جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت شرکت سهامی خاص در سنندج

ثبت شرکت سهامی خاص در سنندج

در این مقاله سعی داریم برایتان در رابطه با ثبت شرکت سهامی خاص در سنندج توضیحاتی ارائه دهیم در صورت تمایل به اخذ مشاوره حقوقی در زمینه ثبت شرکت سهامی خاص با ما تماس بگیرید و یا با صرف زمان اندک با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص در سنندج

شرکت سهامی خاص “Privately joint stock company” یکی از 8 نوع قالبی است که قانون برای ثبت شرکتها تعریف کرده است. این نوع شرکت از بعد اعتبار برای دریافت تسهیلات بانکی، شرکت در مناقصات و مزایده‌های سطح بالا و یا اخذ نمایندگی‌های معتبر مناسب است.

سهام این شرکت بر اساس سرمایه اصلی تقسیم می شود.

جهت خرید و فروش سهام شرکت‌های سهامی خاص نیاز به دادو ستد در بورس اوراق بهادار نیست ولی به راحتی توسط مردم قابل معامله می‌باشد. ثبت شرکت های سهامی خاص، برخلاف شرکت های با مسئولیت محدود باید تمامی سرمایه آن در زمان تاسیس بوسیله موسسان آن شرکت تامین و بخشی دیگر از سرمایه در بانک سپرده‌گذاری شود.

برای تاسیس و ثبت شرکت‌های سهامی خاص مانند باید اظهارنامه ثبت شرکت‌، به همراه مدارک شرکت ضمیمه شود و به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری تحویل شود.

در این نوع شرکت ها، مسئولیت هر یک از سهامداران در مورد بدهی ها و قروض و تعهدات شرکت، محدود به مبلغ سرمایه‌گذاری شده در شرکت سهامی خاص است.

در صورت عدم کفایت شرکا مجبور نیستند اموال شخصی خود را برای بدهی شرکت مصرف نمایند. به زبان ساده‌ تر می توان گفت در صورتی که شرکت سهامی خاص ورشکسته شود. توان پرداخت بدهی طلبکاران را نداشته باشد.

تنها سرمایه‌ سهامداران شرکت از بین می‌رود به گونه ای که طلبکاران نمی‌توانند مطالبات خود را از اموال شخصی شرکای شرکت مطالبه کنند.

اسم شرکت‌های سهامی خاص در سنندج

شرکت سهامی خاص باید ابتدای آن از نام سهامی خاص استفاده کرد اسامی انتخابی از 4 الی 5 واژه تشکیل شده باشند. این واژه ها ریشه انگلیسی یا عربی نداشته باشند و از واژه های خاص کنار یک دیگر برای تشکیل نام استفاده شود حداقل در یک اسم از یک واژه ی عام بکار ببرید .

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سهامی خاص در سنندج

سرمایه در شرکت سهامی خاص براساس قانون تجارت 100 هزارتومان است که این مبلغ به صورت حداقلی تعریف شده است که 35 درصد از این مبلغ همان ابتدا به نام شرکت در شرف تاسیس در یک بانک به صورت سپرده گذاشته می شود و پس از ثبت کلی شرکت می توانید این پول را از حساب خود بردارید.

ثبت شرکت سهامی خاص در سنندج

افزایش سرمایه شرکت‌های سهامی خاص در سنندج

عموماً شرکت‌های سهامی خاص در هنگام دریافت تسهیلات بانکی به افزایش سرمایه نیاز دارند. به این علت که میتوانند تا ۱۰ برابر سرمایه ثبت شده درخواست تسهیلات نمایند.

سهامداران، هیئت مدیره و بازرسین در شرکت‌های سهامی خاص در سنندج

شرکت های سهامی خاص حداقل با سه نفر سهامداران اصلی تشکیل میشود که اعضای هیئت مدیره را تامین میکنند لازم به ذکر است (در صورت امکان بهتراست تعداد اعضای هیئت مدیره فرد باشند چراکه در تصمیم گیری ها اکثریت و اقلیت مشخص شود.) مدت تصدی گری اعضای هیئت مدیره در این نوع از شرکت‌ها حداکثر برای مدت دو سال می باشد.

انتخاب بازرسین برای شرکت های سهامی خاص الزامی است و بازرسین که بصورت اصلی و علی البدل می باشند برای یک دوره یکساله انتخاب می‌شوند و طبق قانون بازرسین نباید از اقوام درجه‌ یک و دو اعضای سهامداران اصلی باشند.

جهت ثبت شرکت سهامی خاص خود در شهر زیبای سنندج تنها نیاز به مشاوره حقوقی کارشناسان ثبتی ایلیا دارید زیرا با دارا بودن گروه ثبتی مجرب در طی سال ها خدمات رسانی در زمینه هایی مانند ثبت شرکتها پیشرو در راهبرد اهدافتان است. با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها