اخذ کد اقتصادی در سیستان و بلوچستان به نوعی اخذ مجوز جهت فعالیت تجاری به حساب می آید. به بیان دیگر برای اینکه بتوان کسانی را که کارآفرین هستند یا به نوعی درآمد زایی دارند شناسایی نمود، اخذ کداقتصادی لازم است.
با اخذ کد اقتصادی در سیستان و بلوچستان، دولت به شناسایی افراد فعال اقتصادی رسیده و از طرف دیگر از فعالیتهای نا سالم جلوگیری می کند. برای کسب اطلاعات تکمیلی اخذ کد اقتصادی در ادامه همراه ما باشید.
کد اقتصادی در سیستان و بلوچستان
طبق قوانین مصوب در سال 73 کد اقتصادی برای اعطا به اشخاص حقیقی و حقوقی فعال تبیین شد که شماره ای 12 رقمی است . به این صورت که این اشخاص باید بعد از اخذ کد اقتصادی در سیستان و بلوچستان کد اقتصادی خود را روی فاکتورهای خرید و فروش ثبت کنند.
از جمله فواید درج کُد اقتصادی روی فاکتورهای خرید و فروش محاسبه سود به دست آمده در معاملات است و بنابراین با محاسبه دقیق سودهای کسب شده مالیات ها نیز کمتر برآوردی و نظری خواهند بود و محاسبه آنها بیشتر بر اساس اسناد و مدارک صحیح خواهد بود.
علاوه براین به وسیله کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور قادر است دفاتر قانونی، فاکتورها و صورتحساب های صادر شده را به راحتی بررسی کند.
مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی در سیستان و بلوچستان
جهت این مرحله همراه با مدارک زیر به اداره دارائی
- دریافت دفترچه و تکمیل آنها (واحد اطلاعات و خدمات اداره دارائی)
- فرمهای مربوطه و تکمیل آنها (واحد ثبت و شناسائی اداره دارائی)
- کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره
- آگهی تاسیس شرکت و تغییرات ثبتی (2 نسخه)
- اساسنامه شرکت
- از اظهارنامه شرکت (و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکتهای غیر سهامی)
- آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن
- پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس (در صورت موجود بودن)
- سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید شده است. در صورت استیجاری بودن، کپی قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.
- نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و کپی آن بعد از ثبت در دبیرخانه
- پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارائی
جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی اخذ کد اقتصادی در سیستان و بلوچستان با مجتمع حقوقی و ثبتی ایلیا در ارتباط باشید.