جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

چگونگی اخذ وام با تاسیس شرکت

انواع وام تاسیس شرکت

مجتمع ثبتی و حقوقی ایلیا در زمینه ثبت شرکتها در طی سال ها فعالیت خود به شما این موضوع را بازگو می کند که یکی از راه های اخذ وام برای شرکت و شروع یک کسب و کار تجاری بدون شک ثبت شرکت است زیرا بر اساس قوانین دولت و بانک ها می توانند به شرکت هایی که به ثبت رسیده اند وام و تسهیلات ارائه کنند، از این رو اگر نیاز به مشاوره ثبت شرکت و نیز استفاده از تجربیات کارشناسان حقوقی در این زمینه دارید تا به واسطه آن وام برای شرکت دریافت کنید می توانید با ایلیا تماس بگیرید.

مجتمع ثبتی ایلیا در مقاله ای به شرح ذیل می باشد تلاش بر آن دارد تا به مطالبی درباره اخذ وام و شیوه دریافت آن مطالبی را ارائه نماید همراه ما باشید.

در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توسعه اقتصادی و نیز حمایت از تولیدات ملی و یا حتی خدمات ملی دولت و قانون تجارت برای شرکت های در حال تسهیلاتی را در نظر گرفته است تا هم به رفاه حال تولیدکنندگان و کارآفرینان کمکی شود و هم در واقع بسته حمایتی و تشویقی باشد که همان وام تاسیس و ثبت شرکت می باشد.

وام برای شرکت تازه تاسیس

دریافت وام با مجوز شرکت امکان پذیر می باشد انواع وام تاسیس شرکت به شرح ذیل می باشد:

  • وام ایجادی با سرمایه اولیه

وام سرمایه ثابت برای خرید تجهیزات جهت ساخت و ساز و راه اندازی تاسیسات

  • وام سرمایه در گردش

جهت پرداخت هزینه مواد اولیه ، پرسنل

مبلغ وام تولیدی با تاسیس شرکت

در رابطه با مبلغ وام تولیدی باید گفت که شرکت سهامی خاص پس از ثبت می تواند معنولاً تا سقف ده برابر سرمایه شرکت امکان اخذ وام و اعتبارات از بانک ها یا موسسات مالی، اخذ وام نماید ولیکن شرکت با مسئولیت محدود و سایر شرکت ها نیز می توانند با توجه به خوش حساب بودن حساب جاری شرکتی خود نزد بانک عامل تقاضای وام کنند.

به علاوه در ثبت شرکت تعاونی به عنوان مثال قانون تجارت کلیه ارگان ها و ادارات دولتی را موظف نموده است که از طریق وام بلند مدت به ثبت و تشکیل شرکت تعاونی کمک کنند.

نوع دیگری از وام نیز وجود دارد که پس از اخذ جواز تاسیس برای واحدهای تولیدی به شرکت های ثبت شده داده می شود که وام شرکتی است و جهت خرید و راه اندازی تجهیزات تولیدی و خط تولید باید مورد استفاده قرار گیرد. مبلغ این وام بر اساس میزان سرمایه گذاری مشخص می شود.

به طور کلی هر چه میزان سرمایه اولیه شرکت بیشتر باشد مبلغ وام نیز بیشتر می شود . اما در شرکت سهامی خاص به دلیل اینکه 35% از سرمایه اولیه به هنگام ثبت شرکت واریز می شود ، اعتبار بیشتری دارد ، به همین دلیل است که به این شرکت ها وام بیشتری حتی تا ده برابر سرمایه اولیه اش داده می شود.

وام برای شرکت تازه تاسیس

شرایط گرفتن وام برای شرکتهای تازه تاسیس با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی می باشد که میان دویا چند نفر جهت انجام کارهای تجارتی تشکیل شده است و بدون اینکه سرمایه هر کدام یک از شرکا به سهام و یا قطعات سهام تقسیم شده باشد تنها تا اندازه سرمایه ای که به شرکت آوردند در برابر قروض و دیون شرکت مسئولیت دارند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ وام تاسیس شرکت

اصولاَ بانکها برای اعطای وام به شرکتها مدارک ذیل را نیاز دارند:

  • ارائه مدارک ثبتی شرکت شامل اساسنامه و تقاضانامه و روزنامه رسمی شرکت متقاضی وام.
  • کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء شرکت دریافت کننده وام.
  • ارائه کد اقتصادی شرکت دریافت کننده وام.
  • ارائه امضای شخص صاحب امضا که در روزنامه رسمی شرکت مشخص شده است.
  • مهر شرکت دریافت کننده وام.
  • طرح توجیهی شرکت برای دریافت وام.

در پایان باید گفت که آنچه میزان نهایی وام و نحوه اختصاص و شرایط پرداخت آن را مشخص می کند فرای قانون تجارت ، قوانین مصوب از سوی بانک مرکزی حاکم بر نحوه پرداخت وام در بانک ها و موسسات مالی است و حتی این مبلغ و شرایط آن نیز در بانک های مختلف متفاوت می باشد.

اما معمولا بانکی که حساب شرکتی نزد آن بانک است با استعلام گردش حساب و اثبات خوش حسابی مبالغ وام بیشتری رابه شرکت صاحب حساب اعطا می کند.

اخذ وام با تاسیس شرکت تازه تاسیس

وام به طور کلی قرض دادن نوعی پول سود دار است که از زمانی مشخص بین قرض دهنده و قرض گیرنده رد و بدل می‌شود. این تبادل پول بین دو طرف به صورت‌ های مختلفی انجام می شودکه از دیرباز و دوران باستان در جوامع بشری رایج شده است.

قوانین و میزان سود این نوع قرض دادن پول در جوامع مختلف امروزی متفاوت است و میزان بازپرداخت آن به شرایط مختلفی بستگی دارد اما در کشور ایران براساس سیستم مالی اسلامی، تسهیلات بدون ربا اعطا می‌گردد.

به منظور تامین مالی بخشی از هزینه های سرمایه گذاری جهت ایجاد یا توسعه واحدهای صنعتی، معدنی و گردشگری و یا تامین شرایط لازم جهت بهره برداری مطلوب ازاین واحدها، بانک تسهیلاتی را به صورت ارزی و ریالی و در قالب یکی از عقود اسلامی اعطاء می نماید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ وام تاسیس شرکت

تسهیلات بلند مدت برای شرکتها

ضوابط وام برای شرکت تازه تاسیس

  • تنها به طرحهائی تسهیلات مالی اعطاء می شود که توجیه فنی، مالی و اقتصادی لازم را داشته باشند.
  • اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی تا سقف یک میلیارد ریال مجاز بوده و پرداخت تسهیلات بیش از این مبلغ منحصرا به اشخاص حقوقی مجاز می باشد.
  • بانک به طور معمول حداکثر 70% سرمایه گذاری ثابت طرح را به صورت تسهیلات تأمین مالی می نماید ضمنا 30% سرمایه گذاری کل طرح (شامل سرمایه گذاری ثابت و سرمایه در گردش) می بایست از طرف متقاضی بصورت سرمایه پرداخت شده شرکت تأمین گردد.
  • متقاضی موظف است گزارش توجیهی طرح خود را از طریق مشاوران منتخب واجد شرایط بانک تهیه نماید. همچنین در صورت تصویب طرح در بانک ، متقاضی موظف است جهت نظارت بر اجرای طرح با یکی از مشاوران منتخب واجد شرایط بانک قرارداد نظارتی منعقد نماید.
  • دوران بازپرداخت تسهیلات بطور معمول حداکثر 5 سال درنظر گرفته می شود. تغییر این دوران از اختیارات بانک بوده که متناسب با وضعیت طرحها می باشد.
  • متقاضی هنگام ارائه درخواست تسهیلات ، اقدام به افتتاح حساب جاری قرض الحسنه می نماید.

مراحل اخذ وام برای شرکت تازه تاسیس

  1. پیش پذیرش: در این مرحله متقاضی میتواند به هریک از شعب بانک مراجعه و درخواست خود را ارائه نماید. در صورتیکه طرح در فهرست طرحهای فاقد اولویت نباشد ، بانک موافقت خود را با تهیه گزارش توجیهی اعلام مینماید.
  2. تدوین گزارش توجیهی طرح: متقاضی از طریق شرکتهای مهندس مشاور منتخب بانک اقدام به تهیه گزارش توجیهی می نماید.
  3. پذیرش: در این مرحله گزارش توجیهی طرح همراه با مدارک مورد نیاز به شعبه تحویل داده میشود.
  4. ارزیابی و تصویب: گزارش توجیهی توسط بانک مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید گزارش طرح توجیهی، پرداخت تسهیلات توسط مراجع ذیصلاح مورد تایید قرار می گیرد.
  5. عقد قرارداد : پس از ارائه مدارک و وثائق مورد نیاز ، قرارداد اعطای تسهیلات منعقد میگردد.
  6. پرداخت : گزارش پیشرفت طرح در مقاطع تعیین شده توسط مهندس مشاور تهیه و به بانک ارائه میشود. پس از تایید گزارش پیشرفت توسط بانک، متناسب با پیشرفت طرح، پرداخت انجام میشود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ وام برای شرکت تازه تاسیس

  • آخرین اساسنامه مصدق ثبت شرکتهای متقاضی (اشخاص حقوقی) در زمان افتتاح حساب جاری
  • آخرین نسخه آگهی تأسیس، متضمن شماره ثبت شرکت(اشخاص حقوقی) در زمان افتتاح حساب جاری
  • روزنامه رسمی آگهی آخرین اقامتگاه قانونی شرکت (اشخاص حقوقی) در زمان افتتاح حساب جاری
  • آگهی آخرین اعضاء هیئت مدیره اعم از حقیقی وحقوقی و صاحبان امضاء مجاز (اشخاص حقوقی) در زمان افتتاح حساب جاری
  • گواهی مالیاتی موضوع ماده ١٨٦ قانون مالیتهای مستقیم ( درصورت لزوم) در زمان تصویب
  • صورتجلسه هیئت مدیره شرکت مبنی بر موافقت با اخذ تسهیلات از بانک در زمان پذیرش
  • کپی کلیه اسناد مالکیت محل اجرای طرح و یا وثیقه خارج از طرح و در صورت امکان تضمینات در زمان پذیرش
  • کپی اسناد وثائق و تضمینات در زمان عقد قرارداد
  • گزارش کارشناس رسمی دادگستری، معتمد بانک در زمان عقد قرارداد
  • کپی کامل شناسنامه (یا روزنامه رسمی ) اعضاء هیات مدیره و سهامداران در زمان پذیرش
  • مجوزهای لازم جهت منابع معرفی شده مطابق قرارداد عاملیت در زمان پذیرش
  • آخرین گزارش بازرس قانونی و حسابرسی شرکت توسط موسسات حسابرسی مورد تایید جامعه حسابداران رسمی و قرارداد سال آتی با حسابرس بر حسب مورد (برای شرکتهای جدید تاسیس شده در صورتی که سال مالی آنها سررسید شده باشد ارائه ترازنامه و درصورتی که سال مالی سررسید نشده باشد تراز آزمایشی ( درصورت لزوم) در زمان پذیرش
  • تصویر پروانه بهره برداری و یا هر گونه مجوز فعالیت از مراجع ذی صلاح در زمان پذیرش
  • قرارداد تهیه گزارش توجیهی در زمان پذیرش
  • قرارداد نظارت با شرکتهای مهندس مشاور منتخب بانک در زمان عقد قرارداد

سقف اعطای وام میلیونی به شرکت‌ های نوپا

بر اساس تصمیم جدید بانک مرکزی، مبلغ تسهیلات قرض‌ الحسنه ای که به شرکت‌ های حقوقی اعطا می شود مانند کسب و کارهای خرد و شرکت دانش‌ بنیان) از مبلغ 5 میلیارد ریال (500 میلیون تومان) به مبلغ 7.5 میلیارد ریال (750 میلیون تومان) افزایش خواهد یافت.

بر مبنای این مصوبه می توان از بانکهای قرض الحسنه رسالت و مهر ایران بر اساس شروط تا سقف تعیین شده تسهیلات قرض الحسنه وام برای شرکت دریافت کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور از تعریف دست کم سیزده طرح جدید کلان ملی در دستور کار این معاونت، افزایش تعداد کارگزاری‌ های ارزیابی شرکت‌ های دانش‌ بنیان و نیز ارزیابی 30 شرکت توسط آنها در هر هفته و همچنین تایید بیش از 78 شرکت تا کنون خبر داد.

باید و نباید سرمایه‌گذاری دولت در علم و فناوری

دکتر سورنا ستاری روز سه‌ شنبه در بازدید از بخشهای مختلف خبرگزاری دانشجویان ایران که با حضور دکتر طیبی، رییس جهاد دانشگاهی و سعید پورعلی،‌ سرپرست ایسنا صورت گرفت، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران و سردبیران علمی ایسنا، ابتدا با ذکر مقدمه‌ای درباره فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری، اساس فعالیت‌ های این معاونت را در دو حوزه عنوان و تصریح کرد: یک حوزه فعالیت معاونت علمی و فناوری مربوط به علومی است که در مرز دانش هستند و اصولا بودجه‌های دولتی باید در این بخش خرج شوند و بخش دیگر تجاری‌ سازی است که موضوع اشتغال دانش بنیان در آنها مطرح است که در این حوزه باید از خطوط اعتباراتی، تسهیلات قرض‌ الحسنه و یا کم بهره و نیز وام‌های طولانی مدت استفاده کرد؛ در واقع در این بخش معتقد نیستیم که دولت باید سرمایه‌ گذاری کند.

2.6/5 - (5 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
40 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدعلی
محمدعلی
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر ببخشید ما میخوایم یه شرکت تولیدی کاکائو راه بندازیم وهیچ سرمایه ای نداریم و حداقل سرمایه ای نیاز داریم 2 الی 3 میلیارد تومان هست و سوال من این بود که آیا میشه جز سرمایه اولیه شرکت به یک طریقی این وام رو گرفت ؟
چون اونجا که طبق سرمایه اولیه شرکت بهمون تسهیلات رو میدن ما سرمایه خواصی نداریم تا اون مبلغ مورد نظرمون رو بهمون بدن . آیا راه چاره ای هست؟

شماره تماس:
9939411381
سعیدصیاد
سعیدصیاد
1 ماه قبل

خسته نباشیدده میلیاردتومن وام ایجادی میخوام سهامی خاص تولیدوفروش پوشاک مراحل اخدوام وتوضیح میدین؟

شماره تماس:
9021774344
علی کشتکار
علی کشتکار
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر .ببخشید این ۷۵۰ میلیون تومن وام رو خسته نباشند .چکار میشه باهاش کرد .چه طرحی رو میشه باهاش راه انداخت .همه چیز ده برابر شده دستگاهی که ۱۰۰ میلیون بوده شده یک میلیارد تومن تا بعضا یک‌ونیم میلیارد تومن .بهر حال دستشون درد نکنه .

شماره تماس:
9163112446
محمد
محمد
5 ماه قبل

سلام و درود خدمت ما بودجه کافی برای تاسیس شرکت نداریم از چه طریقی از وام بهره مند شویم

شماره تماس:
9926439834
سید هادی حسینی
سید هادی حسینی
7 ماه قبل

با سلام. الان بانکها چند سالی میشود که به اشخاص حقیقی تا سقف ۲ میلیارد ریال با اخذ چک و سفته تسهیلات میدهند.
الان سقف اعطای تسهیلات به شرکت تازه تاسیس چقدره؟

شماره تماس:
9195120875
حسین
حسین
11 ماه قبل

سلام کل سرمایه مورد نیاز ثبت شرکت پیمان کاری ( سهامی خاص) چقدره

شماره تماس:
9205482022
زهرا برخورداری
زهرا برخورداری
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر ببخشيد زمانی که شرکت وام رو میگیره آیا اعضای هیت مدیره هم درگیر این وام میشن؟ یعنی در صورت عدم پرداخت مشکلی براشون پیش میاد؟ یا فقط مدیر عامل درگیر میشه

حسن
حسن
1 سال قبل

من میخواهم کارخانه تولید مواد شوینده و بهداشتی را راه‌اندازی کنم . حداقل تسهیلات 350 تا 400 میلیارد تومان هست . چطوری من این تسهیلات را دریافت کنم .. چون ظرفیت تولید روزانه حدود 500/000 تا یک میلیون لیتر هست . . با حداقل 1000نفر کارگر. صفر تا صد از درب ظروف تا بسته بندی مایعات شوینده .
لطفاً راهنمایی بفرمایید.?

خ اعظمی
خ اعظمی
1 سال قبل

سلام من تصمیم دارم کارخانه بسته بندی ساندویچ بزنم ولی سرمایه ندارم چکاربایدبکنم

شماره تماس:
9900854184
اکرم بازوندی
اکرم بازوندی
2 سال قبل

وام سرکت تازه تاسیس

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  اکرم بازوندی
2 سال قبل

برای اخذ وام باید با بانک ها مشورت بفرمایید

جمیل سواری
جمیل سواری
2 سال قبل

راهنمایی جهت اخذ وام برای تاسیس شرکت نرم افزاری

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  جمیل سواری
2 سال قبل

طبق قانون به شرکت های ثبت شده وام تعلق میگیره اما برای دریافت اطلاعات از نحوه اخذش باید با خود بانک ها حرف بزنین

علی کاویان
علی کاویان
2 سال قبل

باسلام و عرض ادب ،نحوه گرفتن وام برای شرکت تازه تاسیس چگونه است؟

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  علی کاویان
2 سال قبل

روز بخیر جناب کاویان. موردی که میفرمائید به بانک عاملی که قصد دارید ازش وام دریافت کنید بستگی داره و شرایطی که اونا ازتون میخوان .

فرهاد جعفري جواهر
فرهاد جعفري جواهر
2 سال قبل

شرايط دريافت وام جهت توليدي

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  فرهاد جعفري جواهر
2 سال قبل

سلام ، روزتون بخیر باشه . شرایط اخذ وام به ارگانی مربوط میشه که مایل به اخذ وام هستید مواردی ثبتی ایی مثل ثبت شرکت و یا …میتونه تو اخذ وام شما تاثبرگذار باشه اما ملاک اصلی اخذ وام نیست .

مجیدنجفی
مجیدنجفی
2 سال قبل

سلام و عرض ادب…کار ما تولید هستش ﮼ کارای ثبت و جواز و انجام ندادیم و الان برای توسعه احتیاج به وام داریم ..چکار کنیم؟

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  مجیدنجفی
2 سال قبل

سلام ما در حوزه ثبت کار میکنیم شما برای دریافت اطلاعات درباره تسهیلات پرداختی به این موارد باید با بانک ها حرف بزنین

محمد روشنایی
محمد روشنایی
3 سال قبل

دارم شرکت تولیدی را می اندازم گلخانه احتیاج به مشاوره و وام بانکی دارم میشه راهنمایی کنید

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  محمد روشنایی
3 سال قبل

برای ثبت شرکت باید ابتدا یکی از انواع شرکت های ثبتی رو انتخاب کنین ولی برای وام های بانکی باید به بانک ها مراجعه فرمایید

امیر
امیر
3 سال قبل

سلامبنده باتفاق چند نفر از همکاران قصد تاسیس شرکت بازرگانی را داریماین تیپ شرکت ها عموما سهامی خاص هست یا مسئولیت محدود ؟ و از لحاظ اعتباری در مراودات دیگر شرکت ها خیلی فرق میکند یا خیر …

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  امیر
3 سال قبل

سلام نوع شرکت بسته به موضوع فعالیت شما مشخص میشه ، مثلاشرکت های بازرگانی عموما بامسئولیت محدود هستن و شرکت های پیمانکاری عموما سهامی خاص

هاشم
هاشم
3 سال قبل

سلام من درمورد وام معدن اطلاعات میخواستم

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  هاشم
3 سال قبل

سلام برای دریافت اطلاعات در خصوص وام باید با بانک ها وارد مذاکره بشین

اسماعیل ریگب
اسماعیل ریگب
3 سال قبل

وام

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  اسماعیل ریگب
3 سال قبل

سلام عرض کردم ، وقتتون بخیر باشه. وام در چه حوزه ایی ؟ لطفا سوالتون رو واضح تر بفرمایید تا بتونیم راهنماییتون کنیم .

نسیم جوادی
نسیم جوادی
5 سال قبل

با سلام و عرض ادب سوال من در خصوص شرایط دریافت وام هست. ما یک شرکت تازه تاسیس هستیم.در اسفند سال 95 تاسیس شدیم. موضوع فعالیت:مشاوره و نظارت بر اجرای طرح های انفورماتیک، شبکه داده ها، تولید اپلیکیشن های کاربردی و پشتیبانی از آن ها. در موضوع فعالیت شرکت در اساسنامه عبارت اخذ وام و تسهیلات از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری درج شده است. شرکت هنوز به درآمد نرسیده و فعلا هزینه است. محصول نرم افزاریمون از کافه بازار و گوگل پلی قابلیت دانلود دارد. با این شرایطی که عرض کردم خدمتتون میتوانیم وام و تسهیلات بانکی… بیشتر بخوانید

ثبت شرکت ایلیا®
ثبت شرکت ایلیا®
پاسخ به  نسیم جوادی
5 سال قبل

با سلام برای دریافت اطلاعات در خصوص وام ها باید به بانک های مختلف مراجعه فرمایید متاسفانه ما اطلاعی در مورد وام ها نداریم

رسا
رسا
5 سال قبل

سلام – با تشکر از اطلاعات خوبتون . آیا برای شرکت تازه تاسیس که میخواهد در زمینه واردات تجهیزات پزشکی فعالیت کنه امکان اخذ وام وجود داره – با تشکر

ثبت شرکت ایلیا®
ثبت شرکت ایلیا®
پاسخ به  رسا
5 سال قبل

با سلام برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد وام های بانکی باید به بانک مراجعه فرمایید ولی علی القاعده تمام شرکت ها متناسب با میزان سرمایه اولیه اشون میتونن وام دریافت کنند