درخواست مشاوره رایگان

اخذ کد اقتصادی درسیستان و بلوچستان

نگارش توسط : تیم تحریریه ایلیا     |     سه شنبه، 4 آذر 1399


چگونگی اخذ کد اقتصادی در سیستان و بلوچستان

اخذ کد اقتصادی به نوعی اخذ مجوز جهت فعالیت تجاری به حساب می آید به بیان دیگر برای اینکه بتوان کسانی را که کارآفرین هستند یا به نوعی درآمد زایی دارند شناسایی نمود ، اخذ کداقتصادی لازم است. با اخذ کد اقتصادی در سیستان و بلوچستان ، دولت به شناسایی افراد فعال اقتصادی رسیده و از طرف دیگر از فعالیتهای نا سالم جلوگیری می کند.

در کنار راهنمای ثبت شرکتها و دریافت کارت بازرگانی، ضرورت اخذ شماره (کد) اقتصادی ملاحظه می شود بنابراین با استفاده از مقررات مربوطه که در واحدهای ذیربط وزارت امور اقتصادی و دارایی جاری است نسبت به نگارش و ارائه راهنمای دریافت شماره اقتصادی برای کسانی که نیازمند دانستن اطلاعات مربوط می باشند اقدام شد.

کد اقتصادی چیست؟

طبق قوانین مصوب در سال 73 کد اقتصادی برای اعطا به اشخاص حقیقی و حقوقی فعال تبیین شد که شماره ای 12 رقمی است . به این صورت که این اشخاص باید بعد از اخذ کد اقتصادی در سیستان و بلوچستان کد اقتصادی خود را روی فاکتورهای خرید و فروش ثبت کنند.

از جمله فواید درج کُد اقتصادی روی فاکتورهای خرید و فروش محاسبه سود به دست آمده در معاملات است و بنابراین با محاسبه دقیق سودهای کسب شده مالیات ها نیز کمتر برآوردی و نظری خواهند بود و محاسبه آنها بیشتر بر اساس اسناد و مدارک صحیح خواهد بود.

علاوه براین به وسیله کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور قادر است دفاتر قانونی، فاکتورها و صورتحساب های صادر شده را به راحتی بررسی کند.

اشخاص مکلف به اخذ کد اقتصادی

کلیه اشخاص حقوقی که به امر تولید، مونتاژ، واردات و صادرات، پخش هر نوع کالا و خدمات می پردازند ، همچنین کلیه اشخاص حقیقی که به امور فوق اشتغال داشته و دارای پروانه کسب یا کار ازمراجع ذیربط بوده و یا دارای محل فعالیت تجاری باشند و واجد شرایط اخذ شماره اقتصادی به شمار می آیند. قابل ذکر است احراز یکی از شرایط فوق برای اشخاص حقیقی کافی می باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی در سیستان و بلوچستان

جهت این مرحله همراه با مدارک زیر به اداره دارائی

  • دریافت دفترچه و تکمیل آنها (واحد اطلاعات و خدمات اداره دارائی)
  • دریافت فرمهای مربوطه و تکمیل آنها (واحد ثبت و شناسائی اداره دارائی)
  • کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره
  • کپی آگهی تاسیس شرکت و تغییرات ثبتی (2 نسخه)
  • کپی اساسنامه شرکت
  • کپی از اظهارنامه شرکت (و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی)
  • کپی آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن
  • کپی پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس (در صورت موجود بودن)
  • کپی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن، کپی قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.
  • نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و کپی آن بعد از ثبت در دبیرخانه
  • پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارائی

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی اخذ کد اقتصادی در سیستان و بلوچستان با مجتمع ایلیا ( ثبت شرکت ایلیا ) در ارتباط باشید.

دیگر خدمات مجتمع ثبت شرکت ایلیا

ثبت شرکت: ( انجام کلیه مراحل تخصصی ثبت شرکت )

ثبت برند: ( طراحی لوگو و برند و انجام امور ثبت علامت تجاری و ثبت برند ، علائم و لوگوی تجاری ( برند ) در اداره مالکیت صنعتی )

ثبت طرح صنعتی:( انجام کلیه امور ثبت طرح صنعتی در ادره مالکیت صنعتی )

ثبت تغییرات شرکت: ( تدوین و تنظیم کلیه امور صورتجلسات و تغییرات شرکتها در اداره ثبت شرکت ها )

خدمات اداری و حقوقی: ( انجام تخصصی کلیه امور مربوط به اخذ جواز تاسیس صنایع ، تدوین طرح توجیهی ، اخذ رتبه بندی شرکتها ، کارت بازرگانی و کلیه امور حقوقی و وکالت اشخاص حقیقی و حقوقی )

ما با شما تماس میگیریم لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید
اخذ کد اقتصادی درسیستان و بلوچستان

پاسخ دادن به :

فرم ارسال نظر و سوال
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید