ثبت شرکت
جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم
با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشیددر ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید
مدت زمان ثبت شرکت : 3 الی 5 روز کاری
مدارک مورد نیاز
کارت ملی |
شناسنامه |
ثبت نام در ثنا |
شرکت ها یکی از ابزارهای اصلی برای راه اندازی کسب و کار بازرگانی و تحقق اهداف تجاری هستند. ثبت شرکت، مرحله اساسی و حیاتی برای شروع یک کسب و کار است. در این مقاله قصد داریم به توضیح مراحل و مشاوره لازم، انواع شرکت ها و موسسات، مراحل تغییرات در شرکت، مراحل در ایران، شرکت های دانش بنیان و مشاوره رایگان در تاسیس شرکت بپردازیم.
چگونه یک شرکت را ثبت کنیم؟
مراحل ثبت شرکت از مراحل مختلفی تشکیل شده است که برای انجام دادن آنها نیازمند مشاوره و اطلاعات کامل هستیم. اولین گام، تعیین نوع شرکت و انتخاب نام مناسب آن است. سپس باید مدارک مورد نیاز را تهیه و آماده کرده و به اداره ثبت ارسال کنیم. در این فرآیند، مشاوره رایگان میتواند به ما کمک کند تا مراحل را به درستی پیگیری کرده و از اداره ثبت شرکت حمایت لازم را بگیریم.
موضوع شرکت یکی از مواردی است که باید به صورت دقیق به آن توجه شود زیرا هر شرکت بنابه نوع فعالیت و موضوعی که ثبت کند می تواند در آینده تجارت کرده و در سامانه ثبت شرکت خود را با همان موضوعی که فعالیت می کند معرفی کند.
متقاضیان اغلب تجار یا بازرگانانی هستند که به واسطه تولید یا عرضه محصولات یا خدماتی خاص می توانند از مزایای آن نیز بهره ببرند. حال بیایید کمی موشکافانه به موضوع بپردازیم زیرا مرجع یعنی اداره کل ثبت انواع شرکت ها مسئول رسیدگی به تمامی مواردی که نیاز به انجام آن هستید این وارد فرقی ندارد چه در زمان ثبت شرکت باشد چه پس از آن که نیاز به تغییر خواهد بود. مشاوره حقوقی ما می تواند راهنما و پشتیبانی حرفه ای برای تجارت شما باشد کما اینکه مواردی مانند شرکت نامه و اساسنامه شرکت تجاری می تواند بخش عمده ای از فرایند را تسهیل بخشد.
اقدامات پس از فرایند نیز باید فوراً از سوی نماینده رسمی شرکت انجام شود تا بتوان در حیطه قانون اقدام به تجارتی پایدار کرد. سامانه اداره ثبت شرکتها برای رسیدن به اهداف بازرگانان تشکیل شده تا با دادن اختیارات به ادارات ثبت شرکت ها در هر شهر این امکان را فراهم کند تا شرکت ثبت نشده ای در جامعه وجود نداشته باشد تا دست مایه سواستفاده از مال و اعتماد مشتریان باشد.
اگر شما هم می خواهید در یک محل امن با توجه به تجربه چندین ساله اشخاص مجرب در عرصه ثبت شرکت ها، شرکتی تجاری به نام خود داشته باشید و تمامی بهره را به مانند شرکت در مزایدات ، استفاده از اوراق شرکت که می توانند وجهه قانونی به خود بگیرند و با در نظر گرفتن نوع امور بازرگانی پیشرویی که دارید تبدیل به موفقیت کنید و در کم ترین زمان میوه دانه ای که کاشته اید را برداشت کنید پیشنهاد ما به شما ایلیا است زیرا رزومه های موفق مجتمع ثبتی ایلیا نمایانگر سال ها تخصص وکلای ثبتی و حقوقی خود در این زمینه است. صفر تا صد امورتان را ما در کمتر از یک هفته به اتمام می رسانیم.
انواع شرکت ها و موسسات
شرکت سهامی خاص یکی از انواع اصلی شرکت هاست که ثبت این نوع شرکت با سرمایه تعیین شده انجام میشود. این نوع شرکت مسئولیت محدود ندارد و شرکا میتوانند به تنهایی به اداره ثبت شرکت مراجعه کنند. در مقابل، شرکت با مسئولیت محدود دارای مسئولیت محدود و سرمایه تقسیم شده است این نوع شرکت تجاری بر اساس آمار های گرفته شده نوع پر ،متقاضی ترین نوع شرکت است که به آسانی می توان تنها با داشتن مدارک هویتی حداقل دو شریک و گواهی های مرتبط با عدم سوپیشینه، آدرس شرکت و مشخص کردن نوع امور تجاری آن را در اداره ی ثبت شرکت ها به ثبت رساند. بهترین راه برای تشکیل یک شرکت، مشاوره با اداره ثبت و دریافت توضیحات دقیق در مورد شرایط و مقررات آن است.
بهتر است به این موضوع توجه کنید که پس از انتخاب نوع شرکت، تمامی مدارک به اداره ثبت شرکتها ارسال می گردد.
در حالت کلی انواع مختلفی از شرکت ها قابلیت ثبت را دارند که نمونه های آن را می توان در 7 نوع شرکت تجاری گنجاند که در این بین موسساتی با هدفی به دور از تجارت تاسیس می شوند که به آن ها موسسات غیرتجاری گفته می شود.
ثبت انواع شرکت های تجاری شامل:
- سهامی خاص
- مسئولیت محدود
- سهامی عام
- تعاونی
- تضامنی
- نسبی
- مختلط سهامی و غیر سهامی
با توجه به این موضوع که پس از انتخاب نوع شرکت تجاری که بر طبق قانون دارای قوانین ثبتی متفاوت با یکدیگر هستند باید نوعی از شرکت ها را بیان کرد که این روزها به دلیل فنی شدن کارها در اداره ثبت به نام اشخاص با موضوع علم و فناور و خلاق به ثبت می رسند. شرکت دانش بنیان با این نام می توانند اموری مانند تجارت در حوزه علم و فناوری را به پیش ببرند و در اداره ثبت شرکتها به دلیل ماهیت و ساختار قانونی و سازماندهی شده پیشنهاد می شود در قالب شرکت سهامی خاص با حداقل با 5 شخص به ثبت برسند
ثبت شرکت دانش بنیان را می توانید با شاخص تحقیق و توسعه بر اساس خلاقیت و داشتن امکان بازآفرینی در اداره ثبت شرکتهای منطقه خود تکمیل کرده و برای انجام این امر به مانند دیگر شرکتهای قابل ثبت در اداره ثبت شرکتها اقدام کنید.
انواع موسسات غیر تجاری شامل:
- موسسه انتفاعی
- غیرانتفاعی
مراحل ثبت شرکت
فرایند بدین صورت عملی می شود که چند شخص با اهدافی مشترک نیاز داشتن کسب و کاری قانونی را احساس می کنند و برای رسیدن به اهداف خود در زمینه بازرگانی تلاش می کنند و با رسیدن به نتیجه، مجامعی را تشکیل می دهند که به مجامع عمومی موسس مشهور است و تمامی مسئولیت ها و خطی مشی هایی که نیاز دارند تا برای رسیدن به کسب وکار خود داشته باشند به صورت مکتوب در قالب اساسنامه شرکت یا شرکتنامه تنظیم می شود و به همراه تمامی مدارک به اداره کل ثبت شرکت ها ارسال می شود.
تغییرات در یک شرکت ممکن است نیازمند مراجعه به اداره ثبت شرکت باشد. برای انجام تغییراتی همچون تغییرات در سرمایه شرکت و یا تغییرات در اعضای شرکت، باید مراحل مربوطه را دنبال کرده و هزینههای مرتبط با تغییرات شرکت را در نظر داشت. از مشاوره رایگان میتوان برای انجام این تغییرات بهره برد تا مراحل را صحیح طی کرده و از درستی اقدامات خود مطمئن شویم.
آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی از مراحل ضروری است. موضوع فعالیت شرکت های در ایران نیز باید با دقت مشخص شود تا پس از ثبت، مشکلی برای واگذاری مجوز فعالیت وجود نداشته باشد.
تاسیس شرکت ها در ایران باید در سامانه اداره ثبت انجام شود و در صورت نیاز به تشکیل شرکت باید مدارک به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد. مجتمع حقوقی ما این امکان را ایجاد کرده تا شرکت شما را به ثبت رساند و دیگر نیاز شما را به انجام امور مربوطه را برآورده کنید. با تعیین نوع شرکت در زمان ثبت می توانید به این نتیجه برسید که تفاوت شرکتها چیست و بر همان مبنا مدارک مربوط را به صورت پست مدارک به اداره ثبت تحویل دهند.
هزینه ثبت شرکت در ایران
هر اقدام قانونی برای تثبیت جایگاه تجاری و غیرتجاری باید با پرداخت هزینه ثبت یک شرکت انجام شود از این رو اگر نیاز به مواردی مانند انتخاب نام شرکت، موارد حقوقی شرکت ها و مزایای شرکتهای تجاری و میزان سرمایه شرکت که نیاز به آن دارید تا برآورد هزینه را انجام دهید باید با مجتمع حقوقی دارای تجربه موفق ثبتی در ارتباط باشید.
لازم به ذکر است که بدانید تمامی امور به صورت کاملا غیرحضوری انجام می شود و نیازی نیست که مراجعه به ارگانی داشته باشید و سیکل ثبت را در اداره بگذرانید. ثبت شرکت ها و موسسات هزینه هایی را هم با خود به همراه خواهد آورد که بخشی از آن مرتبط با حق الثبت تمبر، تدارک مدارک ثبتی، نوع شرکت و نیز به دستمزد و حق الوکاله وکیلی که اقدام می کند وابسته است.
مشاوره رایگان
مشاوران حقوقی نقش مهمی در این فرایند ایفا میکنند و گام به گام راهنمایی برای ثبت شرکت به همراه مشاوره ثبتی و حقوقی رایگان میتواند در انجام مراحل به ما کمک کند.
پیشنهاد ویژه ای برای شما داریم تا بتوانید به نحو احسنت شرکت خود را به ثبت رسانیده و به اعتبار کاری خود بیفزایید، فکر می کنید بهترین موسسه ثبت شرکت که می تواند با مشاوره ثبتی و حقوقی خود راهی را برای شرکت در مناقصات بزرگ پیش روی شما قرار دهد چه ویژگی باید داشته باشد تا نیاز شما را از مراجعه مجدد به افراد ناشی و سواستفاده گر در این زمینه قطع کند. بهتر است بدانید که راهکار شما سنجش میزان موفقیت های موسسات حقوقی برای واسپاری امور ثبت شرکتهای شماست.
انتخاب نام شرکت یکی از موارد پر جستجو و نیازمند تفکر است که این روزها به دلیل روی آوردن افراد به اسامی خاص و لوکس توجه را به سمت خود جلب کرده. بهتر است این را بدانید که در انتخاب اسم شرکتتان هرچقدر زمان و وسواس به خرج دهید کم است زیرا پس از افتادن نامتان بر زبان مشتریان آنگاه است که به اهمیت انتخاب نام مناسب برای شرکت پی میبرید و در صورت انتخاب نامی نامفهوم و نا متعارف افسوس آن را می خورید که کاش بیشتر زمان صرف انتخاب می کردم.
حال که اینجا هستید ما این مژده را به شما می دهیم که با تنها انتخاب نوع شرکتتان لیستی از هزاران نام قابل ثبت و لوکس امروزی برای نام گذاری را ما در اختیارتان خواهیم گذاشت تا سرلوحه کارتان و شروعی برای تاسیس شرکت تجاری که شما مالک آن هستید باشد.
امور ضروری بعد از ثبت
به صورت کلی اقدامات ضروری پس از ثبت شرکت شامل موارد زیر است:
- پلمپ دفاتر تجاری
- تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده مالیاتی
- دریافت کداقتصادی
پلمپ دفاتر شرکت تازه تاسیس
بعد از ثبت شرکت یکی از اساسی ترین اقدامات اخذ دفاتر پلمپ می باشد این دفاتر تا دو ماه بعد از ثبت شرکت باید اخذ شوند.
ابن دفاتر جهت حسابرسی و درج کلیه ی قراردادها ، فاکتور ها ، دست مزد ها و… می باشد . اخذ آن برای تمای کسانی که شرکت ثبت کرده اند الزامی است.
اخذ دفاتر پلمپ قانونی ، تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کداقتصادی می باشد. منظور از دفاتر پلمپ دفاتری است که کلیه مراودات مالی اعم از درآمد و هزینه ها در آنها مکتوب می گردد.
تشکیل پرونده مالیاتی وسیله شناخت شما به عنوان فعال اقتصادی از سوی اداره دارایی می باشد و کد اقتصادی نیز کدی است که جهت رهگیری مراودات مالی استفاده شده و برای شرکت در مناقصات و مزایدات وجود آن ضروری می باشد.
این دفاتر مخصوص درج حسابهای مالی شرکت از بدو تاسیس تا پایان سال مالی شرکت میباشد.
شرکتها بایستی در شروع سال مالی اقدام به دریافت پلمپ دفاتر کنند ( ثبت نام در سامانه ثبت شرکتها ) سال مالی نیز از شروع فرودین تا اسفن ماه است به این صورت که سال مالی 1400 از فروردین 1400 تا اسفند 1400 است و زمان اقدام برای ثبت نام این دفاتر از اسفند سال 1399 می باشد.
به این نکته توجه داشته باشید مدت زمان اخذ دفاتر پلمپ دوماه میم باشد بعد از دوماه شما مشمول جریمه خواهید شد .
سال مالی نیز برای هر شرکت با توجه به تاریخ ثبت آن متفاوت است ( برای شرکت های تازه تاسیس ) اگر شرکتی در اسفند ماه 1399 به ثبت رسیده سال مالی آن شرکت بعد از دو ماه آغاز می شود و نیاز به اخذ دفاتر سال 99 نیست و فقط کافیست برای دریافت دفاتر 1400 اقدامم نمایید
جهت اخذ پلمپ دفاتر که یکی از اقدامات مهم بعد از ثبت شرکت محسوب می شود می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران و کارشناسان ما با شما تماس بگیرند هم چنین می توانید با شماره تلفن ایلیا تماس بگیرید.
جهت انجام اقدامات پس از ثبت از کجا شروع کنیم؟
موسسین شخصیت حقوقی در ابتدا می بایست اطلاع کافی در این زمینه کسب نمایند به شما پیشنهاد می گردد از تجربیات و آگاهی های یک مشاور باتجربه دراین زمینه بهره مند شوید ، مجتمع ثبتی ایلیا با دارا بودن مشاوران مجرب و متخصص می تواند یاری رسان مناسبی برای شما متقاضی محترم محسوب می گردد.
به منظور تکمیل اطلاعات خود در این زمینه به کادر مشخص شده در این صفحه با عنوان توضیحات تکمیلی مراجعه فرمایید.
در گام اول می بایست اظهارنامه اخذ دفاتر پلمپ خود را به حوزه ثبتی ارسال نمایید بعد از آن اقدامات لازم را جهت تشکیل پرونده مالیاتی خود در اداره مالیات محل ثبت انجام میدهید باید بدانید دو ماه از تاریخ ثبت شرکت خود فرصت دارید جهت تشکیل پرونده مالیاتی و یک ماه جهت اخذ دفاتر مالیاتی در غیر این صورت متحمل جریمه مالیاتی می شوید کلیه مراحل فوق مدارک جداگانه ای را لازم دارد شما میتوانید جهت کسب اطلاع از مدارک لازم برای اخذ دفاتر پلمپ ، تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کداقتصادی با کارشناسان و مشاوران مجتمع ثبتی ایلیا در تماس باشید.
توجه داشته باشید که مدارک شناسایی اعضا شرکت و مدارک شرکت پس از به ثبت رساندن آن جزء اسناد لازم برای همه موارد فوق می باشد.
بعد از ثبت شرکت چه باید کرد؟
پس از ثبت شرکت و دریافت شماره ثبت و مدارک شرکت شامل اساسنامه، اظهارنامه ، شرکتنامه و تقاضانامه و چاپ آن در روزنامه رسمی کشور مجاز به انجام فعالیت ذکر شده در موضوع شرکت بهصورت رسمی می باشید ولی باید در نظر داشته باشید یک سری اقدامات به صورت اجباری باید انجام گیرد که انجام ندادن آنها باعث ایجاد مشکلات و یا حتی جریمه مالی میگردد.
درواقع در خصوص بعضی از اقدامات قانون امری وجود دارد و در صورت عدم انجام آن ضمانت های اجرایی و مجازات مربوطه اعمال میگردد و یک سری اقداماتی هم وجود دارند که انجام آن ها مفید بوده ولی اجباری نمی باشد. پس این اقدامات به دو دسته اجباری و اختیاری تقسیم میگردد.
تعیین حوزه و تشکیل پرونده دارایی
بعد ازثبت شرکت یکی از مهمم ترین اقدامات تشکیل پرونده دارایی است .
شما بعد از آنکه شرکت خودتان را به ثبت برسانید به عنوان یک شخصیت حقوقی شناخته می شوید و باید بخاطر قرارداد های که بین شما و شرکایتان اخذ می شود بعد ها مالیاتی مشخصی پرداخت کنید که عدم پرداخت آن جریمه های سنگینی برای شما به همراه دارد و تنها ارگانی که میتواند به قراردادهای شما رسیدگی کند و مالیات مشخص شده ای را برای شما در نظر بگیرد اداره دارایی و با تشکیل پرونده دارایی توسط شما است.
اخذ کد اقتصادی
مرحله بعد از تشکیل پرونده دارایی اخذ کد اقتصادی است در واقع لازمه اخذ کداقتصادی تشکیل پرونده مالیاتی است و مرحله سوم اقدامات ضروری بعد از ثبت شرکت می باشد .
اخذ کداقتصادی برای تمام افراد حقیقی و حقوقی که در قانون تجارت فعالیت دارند لازم است و امتناع از آن برای شما جریمه های سنگینی به همراه خواهد داشت.
کداقتصادی نشان دهنده ای این است که شما فعال اقتصادی هستید و در واقع یک شماره شناسنامه برای این افراد است.
ثبت نام مالیات ارزشافزوده و اخذ کد ارزشافزوده
اشخاص حقوقی علاوه بر پرداخت مالیات سالانه ( مالیات مربوط به کداقتصادی )
یک مالیات مربوط به ارزش افزوده که هر 3 ماه یک بار باید پرداخت شود
البته زمانی می توانید آن را پرداخت کنید که تشکیل پرونده ارزش افزوده داده باشید و اقدام 4 بعد از ثبت شرکت است
( توجه کنید همه افراد شامل پرداخت ارش افزوده نمی باشند تنها اشخاصی که کالا عرضه میکنند . )
اخذ کد کارگاهی بیمه تأمین اجتماعی
شرکت شما بعد از ثبت اکر علاوه بر سهام داران کارمند داشته باشد باید کد کارگاهی اخذ نمایید .
کد کارگاهی برای بیمه کردن افراد در شرکت است که بعد از تهیه لیست کارمندان آن ها را بیمه تامین اجتماعی می کنید .
اخذ کد کارگاهی یک امر اجباری است و حتی کارمندان نیمه وقت نیز بیمه می شوند و کاری اجتناب ناپذیر است .
مبلغ جهت بیمه کارمندان که به صورت ماهیانه پرداخت می شود به این صورت است که 30 درصد از کل حقوق باید پرداخت شود. 23 درصد کارفرما و 7 درصد کارمندان.
شروع سال مالی
مشخص نمودن شروع سال مالی شرکت تازه تاسیس علاوه بر اینکه از نظر سود و زیان برای سهامداران اهمیت دارد ابزاری برای احتساب مالیات هم محسوب می شود.
از نظر حقوقی مشخص نمودن دوره مالی جهت مدت زمانی بیشتر از یکسال بدون اشکال است. اما از نظر مالیاتی به غیر از موارد خاص نمی توان دوره مالی شرکت ها را برای مدتی کمتر و یا بیشتر از یکسال مشخص نمود و شرکتها وظیفه دارند ترازنامه و حساب و زیان خود را سال به سال تنظیم کنند و آن را به اداره دارایی ارائه نمایند و مالیات سود آن ها هم بر اساس سود سالیانه مشخص می شود.
اقدامات اختیاری
-
ثبت مهر شرکت ( لوگوی شرکت یا نام شرکت )
-
دریافت کارت بازرگانی ( برای شرکتهای بازرگانی اجباری می باشد )
-
افتتاح حساب به نام شرکت ( اشخاص حقوقی که میخواهند وام بگیرند برایشان اجباری است )
اقدامات اجباری و اقدامات اختیاری پس از ثبت شرکت در مجتمع ثبتی و حقوقی ایلیا با برند تجاری ایلیا صورت میگیرد ما مجموعهای از خدمات را در کنار هم در اختیار شما قرار میدهیم تا شما فقط با آسودگی خاطر تجارت نمایید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اولین سند شرکت تازه تاسیس می توانید با گروه حقوقی ایلیا تماس بگیرید.
جهت دریافت مدارک و هزینه های ثبت تماس بگیرید.
مسیر طی شده مشتریان ایلیا …
افتخار ما لبخند رضایت مشتریان است، خدمات ما تنها در امور ثبتی و حقوقی محدود نخواهد شد، ما در تمام مسیر موفقیت در کنارتان خواهیم بود.
سوالات اولیه ثبت شرکت
نخستین گام برای ثبت شرکت، انتخاب مشاوری کاردان و با تجربه برای راهنمایی دقیق شما برای انجام امور حقوقی می باشد. همواره به یاد داشته باشید، مهمترین مسأله در ابتدای یک کسب و کار، انتخاب صحیح راه و شناخت موانع میباشد. در این زمینه میتوانید به صورت کاملاً قانونی بر مشاوره ویژه و رایگان ایلیا تکیه کنید.
بنابه قانون اداره ثبت شرکتها حداقل سن ۱۸ سال تمام بوده که باید رعایت شود البته کسانی که اقدام به ثبت شرکت میکنند باید اهلیت داشته باشند یعنی از نظر فکری و عقلانی به رشد رسیده باشند. ملاک مهم در رشد عقلانی از نظر پزشکی قانونی ۱۸ سال میباشد. ولی در خصوص حضور افراد زیر ۱۸ سال میتوان گفت آنها میتوانند در قالب سهامدار بدون عضویت در هیئت مدیره حضور داشته باشند.
هر کسب و کار تجاری که در حیطهای غیر قانونی فعالیت کند موجب ضرر و زیان میشود. شرکتها در صورتی که بتوانند در اداره به ثبت رساند دارای هویت حقوقی شده و خواهد توانست از مزایا و تسهیلات بهره ببرند. بنا براین ابتداییترین لطمهای که عدم ثبت شرکتها ایجاد میکند، نداشتن هویت قانونی دارندگان کسب و کار است که این موضوع باعث عدم اطمینان اشخاص در انجام معاملات میشود.
در قانون تجارت شرکت را بدین صورت توصیف کردهاند که دو یا بیش از ۲ شخص با اجتماع در کنار هم با اهدافی مشخص اقدام به کسب و کار میکنند و فعالیت تجاری خود را هدفمند پیش میبرند. از این رو نمیتوان شرکت را تنها با یک شخص ثبت کرد زیرا قانونی آن را اعلام نکرده است.
هر شرکتی بنا به موضوع فعالیت و نوع شرکت تجاری که از میان ۷ نوع قابل ثبت میباشد متفاوت است. به عنوان مثال یکی از پر طرفدارترین شرکتهای ثبتی با نام مسئولیت محدود با ۱۰۰ هزار تومان قابلیت ثبت در اداره ثبت شرکتها را دارد. برای شرکتهای سهامی خاص همین میزان سرمایه اولیه نیاز است با این تفاوت که ۳۵% مبلغ را در ابتدا باید نزد بانک پرداخت و مابقی را سهامداران واریز کنند.
اگر تمایل دارید شرکت ثبت کنید اما زمان لازم برای رسیدگی و مراجعه به ادارات ثبت شرکتها را ندارید این مژده را به شما میدهیم که میتوانید شرکتی را از قبل ثبت شده و معتبر خریداری کنید و ادامه فعالیت تجاری را در قالب قانون ادامه دهید. این نکته را مد نظر قرار دهید که برای خرید یک شرکت را باید با راهنمایی و تخصص افراد مجرب و دارای دانش انجام دهید زیرا شرکت خریداری شده باید دارای کداقتصادی و مالیات و مفاصاحسابی برابر صفر داشته باشد تا بتواند انتقال به دیگری را انجام دهد.
برای ثبت شرکت در دیگر استان ها هم به همین صورت هستش یا خیر؟