جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در سیستان و بلوچستان

ثبت اختراع در سیستان و بلوچستان

برای ثبت اختراع در سیستان و بلوچستان تا کنون اقدامی کرده اید؟ طرحی نوین در فکر خود دارید و می خواهید آن را ثبت کنید؟ ما در ادامه این متن به نکات مهم برای ثبت سریع اختراع می پردازیم تا شما بتوانید با مطالعه آن در چند دقیقه اختراعات خود را حرفه ای ثبت کنید. با ما در ادامه همراه باشید.

راهنمای ثبت اختراع در سیستان و بلوچستان

ثبت اختراع ثبت اثری خلاقانه و مبتنی بر دانش و ابتکار فرد مخترع بوده و فرایند ثبت آن فرایندی حقوقی می باشد. مجتمع ثبت ایلیا با برخورداری از وکلا و مهندسین متخصص در امر ثبت اختراع در سیستان و بلوچستان فرآیند ثبت اختراع را به بهترین صورت ممکن به انجام رسانده و پرونده ثبت اختراع را به گونه ای تنظیم می نماید که همه جوانب علمی و نیز حقوقی کار در آن گنجانده شود.

کارگروه ثبت اختراع همچنین در موارد ذیل به شما خدمات ارائه می دهد:

  • کمک به طراحی گرافیکی نقشه های فنی محصولات و شبیه سازی سه بعدی کامپیوتری
  • ذکر مندرجات فنی و حقوقی کامل پرونده اختراع شامل توضیح و توصیف ، ادعانامه و خلاصه اختراع
  • رفع ایرادات وارده به پرونده های ثبت اختراع
  • دفاع فنی از عملکرد دستگاه و رفع اخطار تشابه در صورت ابلاغ آن
  • مشاوره جهت اخذ تاییدیه علمی از مقامات ذی صلاح و مراجع اختراع

نکات ثبت اختراع در سیستان و بلوچستان

برگه ثبت اختراع یا patent ، گواهی است که حاکی از حقوق منحصر به فرد برای مالک اثر یا مخترع است که پس از ثبت اختراع به مخترع یا وکیل او به عنوان مالک اثر اعطا می شود.

انحصار به معنای برخورداری از حقوقی خاص است که از جانب قانونگذاران و مراجع با مدت اعتبار مشخص در قبال یک ایده نو یا محصول یا فرآیند خلاقانه (اختراع) به فرد مشخصی تعلق می‌گیرد. به شرطی که آن اختراع، اختراعی جدید، سودمند یا مورد استفاده در صنعت شناخته شود.

ثبت اختراع در سیستان و بلوچستان

شرایط ثبت اختراع در سیستان و بلوچستان

ثبت اختراع یعنی ثبت چیزی که نتیجه و میوه تفکر یک انسان بوده که حاصل آن یک اثر ابتکاری و جدید می باشد ، این اثر می تواند سبب بهبود یک فرآیند صنعتی شود و یا یک کالای نوین و بی سابقه باشد.

اما در چه شرایطی اختراع تایید میشود؟ در شرایطی که اولاً اختراع واقعاً نو و مبتکرانه باشد و شبیه آنچه تاکنون وجود داشته نباشد ، دوماً پیش از این برای صنعتگران شناخته شده نباشد و سوماً دارای بهره برداری و مصرف در صنعت باشد.

گواهی نامه ثبت اختراع سندی است که توسط اداره مـالکیت صنعتی برای حـمایت از اختراع و صاحب آن پس از تاییدیه کارشناسان این اداره صادر می نماید و دارنده آن می تواند از حقوق انحصاری ثبت اختراع برخوردار شود.

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در سیستان و بلوچستان

  • اظهارنامه ثبت اختراع که سه نسخه از این فرم بصورت خام باید از مرکز مالکیت صنعتی تهران تهیه و تکمیل گردد.
  • شرح اختراع که توسط مخترع در برگه A4 و در سه نسخه مجزا تهیه می شود.
  • ارائه نقشه های اختراع در برگه های A4 و در سه نسخه مجزا
  • ادعانامه اختراع در برگه های A4 و در سه نسخه مجزا
  • رونوشت از مدارک شناسایی مخترع یا مخترعین
  • قبض رسید بانکی حق الثبت اختراع
  • مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع

مراحل ثبت اختراع در سیستان و بلوچستان

از اقداماتی که قبل از ارائه و اقدام به ثبت یک اختراع باید انجام داد مراجعه به اداره مالکیت معنوی و انجام استعلامات لازم قبل از ثبت می باشد . بهتر است این امر را به کارشناسان ایلیا با بیش از 18 سال سابقه در امر ثبت اختراعات در کشور بسپارید.

سپس در صورت عدم ثبت و ارائه توسط شخصی دیگر با ورود به بخش ثبت اختراع با درج اظهارنامه اختراع خود و درج مشخصات شناسایی مخترعین و متقاضی ثبت و نیز پرداخت هزینه های مربوطه و ارائه طرح و نمونه از اختراع مورد نظر امور ثبتی را انجام دهید.

در این زمینه برای تسهیل در انجام امور ثبتی شما متقاضیان مجتمع حقوقی ایلیا شما را تا انتهای مسیر اخذ گواهی ثبت اختراع و پس از آن یاری خواهد کرد . پس با توجه به موارد بازگو شده هرچه سریعتر با شماره تماس های مجتمع ثبتی ایلیا تماس حاصل فرمایید.

اعتبار اختراع ثبت شده در سیستان و بلوچستان

ثبت اختراع شامل حقوق برای دارنده آن و مخترعین می باشد که به ماک اختراع برای آفرینش کالا و یا وسیله ای یا طرحی نوین ارائه میگردد به صورت معمول در کشور ها دارای اعتباری برای 20 سال در نظر گرفته میشود.

با توجه به ماده 16 قانون ثبت اختراعات ، طرحهای صنعتی و نشان های تجاری مصوب سال 86، اعتبار گواهینامه ثبت اختراع پس از تسلیم گواهی اظهارنامه اختراع در اداره مالکیت معنوی اعتبار آن به پایان رسیده که باید برای تمدید آن اقدام شود.

در زمان حیات اختراع باید هزینه آن را در اداره ثبت به صورت قسطی و سالانه پرداخت کرد.

در صورت عدم پرداخت هزینه های سالانه گواهی اختراع آن اختراع از اعتبار خارج خواهد شد . شما متقاضیان ثبت اختراع در سیستان و بلوچستان می توانید با شماره گیری و ارتباط با کارشناسان مجتمع حقوقی ایلیا امور حقوقی خود را کاملاً تخصصی انجام دهید و تنها با ارسال مدارک و نمونه اختراع خود به کارشناسان در زمان مقرر و حتی زودتر از آن اختراع خود را در اداره مالکیت معنوی ثبت کنید.

به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها