جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

آورده در شرکت های تجاری

آورده در شرکت های تجاری
در این مقاله سعی داریم نکات تخصصی قبل از ثبت شرکت  در زمینه سرمایه اولیه برای راه اندازی شرکت و آورده در شرکت های تجاری اطلاعات جامعی را در اختیارتان قرار دهیم که پیشنهاد می شود با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

آورده در شرکت های تجاری

زمانی که یک شیریک از سرمایه خود به شرکت اضافه می کند و در واقع آورده نقدی یا سرمایه ای به صورت اسمی دارد و باعث افزایش سرمایه شرکت می شود را آورده تجاری شرکت ها گویند.

این سرمایه برای شرکت بوده و در واقع آورده مشترک بین اعضا می شود.

این آورده ها در شرکت به دو دسته تقسیم بندی می شود:

  • میزان آورده نقدی
  • آورده غیر نقدی

حقوق ناشی از میزان آورده نقدی شرکاء در ثبت شرکت

زمانی که شرکا پول نقد ( پول رایج کشور ) به جایی سرمایه در شرکت آورده پولی را اضافه می کنند. اما نحوه ی اضافه شدن این پول به شرکت بستگی به قانون تجارت دارد و بر  اساس آن اضافه می شود.

به این صورت نیست که شرکا پول را بعضا با خود به شرکت بیاورند و به آن بگوییم آورده بلکه طبق یک صورتجلسه ای مبنی بر افزایش سرمایه آورده شرکت را به صورت نقدی اعلام در یک بانک به نام شرکت حساب باز می شود و سپس مبلغ به شرکت اضافه می شود صورتجلسه تنظیم شده که مبلغ فعلی با آورده در آن درج شده است به اداره ثبت شرکتها ارسال و بعد تایید اداره آورده ثبت می شود.

"<yoastmark

حقوق ناشی از آورده غیرنقدی شرکاء در ثبت شرکت

هنگامی که شما به عنوان سرمایه آورده غیر نقدی را انتخاب می نمایید ، یعنی پول رایج را نمی آورید و از آورده اسمی یا زمین ، ماشین و خانه در سرمایه خود نام می برید در آن زمان است که طبق قانون در صورتجلسه مشخص می شود که آورده شما غیر نقدی و نوع غیر نقدی و برآورد کل آن سرمایه غیر نقدی نیز باید در صورتجلسه مشخص شود این برآورد توسط کارشناس صورت می گیرد.

آورده های غیر نقدی به چند دسته تقسیم بندی می شود :

اول آورده های غیرنقدی که به صورت عین است:

آورده نقدی می تواند به صورت منقول یا غیر منقول باشد.

سرمایه ای که بشود آن را لمس کرد یعنی قابل رویت باشد مانند زمین، خانه اما سرمایه غیرمنقول به سرمایه ای گفته می شود که غیر قابل مشاهده باشد و تنها اسمی و تنها یک مبلغ عنوان می شود.

زمانی که شما یک آورده را به شرکت می آوردید که قابل لمس نیست مانند سر قفلی، اختراع، ثبت برند که البته مالیات شامل آن می شود.

به این دلیل ارزش میگیرند که مالیات شامل آنها می شود و قابل واگذاری و فروش هستند در نتیجه ارزش اقتصادی می گیرند.

3/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها