جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اخذ کارت بازرگانی در کرج【اتاق بازرگانی کرج ✔️】

اخذ کارت بازرگانی در کرج

مطابق مقررات و قوانین کشور ایران برای صادرات و واردات بازرگانان در کرج، اخذ کارت بازرگانی در کرج الزامی است. در کشور ایران فقط بازرگانانی می توانند برای امر صادرت و واردات اقدام کنند که کارت بازرگانی دارند. اخذ کارت بازرگانی در کرج برای تجار کرجی از سوی اتاق بازرگانی کرج صادر می شود. در خصوص اطلاعات لازم برای دریافت کارت بازرگانی در کرج در ادامه مطالب کارایی را به شما ارائه می دهیم.

اخذ کارت بازرگانی در کرج

صادر نمودن کارت بازرگانی مستلزم این است که تاجران موسسه و یا شرکت خودشان را در دفتر ثبت بازرگانی به ثبت رسانده باشند. کارت بازرگانی مربوطه در شرکت های تجاری به اسم مدیر مسئول شرکت صادر می گردد.

تاجرانی که درخواست اخذ کارت بازرگانی می کنند باید بر اساس فرم هایی که از طرف اتاق بازرگانی چاپ شده است اطلاعات مربوط به خود را به اتاق بازرگانی ارائه دهند و از جانب دو شخص از اتاق بازرگانی معرفی شوند.

با توجه به موارد فوق الذکر در می یابیم که کارت بازرگانی مجوزی است که به شخص دارنده آن اعم از اشخاص حقیقی و یا حقوقی اجازه داده می شود تا به امر تجارت بپردازند.

مطابق مقررات و قوانینی که هم اکنون در دست اجرا می باشد اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور یکسال است و تمدید کارت بازرگانی هم با ارائه مدارک مورد نیاز صورت می گیرد. ما در این مقاله می خواهیم درباره اخذ کارت بازرگانی در کرج مطالبی را ارائه نماییم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اتاق بازرگانی کرج

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در روز هجدهم اردیبهشت 1390 به طور رسمی گشایش یافت. استان البرز که همجوار با تهران و قزوین است، مرکز بسیاری از فعالیت های اقتصادی، تولیدی، صنعتی، کشاورزی، بازرگانی و خدماتی محسوب می شود.

پس از تصویب لایحه ایجاد استان البرز در دوم تیر ماه سال 1389 تأیید شورای نگهبان و ابلاغ آن در ششم مرداد همان سال، بسیاری از شهرک های صنعتی فعال دولتی و خصوصی، کارخانه ها و کار گاه های تولیدی و صنعتی از پایتخت جدا شدند و در حوزه عملیاتی استان البرز قرار گرفتند و از این رو نیاز به حمایت انبوه از فعالان اقتصادی بخش خصوصی و تلاش برای رفع مشکلات آنان به منظور بهبود فضای کسب و کار، به پروسه تشکیل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن در استان انجامید.

انتقال بیش از هزار پرونده از اتاق بازرگانی تهران، تشکیل هیئت نمایندگان در تاریخ دوم اسفند 89 و سپس انتخاب هیأت رئیسه در تاریخ هجدهم اردیبهشت، نخستین گام ها به سوی ایجاد یک اتاق قدرتمند و فعال بود.

به دنبال تأسیس رسمی اتاق، راه اندازی سیستم سامانه هوشمند صدور کارت عضویت، صدور کارت بازرگانی و تمدید آن، سامانه صدور گواهی مبدأ، مشاوره تخصصی در امور بیمه، مالیات و امور گمرکی، مشاوره بازاریابی، تشکیل کلاس های آموزشی برای فعالان اقتصادی در زمینه های گوناگون بازرگانی، صنعتی و کشاورزی و خدماتی و نیز اعزام هیأت های تجاری به کشورهای مختلف از جمله کارهایی بوده است که در اتاق بازرگانی البرز صورت گرفته یا در جریان است.

همچنین تشکیل کمیسیون های گوناگون تخصصی به منظور بررسی علمی و کارشناسی مشکلات بخش های مختلف اقتصادی در استان و ارائه راهکارها از امور مهمی است که در اتاق بازرگانی البرز در دست اجرا است.

ارتباط اتاق با دانشگاه ها و مراکز علمی و نخبگان و برگزاری جلسات هم اندیشی با آنان برای بهره مندی از توانایی های علمی دانشگاهیان در پیشبرد طرح های بهبود فضای کسب و کار و حمایت اتاق بازرگانی البرز از طرح ها و بررسی های علمی و تخصصی در سطوح تحصیلات تکمیلی را نیز می توان از اهم برنامه های این اتاق برشمرد.

اخذ کارت بازرگانی در کرج

اداره بازرگانی کرج

آدرس پستی ایران، کرج، مهرشهر. بلوار ارم بعد از سه راه شهرداری. نبش خیابان صد غربی

شماره تماس اتاق بازرگانی البرز: 02633420186الی 90

فکس 02633416089

ایمیل : www.alborzccim.ir

برای اقدام به اخذ کارت بازرگانی در زمینه تجارت بین الملل خود و عضویت در اتاق بازرگانی کرج مهرشهر می توانید با کارشناسان مجرب مجتمع ثبتی ایلیا در ارتباط باشید و مشاوره رایگان بگیرید. همچنین همانطور که میدانید برای دریافت کارت بازرگانی باید سوالات امتحان کارت بازرگانی با جواب را مطالعه کنید تا بتوانید این آزمون را با موفقیت به اتمام رسانید.

مزایای اخذ کارت بازرگانی در کرج

  • با اخذ کارت بازرگانی می توان به منظور ثبت سفارش به منظور واردات کالا و ترخیص آن اقدام نمود.
  • حق العمل کار گمرک علاوه بر کارت حق العمل کاری کارت باید دربردارنده بازرگانی هم باشد.
  • صادرات کلیه کالاهای مجاز با کارت بازرگانی ممکن می شود.
  • با اخذ کارت بازرگانی می توان به منظور واردات از مناطق آزاد مانند جزیره کیش، جزیره قشم، بندر چابهار، اروند رود، بندر انزلی، ارس مبادرت نمود.
  • با کارت بازرگانی می توان برندی را به صورت لاتین ثبت کرد.
  • صدور گواهی مبدا با کارت بازرگانی ممکن است.
  • صدور ویزای تجاری مستلزم اخذ کارت بازرگانی است.
  • با اخذ کارت بازرگانی می توان در نمایشگاه های ملی و بین المللی داخلی و خارجی شرکت نمود.
  • با کارت بازرگانی می توان از یارانه صادرات بهره مند شد.
  • امکان ارتباط با بازرگانان خارجی با اخذ کارت بازرگانی ممکن و امکان پذیر است.

اتاق بازرگانی البرز

به موجب ماده 2 قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران، اتاق بازرگانی ایران، موسسه ای غیر انتفاعی است که دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی می باشد.

این تشکل، جهت ایجاد هماهنگی و همکاری میان بازرگانان و صاحبان صنایع و معادن، در مراکز تجاری مهم مملکتی، بر حسب تقاضای تجار محل و پیشنهاد وزارت اقتصاد ملی و با تصویب دولت بوجود می آید.

نخستین اتاق تجارت ایران در 16 مهر ماه 1305 شمسی در وزارت بازرگانی در تهران تشکیل و در سال 1309 قانون تجارت در 5 فصل و 35 ماده به تصویب رسید. به موازات اتاق بازرگانی اتاق صنایع و معادن هم شکل گرفت که بعدها در این اتاق ادغام شد.

هم اکنون، اتاق بازرگانی ایران نزدیک به 20 هزار عضو در سراسر ایران دارد.لازم به ذکر است ، داشتن کارت عضویت این اتاق و حداقل سه سال سابقه فعالیت اقتصادی از شرایط شرکت در انتخابات آن است.

وفق قانون اتاق بازرگانی، صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران و آیین نامه های مربوطه ؛ موضوعات فعالیت مرتبط با اتاق بازرگانی نظیر « ثبت هرگونه شخصیت حقوقی با عنوان اتاق بازرگانی از جمله اتاق مشترک ایران با سایر کشورها و یا شورای اقتصادی مشترک با سایر کشورها و سایر مصادیق از این قبیل»  نیاز به اخذ مجوز از (  اتاق بازرگانی ایران ) دارد.

نحوه دریافت کارت بازرگانی در کرج

نحوه دریافت کارت بازرگانی در کرج

تشریفات صدور كارت بازرگانی در اداره كل ثبت شركتهای کرج و مالیكت صنعتی و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کرج صورت می گیرد. در بدو امر مراحل و مدارك مورد نیاز دراداره ثبت شركتهای کرج ذكر و در مرحله دوم مراحل و مدارك مورد نیاز در اتاق بازرگانی استان البرز شرح داده می شود.

  1. سه برگ اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی، جهت اخذ کارت بازرگانی در کرج
  2. پلمپ دفاتر تجارتی (روزنامه و كل) در سال جاری و ارائه گواهی پلمپ دفاتر تجارتی، جهت اخذ کارت بازرگانی
  3. یک برگ فتوكپی شناسنامه (در صورتی كه متقاضی شخص حقیقی باشد)، جهت اخذ کارت بازرگانی در کرج
  4. فتوكپی آگهی تاسیس شركت و آخرین تغییرات آن (در صورتی كه متقاضی شخص حقوقی باشد)، جهت اخذ کارت بازرگانی در کرج
  5. فیش پرداختی حق الثبت نام در دفاتر بازرگانی، جهت اخذ کارت بازرگانی در کرج
  6. چنانچه امور توسط وكیل رسمی شركت یا شخص انجام می شود اصل یا فتوكپی برابر اصل سند رسمی وكالت، جهت اخذ کارت بازرگانی در کرج

شرایط اخذ کارت بازرگانی در کرج

داشتن محل کسب: سند 6 دانگ در اتاق بازرگانی قابل رویت باشد، در صورت استیجاری بودن اجاره نامه رسمی در اتاق بازرگانی قابل رویت باشد.

  • داشتن حداقل 21 سال تمام
  • برگ پایان خدمت ویا برگ معافیت برای آقایان
  • داشتن حساب جاری معتبر در یکی از بانک های کشور
  • داشتن مدرک دیپلم
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • داشتن دفاتر پلمپ

مدارک مورد نیاز جهت اخذ کارت بازرگانی در کرج

اسناد و مدارک مورد نیاز برای اخذ کارت بازرگانی به دو قسمت تقسیم می شود اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی در قسمت ذیل به مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی و حقوقی به اختصار توضیح داده شده است.

اوراق و مدارک اخذ کارت بازرگانی اشخاص حقوقی در کرج

  • یک برگ اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد. (با امضاء مدیرعامل یا رئیس هیات مدیره) و اصل گواهی پلمپ دفاتر.
  • درخصوص شرکت های با مسئولیت محدود ارائه یک برگ کپی تقاضانامه ثبت شرکت های داخلی و شرکت نامه رسمی که ممهور به مهر اداره ثبت شرکت ها باشد الزامی است. درخصوص شرکت های سهامی خاص و عام ارائه یک برگ کپی اظهارنامه ثبت شرکتهای سهامی خاص یا عام که ممهور به مهر اداره ثبت شرکت ها باشد الزامی است.
  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل که از زمان صدورآن 6 ماه بیشتر نگذشته باشد. دو صفحه فرم کارت بازرگانی و عضویت (تکمیلی از سایت به همراه امضاء مدیرعامل، مهر شرکت و گواهی امضاء توسط دفتر اسناد رسمی) اصل مفاصا حساب مالیاتی موضوع ماده 186 قانون مالیاتهای مستقیم مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت بازرگانی
  • یک برگ کپی روزنامه رسمی در مورد تاسیس و کلیه تغییرات شرکت تا این تاریخ موضوع فعالیت شرکت بایستی در راستای صادرات و واردات کالا باشد.
  • اصل کارت ملی مدیرعامل جهت برابر با اصل نمودن و یک سری کپی کامل پشت و روی آن (در صورت داشتن هرگونه تغییرات در مشخصات سجلی ارائه کپی شناسنامه از تمامی صفحات الزامی می باشد.)
  • سه قطعه عکس 4*6 مدیرعامل (جدید، تمام رخ، ساده)
  • ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی معتبر (حداقل دیپلم متوسطه) مدارک خارج از کشور پس از ارزشیابی توسط اداره دانش آموختگان وزارت علوم مورد پذیرش می باشد. تبصره:دارندگان پروانه بهره برداری صنعتی، کشاورزی، معدنی، خدمات فنی مهندسی و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) از مراجع ذیربط مشروط به انقضای دو سال از تاریخ صدور پروانه، از ارائه مدرک فوق معاف می باشند.
  • اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان جهت برابر با اصل شدن و یک سری کپی از پشت و روی آن
  • اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری و حسن اعتبار بانکی به نام شرکت در استان تهران (فرم مربوطه توسط مجتمع ایلیا تهیه می گردد) با مهر و امضای رئیس شعبه. (ضمناحساب های جاری شتاب مربوط به شهرستانها در صورتی که روی این فرم تایید شده باشد قابل قبول است) توجه : ارائه دسته چک حساب جاری مربوطه در زمان تشکیل پرونده جهت رویت الزامی می باشد.
  • اشخاص غیر ایرانی متقاضی کارت بازرگانی علاوه بر ارائه مدارک فوق به استثنای بندهای 3، 5 و 8 ملزم به ارائه تایید صلاحیت مدیران خارجی از سفارتخانه متبوعشان و ارائه کپی پروانه کار و اقامت به همراه اصل مدارک می باشند.
  • ارائه کد اقتصادی جدید (اصل و کپی) و یا ارائه تاییدیه پیش ثبت نام در سایت Tax.gov.ir و تعهد مبنی بر ارائه کد اقتصادی جدید پس از صدور 

مدارک اخذ کارت بازرگانی اشخاص حقیقی در کرج

  • یک برگ اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بارزگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد (با امضای متقاضی کارت بازرگانی) و اصل گواهی پلمپ دفاتر، از اداره ثبت شرکتها.
  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه از زمان صدور آن 6 ماه بیشتر نگذشته باشد.
  • دو صفحه فرم کارت بازرگانی و عضویت چاپ شده (تکمیلی از وب سایت به همراه مهر و امضاء متقاضی و گواهی امضاء توسط دفتر اسناد رسمی)
  • اصل مفاصا حساب مالیاتی موضوع 186 قانون مالیاتهای مستقیم مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت بازرگانی.
  • اصل کارت ملی جهت برابر با اصل نمودن و یک سری کپی کامل از پشت و روی آن.
  • سه قطعه عکس 4*6 (جدید، تمام رخ، ساده)
  • ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی معتبر (حداقل دیپلم متوسطه) مدارک خارج از کشور پس از ارزشیابی توسط اداره دانش آموختگان وزارت علوم مورد پذیرش می باشد.

انواع اخذ کارت بازرگانی در کرج

مراحل اخذ کارت بازرگانی در کرج

  1. تأمین مدارك مورد نیاز برای صدور اظهارنامه ثبت نام دفاتر بازرگانی اداره ثبت شركتها
  2. تشریفات صدور كارت بازرگانی اداره كل ثبت شركتها و مالیكت صنعتی و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران صورت می گیرد. بدو امر مراحل و مدارك مورد نیاز اداره ثبت شركتها ذكر و مرحله دوم مراحل و مدارك مورد نیاز اتاق بازرگانی شرح داده می شود.
  3.  سه برگ اظهارنامه ثبت نام دفاتر بازرگانی، جهت اخذ كارت بازرگانی.
  4.  پلمپ دفاتر تجارتی (روزنامه و كل) سال جاری و ارائه گواهی پلمپ دفاتر تجارتی، جهت اخذ کارت بازرگانی.
  5.  یك برگ فتوكپی شناسنامه (صورتی كه متقاضی شخص حقیقی باشد)، جهت اخذ كارت بازرگانی.
  6. فتوكپی آگهی تاسیس شركت و آخرین تغییرات آن ( صورتی كه متقاضی شخص حقوقی باشد)، جهت اخذ کارت بازرگانی.
  7.  فیش پرداختی حق الثبت نام دفاتر بازرگانی، جهت اخذ كارت بازرگانی.
  8. چنانچه امور توسط وكیل رسمی شركت یا شخص انجام می شود اصل یا فتوكپی برابر اصل سند رسمی وكالت، جهت اخذ کارت بازرگانی
  9.  سه برگ اظهارنامه ثبت نام دفاتر بازرگانی را از دایره فروش اوراق بهادار مستقر اداره كل ثبت شركتها ومالكیت صنعتی ابتیاع و طبق فرم ضمیمه آن را تكمیل و امضا نمایید.
  10. هر شخصی ( اعم از حقیقی یا حقوقی ) كه تاجر محسوب شود می بایستی دارای دفاتر قانونی باشد این دفاتر طبق قانون تجارت دفتر روزنامه دفتر كل دفتر دارایی و دفتر كپیه می باشد امروزه با وجود دستگاههایی از قبیل فتوكپی فاكس و امثالهم وجود دفتر كپیه ضروری بنظر نمی رسد و دیگر دفاتر اداره ثبت شركتها پلمپ می شود و تاجر وفق مقررات نسبت به درج صورت حسابهای خود آنها اقدام می نماید این دفاتر وقتی دارای سندیت خواهد بود كه اداره ثبت شركتها نسبت به ثبت و پلمپ آنها اقدام نماید. برای اخذ كارت بازرگانی اشخاص حقوقی و حقیقی بایستی دارای دفاتر قانونی (روزنامه وكل) باشند بنابراین با توجه به میزان معاملات خود نسبت به اخذ دفتر با تعداد صفحات لازم (50 برگی 100 برگی 200 برگی و یا بالاتر) تهیه و دایره پلمپ دفاتر ثبت شركتها اقدام ویك برگ گواهی پلمپ دفاتر تجارتی از واحد فروش اوراق بهادار تهیه و پس از پلمپ دفاتر نسبت به تكمیل آن (طبق فرم ضمیمه) اقدام و مسئول مربوطه نسبت به امضا و مهر آن اقدام خواهد نمود.
