جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

تجارت در دوره قرون وسطی

تجارت در قرون وسطی

تجارت در دوره قرون وسطی به سختی انجام می شده که برای انجام امور بازرگانی نیازمند لابی و تجارت کالاهای خاص بوده زیرا تغییر و تحول در این زمان بسیار به چشم میخورده. در متن زیر به مواردی در توضیح قرون وسطی و تجارت در این زمان بر اساس موارد سیاسی و اقتصادی آن زمان می پردازیم که برای اطلاع شما عزیزان مناسب است.

دوره قرون وسطی

منظور از قرون وسطی زمانی بین قرن 5 تا 14 میلادی است، در واقع این دوره با پایان یافتن دوره پادشاهی امپراطوری روم اغاز شده و با عصر رنسانس پایان گرفته است.

در دوره قرون وسطی یکی از مواردی که بسیار مدنظر قرار گرفته است دین مسیحیت است که به‌ عنوان یک مکتب همه گیر و کلی در قانون و به اجبار برای تمام جامعه سایه گسترده بوده و هیچ اقدامی جز به این موارد از حوزه خارج بوده و اجازه اجرا ندارد.

از این رو بحث دین با اقتداری فراگیر در بخش سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای اشخاص بوجود آمده و همگی موضوعات و زمدگی جوامع را تحت نظارت و کنترل قرار می دهند.

بدین صورت در صورت کلی این دوره به عنوان یکی از تاریک‌ ترین زمان برای حیات بشری یاد شده که با این‌ وصف یکی از مهم ترین زمان تاریخی در بخش اروپای غربی به حساب می آید، به همین جهت بحث تجارت و بازرگانی نیز بر اساس این تغییرات و رویکردها در این زمان خاص دستخوش تغییرات شده و دارای هویت خاص به خود می باشد که دانستن آن ها راهنمای دانستن تاریخی به وسعت یک قاره است که بر اطلاعات افراد می افزایند.

شما عزیزان در صورتی که نیاز به اطلاعات در زمینه تاریخچه حقوق تجارت در ایران دارید می توانید به مقاله خاص تبیین شده در این زمینه مراجعه کنید.

تجارت در دوره قرون وسطی
تجارت در قرون وسطی

تجارت در قرون وسطی

اروپا در زمان قرون وسطی بر اساس نگرش تاریخدانان نظام فئودالی را بر حکومت سایه گسترانده بود، این بدین معناست که شخص پادشاه زمین های با وسعت زیاد را به اشراف زادگان اعطا می شده که دهقانان یا سرف ها که زمینی نداشتند باید بر روی این زمینها کار کرده و برداشت های این زمینه ها را به صاحبین زمینه ها تسلیم کنند، این در حالی بود که کشاورزان و دهقانان تنها حق زندگی در این زمینها را داشتند و از سویی با حمله دشمنان نیز از آن حمایت می کردند.

از قرن 11 به بعد زندگی به سبک فئودالی دستخوش تغییرات شد به صورتی که با روی کار آمدن اختراعاتی کارا برای برداشت و کاشت محصولات در زمینها به مانند دستگاه های شخم زنی و برداشت محصول کشاورزی را به صورت کارآمدتر بروز داد که خود باعث نیاز تعداد کمتری کشاورز و کارگر در زمین ها شد، از سویی دیگر به دلیل افزایش تولیدات و عرضه به بازار مرگ و میر کمتر شده و جمعیت رو به افزایش رفت و اشخاص زیادی به سمت شهرها برای زندگی هجوم آوردند.

از سویی دیگر با شروع جنگ های صلیبی تجارت با شرق نیز افزایش پیدا کرد و موادی به مانند روغن زیتون، کالاهای لوکس به مانند ابریشم و پارچه های نفیس را به اروپا تجارت می کردند.

بر طبق آمارهای موجود در سال 1300 جمعیت حداقل 15 شهر در اروپا به بیش از 40000 نفر رسیده که به این دوره رنسانس می گویند که با ایجاد تغییرات مثبت اقتصادی و نیز روشنفکری جوامع به همراه بود.

اقتصاد در قرون وسطی

از حدود قرن دهم میلادی، ایتالیا مرکز مهم تجارت آسیا و اروپا می شود و جمهوری های «فلورانس»، «ونیز»، «ژن» و «بیزانس» شهرت فراوانی پیدا می کنند، در این زمان اتحادیه صنفی مرکانزیا» که از حقوق صنفی خود دفاع نموده و دارای محاكم اختصاصی خاصی بودند، شکل می گیرد.

به همراه رشد و توسعه مراکز تجاری (یعنی بازارها)، که مرکز اجتماع و رفت و آمد بانکداران و تجار میباشد، «بانکداری» شکل می گیرد و به تدریج عرف و عادت تجاری، مقبولیت عامه یافته و بعدها به صورت مقررات مدون در آمده و با توجه به دو اصل مهم «سرعت» و «اعتباره، بعضی از اسناد تجاری مانند «برات» رایج می گردد.

جنگ های صلیبی و روابط بین شرق و غرب باعث توسعه عملیات بانکی و مالی می گردد، در قرون وسطی نفوذ مذهب و منع اخذ ربا باعث گردید که امور بانکی و صرافی در دست یهودیان متمرکز گردد.

برای تجارت می توانید ثبت شرکت را انجام دهید که برای انجام آن باید از تجارب کارشناسان حقوقی و ثبتی بهره ببرید . ما در این مسیر راهنمای شماییم. تنها کافی است با ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها