درخواست مشاوره رایگان

اخذ کد اقتصادی در ارومیه

نگارش توسط : تیم تحریریه ایلیا     |     چهارشنبه، 8 بهمن 1399


چگونگی اخذ کد اقتصادی در ارومیه

پس از ثبت یک شرکت باید نسبت به اخذ کد اقتصادی برای آن شرکت نیز اقدام شود زیرا با این کار به دولت در امر شناسایی فعالیتهای سودجویانه و ناسالم اقتصادی کمک می شود. حتما" می پرسید : «این امر چگونه امکان دارد؟» اگر تا پایان مقاله با ما باشید جواب این سوال را می گیرید. هنگامی که نسبت به اخذ کد اقتصادی در ارومیه اقدام می کنید ، به دولت کمک می کنید تا شما و کسب و کارتان را شناسایی کند و با نظارت حاصله بر فعالیت و معاملات شما و سایرین از سواستفاده های احتمالی و رقابت غیر سالم جلوگیری کند . لذا می توان گفت که در عمل نتایج مثبت حاصل از اخذ کد اقتصادی به خود شما به عنوان یک کارآفرین باز می گردد . فلذا به شما پیشنهاد می گردد که پس از ثبت شرکت نسبت به اخذ کد اقتصادی در ارومیه اقدام کنید.

در ذیل توضیحات بیشتری در ارتباط با اخذ کد اقتصادی در ارومیه به شما ارائه می دهیم.

کد اقتصادی چیست؟

کد اقتصادی کدی است انحصاری برای شناسایی اشخاص حقیقی یا حقوقی که به نام آنها صادر شده و آنها ملزم به استفاده از آن بر روی فاکتورهای خود هستند.

با این کار رصد کردن فعالیتها و معاملات وبرآورد درست و به دور از اشتباه مالیات صاحبان مشاغل ممکن می شود .

همچنین به وسیله کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور می تواند دفاتر قانونی، فاکتورها و صورتحساب های صادره را به راحتی بررسی کند.

چه افرادی مکلف به اخذ کد اقتصادی هستند؟

کلیه اشخاص حقوقی که در رابطه با تولید، مونتاژ، واردات و صادرات ، پخش هر نوع کالا و ارائه امور خدماتی فعال هستند و همچنین کلیه اشخاص حقیقی که به امور فوق اشتغال دارند و دارای جواز کسب از مرجع مرتبط بوده و یا دارای محل کار می باشند باید نسبت به دریافت کد اقتصادی در ارومیه مبادرت کنند. قابل ذکر است احراز یکی از دو شرط فوق برای اشخاص حقیقی مکفی است تا آنها را واجد شرایط دریافت کد اقتصادی باشند

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی در ارومیه

  1. جهت این مرحله همراه با مدارک زیر به اداره دارائی
  2. دریافت دفترچه و تکمیل آنها (واحد اطلاعات و خدمات اداره دارایی)
  3. دریافت فرمهای مربوطه و تکمیل آنها (واحد ثبت و شناسائی اداره دارائی)
  4. رونوشت شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره
  5. رونوشت آگهی ثبت شرکت و تغییرات ثبتی در دو نسخه
  6. رونوشت اساسنامه شرکت
  7. رونوشت از اظهارنامه شرکت (و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی)
  8. رونوشت آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن
  9. رونوشت پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس (در صورت موجود بودن)
  10. رونوشت سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن، رونوشت قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.
  11. نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و رونوشت آن بعد از ثبت در دبیرخانه
  12. واریز وجه مالیات حق تمبر به اداره دارائی

دیگر خدمات مجتمع ثبت شرکت ایلیا

ثبت شرکت: ( انجام کلیه مراحل تخصصی ثبت شرکت )

ثبت برند: ( طراحی لوگو و برند و انجام امور ثبت علامت تجاری و ثبت برند ، علائم و لوگوی تجاری ( برند ) در اداره مالکیت صنعتی )

ثبت طرح صنعتی:( انجام کلیه امور ثبت طرح صنعتی در ادره مالکیت صنعتی )

ثبت تغییرات شرکت: ( تدوین و تنظیم کلیه امور صورتجلسات و تغییرات شرکتها در اداره ثبت شرکت ها )

خدمات اداری و حقوقی: ( انجام تخصصی کلیه امور مربوط به اخذ جواز تاسیس صنایع ، تدوین طرح توجیهی ، اخذ رتبه بندی شرکتها ، کارت بازرگانی و کلیه امور حقوقی و وکالت اشخاص حقیقی و حقوقی )

ما با شما تماس میگیریم لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید
اخذ کد اقتصادی در ارومیه

پاسخ دادن به :

فرم ارسال نظر و سوال
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید