جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اخذ کد اقتصادی در هرمزگان

کد اقتصادی در هرمزگان
🕔 زمان مطالعه تقریبی برای این مقاله : 2 دقیقه

اطلاع از فرآیند اخذ کد اقتصادی در هرمزگان که به منظور انجام این امر برای اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول دریافت کد اقتصادی و انجام استعلامات هستند، الزامی است. فعالیت های اقتصادی از راه های مختلف در جوامع شکل می گیرد. پشتیبانی از اشخاص فعال در این امر و نیز تسلط بر امور اقتصادی (تجاری) لازمه شناخت اشخاص فعال در این حیطه می باشد.

دریافت کد اقتصادی در هرمزگان

اخذ مجوز برای امور تجارتی و پرداخت حقوق حقه دولت به شکل مالیات و پیشگیری از رقابتها و تلاشهای ناسالم یکی از مزایای این امر به شمار می آید.

ضرورت اخذ کد اقتصادی در کنار راهنمای ثبت شرکت ها مشاهده می شود پس با رعایت مقررات مربوطه که در واحدهای اجرایی وزارت امور اقتصادی و دارایی وجود دارد نسبت به نوشتن و ارائه راهنمای اخذ کد اقتصادی برای اشخاصی که نیاز به اطلاعات مربوطه دارند اقدام شد.

کد اقتصادی کدی است برای اشخاص حقیقی و حقوقی که مشغول تولید کالا و یا خدمات هستند،بنا بر قانون مصوب در سال 73. استفاده از این کد به این صورت است که دارنده آن روی فاکتور های خرید و فروش باید آن را درج نماید . دلیل درج کد اقتصادی محاسبه سود به دست آمده از معاملات می باشد و محاسبات به طور دقیق ارزیابی می شود و کمتر بر حسب نظرات بر آوردی شکل می گیرد.

بنابر این به وسیله کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور به راحتی می تواند دفاتر قانونی، فاکتورها و صورتحساب هایی ارائه شده را ممیزی کند.

ادامه مطلب
اخذ کارت بازرگانی در اراک

اشخاص مکلف به اخذ کد اقتصادی هرمزگان

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که در امور تولید، مونتاژ، صادرات و واردات ، خدماتی مشغول هستند قادر به اخذ کد اقتصادی می باشند. لازم به ذکر است افرادی که دارنده پروانه کسب و یا محل کسب می باشند جزء افراد واجد شرایط برای دریافت کد اقتصادی هستند اشخاص حقیقی با داشتن یکی از شرایط بالا می توانند کد اقتصادی مربوطه را دریافت نمایند .

کد اقتصادی در هرمزگان

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی در هرمزگان

  • اخذ دفترچه و پر کردن آن (واحد اطلاعات و خدمات اداره دارایی)
  • اخذ فرمهای مربوطه و پر کردن آنها (واحد ثبت و شناسائی اداره دارایی)
  • مدارک هویتی اعضای هیئت مدیره
  • تهیه 2 نسخه کپی از ثبت شرکت و اگهی تغییرات رسمی شرکت
  • تصویر اساسنامه شرکت
  • اظهارنامه شرکت ( یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی)
  • تصویر آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن
  • پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس (در صورت موجود بودن)
  • کپی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن، کپی قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.
  • نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و کپی آن بعد از ثبت در دبیرخانه
  • پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارایی
5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها