جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در فارس

ثبت اختراع در فارس

ثبت اختراع باعث مالکیت مخترع و تولید انبوه اختراع می باشد، در این متن به بحث در مورد ثبت اختراع در فارس پرداختیم تا در صورت تمایل به ثبت اختراع خود در فارس اقدامات لازم را با مطالعه این متن کسب کرده و در کم ترین زمان به پاسخ سوالات خود در این زمینه دست یابید. در ادامه همراه ما باشید.

قوانین ثبت اختراع در فارس

ثبت اختراع باید توسط متقاضی ثبت در اداره مالکیت معنوی انجام شود. یک اختراع ناشی از افکار و تحقیقات مخترع می باشد و می تواند باعث تسهیل در امور صنعتی و یا علمی شود. برای ثبت اختراع در فارس باید مراحل قانونی آن طی شود تا بتوان آن را به عنوان اختراع قابل ثبت نام برد.

این نکته را در نظر داشته باشید که ثبت اختراع را می توان توسط تیم مجرب حقوقی با سال ها تجربه به سرانجام رساند و بدین ترتیب در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

زیرا در صورت نداشتن تجربه کافی در امر ثبت باعث انجام اشتباه و دوباره امور حقوقی خود خواهید شد. در ادامه ما به تشریح شروط و نیز مدارک مربوط به ثبت اختراع در فارس پرداختیم تا شما را در انجام امور ثبتی و حقوقی یاری فرماییم.

نکات ثبت اختراع در فارس

با ثبت اختراع در فارس، گواهی ثبت اختراع برای دارنده آن ارائه می شود که این گواهی از استفاده و تولید اختراع توسط شخص دیگر و نیز عرضه و صدور آن جلوگیری می کند و به صورت شخصی برای دارنده آن ارائه خواهد شد که حق تولید و عرضه آن به بازار و دیگر کشورها شامل اختیارات دارنده گواهی اختراع خواهد بود.

هیچ شخصی بدون اجازه دارنده آن حق توزیع و تولید اختراع را نخواهد داشت. این موضوع را باید در نظر داشت که یک اختراع باید باعث پیشرفت و ایجاد راه حلی جدید در انجام امور در صنعت شود.

شرایط ثبت اختراع در فارس

منظور از ثبت اختراع پیاده سازی افکار و تراوشات ذهنی که باعث طرقی و پیشرفت در امور گردد و یک محصول و یا فرآیندی نو را به وجود آورد.

برای اطلاع از اختراعات قابل ثبت باید به شروط ثبت آن ها توجه کنید. یک اختراع قابل ثبت باید دارای نوآوری و کاربرد صنعتی باشد. اختراع باید با مهارت و توانایی فرد در صنعت به کار گرفته شود.

پس از ارائه مدارک لازم برای ثبت اختراع مورد نظر گواهی ثبت آن برای متقاضی ثبت صادر می شود. با ثبت اختراع، دارنده آن از حق مالکیت آن بهره برده و می تواند از مزایای آن بهره ببرد. هم چنین اختراع ارائه شده باید دارای مقبولیت از سوی کارشناسان و بازرسین اداره مالکیت صنعتی بوده و باعث ایجاد محصولی نو شود.

ثبت اختراع در فارس

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در فارس

  • ارائه سه نسخه از اظهارنامه ثبت اختراع اخذ شده از اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران
  • توضیح اختراع که توسط مخترع تنظیم می شود.
  • نقشه های اختراع در سه نسخه
  • ادعانامه اختراع در سه نسخه
  • تصویر مدارک شناسایی مخترع اختراع ارائه شده
  • قبض واریز بانکی برای حق ثبت اختراع

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع در فارس

با در نظر داشتن این موضوع که گواهی ثبت اختراع حقوق انحصاری و حمایت قانونی برای مالک آن خواهد داشت و وی در طول اعتبار گواهی ثبت اختراع که 20 سال می باشد ملزم به پرداخت اقساط سالیانه ثبت اختراع است. (هزینه حق الثبت به صورت اقساط  قابل پرداخت می باشد.) در صورت عدم پرداخت هزینه سالانه اظهارنامه مربوط به گواهینامه ثبت اختراع، گواهی بی اعتبار خواهد بود.

شما عزیزان برای کسب اطلاع از نحوه ثبت اختراع در فارس می توانید با کارشناسان مجرب ایلیا در مجتمع حقوقی ایلیا با سال ها تجربه در تماس بوده تا آن ها با درایت و تجارب خویش شما را در راه ثبت اختراع یاری فرمایند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها