جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در گیلان

ثبت اختراع در گیلان

ثبت اختراع از موارد بسیار مهم در شخصی سازی یک تفکر نوپا می باشد. همانطور که می دانید اختراع حاصل تفکری نو و کارا می باشد که از سوی اشخاص حقیقی به اداره مالکیت معنوی ارائه می گردد.

با ثبت اختراع در گیلان می توانید از مزایای بسیاری نیز بهره مند شوید که در ادامه ما به آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

راهنمای ثبت اختراع در گیلان

ثبت اختراع پدیده ای علمی- حقوقی می باشد. می دانیم که اختراع حاصل تلاش فکری و تراوش ذهنی یک نفر است و ازاین جهت دارای ابعاد علمی می باشد اما ثبت آن در سیستم ثبت اختراعات کشور روندی حقوقی دارد.

مجتمع حقوقی ثبتی ایلیا با برخورداری از دپارتمانهای تخصصی در زمینه مالکیت فکری و معنوی و ثبت آن و بهره جویی از همکاری متخصصین علوم مهندسی و وکلای مجرب در زمینه ثبت تخصصی و علمی اختراع و طرح صنعتی بر اساس به روزترین قوانین مربوط به ثبت اختراعات می تواند در این راستا اقدام نماید.

تنظیم و تشکیل پرونده ثبت اختراع به شکلی که تمام ویژگی های فنی وخلاقانه اختراع را پشتیبانی کرده و قابل حمایت نماید و جلوی هرگونه تقلید یا کپی برداری احتمالی از طرح را بگیرد، یکی از اصلی ترین تخصص های دپارتمان ثبت اختراع مجتمع ثبتی ایلیا می باشد.

کارگروه ثبت اختراع در گیلان در مجتمع ثبتی ایلیا همچنین در موارد ذیل همراه شما خواهد بود:

  • مشورت و راهنمایی در زمینه طراحی گرافیکی نقشه های فنی محصولات و شبیه سازی سه بُعدی رایانه ای
  • تدوین مندرجات فنی – حقوقی کامل پرونده اختراع شامل شرح و توصیف، ادعانامه و خلاصه اختراع
  • رفع نقص پرونده های ثبت اختراع
  • دفاع علمی از عملکرد دستگاه و رفع اخطار تشابه در صورت اعلام آن
  • راهنمایی جهت اخذ تاییدیه علمی از مراجع ذیصلاح اختراع

فرآیند ثبت اختراع در گیلان

زمانی که ثبت اختراع در گیلان انجام می شود گواهی اختراع و یا Patent به مخترع اعطا می شود. این گواهی حقوقی را برای مخترع به همراه دارد من جمله از کسانی که بخواهند به نوعی از فروش، عرضه، صادرات یا تولید آن اختراع بدون اجازه مالک استفاده ببرند، جلوگیری می کند.

به نوعی استفاده از اختراع را منحصرا” به شخص مخترع محدود می کندو مانع از سو استفاده سایرین می گردد. لازم به ذکر است که در صورتی که اختراع دارای کارکرد صنعتی بوده و مفیدفایده واقع شود این گواهی صادر شده و ثبت اختراع درگیلان انجام می شود.

ثبت اختراع در گیلان

شرایط ثبت اختراع در گیلان

ثبت اختراع حاصل آگاهی و تلاشهای فکری افراد است که راه حلی جدید برای مشکلات فنی که از قبل وجود داشته ارائه می کند یا محصول کاربردی یا فرآیند صنعتی جدیدی را به وجود می آورد.

اختراعی قابل ثبت است که مبتکرانه و نوین باشد و دارای مصرف صنعتی نیز باشد. بدین معنی که این اختراع برای فردی با مهارت معمول در صنعت مربوطه شناخته شده نباشد و در رشته ای از صنعت قابل استفاده باشد.

پس از ثبت اختراع در گیلان گواهی نامه ثبت اختراع توسط اداره مالکیت صنعتی صادر می گردد و مخترع و محصول وی را منحصراً تحت حمایت قرار می دهد.

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در گیلان

  • سه نسخه از اظهارنامه ثبت اختراع قابل تهیه از اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران
  • توضیح اختراع که توسط مخترع در برگه A4 و در سه نسخه تنظیم می شود.
  • نقشه های اختراع در سه نسخه در برگه های A4
  • ادعانامه اختراع در سه نسخه در برگه های A4
  • فتوکپی از مدارک شناسایی مخترع یا مخترعین
  • قبض رسید بانکی حق الثبت اختراع

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع در گیلان

همانطور که ذکر شد گواهی ثبت اختراع حقوق انحصاری و حمایت قانونی برای مالک آن ایجاد می کند که طول مدت اعتبار گواهی ثبت اختراع پس از صدور آن در کشورهای مختلف متفاوت است .

در ایران مدت زمان اعتبار گواهی ثبت اختراع برابر با 20 سال می باشد. البته حفظ حقوق حاصل از ثبت اختراع طی این 20 سال مشروط بر پرداخت اقساط سالیانه از جانب متقاضی ثبت اختراع است (در صورتی که هزینه حق الثبت به صورت اقساط پرداخت گردد) و درحالت پرداخت نکردن هزینه سالانه اظهارنامه مربوط به گواهینامه ثبت اختراع بی اعتبار اعلام می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها