جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اخذ کد اقتصادی در سمنان

کد اقتصادی در سمنان

جهت حمایت از صاحبان مشاغل و فعالان اقتصادی شناخت این افراد و نظارت بر معاملات انجام شده ضروری می باشد. یکی از راههای رسیدن به این شناخت و ایجاد چتر حمایت قانونی اخذ کد اقتصادی از سوی صاحبان کسب و کار می باشد.

با اخذ کد اقتصادی در سمنان علاوه بر معرفی خود به عنوان یک فعال اقتصادی یا کارآفرین مالیات مربوطه را پرداخته و در ازای آن از حمایت و حقوق دولتی برخوردار شده بدین صورت که با شناخت صاحبان مشاغل از رقابت ها و تلاش های ناسالم اقتصادی احتمالی جلوگیری می شود که به نفع عموم مردم است. پس از ثبت شرکت اخذ کد اقتصادی در سمنان از همان درجه اعتبار و اهمیت برخوردار است به همین دلیل در اینجا شرحی را به شما ارائه می دهیم.

درباره کد اقتصادی در سمنان

کد اقتصادی کدی انحصاری است که برای اشخاص حقیقی و حقوقی کارآفرین صادر می شود و این اشخاص ملزم هستند کد اقتصادی خود را بر روی کلیه فاکتورهای خرید و فروش ثبت کنند.

دلیل درج کد اقتصادی بر روی فاکتورهای خرید و فروش نظارت بر معاملات و محاسبه دقیق مالیات بر اساس آنها و بر طبق اسناد و مدارک موجود می باشد تا از امکان خطا در محاسبه مالیات یا محاسبه نظری و تخمینی آن کاسته شود. مضافاً به وسیله کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور قادر است دفاتر قانونی، فاکتورها و صورتحساب های صادره را به راحتی بررسی کند.

اشخاص مکلف به اخذ کد اقتصادی در سمنان

کلیه اشخاص حقوقی که در زمینه تولید، مونتاژ، واردات و صادرات، توزیع هر نوع کالا و انجام کارهای خدماتی اشتغال دارند همچنین کلیه اشخاص حقیقی که به امور فوق می پردازند و دارای پروانه کسب یا کار از مراجع ذی صلاح بوده و یا دارای محل فعالیت تجاری می باشند واجد شرایط اخذ کد اقتصادی هستند.

قابل ذکر است احراز یکی از دو شرط فوق برای اشخاص حقیقی کافی می باشد تا آنها را واجد شرایط اخذ کد اقتصادی نماید.

کد اقتصادی در سمنان

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی در سمنان

  • جهت این مرحله همراه با مدارک زیر به اداره دارائی
  • دریافت دفترچه و تکمیل آنها (واحد اطلاعات و خدمات اداره دارایی)
  • دریافت فرم های مربوطه و تکمیل آنها (واحد ثبت و شناسائی اداره دارائی)
  • شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره
  • آگهی ثبت شرکت و تغییرات ثبتی در دو نسخه
  •  اساسنامه شرکت
  • اظهارنامه شرکت (و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی)
  • رونوشت آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن
  • پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس (در صورت موجود بودن)
  •  سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده است. در صورت استیجاری بودن، رونوشت قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.
  • نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و رونوشت آن بعد از ثبت در دبیرخانه
  • پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارائی
5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها