جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

دلایل ثبت برند در ارومیه

ثبت برند در ارومیه

برای برند شدن یک نام باید ابتدا مالکیت آن را متعلق به خود کنید. در این مقاله مجتمع ثبتی ایلیا به همه نکات و موارد ثبت برند در ارومیه از قبیل مدارک ، مراحل ،هزینه ، شرایط پرداخته است تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ثبت برند در ارومیه

ثبت برند ثبت علامتی است متشکل از طرح، تصویر، رقم که جهت تمایز و تشخیص فرآورده ها و خدمات به کار گرفته می شود. استعمال از برند به زمانهای گذشته باز میگردد ولی در طول سالهای سپری شده این نشان و علامت تجاری به سیستم های امروزی جهت ثبت و حفاظت تبدیل گشته است.

این پروسه ثبتی به همه ی مصرف کنندگان به این شکل کمک می کند که از کالا و خدمات مد نظرشان که با نشان یا آرم مشخصی مجزا گردیده انحصاراً استفاده نمایند.

یکی از شاخص ترین اهداف ثبت نشان تجاری استفاده از حقوق انحصاری نشان تجاری جهت شناساندن محصول ویا خدمات و منحصربفرد ساختن آنها می باشد. متقاضیان ثبت برند می بایست به این نکته توجه داشته باشند که زمان استعمال انحصاری از یک نشان بازرگانی محدود به 10 سال می باشد و پس از پایان این مدت توان تمدید آن وجود دارد.

شما صاحبان نشان تجاری و ثبت برند در ارومیه قادر هستید که با نگهداری صحیح از تلاش رقبا و اشخاص ثالث جهت استفاده از نام و نشان تجاری خود ممانعت بعمل آورید.

به طور کلی دو روش برای ثبت برند در ارومیه وجود دارد ،یا شخص می تواند خود نسبت به ثبت برند اقدام کند که اصلاً توصیه نمی کنیم زیرا این کار دشوار است و اغلب افراد با پیام های خطای بسیاری در طی فرایند پیچیده آن مواجه می شوند و هزینه و وقتشان تلف می شود.

بهتر است روش دوم را امتحان کنید واز طریق وکیل مجموعه های  ثبتی مثل ایلیا جهت ثبت برند در ارومیه اقدام نمایید . به علاوه به طور کلی دو نوع برند برای ثبت وجود دارد: اگر شما به طور شخصی مشغول به فعالیت هستید پس روش ثبت برند شما باید به شکل برند حقیقی صورت گیرد و اگر شما با مجوز های مربوط به شرکت کار می کنید روش ثبت برندتان به شکل ثبت برند  حقوقی قابل انجام است.

در این دو روش دو تفاوت وجود دارد ، 1) تفاوت در مدارک مورد نیاز ، 2) انتقال مالکیت در شخص حقیقی به نام شخص حقیقی انجام می شود ، انتقال مالکیت در شخص حقوقی به نام شرکت و به نمایندگی مدیر عامل انجام می شود. در ادامه این مقاله متوجه می شوید ، نحوه ثبت این دو برند به یک شکل می باشد.

ثبت برند در ارومیه

نقش جواز در ثبت برند ارومیه

هر شخصی برای ثبت برند در ارومیه باید دارای یک کسب و کاری باشد که به جهت آن مجوز اخذ کرده است و برند مربوطه باید در همان حوزه مجوز به ثبت می رسد. برای مثال کسی که تولیدی پوشاک دارد نمی تواند با مجوز پوشاک برند محصولات الکترونیکی را به ثبت برساند پس وجود جواز مرتبط برای ثبت برند الزامی می باشد .

جهت اطلاع از اینکه از چه نهادی می توانید مجوز مرتبط با فعالیت خود برای  ثبت برند را کسب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران و کارشناسان مجتمع ثبتی ایلیا با شما تماس بگیرند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند در ارومیه

  • مدارک هویتی متقاضی حقیقی یا مدیر عامل شرکت
  • تصویر لوگو یا نام تجاری استعلام و تایید شده
  • مجوز فعالیت برای شخص یا شرکت
  • مدارک ثبتی و تغییرات شرکت
  • کارت بازرگانی برای برند با حروف غیر فارسی
  • وکالت نامه در صورت سپردن امر ثبت برند به مجتمع ثبتی

مراحل ثبت برند در ارومیه

مراحل ثبت برند در ارومیه توسط متقاضی

بعد از استعلامات لازم جهت ثبت برند در ارومیه وارد مراحل ثبت برند می شویم ، قدم بعدی ورود به سامانه مالکیت معنوی است و اظهارنامه ثبت علامت در ارومیه را تکمیل می نمایید بعد از تکمیل و ارسال اظهارنامه به اداره ثبت علائم تجاری بین 35 الی 45 روز سه حالت برای ثبت برند تان در ارومیه ممکن است رخ دهد یا برند رد می شود که در این صورت پرونده ثبت علائم تجاری به طور کلی بسته می شود و در صورت ثبت علامت تجاری دیگر باید مجدد مبادرت به تکمیل اظهار نامه ثبت علامت تجاری در ارومیه نمایید.

در حالت دوم ممکن است درخواست ثبت علامت تجاری شما با اخطار رفع نقص رو به رو شود که در این حالت طی 30 روز باید اخطار های گفته شده رفع شود.

در حالت دیگر ممکن است برای درخواست شما ابلاغیه پذیرش درخواست شود که بعد از دریافت باید به همراه اصل مدارک به اداره ثبت علائم تجاری مراجعه کنید و پس از آن مبادرت به انتشار آگهی نوبت اول کنید و بعد از سی روز هزینه حق ثبت علامت را پرداخت نمایید که نسبت به آن شماره ثبت صادر شود در این مرحله روزنامه دوم ثبت برند ارومیه منتشر می شود که پس از طی یک هفته نسبت به علامت مورد درخواست تصدیق ده ساله صادر می شود.

مراحل ثبت برند توسط مجتمع ثبت ایلیا

  1. مشاوره و استعلام علامت تجاری مورد نظر جهت ثبت
  2. تعیین نام تجاری یا طراحی لوگو
  3. اعلام کلیه مدارک لازم به متقاضی جهت جمع آوری و ارائه آنها به کارشناس مجموعه ایلیا
  4. عقد قرارداد و پرداخت بخشی از هزینه
  5. ارجاع پرونده به واحد اجرایی و کارشناسان دپارتمان ثبت برند
  6. بعد از اخذ ابلاغ تأیید گزارش کار به موکل
  7. طی نمودن سایر مراحل ثبت برند توسط تیم وکلای با تجربه مجتمع ثبتی ایلیا شامل دو مرحله درج آگهی روزنامه رسمی و پاسخ به اعتراضات محتمله
  8. ارائه تصدیق ثبت برند ده ساله به موکل

مزایای ثبت برند در ارومیه

شاید برای شما هم سوال باشد که چه لزومی دارد وارد قواعد و قوانین ثبت برند شویم و برند ثبت کنیم ؟ نکته قابل توجه در این خصوص این است که  دیگر معروف بودن یک کسب و کار از محله و کوچه و شهرستان گذشته و امری بین المللی شده با وجود فضایی که توسط اینترنت به وجود آمده هر برندی می تواند به معروفیت برسد قبل از معروف شدن یک برند باید ابتدا مالکیت آن به شما منتقل گردد. که این روش از طریق ثبت برند در ارومیه انجام می شود . حال مزایای ثبت برند در ارومیه شامل این موارد است.

  • جلوگیری از سوء استفاده سهوی یا عمدی سایر اشخاص و برخورداری از حق شکایت
  • مالکیت صد در صد به مدت ده سال
  • قابل نقل و انتقال بودن
  • انحصاری بودن نام برند و علامت
  • اعطای نمایندگی
  • عقد قرارداد با شرکت های بزرگ
  • اخذ تسهیلات بیشتر
  • شرکت در نمایشگاه های تخصصی

هزینه ثبت برند در ارومیه

هزینه برند در ارومیه شامل موارد هزینه ثبت  ، روزنامه رسمی و کثیرالانتشار ، حق الوکاله وکیل می باشد که این هزینه ها با توجه به تعداد طبقات برند ، تعداد محصولات و نوع آن ( اعم از حقیقی و حقوقی، لوگو یا اسم تجاری، فارسی یا لاتین بودن ورنگی یا سیاه و سفید بودن )محاسبه می شود .

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند در ارومیه

ثبت علامت تجاری در ارومیه

علامت تجاری به دو شکل علایم جمعی و نام تجاری نیزبه ثبت می رسد. در ادبیات حقوقی هر نشانی که منجر به تمایز کالا و خدمات تولیدکنندگان از یکدیگر شود را نشان تجاری می نامند. علامت تجاری تصویری است فیزیکی که درج آن در سند اظهارنامه الزام قانونی دارد و ویژگیهای تعیین کننده آن کالا را تعیین مینماید و اسم تجاری معین کننده شخص حقیقی یا حقوقی دارنده علامت است.

 آیا ثبت برند در ارومیه اجباری است؟

ثبت برند برای افراد الزامی ندارد، مگر برای تلیدکنندگان مواد خوراکی یانوشیدنی و مواد آرایشی ، بهداشتی و داروها. زیرا این مواد به طور مستقیم موثر بر سلامت عامه مردم هستند و باید سیب سلامت و استاندارد داشته باشند که پیش نیاز هر دو ثبت برند در ارومیه می باشد . به جز این موارد سایر صاحبان مشاغل فارق از فواید ثبت برند و نشان تجاری ملزم به ثبت برند و علامت تجاری نیستند.

خدمات ثبتی مالکیت صنعتی در ارومیه

اقدامات تخصصی که نیاز به مالکیت دارند را تنها می توانید با ثبت آن ها در اداره مالکیت و صنعتی به سرانجام رسانده و از این طریق کسب و کار خود را به صورت قانونی به افراد معرفی کنید.

ثبت طرح صنعتی در ارومیه

چطور باید یک طرح صنعتی را به ادارات مربوطه ارائه کنیم تا از طریق تولید آن در وسایل پرکاربرد به سود برسیم؟ ابتدا برای پاسخ به این سوال باید بدانید که ماهیت طرح صنعتی چیست! یک طرح حاوی شکل از نمونه وسیله ای نوظهور است که برای یاری رساندن به یک هدف از سوی طراحان ارائه می شود. از این رو باید برای ثبت هرچه سریع تر آن اقدام کنید.

ثبت اختراع در ارومیه

اختراع باید یک هویت نوظهور داشته باشد که بتوان آن را در اداره مالکیت به ثبت رساند. از این رو کارشناسان حقوقی ما در مجتمع ثبتی ایلیا راهنمای شما عزیزان خواهند بود تا تمامی امور مربوط به ثبت اختراع را دقیق و بی نقص انجام دهید.

حوزه های ثبت برند در شهرستان ارومیه

  • ثبت برند در ارومیه
  • ثبت برند در مهاباد
  • ثبت برند در بوکان
  • ثبت برند در خوی
  • ثبت برند در میاندوآب
  • ثبت برند در سردشت
  • ثبت برند در سلماس
  • ثبت برند در پیرانشهر
  • ثبت برند در نقده
  • ثبت برند در تکاب
  • ثبت برند در شاهین دژ
  • ثبت برند در چالدران
5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فواد قادری
فواد قادری
6 سال قبل

با سلام و خسته نباشید بنده خواهان ثبت برند در زمینه بسته بندیرا دارم در صورت امکان به مشاوره نیاز دارم

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  فواد قادری
6 سال قبل

با سلام کارشناسان ثبت شرکت ایلیا در اسرع وقت با شما تماس می گیرند

فواد قادری
فواد قادری
6 سال قبل

با سلام و خسته نباشید بنده خواهان ثبت برند در زمینه بسته بندیرا دارم در صورت امکان به مشاوره نیاز دارم

جعفرزاده
جعفرزاده
7 سال قبل

خواهان ثبت نام تجاری در ارومیه برای یک محصول «نقل سوغات ارومیه» هستم

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  جعفرزاده
7 سال قبل

با سلام در اسرع وقت با شما تماس گرفته می شود