جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

تنظیم طرح توجیهی

طرح توجیهی

از ماهیت و کاربرد طرح توجیهی اطلاع دارید؟ میدانید چطور برای اجرای پروژه های تولیدی و خدماتی تنظیم طرح توجیهی خود را ارائه کنید؟

برای دانستن تمامی نکات تخصصی در زمینه تنظیم و ارائه طرح صنعتی می توانید با کارشناسان مجتمع ثبتی و حقوقی ایلیا با بیش از 20 سال سابقه در امر تنظیم طرح توجیهی همراه باشید که در این راستا متن زیر راهنمای شما خواهد بود تا درباره طرح توجیهی نکات و مطالبی تخصصی را دریافت کنید بهتر است در ادامه متن همراه ما باشید.

راهنمای طرح توجیهی

طرح توجیهی در حقیقت مطالعه و بررسی در خصوص کسب و کار می باشد. این طرح به گزارشی اطلاق می گردد که توجیه پذیری یک طرح (پروژه تولیدی یا خدماتی) را از جنبه های مختلف بازار، فنی، مالی و اقتصادی مورد بررسی و مطالعه قرار می دهد.

این بررسی ها مربوطه به نحوه اجرا یک طرح و امکان پذیری آن می باشد. لازم به ذکر است که بهتر است این بررسی ها توسط اشخاص ثالث که خارج از سرمایه گذاران و افراد ذی نفع می باشند، صورت پذیرد.

زیرا سرمایه گذاران اغلب خوشبینانه به طرح در دست انجام می نگرند، اما اشخاص ثالث نگاه بی طرفانه داشته و به خوبی نقاط ضعف و قوت طرح را بررسی خواهند نمود. مشاوران ثبتی و حقوقی جز این دسته افراد هستند.

مدارک مورد نیاز جهت ارائه طرح توجیهی در اداره ثبت شرکت ها

  • ارائه کلیه مدارک مربوط به ثبت شرکت
  • ارائه رونوشت از آخرین تغییرات شرکت و هم چنین روزنامه رسمی شرکت
  • تصویر از تمامی مدارک شناسایی اعضا در هیئت مدیره شرکت
  • تعیین تعدد کارمندان در شرکت
  • ارائه اطلاعات مربوط به مجریان طرح توجیهی
  • مشخص کردن شعبات و مراکز شرکت ها
  • مشخص کردن زمین، دستگاه ها و یا ماشین آلات تولیدی
  • ارائه شماره شناسه های ثبت و نیز میزان سرمایه ثبت
  • تسلیم میزان تسهیلات درخواستی برای تهیه زمین و یا ماشین آلات و تاسیسات
  • قیمت گذاری ماشین آلات و دستگاه ها
  • درج طریقه کارکرد ماشین آلات صنعتی
  • مشخص کردن بانک ارائه تسهیلات

طرح توجیهی

انواع طرح های توجیهی

یک طرح توجیهی، همان طور که از نامش پیداست، برای توجیه نمودن سرمایه گذار (اعم از بانک، سازمان، شرکت و یا شخص) تنظیم می شود و هرچه دقیق تر نوشته شود؛ سرمایه گذار، راحت تر می تواند تصمیم بگیرد که آیا این طرح می تواند خواسته های او را برآورده کند یا خیر؟

در تنظیم یک طرح توجیهی باید سعی نمود واقعیت ها را بیان کرد و تمامی داده ها با منبع و مرجع معتبر ارائه گردد و هم چنین تا حد امکان، از فرضیات نادرست دوری جست.

  • طرح ایجاد: طرح ایجاد به طرحی گفته می شود که برای یک واحد تولیدی که هنوز راه اندازی نشده، نگاشته می شود. در تنظیم این نوع طرح از اصطلاحات «موجود» و «مورد نیاز» استفاده می شود.
  • طرح توسعه: طرح توسعه به طرحی گفته می شود که برای یک واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری، نگاشته می شود. طرح توجیهی به جهت توسعه در یک واحد تولیدی به جهت افزایش تولیدات و برآورد قیمت ها ارائه می شود . ارائه طرح توسعه در زمان پرداخت های وام موث خواهد بود . این موضوع می توان در موارد بازپرداخت وام و تسهیلات بانکی و وام های دریافتی دخیل باشد. در نام گذاری این موارد از اصطلاحات پس از توسعه استفاده خواهد شد.

برای تنظیم طرح توجیهی از کجا شروع کنیم

برای شروع هرکاری باید اطلاعات خود را در این خصوص تکمیل نمایید. به عنوان مثال نوع طرح توجیهی ( ایجاد یا توسعه) و نوع محصول از لحاظ واسطه ای یا سرمایه بودن آن باید مشخص گردد، لذا پیشنهاد ما به شما مشاوره جامع و کامل در این زمینه می باشد.

شما می توانید با دپارتمان تخصصی ثبت طرح توجیهی مجتمع ثبتی ایلیا در تماس باشید و از مشاوره کارشناسان مجرب و متخصص بهره مند گردید.

تنظیم طرح توجیهی آنلاین

مراحل تدوین طرح توجیهی

در ابتدا کالاهای مورد درخواست را مشخص نمایید. باید بدانید این کالاها از یک نوع انتخاب می گردد.

بعد از مشخص شدن نوع کالا تقاضانامه ای مبنی بر طرح توجیهی ارائه می گردد. تکمیل تقاضانامه نیازمند دانش خاصی می باشد. پس از تدوین طرح توجیهی ارائه آن به همراه مدارک لازم به مرجع مربوطه انجام می پذیرد.

نحوه تنظیم طرح توجیهی آنلاین

به گزارشی که شرکت یا واحد تولیدی یا صنعتی جهت دریافت تسهیلات دولتی یا موارد مختلف می نویسند طرح توجیهی گویند. این طرح شامل بخش های مختلفی است.

هر بخش باید توسط کارشناس متخصص رشته مورد نظر تنظیم شود. بنابراین اطلاعات آماری بسیار دارای اهمیت است.

اشخاصی که به دنبال تنظیم آنلاین این طرح هستند باید بدانند که در صد خطا در این نمونه ها بسیار زیاد است. هر کسب و کاری هر چند مشابه دارای اطلاعات آماری منحصر به خود است.

(طرح ایجاد: برای ایجاد واحد تولیدی یا صنعتی یا طرح توسعه: برای توسعه خط تولید) در مجموعه ثبت ایلیا به تنظیم طرح های مختلف با موضوعات مختلف توسط بهترین کارشناسان این حوزه می پردازند و سپس آن را به شما ارائه می نمایند. با تایید شما در سامانه وزارت صنایع آن را به ثبت می رسانند.

مدارک ثبت طرح توجیهی

چنانچه طرح شما به صورت حقیقی باشد ارائه مدارک شناسایی ( کپی کارت ملی و شناسنامه ) الزامی می باشد و در صورتی که حقوقی باشد. ارائه مدارک شناسایی مدیرعامل کارت ملی و شناسنامه، آگهی تاسیس و شرکتنامه الزامی می باشد.

تنظیم، بررسی و پذیرش طرح توجیهی با توجه به نوع پروژه یا محصول و نوع طرح متفاوت می باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاع در خصوص مدت زمان طرح توجیهی خود یا کارشناسان ما در ارتباط باشید.

هزینه ثبت طرح توجیهی

طرح توجیهی عنوان طرحی است که باید پیش از اخذ جواز تاسیس صنایع برای وزارت صنعت و معدن نوشته شود تا هم توجیه پذیری یک واحد تولیدی یا صنعتی را مشخص کند و هم چناچه قرار است وزارت صنعت و معدن وامی اعطا کند.

میزان بازدهی مالی و برگشت سرمایه در یک کسب و کار مشخص باشد. از این رو هزینه و تعرفه طرح توجیهی بسته به موارد مختلف دارد که می توانید از کارشناسان ثبت ایلیا این هزینه ها را مشاهده کنید.

هر اقدامی که در حیطه ثبت در اداره و وزارت صنایع انجام می شود با هزینه های پرداختی از سوی متقاضیان همراه خواهد بود از این رو مجتمع ثبتی ایلیا با بهره مندی از تخصص خود در مسیر تنظیم طرح توجیهی راهنمای شما خواهد بود، اگر تمایل دارید در هزینه های ثبتی خود تقلیل ایجاد کنید می توانید از طریق مشاوره رایگان و حقوقی ایلیا اقدام کنید.

5/5 - (6 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی بیکدلی
علی بیکدلی
2 سال قبل

سلام من می خوام یک کار گاه تولید کود مرغ مایع راه اندازی کنمنیاز به مشاوره دارم

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  علی بیکدلی
2 سال قبل

سلام سوالتون رو در خصوص امور ثبت بفرمایید

سوماش
سوماش
5 سال قبل

چگونه میتوان ثابت کرد که کارگاهی شرایط گرفتن مجوز سیب سلامت را ندارد

ثبت شرکت ایلیا®
ثبت شرکت ایلیا®
پاسخ به  سوماش
5 سال قبل

میتونین بهسازمان غذا و دارو شکایت کنین و اطلاع دهید و درخواست بازدید بدین

محمد حسین
محمد حسین
7 سال قبل

سلام.راهنمای در مورد تهیه طرح توجیهی بسته بندی عسل میخواستم

امیر
امیر
پاسخ به  محمد حسین
4 سال قبل

سلامنیاز به یه طرح توجیهی تولید کشمش میخوام چگونه میتوانید مراراهنمای فرماید.متشکرم

ثبت شرکت ایلیا ®
ثبت شرکت ایلیا ®
پاسخ به  امیر
4 سال قبل

برای تنظیم یه طرح توجیهی باید میزان سرمایه و متراژ زمین شما مشخص باشه تا بتونیم اقدام کنیم

جعفری پرور
جعفری پرور
8 سال قبل

سلام.من نیاز به یک طرح توجیهی جامع در زمینه ی تولید تخته خرده چوبساخته شده از پوسته(سبوس) برنج دارم.
میخواستم بدونم با توجه به خاص بودن این پروژه و همچنین نیاز به دانش فنی تولید این تخته ها، چنین طرح توجیهی اصلا موجود هست؟
اگر اطلاعاتی در این مورد دارین ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.متشکرم