درخواست مشاوره رایگان

ثبت شرکتثبت تغییرات شرکتثبت برندخدمات اداری مشاوره

اخذ کد اقتصادی در هرمزگان

نگارش توسط : تیم تحریریه ایلیا     |     پنج شنبه، 14 مرداد 1400


چگونگی اخذ کد اقتصادی در هرمزگان

فعالیت های اقتصادی از راه های مختلف در جوامع شکل می گیرد. پیشتیبانی از اشخاص فعال دراین امر و نیز تسلط بر امور اقتصادی (تجاری) لازمه شناخت اشخاص فعال در این حیطه می باشد. اخذ مجوز برای امور تجارتی و پرداخت حقوق حقه دولت به شکل مالیات و پیشگیری از رقابتها و تلاشهای ناسالم یکی از مزایای این امر به شمار می آید.

ضرورت اخذ کد اقتصادی در کنار راهنمای ثبت شرکت ها مشاهده می شود پس با رعایت مقررات مربوطه که در واحدهای اجرایی وزارت امور اقتصادی و دارایی وجود دارد نسبت به نوشتن و ارائه راهنمای اخذ کد اقتصادی برای اشخاصی که نیاز به اطلاعات مربوطه دارند اقدام شد.

کد اقتصادی چیست؟

کد اقتصادی کدی است برای اشخاص حقیقی و حقوقی که مشغول تولید کالا و یا خدمات هستند،بنا بر قانون مصوب در سال 73. استفاده از این کد به این صورت است که دارنده آن روی فاکتور های خرید و فروش باید آن را درج نماید . دلیل درج کد اقتصادی محاسبه سود به دست آمده از معاملات می باشد و محاسبات به طور دقیق ارزیابی می شود و کمتر بر حسب نظرات بر آوردی شکل می گیرد.

بنابر این به وسیله کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور به راحتی می تواند دفاتر قانونی، فاکتورها و صورتحساب هایی ارائه شده را ممیزی کند.

اشخاص مکلف به اخذ کد اقتصادی

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که در امور تولید، مونتاژ، صادرات و واردات ، خدماتی مشغول هستند قادر به اخذ کد اقتصادی می باشند. لازم به ذکر است افرادی که دارنده پروانه کسب و یا محل کسب می باشند جزء افراد واجد شرایط برای دریافت کد اقتصادی هستند اشخاص حقیقی با داشتن یکی از شرایط بالا می توانند کد اقتصادی مربوطه را دریافت نمایند .

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی در هرمزگان

  • اخذ دفترچه و پر کردن آن (واحد اطلاعات و خدمات اداره دارائی(
  • اخذ فرمهای مربوطه و پر کردن آنها (واحد ثبت و شناسائی اداره دارائی(
  • مدارک هویتی اعضای هیئت مدیره
  • تهیه 2 نسخه کپی از ثبت شرکت و اگهی تغییرات رسمی شرکت
  • تصویر اساسنامه شرکت
  • تصویر اظهارنامه شرکت (و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی(
  • تصویر آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن
  • کپی پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس (در صورت موجود بودن(
  • کپی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن، کپی قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.
  • نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و کپی آن بعد از ثبت در دبیرخانه
  • پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارائی

دیگر خدمات مجتمعثبت شرکت ایلیا

ثبت شرکت: ( انجام کلیه مراحل تخصصی ثبت شرکت )

ثبت برند: ( طراحی لوگو و برند و انجام امور ثبت علامت تجاری و ثبت برند ، علائم و لوگوی تجاری ( برند ) در اداره مالکیت صنعتی )

ثبت طرح صنعتی:( انجام کلیه امور ثبت طرح صنعتی در ادره مالکیت صنعتی )

ثبت تغییرات شرکت: ( تدوین و تنظیم کلیه امور صورتجلسات و تغییرات شرکتها در اداره ثبت شرکت ها )

خدمات اداری و حقوقی: ( انجام تخصصی کلیه امور مربوط به اخذ جواز تاسیس صنایع ، تدوین طرح توجیهی ، اخذ رتبه بندی شرکتها ، کارت بازرگانی و کلیه امور حقوقی و وکالت اشخاص حقیقی و حقوقی )

ما با شما تماس میگیریم لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید

پاسخ دادن به :

فرم ارسال نظر و سوال
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید