این مدت زمان بدون تاخیر در روند ارسال پستی دفاتر محاسبه شده است .

هزینه دفاتر پلمپ براساس میزان فعالیت شما و حجم اوراق دفاتر ( 50 برگ-100 برگ و...) تعیین می گردد . به منظور اطلاع از هزینه های اخذ دفاتر پلمپ با کارشناسان مجتمع ثبتی ایلیا درتماس باشید .

توضیحات تکمیلی مراحل درخواست پلمپ دفاتر تجاری در پورتال اداره ثبت شرکت ها

پلمپ دفاتر مالیاتی شرکتها سال 1397 فوری و سریع

اولین اقدام جهت درخواست پلمپ دفاتر تجاری ، مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir ( قسمت پلمپ دفاتر تجاری) است. در صورتی که متقاضی پلمپ دفاتر ، شخص حقوقی ثبت شده در مرجع ثبت شرکت ها باشد می بایست از قسمت اطلاعات متقاضی پلمپ ، ( نوع شخص متقاضی ) بخش تعیین شده مربوط به شخص حقوقی را انتخاب نماید.
سپس، تابعیت و شناسه ملی و شماره تلفن ثابت و کد پستی شخصیت حقوقی را در سامانه وارد نمایید. ( قابل ذکر است تمامی پیامک های مربوط به مراحل انجام کار به شماره همراه درج شده ارسال خواهد شد).
قسمت شروع سال مالی و شروع ماه مالی را نیز تکمیل کنید .منظور از شروع سال، ماه و روز مالی انتخاب آن ها بر اساس مراتب مشخص شده در اساسنامه شخصیت حقوقی که ثبت گردیده است می باشد.تاریخ پایان سال مالی،نیز توسط سامانه محاسبه می گردد.بدیهی است تاریخ ثبت شخصیت حقوقی و درخواست پلمپ مبنای شروع سال، ماه و روز مالی نمی باشد.
پس از این مرحله باید به سراغ تکمیل " اطلاعات آدرس محل دریافت دفاتر پلمپ شده " رفت.
متقاضیان عزیز توجه داشته باشند که دفاتر پلمپ شده پس از پلمپ با توجه به آدرس ذکر شده برای متقاضیان ارسال می گردد.لذا، لازم است در درج این اطلاعات توجه و دقت لازم به عمل آید. ( در حال حاضر این شیوه برای شهر " تهران " امکان پذیر است). در صورتی که شهر مورد نظر در گزینه های ارائه شده وجود نداشت ، آن شهر هنوز به سامانه ی مذکور ملحق نشده است.در این صورت متقاضیان می بایست به همان شیوه ی گذشته عمل نمایند.
در صفحه ی بعدی باید اطلاعات شخص حقوقی را بررسی نمایید و در صورت صحت اطلاعات ، بر روی گزینه ی " تایید اطلاعات شخص حقوقی" کلیک نمایید. در غیر این صورت ، به واحد ثبتی مربوطه مراجعه نمایید.
در گام بعدی بر اساس اطلاعات وارد شده به کاربران شماره پیگیری اختصاص داده می شود.
سپس سمت تکمیل کننده اظهارنامه از فهرست را انتخاب کنید و اطلاعات مربوط به یکی از اعضاء هیات مدیره را در سامانه قید نمایید.
در مرحله ی بعد اسامی بقیه اعضاء هیات مدیره را به همراه اطلاعات مربوط به آن ها نظیر نام ، نام خانوادگی ، نام پدر ، تاریخ تولد و ...وارد نمایید و در انتها با کلیک بر روی گزینه ی گام بعدی وارد مرحله ی بعد شوید.
در این مرحله ، با مشخص نمودن عضو هیات مدیره، سمت اشخاص هیات مدیره ،مدت تصدی محدود/نامحدود و تاریخ شروع سمت را در سیستم وارد کنید.
سپس وضعیت حدود حق امضاء اعضاء هیات مدیره و پس از آن سمت عضو هیات مدیره را مشخص نمایید.
فرم دیگری وجود دارد با عنوان دفتر مورد تقاضای شخص.در این مرحله،نوع دفتر مورد تقاضای شخص دفتر کل و روزنامه و همین طور تعداد برگ های دفتر و تعداد جلدهای دفتر را وارد کنید و اطلاعات وارد شده را ذخیره نمایید.

​ سئولاتی متدوال در خصوص اخذ دفاتر مالیاتی و قانونی اشخاص حقوقی ( شرکتها )

اخذ دفاتر مالیاتی (پلمپ دفاتر تجاری ) شرکتها

همه ساله جهت اظهار دقیق عملکرد مالی، اخذ دفاتر مالی به شکلی مجزا و خصوصی سازی شده الزامی ست .دفاتر برای هر شرکت پلمپ میگردد. کامل کردن و تحویل این دفاتر به طور سالانه کاملا اجباری می باشد.

پلمپ دفاتر تجاری یا دفاتر مالیاتی یعنی چی ؟

موسسات ، شركت ها و سازمانهایی كه پیرو قوانین مالیاتی هستند باید از سازمان امور مالیاتی دفاتر قانونی خود را جهت ثبت همه ی عملکردهای مالی خود اخذ نمایند .اینگونه دفاتر به دفاتر قانونی مشهور هستند .

شركتها با عنایت به قوانین و ضوابط نوع نوشتن وثبت این دفاتر قانونی ملزم می باشند که همه ی فرآیندهای مالی خود را به ترتیب وپشت سرهم به رشته ی تحریر در بیاورند.در این دفاتر به هیچ عنوان نباید خط خوردگی وجود داشته باشد.پایان سال مالی زمان تسلیم اظهار نامه مالیاتی و دفاتر پلمپ میباشد.

دفاتر پلمپ برای معین ساختن عملکرد مالی سالیانه شرکت, ثبت شرکت، به شکلی کاملا اجباری میباشد.

به جهت نظارت مستقیم بر اجرای قوانین و مقررات مالیاتی ، سازمان امور مالیاتی کشور ،هیات هایی متشکل از سه نفر را برای بازرسی و کنترل دفاترپلمپ پرداخت کننده های مالیاتی برمبنای آیین نامه ای که بنا به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی تصویب شده است اعزام می نماید. اگر پرداخت کنندگان از تحویل دفاترپلمپ امتناع بورزند با توافق هیات مندرج در" بند (3) - ماده 97" این قانون درآمد شامل مالیات همان سال به شکل علی الراس تشخیص داده خواهد شد.

تبصره: هیات های موضوع این ماده می توانند حسب تجویز سازمان امور مالیاتی کشور کلیه دفاتر و اسناد و مدارک مالی مودیان را اعم از این که مربوط به سال مراجعه یا سنوات قبل باشند به منظور کسب اطلاعات لازم و ارائه آن به اداره امور مالیاتی ذیربط مورد بازرسی قرار دهند و یا در صورت لزوم دفاترپلمپ و اسناد و مدارک سنوات قبل را در قبال ارائه رسید به اداره امور مالیاتی ذیربط منتقل نمایند.

چرا پلمپ دفاتر می کنیم ؟

زیرا که قانون این اتفاق را مقرر نموده است واگر این کار را انجام ندهندمشمول جریمه ی مالیاتی می شوند.

صادر نشدن صورتحساب ، درج نشدن شماره اقتصادی ، به کار بردن شماره اقتصادی خود برای افراد دیگر یا بالعکس ، مسئولیت تضامنی بعلاوه10درصد مبلغ مورد معامله ای که عاری از رعایت قوانین این ماده صورت گرفته باشد را دارا میباشد.

آیا شرکتی که کار نمی کند باید دفتر مالیاتی یا تجاری بگیرد؟

بدون شک پاسخ مثبت است. کلیه ی شرکت ها بنابر ضوابط قانونی ملزم به اخذ وگرفتن دفاتر مالیاتی خود از حوزه ی مالیاتی می باشند.در صورت عدم فعالیت نیز می بایست مراتب را به اداره دارایی اطلاع رسانی کنند به این شکل که دفاترپلمپ خالی از اطلاعات خود را به اداره تسلیم نمایند.

زمان دقیق تسلیم دفاتر تجاری چه موقع می باشد ؟

تیرماه هر سال زمان تسلیم اظهار نامه مالیاتی است که باید از اواخر سال قبل جهت دریافت پلمپ دفاتر اقدامات لازم صورت پذیرد.

چه مدارکی جهت اخذ دفاتر تجاری نیاز است؟

  • کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل
  • کپی روزنامه رسمی تاسیس و یا آخرين تغييرات ثبت شركت در روزنامه رسمی
  • مهر شرکت

پلمپ دفاتر مالیاتی و تجاری چقدر زمان خواهد برد ؟

دفاترپلمپ یک روز بیشتر زمان نمی برد و حدودا یک الی دو ماه طول میکشد که به واسطه ی اداره ی پست به دست موکلین گرامی برسد.

عوامل رد دفاتر پلمپ مالیاتی شرکتها

  • اگر دفاتر ارائه‌ شده به نحوی از پلمپ خارج‌شده یا یک یا چند برگه در آن کم باشد.
  • اگر یک یا چند فعالیت مالی و پولی در آن ثبت‌ نشده باشد
  • اگربراساس تاریخ وق��ع آن‌ها ثبت‌نشده باشد
  • ثبت کردن تمامی یا قسمتی از فعالیت‌های در حاشیه
  • تراشیدن یا پاک کردن نوشته‌های دفاتر به‌منظور سوءاستفاده
  • جای خالی بیش‌ازحد در صفحات سفید باشد

مراحل اخذ دفاتر تجاری شرکتها به چه صورت است ؟

  • مشاوره تلفنی با کارشناس موسسه ثبت ایلیا
  • انعقاد قرارداد
  • ارسال مدارک به کارشناس
  • کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل
  • کپی روزنامه رسمی تاسیس و یا آخرين تغييرات ثبتی شركت در روزنامه رسمی
  • مهر شرکت

مدارک را چگونه تحویل کارشناس دهیم؟

به دوشکل این امکان فراهم است:

  • ارسال مدارک با پیک
  • بصورت حضوری و عقد قرارداد در مجتمع ثبت شرکت و برند ایلیا

آیا می توان برای فرار و رهایی از مالیات اظهارات دروغین ارائه داد؟

اظهارات دروغین وبی اساس بااین نیت که از پرداخت مالیات رهایی می یابیم با استناد به دفاتر و مدارک ساختگی در شکل کسب یا خودداری از تحویل اظهارنامه مالیاتی ترازنامه و حساب سود و زیان برای سه سال پی در پی ، حبس از 3 ماه تا 2 سال و محرومیت از همه ی معافیت ها و بخشودگی های قانونی در زمان ذکر شده را دارد.

سرچ کاربران در خصوص اخذ دفاتر مالیاتی شرکتها

Searches related to هزینه پلمپ دفاتر

  • هزینه پلمپ دفاتر 96
  • پلمپ دفاتر قانونی پست
  • پرداخت اینترنتی هزینه پلمپ دفاتر 96
  • هزینه پلمپ دفاتر 97
  • مبلغ هزینه پلمپ دفاتر 96
  • مدارک لازم جهت پلمپ دفاتر قانونی
  • هزینه پلمپ دفاتر 95
  • گواهی پلمپ دفاتر

Searches related to گواهی پلمپ دفاتر

  • اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی
  • گواهی پلمپ دفاتر چیست
  • پلمپ دفاتر قانونی پست
  • گواهی پلمپ دفاتر doc
  • "فرم اظهارنامه پلمپ دفاتر"
  • هزینه پلمپ دفاتر
  • راهنمای پلمپ دفاتر قانونی
  • مدارک لازم جهت پلمپ دفاتر قانونی

Searches related to راهنمای پلمپ دفاتر قانونی

  • مدارک لازم جهت پلمپ دفاتر قانونی
  • هزینه پلمپ دفاتر 96
  • فرم درخواست پلمپ دفاتر قانونی
  • پلمپ دفاتر قانونی پست

Searches related to پلمپ دفاتر قانونی شرکت

  • راهنمای پلمپ دفاتر قانون
  • مدارک لازم جهت پلمپ دفاتر قانونی
  • فرم درخواست پلمپ دفاتر قانونی

اقدامات اولیه ثبتی در ایلیا...

مسیر طی شده ی ایلیا سرشار از نام کسانی ست جای_گاهی استـوار برای سرشار از نام کسانی ست خودشان ایجاد نماید.

مشاوره آنی
ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

تاریخچه مالیات ایران

تاریخچه مالیات ایران -مالیات ریشه در تاریخ داشته و عمر آن به زمان پیدایش حکومت و دین برمیگردد، ضمن اینکه در مقدار و نوع آن ونحوه وصول آن در ادوار مختلف و حکومتهای مختلف با تفاوت داشته است. تدوین مالیات در ایران نخستین بار در قانون اساسی مشروطه لحاظ گردیده است. جامع ترین و مهمترین قانون مالیات های

مأخذ محاسبه مالیات بر ارزش افزوده چیست؟

مأخذ محاسبه مالیات بر ارزش افزوده چیست؟چه مواردی به عنوان مأخذ محاسبه مالیات در نظر گرفته نمی شوند؟ منظور از مأخذ محاسبه، عددی است که حاصل ضرب آن در نرخ مالیات، مقدار مالیات بر ارزش افزوده را تعیین می کند و با توجه به نوع رویداد به شرح زیر تعیین می شود.

حکم اضافه کاری در مأموریت؟

حکم اضافه کاری در مأموریت؟ اجبار کارفرما به پرداخت فوق العاده اضافه کاری به کارگری که به مأموریت اعزام می شود و در زمان مأموریت بنابر ماهیت موضوع مأموریت بیش از ساعات عادی کارگاه اشتغال بکار دارد، اصولا با عنایت به عدم نظارت کارفرما بر کار کارگر و ساعات کار او و نیز توجه به مسئله ارجاعی بودن

دوره مالیاتی در ارزش افزوده چیست؟

دوره مالیاتی در ارزش افزوده چیست؟بر اساس ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده، هر سال شمسی به چهار دوره مالیاتی سه ماهه به شرح زیر تقسیم می شود که مؤدیان موظفند حتی در صورت عدم فعالیت بابت هر دوره اظهارنامه ارزش افزوده را ارسال نمایند.

چگونگی مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی

چگونگی مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی -جمع درآمد شرکتها و درآمد ناشی از فعالیتهای انتفاعی سایر اشخاص حقوقی که از منابع مختلف در ایران یا خارج از ایران تحصیل می شود، پس از وضع زیان های حاصل از منابع غیر معاف و کسر معافیت های مقرر به استثنای مواردی که طبق مقررات این قانون دارای نرخ جداگانه ای می باشد، مش

تسعیر نرخ ارز چیست؟

تسعیر نرخ ارز چیست؟ مثال: شرکت A یک شرکت داخلی است و شرکت B یک شرکت خارجی است.* شرکت A فروش کالا با فروش ارزی به مبلغ ۱٫۰۰۰ دلار به شرکت B به صورت نسیه انجام می دهد. در تاریخ انجام معامله، نرخ دلار 30,000 ریال بوده است.

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده مالیاتی

تشکیل پرونده مالیاتی گامی است که پس از ثبت شرکت و دریافت پروانه کسب و کار باید برداشت که در این مقاله می توانید به مطالعه مدارک مورد نیاز تشکیل پرونده مالیاتی نمایید.

مهلت و چند نوع اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد؟

اظهارنامه ارزش افزوده چیست؟ چند نوع اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد؟ زمان و مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده و پرداخت مالیات متعلقه چگونه است؟ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده از چه روشی انجام می شود؟

فایده دفتر ثبت تجاری شرکتها

فایده دفتر ثبت تجاری شرکتها -یکی دیگر از الزامات قانونی تجار، نام نویسی آنان در دفتری است که در محل مشخصی در تهران اداره ثبت شرکت ها و در شهرستان ها ادارات ثبت) قرار دارد و تجار اعم از حقیقی و حقوقی باید طبق مقررات نام خود رادر این دفتر ثبت نمایند.

اصطلاحاتی مهم قانون مالیاتهای مستقیم

اصطلاحاتی که در قانون مالیاتهای مستقیم کاربرد زیادی داشته عبارتند از :...

لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

امتیار خود را ثبت کنید
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
توضیحات چقدر جستجو و سوال پرسش و پاسخ مقالات مرتبط

هم اکنون آنلاین نیستیم . جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