جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

گواهی انتقال سهام شرکت از سایت مالیاتی

گواهی انتقال سهام شرکت از سایت مالیاتی

شرکت های سهامی خاص یا شرکت های با مسئولیت محدود برای انتقال سهام بین اعضا قدیم یا برای انتقال سهام به اعضای جدید نیاز به تنظیم صورتجلسه ای تحت عنوان انتقال سهام در مجمع عمومی فوق العاده دارند. اما تنظیم این صورتجلسه به تنهایی برای اقدامات ثبتی این شرکت ها در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری کافی نیست، زیرا این صورتجلسه تنها در صورتی که گواهی انتقال سهام در کنار آن وجود داشته باشد، می تواند لازم الاجرا شود.

دریافت گواهی انتقال سهام

برای دریافت این گواهی انتقال سهام، در گذشته می بایستی صورتجلسه خود را به همراه شخص انتقال دهنده به اداره دارایی ارائه می کردید تا سرممیز اداره دارایی شما برای انتقال سهام شرکت، گواهی انتقال سهام صادر نماید؛ اما اکنون این روش تفاوت کرده و در صورتی که بخواهید مراجعه حضوری به اداره دارایی داشته باشید، سرممیز اداره دارایی پاسخی به درخواست شما نخواهد داد و چنین برگه ای را صادر نخواهد کرد. و شما را به سامانه اداره دارایی ارجاع می دهد.

اما مشکل اصلی افراد در گام بعدی است یعنی در مرحله مراجعه کردن به سامانه اداره دارایی برای دریافت این گواهی انتقال سهام. اگر متقاضی دریافت گواهی انتقال سهام در سامانه اداره دارایی با نام کاربری و کلمه عبور شرکت وارد شود و هر بخش را جستجو نماید هیچ گزینه ای را برای پرداخت یا صادر شدن  این برگه انتقال سهام پیدا نخواهد کرد.

دریافت گواهی انتقال سهام
دریافت گواهی انتقال سهام

و از طرفی اگر متقاضی به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری هم مراجعه داشته باشد امکان اینکه اطلاعات مفیدی دریافت کند وجود ندارد.

ما در این مقاله سعی می کنیم تا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم تا شما بتوانید با دنبال کردن اطلاعات و دستور العمل ما امور مربوط به دریافت گواهی انتقال سهام را انجام دهید.

لینک دریافت گواهی انتقال سهام

برای دریافت کردن لینک پرداخت، جهت اقدام به دست یابی به گواهی انتقال سهام متقاضی باید گام های زیر را دنبال کند:

  • تنظیم صورتجلسه انتقال سهام
  • امضا شدن صورتجلسه انتقال سهام توسط کلیه سهام داران شرکت
  • ثبت نام سامانه صورتجلسه انتقال سهام در سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری
  • ثبت نام در سامانه دارایی برای شخص انتقال دهنده سهام
  • پذیرش نهایی صورتجلسه انتقال سهام در سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری
  • ورود به سامانه اداره دارایی شخص انتقال دهنده سهام و پرداختی مالیای 4% انتقال سهام
  • ارسال صورتجلسه انتقال سهام به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری

نحوه پرداخت مالیات گواهی انتقال سهام

برای پرداخت مالیات گواهی انتقال سهام شما باید دستور العمل بالا را دنبال نمایید. اما سوال اصلی محاسبه میزان مالیاتی است که متقاضی در زمان دریافت این گواهی انتقال سهام باید به اداره دارایی پرداخت کند.

این مبلغ بر اساس سرمایه فعلی شرکت ها محاسبه می شود و میزان آن 4% مبلغ انتقال سهام می باشد. برای مثال در صورتی که سرمایه فعلی شرکت شما مبلغ 5.000.000.000 ریال باشد و شما بخواهید 40% این سهام را انتقال بدهید باید مبلغ 80.000.000 ریال را به اداره دارایی به عنوان مالیات انتقال سهام پرداخت کنید.

مدارک لازم برای دریافت گواهی انتقال سهام

مدارک لازمی که برای دریافت کردن گواهی انتقال سهام برای شرکت ها ثبت شده در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری مورد نیاز می باشد عبارتند از :

  • داشتن یک شماره همراه به نام برای شخص انتقال دهنده
  • دسترسی به شخص انتقال دهنده جهت دریافت کد ورود به سامانه اداره دارایی
  • داشتن برگه پذیرش نهایی صورتجلسه انتقال سهام برای شرکت

سامانه مالیاتی انتقال سهام

سامانه سازمان امور مالیاتی کشور تنها سامانه رسمی رسیدگی به صدور گواهی انتقال سهام شرکت است. بدین منظور باید به سایت tax.gov.ir وارد شوید و در قسمت میز خدمات برای پرداخت مالیات بر انتقال سهام و دریافت گواهی انتقال سهام شرکت اقدام نمایید.

لازم به ذکر است به هیچ عنوان نمی توانید این گواهی را به صورت حضوری دریافت کنید و باید متقاضی از طریق راهنمایی که پیش از این ارائه کردیم این گواهی را دریافت کند.

لینک پرداخت انتقال سهام

لینک پرداخت از همان درگاه سامانه مالیاتی کل کشور باز می شود و بعد از انتخاب میزان سهام می توان برای پرداخت اقدام کرد. پرداخت به صورت آنلاین و از طریق درگاه سایت tax.gov.ir صورت می گیرد.

هزینه پرداخت مالیات گواهی انتقال سهام به عهده چه کسی است؟

گاهی ممکن است بین انتقال دهنده سهام و انتقال گیرنده و شرکت مد نظر اختلااف باشد که پرداخت این هزینه به عهده چه شخصی خواهد بود. پرداخت در اکثر شرکت ها به صورت توافقی انجام می شود و الزام قانونی برای شخص پرداخت کننده تعریف نشده است.

جمع بندی این مطلب: پیش از این شخص دارنده سهام باید به صورت حضوری به اداره دارایی مراجعه می کرد اما از آنجایی که بر اساس مصوبه جدید این گواهی به صورت اینترنتی صادر می شود و نیاز به مراجعه حضوری سهامدار نیست به راحتی می توانید به صورت آنلاین برای دریافت آن اقدام کنید. خیلی از متقاضیان ممکن است در این رابطه به چالش بر بخورند از این رو ما در مجتمع ثبتی ایلیا راهنمای شما خواهیم بود هم اکنون مشاوره رایگان نحوه دریافت گواهی انتقال سهام را از ما دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها