جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اخذ کد اقتصادی در ساری

اخذ کد اقتصادی در ساری

اگر مایل به اخذ کد اقتصادی در ساری هستید متن زیر راهنمای شما بوده تا در این مسیر تخصصی امور خود را انجام شود. برای اخذ مشاوره رایگان اخذ کداقتصادی حقوقی ایلیا راهنمای شما خواهد بود.

چگونگی اخذ کد اقتصادی در ساری

افراد به شیوه های مختلف مشغول انجام فعالیت های اقتصادی می باشند. برای اینکه بتوان از اشخاص فعال حمایت کرد و همچنین برای این که بتوان بر کارهای اقتصادی اشخاص نظارت داشت نیازمند شناخت افراد در این مورد می باشد.

گرفتن جواز جهت انجام امور تجاری و تودیع مالیات هایی که حق دولت به شمار می آید و پیشگیری از رقابت های ناسالم از فواید اخذ کد اقتصادی محسوب می شود.

در راستای راهنمایی برای ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی نیاز به گرفتن کد اقتصادی هم احساس می شود. پس با توجه به قوانین که در وزارت اقتصاد و دارایی اجرا میشود راهنمایی های لازم برای گرفتن کد اقتصادی برای کسانی که نیاز به دانستن اطلاعات لازم می باشد ارائه میگردد.

کد اقتصادی در ساری

کد اقتصادی شماره ای میباشد که بر طبق قانونی که در سال 73 وضع شده است برای اشخاص حقیقی و حقوقی که کاهای تولیدی و خدماتی انجام میدهند در نظر گرفته شده است. به این شکل که افراد حتما باید کد اقتصادی خود را بر روی فاکتور های خرید و فروش خود به ثبت برسانند.

یکی از دلایل درج کد اقتصادی بر روی فاکتور های خرید و فروش مشخص شدن سودی است که در معاملات حاصل شده است بنابراین با محاسبه های آن ها مالیات ها هم به طور دقیق مشخص شده است. امکان اشتباه در مالیات ها دیگر وجود ندارد و بر طبق اسناد و مدارک هم صحیح خواهد بود.

مضاف بر این موارد با داشتن کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور میتواند دفاتر قانونی، فاکتورها، صورتحساب های صادره را هم بررسی بنماید.

اشخاص مکلف به اخذ کد اقتصادی در ساری

تمامی افراد حقوقی که به تولید، مونتاژ، واردات، صادرات هر گونه کالا و امور خدماتی مشغول هستند. همین طور تمامی افراد حقیقی که به این امور مشغول هستند. پروانه کسب نیز دارا هستند یا فعالیت های تجاری انجام می دهند. شرایط گرفتن کد اقتصادی را دارا خواهند بود.

اخذ کد اقتصادی در ساری

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی در ساری

  • دریافت دفترچه و تکمیل آنها (واحد اطلاعات و خدمات اداره دارایی)
  • دریافت فرم های مربوطه و تکمیل آنها (واحد ثبت و شناسایی اداره دارایی)
  • رونوشت شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره
  • آگهی ثبت شرکت و تغییرات ثبتی 2 نسخه
  • نسخه ای از اظهارنامه شرکت و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی
  • آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن
  • پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس در صورت موجود بودن
  • سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن، کپی قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.
  • نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و کپی آن بعد از ثبت در دبیرخانه
  • پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارایی
به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها