جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اخذ کد اقتصادی در ارومیه

اخذ کد اقتصادی در ارومیه

پس از ثبت یک شرکت باید نسبت به اخذ کد اقتصادی برای آن شرکت نیز اقدام شود زیرا با این کار به دولت در امر شناسایی فعالیت های سودجویانه و ناسالم اقتصادی کمک می شود. حتماً می پرسید: «این امر چگونه امکان دارد؟» اگر تا پایان مقاله با ما باشید جواب این سوال را می گیرید.

هنگامی که نسبت به اخذ کد اقتصادی در ارومیه اقدام می کنید، به دولت کمک می کنید تا شما و کسب و کارتان را شناسایی کند و با نظارت حاصله بر فعالیت و معاملات شما و سایرین از سواستفاده های احتمالی و رقابت غیر سالم جلوگیری کند.

لذا می توان گفت که در عمل نتایج مثبت حاصل از اخذ کد اقتصادی به خود شما به عنوان یک کارآفرین باز می گردد . فلذا به شما پیشنهاد می گردد که پس از ثبت شرکت نسبت به اخذ کد اقتصادی در ارومیه اقدام کنید.

در ذیل توضیحات بیشتری در ارتباط با اخذ کد اقتصادی در ارومیه به شما ارائه می دهیم.

کد اقتصادی در ارومیه

کد اقتصادی کدی است انحصاری برای شناسایی اشخاص حقیقی یا حقوقی که به نام آنها صادر شده و آنها ملزم به استفاده از آن بر روی فاکتورهای خود هستند.

با این کار رصد کردن فعالیتها و معاملات وبرآورد درست و به دور از اشتباه مالیات صاحبان مشاغل ممکن می شود.

همچنین به وسیله کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور می تواند دفاتر قانونی، فاکتورها و صورتحساب های صادره را به راحتی بررسی کند.

چه افرادی مکلف به اخذ کد اقتصادی هستند؟

کلیه اشخاص حقوقی که در رابطه با تولید، مونتاژ، واردات و صادرات، پخش هر نوع کالا و ارائه امور خدماتی فعال هستند. همچنین کلیه اشخاص حقیقی که به امور فوق اشتغال دارند و دارای جواز کسب از مرجع مرتبط بوده و یا دارای محل کار می باشند باید نسبت به دریافت کد اقتصادی در ارومیه مبادرت کنند. قابل ذکر است احراز یکی از دو شرط فوق برای اشخاص حقیقی مکفی است تا آنها را واجد شرایط دریافت کد اقتصادی باشند.

ادامه مطلب
کلیات ورشکستگی در حقوق

اخذ کد اقتصادی در ارومیه

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی در ارومیه

  • جهت این مرحله همراه با مدارک زیر به اداره دارائی
  • دریافت دفترچه و تکمیل آنها (واحد اطلاعات و خدمات اداره دارایی)
  • دریافت فرمهای مربوطه و تکمیل آنها (واحد ثبت و شناسائی اداره دارائی)
  • شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره
  • آگهی ثبت شرکت و تغییرات ثبتی در دو نسخه
  • اساسنامه شرکت
  • رونوشت از اظهارنامه شرکت (و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی)
  • آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن
  • پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس (در صورت موجود بودن)
  • سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن، رونوشت قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.
  • نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و رونوشت آن بعد از ثبت در دبیرخانه
  • واریز وجه مالیات حق تمبر به اداره دارائی

دیگر خدمات مجتمع ثبت شرکت ایلیا

ثبت شرکت: ( انجام کلیه مراحل تخصصی ثبت شرکت )

ثبت برند: ( طراحی لوگو و برند و انجام امور ثبت علامت تجاری و ثبت برند ، علائم و لوگوی تجاری ( برند ) در اداره مالکیت صنعتی )

ثبت طرح صنعتی:( انجام کلیه امور ثبت طرح صنعتی در ادره مالکیت صنعتی )

ثبت تغییرات شرکت: ( تدوین و تنظیم کلیه امور صورتجلسات و تغییرات شرکتها در اداره ثبت شرکت ها )

خدمات اداری و حقوقی: ( انجام تخصصی کلیه امور مربوط به اخذ جواز تاسیس صنایع ، تدوین طرح توجیهی ، اخذ رتبه بندی شرکتها ، کارت بازرگانی و کلیه امور حقوقی و وکالت اشخاص حقیقی و حقوقی )

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها