جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

جواز کسب و کار مجازی (اینترنتی) فوری و ارزان

جواز کسب و کار مجازی (اینترنتی) فوری و ارزان

کلیه کسب و کار های مجازی و اشخاصی که در فضای اینترنتی خدمات یا محصولاتی ارائه می دهد بر اساس آخرین مصوبه صادر شده می بایست مجوز کسب و کار اینترنتی را داشته باشند. از این رو اگر وب سایت یا پیج اینستاگرامی دارید لازم است این مجوز را داشته باشید. ما در ادامه این مطلب به بررسی و نحوه اخذ جواز کسب و کار مجازی پرداخته ایم. اگر می خواهید از آخرین دستور العمل اتحادیه کشوری کسب و کار های مجازی مطلع شوید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

جواز کسب و کار مجازی چیست ؟

کسب و کار های دارای مجوز از طرف سازمان های ذیربط و مرتبط دارای مجوز برای انجام فعالیت اقتصادی هستند از این رو دستگاه های اجرائی موظف هستند به درخواست های دریافت مجوز رسیدگی نمایند و بر اساس روند قانونی برای متقاضیان مجوز فعالیت صادر کند. از این رو کسب و کار های مجازی نیز از این موضوع استثنا نیستند و می بایست مجوز کسب و کار مجازی را بر اساس مصوبه قانونی صادر شده داشته باشند.

جواز کسب و کار مجازی چیست ؟
جواز کسب و کار مجازی چیست ؟

صدور جواز کسب و کار مجازی بدین معنا است که این نوع کسب و کار ها نیز به رسمیت شناخته شده اند و با دریافت این مجوز می توانند فعالیت خود را در فضای مجازی به صورت قانونی داشته باشند و از برخی امتیاز های دارندگان مجوز کسب و کار برخوردار شوند. در حال حاضر سامانه اتحادیه کشوری کسب و کار های مجازی خدمات مربوط به مجوز کسب و کار های مجازی (اینترنتی) را صادر می کند.

شرایط دریافت مجوز کسب و کار مجاری

در صورتی که کسب و کار اینترنتی دارید و به دنبال دریافت مجوز در این زمینه هستید می بایست شرایط زیر را داشته باشید.

  • متقاضی باید تسویه مالیاتی را انجام داده باشد و باید فاقد هیچ گونه بدهی مالیاتی باشد.
  • خود متقاضی یا کسی که معرفی می کند باید مدرک تخصصی و فنی یا حداقل مدرک دیپلم یا مدرک دانشگاهی مرتبط با فعالیت مجازی که انجام می دهد را داشته باشد.
  • همچنین یک دوره مجازی آموزش احکام تجارت یا کسب و کار را باید بگذارید. در نهایت یک آزمون برای دوره فوق از شما به صورت آنلاین گرفته می شود که باید قبولی این آزمون را دریافت کنید.
  • متقاضیان آقا کمتر از 50 سال، باید کارت پایان خدمت یا معافیت خود را ارائه دهند یا اینکه گواهی اشتغال به تحصیل خود را در پرونده قرار دهند.

مراحل درخواست دریافت پروانه کسب اینترنتی

همان طور که پیش از این اشاره کردیم روند دریافت جواز کسب و کار مجازی (اینترنتی) به صورت اینترنتی می باشد و می توانید از طریق درگاه ملی مجوز ها برای دریافت این جواز نیز اقدام کنید.

  1. در گام اول به سامانه رسمی ir وارد شوید و گزینه ثبت نام را کلیک کنید.
  2. اطلاعات متقاضی در صفحه ثبت نام را باید وارد کنید. بر اساس حقیقی یا حقوقی بودن متقاضی روند ثبت نام متفاوت می باشد. بعد از ثبت نام در سامانه مربوطه نام کاربری و رمز عبور به شماره تماس همراه شما پیامک خواهد شد.
  3. در گام بعدی باید نام کاربری و رمزی که به شما پیامک شده را وارد کنید و با کلیک بر روی گزینه ورود کلیک کنید.
  4. در حساب کاربری که برایتان ایجاد شده در منوی ثبت و پیگیری مجوزی مد نظر را انتخاب کنید.
  5. صفحه ای برای ثبت درخواست مجوز برای شما باز خواهد شد.
  6. در گام بعدی در دسته بندی دستگاه اجرایی، سازمان تابع و موقعیت مکانی و نوع مجوزی که می خواهید را انتخاب کنید. سلسله مراحل انجام امور فوق ابتدا باید در قسمت دستگاه اجرائی و سپس در اتاق اصناف و در قسمت سازمان تابعه، اتحادیه های کشوری یا شهرستانی و در قسمت نوع گزینه در نهایت کسب و کار مرتبط را انتخاب می کنید.
  7. مرحله بعدی که در سامانه نمایش داده می شود انتخاب نوع کسب و کار، نوع درخواست، وضعیت نظام وظیفه برای آقایان و وضعیت تأهل و اگر سرپرست خانوار هستید باید مشخص کنید و اطلاعات مربوطه را وارد نمایید.
  8. در نهایت نیز گزینه ثبت موقت یا ثبت نهایی را بزنید و کد رهگیری مربوط به درخواست ثبت شده را دریافت کنید. با ثبت نهایی درخواست شما به سازمان رسیدگی به صدور مجوز کسب و کار های مجازی صادر کنید.
  9. روند ثبت نام شما هنوز تمام نشده و برای پیگیری باید به سایت mojavez.ir وارد شوید. در سامانه پیشخوان مجوز ها برای تکمیل درخواست خود اقدام نمایید.
  10. در این سامانه با کد رهگیری دریافتی و کد ملی و کد امنیتی و گزینه تایید را کلیک کنید.
  11. در این سامانه باید به صفحه اصلی وارد شوید و از این سامانه گزینه درخواست صدور جواز کسب را انتخاب نمایید.
  12. در قدم بعدی نیز باید اطلاعات پروانه و نوع شخص (حقیقی یا حقوقی) و مدت اعتبار مجوز را باید وارد کنید.
  13. رده بندی شغلی را باید تعیین نمایید.
  14. اسکن مدارک مورد نظر را باید انجام داده باشید و فایل آن را وارد نمایید.
  15. در نهایت نیز کد رهگیری دریافت خواهید کرد.

نکات مهم در اخذ مجوز کسب و کار مجازی

  • مدارک دریافت مجوز را پیش از این تکمیل نمایید.
  • نشانی دفتر کار یا اقامتگاه قانونی باید داشته باشید.
  • به موجب ماده 186 قانون مالیات های مستقیم انجام روند تشکیل پرونده مالیاتی الزامی است.
  • باید دوره احکام کسب و کار را در سامانه درگاه مجوز ها بگذرانید.
  • حداقل سن قانونی برای دریافت مجوز کسب و کار مجازی 18 سال می باشد.
  • افرادی که کارت پایان خدمت ندارند تنها با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل می توانند این مجوز را دریافت کنند.
  • باید از پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا تاییدیه صلاحیت فردی را دریافت کنید.
  • باید تاییدیه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به موجب قانون تجارت الکترونیک مبنی بر ویژگی های تخصصی کسب و کار مجازی را دریافت کرده باشید.

چه کسانی باید جواز کسب و کار مجازی را دریافت کنند؟

تمامی افرادی که دارای سایت یا پیج اینستاگرام هستند یا فعالیت های مختلف در فضای مجازی دارند می توانند با روش هایی که در این مطلب عنوان کرده ایم برای دریافت مجوز کسب و کار مجازی اقدام کنند.

سامانه صدور جواز کسب و کار اینترنتی
سامانه صدور جواز کسب و کار اینترنتی

سامانه صدور جواز کسب و کار اینترنتی

درگاه ملی مجوز های کسب و کار در بستر وب با مدیریت دبیر خانه هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار برای کلیه کسب و کار های موجود جامعه مجوز صادر می کند که یکی از این مجوزات مربوط به مجوز کسب و کار مجازی است. تنها مرجعی که در کشور به عنوان مرجع رسمی برای صدور مجوز کسب و کار می شود درگاه ملی مجوز های کسب و کار می باشد.

فروشگاه های اینترنتی علاوه بر این سامانه برای دریافت اینماد از سامانه enamad.ir مراجعه کنند. سایت اینماد از طرف سازمان توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت برای صدور مجوز اعتماد الکترونیکی ایجاد شده است.

مدارک لازم جهت اخذ کسب و کار مجازی

ماده 2 و 12 و تبصره 87 قانون نظام صنفی و آیین نامه اجرایی جهت رسیدگی یه صدور مجوزو نحوه نظارت به عملکرد و فعالیت افراد صنفی در فضای مجازی و بازاریابی شبکه ای برای دریافت کسب و کار اینترنتی مدارک زیر را باید به سازمان های ذیربط خود ارائه دهند.

  • متقاضی باید یک آدرس اعم از آدرس دفتر کار یا نشانی محل اقامت خود را ارائه دهد.
  • متقاضی می بایست گواهی اداره مالیاتی حوزه ذیربط را مبنی بر عدم بدهی مالیاتی ارائه دهد.
  • همچنین متقاضی می بایست گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار را نیز ارائه دهد.
  • ارائه تصویر کارت ملی برای اشخاص حقیقی ایرانی، اشخاص حقوقی با ارائه شناسه ملی و اتباع خارجی نیز می توانند با گذرنامه یا پروانه کار این مجوز را دریافت کنند.
  • کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان کمتر از 50 سال یا ارائه گواهی اشتغال به تحصیل
  • هیئت مدیره باید مصوبه ای مبنی بر صدور مجوز کسب و کار مجازی به نام یکی از دارندگان حق امضاء یا مدیر عامل ارائه دهند. همچنین اشخاص حقوقی باید آخرین آگهی روزنامه تغییرات شرکت را نیز ارسال نمایند.
  • صنوفی که مشمول ماده 13 قانون نظام صنفی هستند باید پروانه تخصصی و فنی یا دیپلم فنی یا مدرک دانشگاهی مرتبط با موضوع فعالیت مجوز ارائه دهند یا یک نفر که واجد شرایط عنوان شده است را معرفی نمایند.
  • اگر می خواهید شخصی را به عنوان مباشر استخدام کنید یا مشارکت با شخصی دارید باید کارت مباشرت برای وی بگیرید که برای دریافت آن لازم است کپی برابر اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه و کارت پایان خدمت ارائه دهید.

هزینه جواز کسب و کار مجازی

هزینه دریافت مجوز کسب و کار مجازی بر حسب نوع مشاغل و حق عضویت در اتحادیه متفاوت است از این رو باید محاسبه بر این اساس و تعرفه ای که اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی تعیین می کند محاسبه نمایید. از این رو می توانید استعلام هزینه مربوط به کسب و کار مجازی را از ما در مجتمع ثبتی ایلیا دریافت کنید.

استعلام جواز کسب و کار مجازی

استعلام جواز را از سامانه اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی می توانید دریافت کنید از این رو وارد سایت مربوطه خواهید شد و در پایین بر روی گزینه استعلام جواز کسب و کار مجازی کلیک کنید. در قسمت مربوطه دامنه مد نظر را وارد نماید و مجوز مربوطه را بگیرد.

زمان اخذ مجوز کسب و کار مجازی

زمان اخذ مجوز کسب و کار مجازی به سرعت طی می شود منوط به اینکه تمامی مراحل را به سرعت انجام دهید در واقع شما طی چند روز اگر مدارک خود را کامل کنید می توانید این مجوز را دریافت کنید. در مجموعه حقوقی ایلیا کارشناسان ما در حداقل زمان پیگیری پرونده مجوز را به انجام می رسانند.

جمع بندی: امیدواریم که اطلاعات ارائه شده برای شما مفید بوده باشد. در مجموعه ثبتی و حقوقی ایلیا تیم کارشناسان رسمی و وکلاء پایه یک دادگستری پیگیری پرونده های ثبتی شما را به انجام می رسانند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها