جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در زنجان

ثبت اختراع در زنجان

ثبت اختراع باید بر اساس اصول و قوانین اداره مالکیت معنوی انجام گیرد از این رو در این مقاله به نکات مهمی برای ثبت اختراع در زنجان پرداختیم تا شما مخترعین را در راه ثبت اختراع خود در کم ترین زمان یاری فرماییم. در ادامه همراه ما باشید.

راهنمای ثبت اختراع در زنجان

ثبت اختراع به نام هر فرد و یا هرشرکتی به معنی دادن تمامی اختیارات مربوط به ان به صورت انحصاری به فرد ویا گروه مدعی ایجاد آن است. البته این ثبت در صورت مفید بودن و موثر بودن برای کشور و نیازمندی کشور به آن میتواند به ثبت یا به تولید انبوه برسد و ثبت ان توسط هرکس و هرگروه به معنای داشتن امتیاز انحصاری آن اختراع خواهد بود.

یکی دیگر از خدمات مجتمع ثبتی و حقوقی ایلیا کمک به ثبت اختراع و مالکیت معنوی و فکری است که باتوجه به اختراعات به ثبت رسیده توسط دپارتمان ثبت اختراع و طرح صنعتی ایلیا برای پیش بردن اهداف مخترعان می توان گفت مجتمع ثبت ایلیا کاملاً در تمام طول مسیر در کنار شما بوده و بهترین نحوی تمامی جنبه های علمی و حقوقی اختراع را در پرونده ثبت آن گنجانده و آن را قابل دفاع می نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مجتمع ثبت ایلیا تماس بگیرید.

ثبت اختراع در زنجان

شرایط ثبت اختراع در زنجان

اختراع به معنی نو اوری و ثبت چیزی است که در جامعه کمبود ان احساس میشود و یا اختراع یک محصول صنعتی که علم و صنعت نیاز مند ان است و ساخت ان توسط شخص در صورت مناسب بودن و تایید توسط مراجع ذیصلاح به تولید میرسد بطوری که بتوان از آن در جامعه استفاده کرد .

مدارک مورد نیاز برای ثبت اختراع در زنجان

احضار نامه ی ثبت اختراع که 3 نسخه از این فرم باید به صورت خام از مالکیت صنعتی تهران تهیه و تکمیل گردد.

  • شرح اختراع توسط مخترع و در 3 صفحه مجزا
  • نقشه های اختراع در3 صفحه مجزا
  • تسلیم 3رونوشت مدارک شناسای مخترع یا مخترعین
  • ارائه قبضهای رسید بانکی حق الاختراع
  • مدت اعتبار برگه اختراع

برگه ثبت اختراع که به افرادی داده میشود که ثبت اختراع خود را انجام داده اند و یا طرح صنعتی به ثبت رسانده اند مهلت اعتبار برگه ثبت اختراع 20 سال است و اگر در این 20 سال اختراع هزینه حق الثبت پرداخت نشود برگه ثبت اختراع یا گواهی باطل می شود.

مراحل ثبت اختراع در زنجان

  1. ورود به سایت اداره مالکیت صنعتی
  2. درج اظهارنامه اختراع
  3. درج مشخصات مخترع
  4. درج طرح و مشخصات فنی یک اختراع
  5. ارائه مشخصات هویت متقاضی ثبت اختراع
  6. مشخص کردن شخصیت حقیقی و یا حقوقی برای ثبت اختراع مورد نظر
  7. در صورتی که اشخاص غیر ایرانی اختراع خود را در خارج کشور به ثبت رسانده و اکنون تمایل به ثبت و بهره مندی از مزایای 6 ماهه اختراع در ایران هستند باید مدارک را در قسمت حق تقدم درج کنند .
  8. در انتها نیز با پرداخت هزینه های ثبت اختراع و ارائه فیش های پرداختی به اداره مالکیت معنوی، اختراع ارائه شده توسط بازرسین اداره بررسی و در صورت نبود ایرادات در پرونده گواهی ثبت آن صادر می گردد.

شما متقاضیان و مخترعین گرامی در صورت پیش آمدن هرنوع سوال در زمینه ثبت اختراع خود می توانید با کارشناسان مجرب مجتمع ایلیا در تماس بوده و در ک ترین زمان و هم چنین با کم ترین هزینه اختراع خود در زنجان را به ثبت برسانید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها