جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در بوشهر

ثبت اختراع در بوشهر

در این مقاله به نکات مهمی برای ثبت اختراع در بوشهر پرداختیم . شما متقاضیان ثبت اختراع در این شهر بهتر است تا انتهای این مقاله را مطالعه کرده تا برای ثبت سریع و تخصصی اختراع خود اقدام کنید. در ادامه همراه ما باشید.

راهنمای ثبت اختراع در بوشهر

مرحله ها و فرایند کار ثبت اختراع در بوشهر از جهات مختلف فرایند علمی حقوقی می باشد. مجتمع حقوقی ثبتی ایلیا از طریق هیئت رسیدگی تخصصی در زمینه تملک فکری و معنوی و با سنجش آزمون و خطا و معلومات کارآزموده گان علوم مهندسی و وکلای مجرب در زمینه ثبت اختراع در بوشهر و نیز طرح صنعتی به شکل تخصصی و علمی و با در نظر داشتن آخرین قوانین سازمان ثبت اختراعات کشور مبادرت به ثبت اختراع در بوشهر می کند.

سرو سامان دهی به پرونده ثبت اختراع در بوشهر به نوعی که تمامی خصوصیات فنی و نوآورانه اختراع را پشتیبانی نموده و قابل حمایت نماید و در برابر هر گونه تقلید یا کپی برداری از طرح بایستد. یکی از ریشه ای ترین تخصص های بخش اداری ثبتی ایلیا می باشد.

شرایط ثبت اختراع در بوشهر

ثبت اختراع حاصل نوآوری ذهنی افراد است که در حقیقت موجب ایجاد راهی جدید برای پیچیدگی های فنی جامعه می گردد و یا شبیه یک محصول صنعتی یا پروسه صنعتی جدید بروز می کند.

ثبت اختراع در بوشهر بدین شکل است که محل نمو و پرورش اختراع ، نوآوری فکری و حاصل آن نو و تازه باشد و دارای کارآیی صنعتی باشد. شرح ابتکار بصورتیست که آن اختراع در فکر یا صنعت پیشین نباشد و برای فردی با توانایی فنی متوسط واضح و راحت نباشد و از منظر صنعتی هم اختراعی کاربردی شمرده شود که در شعبه ای از صنعت امکان ساختن و استفاده کردن از آن وجود داشته باشد.

گواهی نامه ثبت اختراع در بوشهر بوسیله اداره مـالکیت صنعتی برای حمایت از اختراع و مالک آن بعد از اینکه کارشناسان اداره ثبت اختراع در بوشهر تاییدیه را صادر کردند، به صدور می رسد و امکان استفاده مخترع از مزایای انحصاری ثبت اختراع وجود دارد.

ثبت اختراع در بوشهر

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در بوشهر

  • اظهارنامه ثبت اختراع که سه نسخه از این فرم بصورت خام باید از اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران تهیه و تکمیل گردد
  • شرح اختراع که توسط مخترع در برگه A4 و در سه نسخه مجزا تهیه می شود.
  • نقشه های اختراع در برگه های A4 و در سه نسخه مجزا
  • ادعانامه اختراع در برگه های A4 و در سه نسخه مجزا
  • رونوشت از مدارک شناسایی مخترع یا مخترعین
  • قبض رسید بانکی حق الثبت اختراع
  • مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع

نحوه ثبت اختراع در بوشهر

از جمله مهم ترین مواردی که در صورت عدم ثبت آن فرد متحمل ضرر می شود را می توان عدم ثبت اختراع دانست زیرا با افزایش تکنولوژی و سطح دانش بشر هر ساله طرح ها و وسایل نوین ارائه می گردد.

پس اگر شما هم مخترع هستید و روش یا طرحی نو را در سر دارید بهتر است هرچه سریع تر اقدامات ثبت را در اداره مالکیت معنوی به سرانجام رسانید. در ادامه ما در چند روش ساده و سریع نحوه ثبت اختراع را بازگو می کنیم.

  1. مراجعه به سامانه اینترنتی اداره مالکیت معنوی
  2. ثبت نام در قسمت ورود و عضویت در این سایت
  3. انجام استعلامات عدم ثبت اختراع موردنظر توسط شخص دیگر
  4. درج اظهارنامه در سایت
  5. درج مشخصات مخترع
  6. درج هویت و شناسنامه متقاضی ثبت اختراع
  7. ارائه طرح و نقشه از اختراع و توضیح در مورد تکنولوژی و ایده اختراع
  8. مشخص کردن شخصیت حقیقی یا حقوقی ثبت اختراع
  9. پرداخت هزینه های آگهی
  10. ارائه فیش واریز وجه
  11. بررسی کارشناسان ثبت اختراع در اداره مالکیت
  12. در صورت تایید صدور گواهی ثبت اختراع برای متقاضی
  13. پرداخت سالانه هزینه ثبت اختراع تا 20 سال

اعتبار اختراع در بوشهر

ثبت اختراع حقوقی است که به فرد ابداع کننده برای ابداعی تازه تقدیم میگردد و در کل در کشورهای متفاوت مدت زمان اعتبار مجوز اختراع برای دوره زمانی محدود به 20 سال بالغ میگردد.

بر اساس ماده 16 قانون ثبت اختراعات ، طرحهای صنعتی و علامت های تجاری پذیرفته شده در 1386 ، اعتبار گواهینامه ثبت اختراع بعد ازگذشت بیست سال از تاریخ تحویل اظهارنامه ثبت اختراع تاریخ پایان اعتبارش منقضی میگردد.

مسلماً دریافت گواهینامه ثبت اختراع در بوشهر در این 20 سال منوط به پرداخت اقساط سالانه از طرف مخترع است ( اگر هزینه حق الثبت را به نحوه ی قسطی پرداخت نماید ) و اگر که هزینه سالانه اظهارنامه مربوط گواهینامه ثبت اختراع را نپردازند اعتبار آن منقضی میگردد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دهقانی
دهقانی
3 سال قبل

با سلام جهت ثبت اختراع ممنون میشم راهنمایی کنید سپاسگزارم

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  دهقانی
3 سال قبل

سلام برای ثبت اختراع ابتدا باید ادعانامه و توصیف نامه رو تنظیم بفرمایید