  11.  صورتی كه متقاضی كارت بازرگانی شخص حقیقی باشد ارائه یك برگ فتوكپی صفحه اول شناسنامه ضروری است.
  12.  صورتی كه متقاضی كارت بازرگانی شخص حقوقی باشد ارائه روزنامه رسمی تاسیس شركت همراه با آخرین تغییرات شركت ضروری می باشد.
  13.  حق الثبت نام دفاتر بازرگانی با عنایت به قانون درآمدهای دولت و مصرف آن موارد معین مبلغ چهل هزار ریال می باشد كه پس از اخذ فیش نسبت به واریز مبلغ مذكور شعب بانك ملی معین اقدام و رسید پرداخت به واحد مربوطه بهمراه سایرمدارك ارائه گردد.
  14.  صورتی كه امور توسط وكیل انجام می پذیرد ارائه وكالت نامه رسمی نیز ضروری می باشد.
  15.  پس از تهیه مدارك فوق الاشعار به واحد ثبت نام دفاتر بازرگانی مراجعه و مسئول مربوطه نسبت به ثبت اظهارنامه ها دفتر ثبت نام تجارتی اقدام و شماره دفتر را روی سه نسخه اظهارنامه درج و نسبت به امضا و مهر نمودن اظهارنامه ها اقدام می نماید. سپس یك نسخه از اظهارناه را جهت بایگانی سوابق ضبط و دیگر نسخ را تحویل متقاضی می دهد. این مرحله انجام كار اداره ثبت شركتها به اتمام رسیده با دست داشتن مدارك به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مراجعه گردد.

شرایط صدور کارت بازرگانی در کرج برای اشخاص ایرانی و غیر ایرانی

الف) اشخاص حقیقی ایرانی

  • داشتن حداقل 21 سال تمام
  • برگ پایان خدمت نظام و یا برگ معافیت برای آقایان
  • حداقل سه سال سابقه فعالیت های تجاری/ تولیدی به تائید دونفر از دارندگان کارت بازرگانی و یا داشتن مدرک مجوز تولید صادره یکی از وزارتخانه متبوع
  • داشتن محل کسب (متناسب با رشته فعالیت) اعم از ملکی/ استیجاری
  • ارائه دفاتر قانونی با اظهار نامه های ثبتی
  • تکمیل حساب جاری معتبر نزد یکی از بانک‌های عامل کشور

ب) اشخاص حقیقی غیرایرانی

  • وجود کلیه شرایط مقرر برای اشخاص ایرانی به استثنای برگ پایان خدمت نظام/ معافیت
  • پروانه کار و اقامت معتبر

در انتها خاطر نشان می شویم که در صورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید از تجربیات مشاوران و کارشناسان ما در این مجموعه ثبتی بهره مند شوید.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرزانه زیدوند
فرزانه زیدوند
4 سال قبل

ج مدارکی برای گرفتن کارت بازرگانی نیاز است

ثبت شرکت ایلیا ®
ثبت شرکت ایلیا ®
پاسخ به  فرزانه زیدوند
4 سال قبل

سلام عرض کردم ، در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت .

ثبت شرکت ایلیا ®
ثبت شرکت ایلیا ®
پاسخ به  فرزانه زیدوند
4 سال قبل

سلام عرض کردم ، در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت .

ثبت شرکت ایلیا ®
ثبت شرکت ایلیا ®
پاسخ به  فرزانه زیدوند
4 سال قبل

سلام عرض کردم ، در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت .