درخواست مشاوره رایگان

اخذ کد اقتصادی در گیلان

نگارش توسط : تیم تحریریه ایلیا     |     سه شنبه، 24 فروردین 1400


چگونگی اخذ کد اقتصادی در گیلان

امروزه ضرورت حمایت از صاحبان مشاغل و فعالان اقتصادی از طریق شناخت این افراد و نظارت بر معاملات انجام شده آنها احساس می شود. یکی از راههای رسیدن به این شناخت و ایجاد چتر حمایت قانونی اخذ کد اقتصادی از سوی صاحبان کسب و کار می باشد.با اخذ کد اقتصادی در گیلان علاوه بر معرفی خود به عنوان یک فعال اقتصادی یا کارآفرین مالیات مربوطه را پرداخته و در ازای آن از حمایت و حقوق دولتی برخوردار شده بدین صورت که با شناخت صاحبان مشاغل از رقابتها و تلاشهای ناسالم اقتصادی احتمالی جلوگیری می شود که به نفع عموم مردم است.

پس از ثبت شرکت اخذ کد اقتصادی در گیلان از همان درجه اعتبار و اهمیت برخوردار است به همین دلیل در اینجا شرحی را به شما ارائه می دهیم.

کد اقتصادی چیست؟

کد اقتصادی شماره ای اختصاصی است که برای صاحبان مشاغل اعم از حقیقی یا حقوقی صادر می شود و این اشخاص ملزم هستند کد اقتصادی خود را بر روی همه فاکتورهای خرید و فروش ثبت کنند.

دلیل درج کُد اقتصادی بر روی فاکتورهای خرید و فروش کنترل معاملات و محاسبه دقیق مالیات بر اساس آنها و بر طبق اسناد و مدارک موجود می باشد تا از امکان خطا در محاسبه مالیات یا محاسبه نظری و تخمینی آن کاسته شود .

مضافا" به وسیله کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور قادر است دفاتر قانونی، فاکتورها و صورتحساب های صادره را به راحتی ارزیابی کند.

اشخاص مکلف به اخذ کد اقتصادی

کلیه اشخاص حقوقی که به امر تولید، مونتاژ، واردات و صادرات ، توزیع هر نوع کالا و انجام کارهای خدماتی اشتغال دارند همچنین کلیه اشخاص حقیقی که به امور فوق اشتغال داشته و دارای پروانه کسب یا کار ازمراجع ذیربط بوده و یا دارای محل فعالیت تجاری باشند واجد شرایط اخذ کد اقتصادی می باشند. قابل ذکر است احراز یکی از دو شرط فوق برای اشخاص حقیقی کافی می باشد تا آنها را واجد شرایط اخذ کد اقتصادی نماید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی در گیلان

  • دریافت دفترچه و تکمیل آنها (واحد اطلاعات و خدمات اداره دارایی)
  • دریافت فرمهای مربوطه و تکمیل آنها (واحد ثبت و شناسائی اداره دارائی)
  • فتوکپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره
  • فتوکپی آگهی ثبت شرکت و تغییرات ثبتی در دو نسخه
  • فتوکپی اساسنامه شرکت
  • فتوکپی از اظهارنامه شرکت (و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی)
  • فتوکپی آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن
  • فتوکپی پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس (در صورت موجود بودن)
  • توکپی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن، فتوکپی قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.
  • نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و فتوکپی آن بعد از ثبت در دبیرخانه
  • پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارائی

دیگر خدمات مجتمع ثبت شرکت ایلیا

ثبت شرکت: ( انجام کلیه مراحل تخصصی ثبت شرکت )

ثبت برند: ( طراحی لوگو و برند و انجام امور ثبت علامت تجاری و ثبت برند ، علائم و لوگوی تجاری ( برند ) در اداره مالکیت صنعتی )

ثبت طرح صنعتی:( انجام کلیه امور ثبت طرح صنعتی در ادره مالکیت صنعتی )

ثبت تغییرات شرکت: ( تدوین و تنظیم کلیه امور صورتجلسات و تغییرات شرکتها در اداره ثبت شرکت ها )

خدمات اداری و حقوقی: ( انجام تخصصی کلیه امور مربوط به اخذ جواز تاسیس صنایع ، تدوین طرح توجیهی ، اخذ رتبه بندی شرکتها ، کارت بازرگانی و کلیه امور حقوقی و وکالت اشخاص حقیقی و حقوقی )

ما با شما تماس میگیریم لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید
اخذ کد اقتصادی در گیلان

پاسخ دادن به :

فرم ارسال نظر و سوال
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید