جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در شیراز

ثبت اختراع در شیراز

متن زیر درباره روش آسان ثبت اختراع در شیراز می پردازد تا در صورت تمایل به بهره مندی از مشاوره رایگان با خواندن آن به پاسخ سوالات خود دست یابید. اگر اختراعی دارید اما نمی دانید چگونه آن را به ثبت برسانید به ادامه این مطلب توجه کنید. مشاوره های لازم برای ثبت اختراع را از کارشناسان حقوقی ثبت ایلیا دریافت کنید.

راهنمای ثبت اختراع در شیراز

ثبت اختراع در شیراز هم جنبه های علمی و هم جنبه های حقوقی را پوشش می دهد. به علت اینکه اختراع از تلاش ذهنی و تفکرات مخترع ناشی می شود دارای جنبه علمی می باشد. از طرف دیگر ثبت اختراع در شیراز دارای مراحل حقوقی می باشد.

مجتمع حقوقی ثبتی ایلیا با داشتن دپارتمان های تخصصی در زمینه مالکیت معنوی و ذهنی و ثبت آن و استفاده از همکاری متخصصین علوم مهندسی و وکلای باتجربه در زمینه ثبت تخصصی و علمی اختراع و طرح صنعتی با توجه به جدیدترین قوانین مربوط به ثبت اختراعات می تواند در این راستا شما را یاریگر باشد.

تنظیم و ارائه پرونده ثبت اختراع به شکلی که تمام خصوصیات فنی، مهندسی و خلاقانه اختراع را پوشش دهد و آن را قابل حمایت کند و جلوی هرگونه تقلید یا کپی برداری غیرمجاز از اختراع شما را بگیرد، یکی از اصلی ترین تخصص های کارگروه ثبت اختراع مجتمع ثبتی ایلیا می باشد.

امتیاز ثبت اختراع در شیراز

زمانی که ثبت اختراع در شیراز انجام می شود گواهی اختراع و یا Patent به مالک اختراع اعطا می شود. این گواهی حقوقی را برای مخترع ایجاد می کند مثلاً مانع کسانی می شود که بخواهند به نوعی از فروش، عرضه، صادرات یا تولید آن اختراع بدون اجازه مالک استفاده ببرند و به نوعی استفاده از اختراع را منحصراً به شخص مخترع محدود می کند.

لازم به ذکر است که در صورتی که اختراع دارای کارکرد صنعتی بوده و مفید واقع شود این گواهی صادر شده و ثبت اختراع در شیراز انجام می شود.

ثبت اختراع در شیراز

شرایط ثبت اختراع در شیراز

اختراع حاصل افکار و آفرینش های ذهنی فرد است و راه حلی تازه برای مشکلات فنی که از قبل وجود داشته ارائه می دهد یا محصول کاربردی یا فرآیند صنعتی جدیدی را خلق می کند.

اختراعی قابل ثبت است که دارای جنبه نواورانه بوده و جدید باشد و دارای کاربرد صنعتی نیز باشد. بدین معنی که این اختراع برای فردی با مهارت معمول در صنعت مربوطه شناخته شده نباشد و در رشته ای از صنعت مصرف داشته باشد.

پس از ثبت اختراع در شیراز گواهی نامه ثبت اختراع توسط اداره مالکیت صنعتی صادر می گردد. همچنین از مخترع و محصول وی به طور انحصاری پشتیبانی می کند.

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در شیراز

  • سه نسخه از اظهارنامه ثبت اختراع قابل تهیه از اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران
  • توضیح اختراع که توسط مخترع در برگه A4 و در سه نسخه تنظیم می شود.
  • نقشه های اختراع در سه نسخه در برگه های A4
  • ادعانامه اختراع در سه نسخه در برگه های A4
  • تصویر مدارک شناسایی مخترع یا مخترعین
  • قبض واریز بانکی حق الثبت اختراع

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع در شیراز

همانطور که ذکر شد گواهی ثبت اختراع حقوق انحصاری و حمایت قانونی برای مالک آن به همراه دارد که طول مدت اعتبار گواهی ثبت اختراع در ایران معادل 20 سال می باشد.

البته حفظ حقوق حاصل از ثبت اختراع طی این 20 سال مشروط بر پرداخت اقساط سالیانه از جانب متقاضی ثبت اختراع است (در صورتی که هزینه حق الثبت به صورت اقساط پرداخت گردد) و درحالت پرداخت نکردن هزینه سالانه اظهارنامه مربوط به گواهینامه ثبت اختراع بی اعتبار خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
13 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد نامجو
محمد نامجو
6 ماه قبل

سلام به دوستان گرامی ،۲طرح فوق العاده صنعتی دارم

شماره تماس:
9337522019
فاطمه فردوسی
فاطمه فردوسی
1 سال قبل

سلام وعرض ادب .من دارای سه ایده هستم که حتی نماینده ای از طرف نخبگان رفتندولی سایت بسته است واصلا معلوم نیست چه موقع بازشودلیکن فقط جهتیتووانم قبول شمپ صحت حرف ما درمصاحبه درقسمت پیشگیری ادرس سایت وجلوگیری از سرقت انها برای من ارسال شده استواینکه من رزومه ای همراه با سندومدرک درزمینه مختلف پژوهشی اموزشی ادبی ورزشوجشنواره ی قرانی می باشد فقط مشکل من تجانس رشته ی ارشدودکترا می باشد پدرمن یگ نظامی بسیار سختگیراست که درانتخاب رشته ی من دست بردواجازه نداد من دررشته های دلخواهم هوافضاوداروسازی ادامه تحصیل بدهم از شما بزرگواران استدعا دارم دراینک زمینه همکاری… بیشتر بخوانید

شماره تماس:
9025639028
علیرضا دهقانی
علیرضا دهقانی
2 سال قبل

سلام.دو مورد اختراع و ابداع در مورد کباب پز دارم.ی نمونه اولیه ساخته شده.در نظر دارم ثبت کنم و شروع به تولید،لطفا راهنمایی کنید

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  علیرضا دهقانی
2 سال قبل

بابت ثبت اختراع باید ابتدا اداعانامه و توصیف نامه رو تنظیم بفرمایید

احمد
احمد
2 سال قبل

اگر شماره دارین بفرمایید سوالاتی دارم متشکرم

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  احمد
2 سال قبل

با همه شماره تماس های روی سایت می توانین تماس داشته باشید

جلیل سجادیان
جلیل سجادیان
3 سال قبل

سلام لطفا شماره تماس و ادرس شیراز جهت تماس و مراجعه حضوری را اعلام فرمایید

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  جلیل سجادیان
3 سال قبل

ما داخل شیراز دفتر نداریم و کارهاشو به صورت انلاین انجام میدیم

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  جلیل سجادیان
3 سال قبل

ما داخل شیراز دفتر نداریم و کارهاشو به صورت انلاین انجام میدیم

محمد حسین شاهوار ن
محمد حسین شاهوار ن
3 سال قبل

ثبت اختراع

ثبت شرکت ایلیا ®
ثبت شرکت ایلیا ®
پاسخ به  محمد حسین شاهوار ن
3 سال قبل

سلام عرض کردم ، روزتون بخیر باشه . ثبت اختراع شما از نظر کاربردی و نحوه انجام اجرای آن باید منحصر به فرد بوده و نمونه ی اون نباید در کل جهان وجود داشته باشه لیکن برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه میتوانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمائید .