درخواست مشاوره رایگان

ثبت شرکتثبت تغییرات شرکتثبت برندخدمات اداری مشاوره

اخذ کد اقتصادی در شیراز

نگارش توسط : تیم تحریریه ایلیا     |     پنج شنبه، 14 مرداد 1400


چگونگی اخذ کد اقتصادی در شیراز

یکی از راههای شناخت فعالان اقتصادی و صاحبان حرف و نظارت بر ففعالیت اقتصادی آنها کد اقتصادی می باشد. به منظور اخذ کد اقتصادی باید خود را به عنوان کارآفرین به اداره دارایی مرفی کرده هزینه مربوطه را پرداخت نمایید که البته در ازای این معرفی از پشتیبانی قانون و حمایت دولتی از فعالان اقتصادی برخوردار می شوید .هنگامی که شرکتی به ثبت می رسانید دوماه فرصت دارید تا نسبت به اخذ کد اقتصادی که از جمله با اهمیت ترین اقدامات پیش از ثبت است اقدام کنید.

کد اقتصادی چیست؟

کد اقتصادی شماره ای 12 یا 16 رقمی است که منحصرا" به هر فرد حقوقی اختصاص می یابد و پس از صدور باید بر روی کلیه فاکتورهای آن شرکت درج شود.استفاده از کُد اقتصادی بر روی فاکتورهای خرید و فروش کنترل معاملات و محاسبه دقیق مالیات بر اساس آنها و بر طبق اسناد و مدارک یا فاکتورها را آسان می سازد ، تا از امکان اشتباه در محاسبه مالیات یا محاسبه نظری و برآوردی آن جلوگیری شود.همچنین به وسیله کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور قادر است دفاتر قانونی، فاکتورها و صورتحساب های صادره را به راحتی مورد ارزیابی قرار دهد.

اشخاص مکلف به اخذ کد اقتصادی

تمامی شرکتها یا شخصیتهای حقوقی که در امور تولید، مونتاژ، واردات و صادرات ، توزیع هر نوع کالا مشغول هستند یا در زمینه خدماتی فعالیت می کنند ، همچنین کلیه اشخاص حقیقی که به امور فوق مشغول می باشند و دارای پروانه کسب وکار از مراجع مرتبط بوده و یا دارای محل کار می باشند واجد شرایط اخذ کد اقتصادی هستند. باید بگوییم که احراز یکی از دو شرط فوق برای اشخاص حقیقی کفایت می کند تا آنها را واجد شرایط اخذ کد اقتصادی نماید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی در شیراز

  • اخذ دفترچه و تکمیل آنها (واحد اطلاعات و خدمات اداره دارایی)
  • اخذ فرمهای مربوطه و تکمیل آنها (واحد ثبت و شناسائی اداره دارائی)
  • رونوشتی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره
  • رونوشتی آگهی ثبت شرکت و تغییرات ثبتی در دو نسخه
  • رونوشتی اساسنامه شرکت
  • رونوشتی از اظهارنامه شرکت (و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی)
  • رونوشتی آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن
  • رونوشتی پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس (در صورت موجود بودن)
  • رونوشتی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن، رونوشتی قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.
  • نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و رونوشتی آن بعد از ثبت در دبیرخانه
  • واریز مالیات حق تمبر به اداره دارائی

دیگر خدمات مجتمعثبت شرکت ایلیا

ثبت شرکت: ( انجام کلیه مراحل تخصصی ثبت شرکت )

ثبت برند: ( طراحی لوگو و برند و انجام امور ثبت علامت تجاری و ثبت برند ، علائم و لوگوی تجاری ( برند ) در اداره مالکیت صنعتی )

ثبت طرح صنعتی:( انجام کلیه امور ثبت طرح صنعتی در ادره مالکیت صنعتی )

ثبت تغییرات شرکت: ( تدوین و تنظیم کلیه امور صورتجلسات و تغییرات شرکتها در اداره ثبت شرکت ها )

خدمات اداری و حقوقی: ( انجام تخصصی کلیه امور مربوط به اخذ جواز تاسیس صنایع ، تدوین طرح توجیهی ، اخذ رتبه بندی شرکتها ، کارت بازرگانی و کلیه امور حقوقی و وکالت اشخاص حقیقی و حقوقی )

ما با شما تماس میگیریم لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید

پاسخ دادن به :

فرم ارسال نظر و سوال
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
سلام وقت بخیر پروسه اخذ کد اقتصادی حدودا چقدر زمان میبرد؟
پاسخ
ثبت شرکت ایلیا®
با سلام برای اخذ کد اقتصادی حدود 2 هفته زمان نیاز داریم تا بتونیم اقدام کنیم . برای ارائه اطلاعات بیشتر یا شما تماس گرفته خواهد شد . با تشکر
پاسخ
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید