جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اتاق تعاون چیست؟

وظایف اتاق تعاون

اتاق تعاون چیست؟ وظیفه این اتاق چیست؟ آیا می توان برای امور تجارت از این ارگان بهره برد؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم شرکت های تعتونی با نظارت وزارتخانه های مربوطه می توانند فعالیت خود را برای پیشبرد اهداف انجام دهند که در متن زیر به بحث یکی از این ارگان ها با نام اتاق تعاون می پردازیم تا راهنمای شما باشیم.

وظایف اتاق تعاون

وفق ماده 57 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی اتحادیه ها و شرکت های تعاونی می توانند در صورت ضرورت با نظارت وزارت تعاون، اتاق تعاون مرکزی را در تهران و شعب آن را در استان ها و شهرستان ها جهت تامین مقاصد زیر تشکیل دهند:

  • انجام وظایف و اختیارات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن در ارتباط با بخش تعاون.
  • انجام اموری که ازطرف وزارت تعاون بدان محول می گردد طبق آیین نامه.
  • حل اختلاف و داوری در محدوده امور مربوط به تعاونی ها به صورت کدخدا منشی و صلح مابین اعضاء و اتحادیه ها و بین تعاونی ها و اتحادیه ها.

وظایف اتاق تعاون

اتاق تعاون زیر مجموعه کجاست

اتاق تعاون به مانند شرکت های تعاونی و اتحادیه شرکت های تعاونی دارای شخصیت حقوقی و مستقل می باشد و از لحاظ مالی و اداری و هزینه ها به دولت وابسته نمی باشد.

بدین معنا که اتاق تعاون بخش دولتی محسوب نمی گردد و تشکیلاتی است که به وسیله ثبت در اداره ثبت شرکت هابه وجود می آید که به این نحو دارای ردیف بودجه و اعتبارات دولتی نیست.

اگر چه دولت به معنای عام و داخلی خود و به معنای خاص مانند وزارتخانه ها و نهادهای عمومی غیردولتی امور اقتصادی در کشور است یعنی اموری که متصدی اداره و بهره برداری از اموال جامعه است و کمک هایی در راستای تحقق اهداف قانون اساسی دارد.

  • تبصره ماده 57 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی مصوب 1370
  • ماده 5قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386
  • ماده11 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386

در انتها خاطر نشان می شویم که در صورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با مشاوران و کارشناسان مجتمع ثبتی ایلیا در ارتباط باشید و از تجربیات مشاوران و کارشناسان ما بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها