جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در سنندج

ثبت اختراع در سنندج

در این متن به صورت اجمالی به بحث در مورد ثبت اختراع در شهر سنندج پرداختیم و شما عزیزان را در راه ثبت اختراع در این شهر راهنمایی خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

راهنمای ثبت اختراع در سنندج

در ابتدا باید گفت هر اختراعی به دلیل ماهیتش دارای ابعاد علمی است و هنگامی که پای ثبت اختراع در سنندج به میان می آید این موضوع جنبه های حقوقی و قانونی هم پیدا می کند.

اگر ماهیت اختراع در نظر گرفته شود ابعاد علمی آن مشخص می گردد، اما از منظر ثبت اختراع با جنبه های حقوقی اختراع روبرو هستیم. مجتمع ثبت ایلیا با داشتن کارگروه تخصصی در زمینه مالکیت فکری یا همان ثبت اختراع و طرح صنعتی و به نوعی برند و برخورداری از همکاری متخصصین علوم مهندسی و وکلای ماهر در زمینه ثبت تخصصی و علمی اختراع و طرح صنعتی با توجه به بروزترین قوانین مربوط به ثبت اختراعات می تواند در این خصوص شما را به بهترین شکل ممکن به مقصد برساند.

تنظیم و ارائه پرونده ثبت اختراع به شکلی که همه شاخص های تکنیکی و فنی اختراع را در بر بگیرد طوری که قابل حمایت شود و جلوی هرگونه کپی برداری و سو استفاده از اختراع شما گرفته شود، یکی از اصلی ترین تخصص های کارگروه ثبت اختراع مجتمع ثبتی حقوقی ایلیا می باشد.

ثبت اختراعات در سنندج

با ثبت اختراع گواهی ثبت اختراع یا Patent برای مالک صادر می شود و این گواهی حقوقی را مختص به مخترع کرده و او را زیر چتر حمایتی خود قرار می دهد.

بدین ترتیب حق هر نوع استفاده از اختراع تنها به مخترع محدود شده و قانون با کسانی که بر خلاف این موضوع عمل کنند. از حاصل فکر و دسترنج دیگری سو استفاده کنند برخورد خواهد کرد.

توجه کنید که در ملاک ثبت اختراع در سنندج کارکرد صنعتی و مفید بودن آن است و در غیر این صورت اختراع به ثبت نمی رسد.

شرایط ثبت اختراع در سنندج

اختراع نشات گرفته از تفکرات یک فرد و حاصل آفرینش ذهنی او است هنگامی که به شکل یک محصول جدید یا فرآیند صنعتی جدید تبلور پیدا می کند. این محصول یا فرآیند باید راه حلی تکنیکی برای معضلی در صنعت که از قبل وجود داشته به دست دهد یا پایه گذار شیوه جدیدی در صنعت باشد.

اختراع مضاف بر نوین بودن در صورتی مورد حمایت قانونی قرار می گیرد که دارای کاربرد مصرفی در صنعت باشد. به عبارت دیگر جهت ثبت اختراع در سنندج علاوه بر داشتن کاربرد صنعتی، اختراع باید برای فردی با مهارت معمول در صنعت مربوطه نا شناخته باشد.

پس از ثبت اختراع در سنندج گواهی نامه ثبت اختراع توسط مرجع مربوطه یعنی اداره مالکیت صنعتی صادر می گردد و از مخترع و محصول وی منحصراً حمایت می کند.

ثبت اختراع در سنندج

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در سنندج

  • اظهارنامه ثبت اختراع در سه نسخه قابل اخذ از اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران
  • توصیف نامه اختراع که توسط مخترع در برگه A4 و در سه نسخه تحریر می شود.
  • نقشه های اختراع در سه نسخه در برگه های A4
  • ادعانامه اختراع در سه نسخه در برگه های A4
  • تصویر مدارک هویتی مخترع یا مخترعین
  • قبض واریز بانکی حق الثبت اختراع

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع در سنندج

گواهی ثبت اختراع هنگامی که برای مالک اختراع به صدور می رسد. حقوقی را به وی اعطا می کند و در واقع اور را مورد حمایت قانونی در برابر رقبا و سودجویان قرار می دهد. مدت زمان پابرجا ماندن این حقوق حمایتی در کشور ایران به میزان 20 سال است.

این مدت ممکن است در کشورهای دیگر متفاوت باشد. البته حفظ حقوق حاصل از ثبت اختراع طی این 20 سال در صورت پرداخت اقساط سالیانه از جانب متقاضی ثبت اختراع پابرجا می ماند. (در صورتی که هزینه حق الثبت به صورت اقساط پرداخت گردد) و در حالت پرداخت نکردن هزینه سالانه اظهارنامه مربوط به گواهینامه ثبت اختراع از اعتبار ساقط میشود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها