جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در یزد

ثبت اختراع در یزد

در این متن به بحث در مورد ثبت اختراع در یزد پرداختیم. شما مخترعین و متقاضیان عزیز در صورت تمایل با مطالعه این متن می توانید در کم ترین زمان به اهداف خود دست پیدا کرده و در انتها بصورت حقیقی امور مربوط به ثبت اختراع را انجام دهید. در ادامه همراه ما باشید.

راهنمای ثبت اختراع در یزد

فازها و پروسه ثبت اختراع با ابعاد و جوانب گوناگون علمی- حقوقی همراه می باشد. مجتمع حقوقی ثبتی ایلیا با ایجاد تیم رسیدگی تخصصی به امور تملک فکری ومعنوی و اطلاعات کارآزموده گان علوم مهندسی و وکلای با تجربه در عرصه ثبت طرح صنعتی و ثبت اختراع بصورت تخصصی و علمی و با در نظر گرفتن آخرین قوانین اداره ثبت اختراعات کشور اقدام می نماید.

تنظیم و تحریر پرونده اختراع به شکلی که کلیه ویژگی های فنی و خلاقانه اختراع را حمایت کرده و قابل مشاهده نماید و مقابل هر نوع تقلید یا کپی برداری از طرح بایستد ، یکی از اصلی ترین تخصص های دپارتمان ثبتی ایلیا یعنی ثبت اختراع در یزد می باشد.

ثبت اختراعات در یزد

مدرک ثبت اختراع در یزد ، حق امتیاز یا (Patent) است که نوعی امتیاز انحصاری می باشد که در قبال اختراع یا راای به ثبت رسیده به اختراع کننده یا وکیل قانونی مخترع به منزله صاحب اختراع تعلق میگیرد .

پس از تایید مخترع از حقوق مخصوصی که از سوی مقنن و سازمان های دارای شایستگی برای زمانی معین در برابر ایده یا محصول یا فرآیند نوآورانه (اختراع) اعطا می شود، برخوردار می گردد. با این شرط که اختراع، اختراعی نو، پرفایده و منفعت دار برای صنعت دانسته شود.

ثبت اختراع در یزد

شرایط ثبت اختراع در یزد

ثمره ی ابداع ذهنی افراد که باعث بوجود آوردن شیوه ای نو جهت پیچیدگی های فنی جامعه می گردد یا به صورت یک محصول صنعتی یا پروسه صنعتی نمایان می شود اختراع نام دارد.

ثبت اختراع در یزد به گونه ای است که منشاء اختراع ابتکار فکری، نو و تازه باشد و دارای کارآیی صنعتی باشد. نوآوری مستلزم آن است که اختراع ارائه شده از قبل در صنعت استفاده نشده باشد و برای فردی با توانایی فنی معمول دارای پیچیدگی نباشد و کاربرد در صنعت داشته باشد. اختراع ارائه شده باید قابل استفاده در صنعت نیز باشد.

گواهی نامه ثبت اختراع در یزد توسط اداره مـالکیت صنعتی به جهت پشتیبانی از آن اختراع ارائه شده و مالک اختراع پس از تاییدیه های کارشناسان حقوقی در این اداره صادر می گردد.

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع دریزد

  • تسلیم برگه اظهارنامه ثبت اختراع
  • تشریح طرح اختراع و شکل اختراع و ساختار آن
  • رونوشت از مدارک شناسایی مخترع و متقاضی ثبت اختراع
  • ارائه برگه هزینه های ثبتی در اداره مالکیت صنعتی

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع در یزد

ثبت اختراع حقوقی است که به دارنده ی آن برای ابدای اختراعی جدید اعطاء میشود و بطور کلی در کشور های مختلف طول عمر اعتبار مجوز اختراع متفاوت است اما در ایران دوره ی زمانی این مورد محدود به 20 سال تنظیم می گردد.

بر اساس ماده 16 قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و ثبت علامت تجاری پذیرفته شده در سال 1386، اعتبار گواهینامه ثبت اختراع پس از گذشت بیست سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت اختراع به پایان می رسد.

البته حفظ گواهینامه ثبت اختراع در یزد در این 20 سال مشروط به پرداخت قسط های سالیانه از طرف مخترع است (در صورتی که هزینه حق الثبت را به صورت اقساط بپردازد) و در صورت عدم پرداخت هزینه سالانه اظهارنامه مربوط گواهینامه ثبت اختراع خارج از اعتبار می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه جراحی
فاطمه جراحی
5 سال قبل

سلامچطور میتوانم اختراعم رو بنام خودم ثبت کنم

مصطفی حاجی رضایی
مصطفی حاجی رضایی
پاسخ به  فاطمه جراحی
3 سال قبل

سلام میخوام اگه سازه من تابحال ثبت نشده ثبتش کنم و به تولید برسونم

ثبت شرکت ایلیا ®
ثبت شرکت ایلیا ®
پاسخ به  مصطفی حاجی رضایی
3 سال قبل

سلام طرح های صنعتی قابل استعلام نیستن ولی میتونین برای ثبتش اقدام کنین

ثبت شرکت ایلیا ®
ثبت شرکت ایلیا ®
پاسخ به  فاطمه جراحی
5 سال قبل

برای ثبت اختراع در گام اول باید اقدام به تهیه توصیف نامه و ادعانامه نمایید