جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در بجنورد

ثبت اختراع در بجنورد

اگر مخترع هستید و نیاز به اخذ اطلاعات تکمیلی دارید در متن زیر در مورد ثبت اختراع در بجنورد مطالب مهمی را ارائه می دهیم تا برای ثبت اختراع به مشکل برنخورید و در صورت پیش آمدن هرنوع سوالی با کارشناسان متخصص ایلیا تماس بگیرید. در ادامه همراه ما باشید.

راهنمای ثبت اختراع در بجنورد

ثبت اختراع دارای دو مرحله است و رعایت صحیح نکات آن در هر دو مرحله الزامی است.

در ابتدای امر برای ثبت اختراع بجنورد، باید یک ایده خاص و نوین را طرح ریزی کرده و این ایده باید به صورت فیزیکی و یا بر طبق اصول قابلیت لمس و استفاده در جامعه را داشته باشد و اکثر افراد در جامعه بتوانند از آن برای بهبود امور خود استفاده کنند.

منظور از ثبت اختراع ایجاد راهکاری علمی و فنی برای انجام امور در حوزه های گوناگون تخصصی آن می باشد. یک اختراع باید دارای نوآوری باشد و در صورت تایید از سوی مالک آن به بازار ارائه شود.

چنانچه طرح جدید و ابتکاری که مدعی اختراع بودن آن هستیم به ثبت برسد طبیعتاً مالک آن را مشمول حقوق و تکالیفی جدید خواهد نمود که تا پیش از ثبت اختراع با آن مواجه نبوده است.

اخذ مالکیت تمام اختراع و پشتیبانی مراجع حقوقی از شخص مخترع در مقابل متقلبین و جاعلین ، از یک سو پرداخت حق الثبت ، تشکیل پرونده اختراع و دفاعیات لازم در مرجع ثبت اختراع، از سوی دیگر، مجموعه حقوق و تکالیف شخص مخترع در به ثبت رساندن آن است.

شرایط ثبت اختراع در بجنورد

پس از اینکه متقاضان محترم ثبت اختراع، کارشناسان ثبتی ایلیا را از اتمام مراحل فنی اختراع خود مطلع نمودند و مشاوره های لازم را دریافت کردند. تنظیم وتکمیل پرونده های آنان آغاز میشود.

اصولا اختراعی قابلیت ثبت را دارد که کارایی آن به وضوح مسلم است . بنابراین پروسه ی شکل گیری یک ایده ی خلاق بوجود آمده ، سپس از مرحله تفکر و محاسبه به روی کاغذ منتقل شده و پس از بررسی اینکه آیا تولید آن وجه علمی و اقتصادی دارد و به شکل فیریکی درآمد و طرح مزبور قابلیت دفاع داشت، می توان به ثبت آن امید وار بود .

نکته : ثبت اختراع دارای مراحل سامانه ایی و حضوری می باشد و پرداخت وجوه دولتی به صورت الکترونیکی و دفاعیات حضوری در آن اجتناب ناپذیر است.

ثبت اختراع در بجنورد

مدارک ثبت اختراع در بجنورد

  • رونوشت برابر با اصل شناسنامه و کارت ملی مخترع
  • پرداخت هزینه های حق الثبت
  • شرح مفصل ادعا در سه برگه
  • ادعانامه در برگه های A4
  • نقشه های ادعا
  • اظهارنامه ثبت اختراع در سه برگ

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع در بجنورد

هدف از ثبت یک اختراع ، ایجاد یک حاشیه امنیت به سود صاحبین اختراع است. تا به اسناد گواهی ثبت اختراع، با فرض تولید محصول به صورت انبوه، سایر تولید کنندگان و اشخاص ، اجازه کپی برداری و یا ادعای مالکیت بر اختراع را نداشته باشند.

بنابراین قانونگذار می بایست فرصت معقولی را برای مخترعین در نظر بگیرد که در دوران معینی این حق محفوظ بماند. علت اینکه حق اختراع به صورت دائمی و همیشگی برای مخترع حفظ شود این است که با تحولات اجتماعی و اقتصادی، اختراع هر چقدر که در زمان خود غیر قابل باور و بدیع باشد، در سال ها و ده های بعدی به امری معمول و عادی تبدیل می شود و ممکن است مجدداً دست خوش تغییراتی شود.

در کشور ما به موجب قانون ثبت اختراعات مدت زمان اعتبار گواهینامه ثبت اختراع 20 سال پس از ارائه اظهارنامه ثبتی است. در این دوره مخترع مکلف است هرسال و طبق اعلام اداره مالکیت های صنعتی، وجهی را جهت حق الثبت همان سال، به عنوان وجوه دولتی پرداخت نماید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها