درخواست مشاوره رایگان

اخذ کد اقتصادی در گرگان

نگارش توسط : تیم تحریریه ایلیا     |     چهارشنبه، 1 بهمن 1399


چگونگی اخذ کد اقتصادی در گرگان

هر دولتی برای اینکه بتواند کارآفرینان و بازرگانان را در سایه حمایت خود قرار دهد، باید اول آنها راشناخته و سپس قادر باشد تا خرید و فروش یا به طور کل معاملاتشان را ردیابی کند. یکی از روشهای دستیابی به این شناخت و ایجاد چتر حمایتی اخذ کد اقتصادی از سوی فعالان امر می باشد.با اخذ کد اقتصادی در گرگان علاوه بر معرفی خود به عنوان یک فعال اقتصادی یا کارآفرین مالیات مربوطه را پرداخته و در مقابل از پشتیبانی و حقوق دولتی برخوردار می شوید بدین صورت که با شناخت صاحبان مشاغل امکان جلوگیری از رقابتهای ناسالم اقتصادی ایجاد می شود.

پس از ثبت شرکت اخذ کد اقتصادی در گرگان بسیار مهم است به همین دلیل در اینجا توضیحاتی در این مورد به شما ارائه می دهیم.

کد اقتصادی چیست؟

کد اقتصادی کد یا شماره 12 رقمی است که برای شرکت یا شخص صادر شده و باید روی همه فاکتورهایش اعم از فاکتور خرید یا فروش دیده شود.

دلیل درج کُد اقتصادی بر روی فاکتورهای خرید و فروش کنترل معاملات و محاسبه دقیق مالیات بر اساس آنها و بر طبق اسناد و مدارک موجود می باشد تا از امکان خطا در محاسبه مالیات یا محاسبه نظری و تخمینی آن کاسته شود .

مضافا" به وسیله کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور قادر است دفاتر قانونی، فاکتورها و صورتحساب های صادره را به راحتی ارزیابی کند.

اشخاص مکلف به اخذ کد اقتصادی

هر شرکتی که کار تولید، مونتاژ، واردات و صادرات ، توزیع هر نوع کالا و انجام کارهای خدماتی اشتغال دارند همچنین کلیه اشخاص حقیقی که به امور فوق مشغول هستند و دارای پروانه کسب یا کار ازمراجع ذی صلاح بوده و یا دارای محل کار می باشند واجد شرایط اخذ کد اقتصادی هستند. قابل ذکر است احراز یکی از دو شرط فوق برای اشخاص حقیقی کفایت می کند تا آنها را واجد شرایط اخذ کد اقتصادی نماید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی در گرگان

  • دریافت دفترچه و تکمیل آنها (واحد اطلاعات و خدمات اداره دارایی)
  • دریافت فرمهای مربوطه و تکمیل آنها (واحد ثبت و شناسائی اداره دارائی)
  • فتوکپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره
  • فتوکپی آگهی ثبت شرکت و تغییرات ثبتی در دو نسخه
  • فتوکپی اساسنامه شرکت
  • فتوکپی از اظهارنامه شرکت (و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی)
  • فتوکپی آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن
  • فتوکپی پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس (در صورت موجود بودن)
  • فتوکپی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن، فتوکپی قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.
  • نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و فتوکپی آن بعد از ثبت در دبیرخانه
  • پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارائی

دیگر خدمات مجتمع ثبت شرکت ایلیا

ثبت شرکت: ( انجام کلیه مراحل تخصصی ثبت شرکت )

ثبت برند: ( طراحی لوگو و برند و انجام امور ثبت علامت تجاری و ثبت برند ، علائم و لوگوی تجاری ( برند ) در اداره مالکیت صنعتی )

ثبت طرح صنعتی:( انجام کلیه امور ثبت طرح صنعتی در ادره مالکیت صنعتی )

ثبت تغییرات شرکت: ( تدوین و تنظیم کلیه امور صورتجلسات و تغییرات شرکتها در اداره ثبت شرکت ها )

خدمات اداری و حقوقی: ( انجام تخصصی کلیه امور مربوط به اخذ جواز تاسیس صنایع ، تدوین طرح توجیهی ، اخذ رتبه بندی شرکتها ، کارت بازرگانی و کلیه امور حقوقی و وکالت اشخاص حقیقی و حقوقی )

ما با شما تماس میگیریم لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید
اخذ کد اقتصادی در گرگان

پاسخ دادن به :

فرم ارسال نظر و سوال
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید