جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در خرم‌ آباد

ثبت اختراع در خرم‌آباد

در این متن به بحث در مورد ثبت اختراع در خرم‌ آباد پرداختیم تا در راه ثبت اختراع خود در این شهر با مشکل مواجه نشده و در صورت پیش آمدن هر نوع سوال در این زمینه با کارشناسان مجرب ایلیا تماس بگیرید. در ادامه بهتر است همراه ما باشید.

راهنمای ثبت اختراع در خرم آباد

ثبت اختراع در خرم آباد دارای دو بعد است: بعد علمی (متکی بر علم و دانش مخترع) و بعد حقوقی (مبتنی بر پروسه ثبت) مجتمع ثبت ایلیا با بهره جستن از دپارتمان های تخصصی در زمینه مالکیت معنوی (اختراع – برند- طرح صنعتی) و ثبت آن و برخورداری از همکاری متخصصین علوم مهندسی و وکلای مجرب در زمینه ثبت تخصصی و علمی اختراع و طرح صنعتی با توجه به جدیدترین قوانین مربوط به ثبت اختراعات می تواند در این خصوص شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کند.

تنظیم پرونده ثبت اختراع در اداره مالکیت معنوی باید توسط  متخصصان و کارشناسان حقوقی انجام پذیرد تا به موفقیت رسد. این را در نظر داشته باشید که با ثبت اختراع دیگر دست سودجویان را برای استفاده از اختراع و ایده شما کوتاه می شود. می توانید برای انجام امور خود به صورت حرفه ای بر روی تجارب کارشناسان ایلیا حساب کنید.

اختراع در خرم‌آباد

با ثبت اختراع گواهی ثبت آن که به آن Patent نیز گفته می شود به مالک اختراع داده می شود و این گواهی حقوقی را اختصاصاً در اختیار مخترع می گذارد. بدین معنی که حق استفاده از اختراع، تقلید و سایر موارد از دیگران صلب می گردد. قانون در برابر این افراد از صاحب اختراع حمایت می کند.

لازم به ذکر است که در صورتی که اختراع دارای کارکرد صنعتی بوده و مفید فایده واقع شود این گواهی صادر شده و ثبت اختراع در خرم آباد انجام می شود.

ثبت اختراع در خرم‌آباد

شرایط ثبت اختراع در خرم‌آباد

اختراع نشات گرفته از افکار یک شخص و حاصل خلاقیت ذهنی او هنگامی که به شکل یک محصول جدید یا فرآیند صنعتی جدید تجلی پیدا می کند. این محصول یا فرآیند باید راه حلی تکنیکی برای مسئله ای که قبلاً وجود داشته ارائه کند یا شیوه جدیدی در صنعت را بنیان گذارد.

اختراع علاوه بر مبتکرانه بودن در صورتی مورد حمایت قانونی قرار می گیرد که دارای کاربرد بسیار در صنعت باشد به عبارت دیگر جهت ثبت اختراع در شهر خرم آباد علاوه بر داشتن کاربرد صنعتی، اختراع باید برای فردی با مهارت معمول در صنعت مربوطه ناشناخته باشد.

پس از ثبت اختراع در خرم آباد گواهی نامه ثبت اختراع توسط اداره مالکیت صنعتی صادر می گردد و از مخترع و محصول وی را انحصاراً تحت حمایت قرار می دهد.

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در خرم‌ آباد

  • ارائه برگه اظهارنامه ثبت اختراع
  • توصیف نامه اختراع به تحریر مخترع
  • ارائه نقشه های اختراع
  • ادعانامه اختراع تسلیم گردد
  • ارائه مدارک هویتی مخترع یا مخترعین
  • تسلیم گواهی واریز بانکی حق الثبت اختراع

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع در خرم‌ آباد

ثبت اختراع هنگامی که به مخترع اعطا می گردد حقوقی را برای وی به همراه دارد و در حقیقت چتر حمایتی برای وی ایجاد می کند. مدت زمان پابرجا ماندن این حقوق در کشور ایران برابر با 20 سال است. این میزان ممکن است در کشورهای دیگر متفاوت باشد.

برای حفظ حقوق حاصل از ثبت اختراع در 20 سال باید با پرداخت اقساط سالیانه از جانب متقاضی ثبت اختراع این امر انجام گیرد در صورتی که هزینه حق الثبت به صورت اقساطی باشد امکان پذیر است و در صورتی که پرداخت هزینه سالانه اظهارنامه مربوط انجام نگیرد، گواهینامه ثبت اختراع بی اعتبار خواهد بود.

برای کسب اطاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجرب مجتمع ثبتی ایلیا در خصوص ثبت اختراع خود در کم ترین زمان در تماس باشید. ما از ابتدای امر تا ثبت اختراع در اداره مالکیت همراه شما هستیم.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حبیب اله میردریکوندی
حبیب اله میردریکوندی
1 سال قبل

آدرس اداره ثبت اختراع خرم‌آباد کجاست کسی میدونه برای ثبت اختراع کجا باید مراجعه کنم

شماره تماس:
9168671668