ثبت شرکت ایلیا ثبت شرکت ایلیا
منو
ثبت شرکت ثبت برند ایلیا
تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب:

   انتخاب نام تجاری زیبا جهت برند شرکتها

انتخاب نام تجاری زیبا برای برند یک فرایند پیچیده است .
با توجه به هزینه های بالا برای جلب نظر تمامی افراد جامعه ، انتخاب نام تجاری زیبا برای برند و درخور، از اساسی ترین اقدامات اولیه برای ورود در بازار است. تفکر اساسی ای که در پشت نام تجاری ( برند ) قرار دارد، یک استراتژی موضع یابی است که نشان دهنده ارزش های یک نام تجاری است.                                                                                                                                                                                                             لذا انتخاب انتخاب نام تجاری زیبا برای برند يك از مسائل اساسي است كه بايستي به آن توجه نمود. نام‌ها از موثرترين ابزارهاي ارتباطي برند با مخاطبين به شمار مي‌آيند. اكثر آگهي هاي تبليغاتي بين 30 تا 60 ثانيه نمايش داده مي‌شوند. در اين ميان نام برند است كه توسط مشتريان به حافظه سپرده و ثبت مي گردد. 
از این رو در صورت نیاز به اطلاعات کامل در خصوص انتخاب نام تجاری جهت راه اندازی کسب و کارتان، پیشنهاد میکنیم که ��ین مقاله را که نتیجه دسترنج و تجربه 18 ساله بنده در حوزه مشاوره برند و برندسازی ایست به طور کامل مطالعه نمایید.

    چگونه برندی زیبا و مفهومی برای خود انتخاب می کنید؟

اگر شما نیز تا به حال سعی در انتخاب نام تجاری زیبا برای برند داشته اید، می دانید که این روند می تواند ازطرفی بسیار ملال آور بوده و در عین حال بسیار حیاتی باشد و گاه تجارت شما را دچار مشکل نماید. با کمک متخصصان مجتمع ثبتی ایلیا شما می توانید نام شرکت و برند جدید خود را به سهولت انتخاب کنید. ما هنگام انتخاب نام تجاری زیبا برای برند، در مورد کلماتی که در زندگی روزمره استفاده می شوند فکر می کنیم. ما بر روی واژه هایی که با تجارب حسی خاص مرتبط هستند، تمرکز می کنیم: کلماتی سبک در عین حال پرقدرت، خوش آهنگ، پرکاربرد، سلیس، واجد املای ساده و در عین حال کلماتی که مایلید با آن هدف خود را به مشتری القا کنید. مفاهیمی مرتبط با کسب و کار شما و واجد احساسات و تجربیات مخاطب. واژه هایی که مفهوم آن با بیشترین تعداد افراد ممکن ارتباط برقرار کند و آن را به خاطر بیاورند. حتی اگر در مواردی امکان پیدا نکردن واژه مناسب وجود نداشت ما می توانیم آنرا برای شما اختراع کنیم! و کلمات جدیدی را برای کسب و کار شما پشنهاد دهیم.
کارشناسان مجتمع ایلیا قادرند با کاوش در گویش ها، لهجه ها و حتی زبان های بیگانه اصطلاحات و واژه های جدیدی را خلق کنند و ضمن بررسی معنایی آن با فرهنگ محل مورد استفاده خطرات واژه گزینی نامناسب را به حداقل ممکن کاهش دهند.

 

انتخاب نام تجاری زیبا برای برند

طبقه بندی نام ها تجاری ( برند ) از دیدگاه موسسه بین المللی برندینگ Landor 

•   نام های تجاری ( برند )  تشریحی: تشریح کننده ی کارکردها و نقش محصول یا خدمت هستند. چنین نامهایی معمولاً غیر قابل ثبت هستند. نظیر: Singapor Air Liner و  Global Crossing .

•  نام های تجاری ( برند ) پیشنهادی: این نام ها مزیت محصول یا خدمت را به مشتری یادآوری می کنند. نظیر march FIRST و Agilent Technologies .

نام های تجاری ( برند ) ترکیبی: ترکیبی از دو یا چند واژهی گاهی نامرتبط و غیر منتظره برای مشتری. نمونهی آن RedHat است.نام های تجاری ( برند )  کلاسیک: برگرفته از ریشههای لاتین، یونانی یا سانسکریت، نظیر Meritor

نام های تجاری ( برند ) اختیاری: واژههای واقعی بدون هیچ نوع ارتباط معنایی روشن، نظیر Apple  - نام های تجاری ( برند ) تخیلی: واژههای ابداعی بدون بهرهگیری از معنایی روشن و واضح، نظیر Avanade

مراحل ثبت برند

توضیحاتی کامل در خصوص انتخاب نام و نشان تجاری ( برند ) 

انتخاب نام برند
نام برند شما در مرکز تمامی فعالیت‌های بازاریابی‌تان قرار دارد و با دوام‌ترین و پایدارترین جز محصول، خدمت یا شرکت شماست .نامی که به درستی انتخاب شده باشد، یکی از دارایی‌های ضروری برند است . نام‌گذاری فرآینده پیچیده، خلاق و مستلزم بردباری و مهارت است. نام برند جز یکی از با ارزش‌ترین دارائی‌هاست. نامی که به درستی انتخاب شده باشد ، ذهن را اسیر خودش می‌کند و در ذهن‌ها ماندگار می‌شود؛ بیشتر می فروشند و سهم بازار بیشتری به دست می آورند. چه نام شخص باشد، چه نام برند. نامگذاری برند قسمت حیاتی فرآیند مدیریت برند است . نام شما بخشی از یک بدنه‌ی  بزرگ‌تر است که مواردی از قبیل جایگاه یابی، لوگو، رنگ، تایپوگرافی و طراحی گرافیکی حاکم بر ارتباطات، شعارها و اقلام تبلیغاتی، آگهی‌ها، رویدادها، شبکه‌ی فروش و سایر ویژگی های سازمانی را تحت تاثیر قرار می دهد.
چندین روش برای تعیین انتخاب نام تجاری زیبا برای برند وجود دارد که با توجه به شرایط مختلف و منافع شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. در این جا به چهار خط مشی اصلی که در انتخاب نام تجاری معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد، اشاره می شود:  

1- نام های تجاری منفرد: 
از این سیاست، شرکت پروکتر اند گمبل به خوبی استفاده کرده، به طوری که محصولات مختلف خود را با نام های تجاری گوناگون نظیر تاید، کرست و... به بازار عرضه کرده است. در نتیجه هر محصول با نام تجاری خاص خود، با محصولات مشابه موجود در بازار به رقابت می پردازد. 

2- یک نام گروهی برای همه کالاها: 
نظیر شرکت آی.بی.ام (IBM)که برای تمامی محصولات تولیدی خود از نام تجاری آی.بی.ام استفاده می کند. 

3- اسامی گروهی جداگانه برای کالاها: 
به طور مثال، شرکت سیرز از این خط مشی تبعیت کرده است. به این معنا که این شرکت برای وسایل و ادوات نام کنمور، برای ابزارآلات نام کرافتزمن و برای تاسیسات خانگی نام هومارت را برگزیده است.

4- تلفیقی از نام تجاری شرکت و اسامی کالاهای منفرد: 
شرکت کلاگ از این خط مشی استفاده کرده است و کورن فلیکس کلاگ، رایس کریسپیز کلاگ و رایزن بران کلاگ از آن جمله اند.  

انتخاب نام تجاری زیبا برای برند

برند و برندینگ  Branding

انتخاب نام تجاری زیبا برای برند جديد براي يك محصول جديد، تركيبي از هنر و علم است. نام‌هايي كه ساده هستند و به راحتي نگارش و تلفظ مي‌شوند، آشنا و بامفهوم هستند، متفاوت و منحصر به فردند و قادرند ميزان آگاهي برند را در ذهن مصرف‌كننده تا حد زيادي افزايش دهند ،(و خصوصياتي از اين دست) نام‌هايي مناسبي مي‌باشند. اینجاست که نقش و اهمیت مدیریت برند و ثبت برند و عملیات برندینگ بیش از پیش نمایان میگردد.

ویژگی های یک نام تجاری 

 

  • ·         نام تجاری باید مزایای کالا را همراه داشته باشد.
  • ·         نام تجاری باید خواص کالا مثل طرز عمل یا رنگ آن را به همراه بیاورد.
  • ·         تلفظ، شناخت و به خاطر سپردن نام تجاری باید آسان باشد.
  • ·         نام تجاری باید شاخص باشد.
  • ·         معنی نام تجاری باید در سایر کشورها و یا زبان های دیگر نیز با معنا و مربوط باشد.

استانداردهای نامگذاری برند

 

  •   قابلیت ثبت و حمایت قانونی
  •    کوتاه و مختصر و دارای ایجاز
  •    منحصربفرد و غیر تکراری
  •    دارای ترکیب جدید ( خارج از نام های موجود قدیمی و جدید )
  •    اختصاصی ( غیر عمومی )
  •    برابری نوشتار و تلفظ
  •    خوش آهنگ
  •    ارزیابی شده در زبان های رایج جهان
  •    دارای ماهیت بصری و قابلیت تبدییل شدن به یک عنصر بصری
  •    دارای موسیقی خاص
  •    آزاد بودن دامنه های اینترنتی معتبر 

یک نام نا آشنا می تواند یک برند موفق باشد

سامسونگ ،آدیداس ,گوگل و یاهو را که شرکت های نامدار و موفقی هستند در نظر بگیرید. همگی آنها در ابتدا شرکت هایی کوچک بودند. می بینیم که نام های توصیفی و لفظی هم در برخی شرایط می توانند موفق باشند. در حالت کلی درمورد اینگونه نام ها باید دقت بیشتری به خرج دهید چرا که به آسانی کپی برداری و تقلید می شوند و خریدار به دلیل مشابهت اسمی دچار اشتباه خواهد شد.
البته اگر برای برندینگ خود بودجه بالایی در نظر گرفته اید، می توانید از تاثیر بد یک نام برند خسته کننده و کلی به کمک مکمل های دیگر در امان باشید.جلب توجه دیگران به برند، نیاز به نفوذ در آنها دارد. شما تلاش می‌کنید تا خود را در مقابل افرادی که نمی‌خواهند تصمیمات خریدشان را تغییر دهند، قرار دهید. برند شما بایستی به قدری قوی باشد تا آنها را مجبور به خارج شدن از مسیر عادی خود کنید.از بین تمام برندهایی که شروع بکار کردند، استارباکس(starbucks) هنوزحرف برای گفتن دارد. استارباکس عمل روزمره خریدن یک فنجان قهوه را به یک تجربه به یاد ماندنی تبدیل می‌کند و این کار رابه واسطه ایجاد یک برند به یاد ماندنی انجام می‌دهد. یک اسم منحصربه‌فرد و یک لوگوی به یادماندنی که قهوه را نه فقط یک قهوه، بلکه یک حس خوشایند و مکانی راحت برای رفتن و دیده شدن می‌سازد.

مارکوپولو یک تصویر بسیار قدرتمند و درخاطرمان برای مشتریان دارد!

ضمنا یک استعاره بسیار قدرتمند هم است!!
پس در اولین قدم  پیشنهاد انتخاب نام تجاری زیبا برای برند که چگونه می‌توانید همچنین نامی برای کسب وکار خود انتخاب کنید من می‌گویم:
استعاره‌ای انتخاب کنید که همزمان حاوی یک تصویر هم باشد!
 استعاره قدرتمند
این نمونه نام تجاری بی‌ ‌نهایت قدرتمند است.
مثال دوم که استعاره هست اما تصویر نیست!
کلینیک درمان نازایی حضرت مریم!!
این نام یک کلینیک تخصصی در شمال کشور است!
به نظر من نامش را عالی انتخاب کرده‌اند!!
این نام جزو اسامی خاص برند است!
شاید هرکسی جرات نکند این چنین نامی برای برند خود انتخاب کند!!
حضرت مریم یک استعاره قدرتمند از شخصی است که طی یک بارداری معجزه گونه دارای فرزند شده است!!
این هم به نظر من یک استعاره هوشمندانه است!
حال رقبای دیگر هم نام‌هایی ازاین دست گذاشته‌اند:
کلینیک نازایی آسیه!! زن فرعون که هرگز بچه‌دار نشد!!
کلینیک نازایی ام البنین که من متوجه نشدم ربطش به ناباروری چیست؟؟
پس وجود یک استعاره قدرتمند برای انتخاب نام تجاری زیبا جهت کسب و کارتان می‌تواند نشان از هوشمندی یک صاحب کسب وکار باشد.!!

نکاتی مهم در انتخاب نام برند تجاری و دوری از اشتباهات

8 نکته برای انتخاب نام برند که جذاب و متفاوت باشد
یک انتخاب نام تجاری زیبا برای شرکت لازم نیست حتماً به مشتریان بگوید که شما دقیقاً چه کاری انجام می دهید. نام هایی که منوط به داستان برندی جذاب باشند، معمولاً بسیار قدرتمند هستند. بنابراین هنگام نام گذاری برند بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید تا نام برند ماندگار خوبی در ذهن مشتریان داشته باشید، و جلسات طوفان فکری شما بیشتر شبیه به انفجار لیستی پربار از اسامی فریبنده و دلربا شود. در ادامه 8 نکته برای انتخاب نام برند را بازگو می کنیم :
۱ ) ماهیت خود را بشناسید.
اسامی مانند دیزنی ( Disney )، نامهایی اند که به تاریخچه ی شرکت با موسسان آن اشاره دارد. آنها به دنبال آن اند که داستان اصلی شرکت را گفتگو محور و بر پایه ی برقراری ارتباط آغاز کنند.
۲ ) نام شما چیست؟
با اینکه نام برند میتواند از هر زبانی گرفته شود، اما در نظر داشته باشید که نام هایی را انتخاب کنید که منظم و قابل تلفظ بوده و ساختار کلمه ای مناسبی داشته باشد.
۳ ) ارتباط خود را با طبیعت حفظ کنید.
شیفتگی ذاتی انسان ها به جهان طبیعی آن را به مکانی عالی برای یافتن نام هایی که مشمول داستان برند و احساس باشد، تبدیل کرده است. طبیعت منبع عظیمی از پیام رسانی به اشکال مختلف مانند خلوص، خوبی، ناهمواری، اقلیم ( سرد یا گرم )، یا حتی کیفیت مناسب را فراهم می کند.
۴ ) جایگاه ( location )
مانند طبیعت، نام مکان ها راهکار مناسبی است برای آنکه به دنبال منابع الهام بخش برای نامگذاری باشید. Cisco  ( از San Francisco ) و Fujifilm  ( ازکوه fuji  در ژاپن ) شرکت هایی هستند که از مناطق جغرافیایی برای نام گذاری خود استفاده کرده اند.
 ۵ ) از ادبیات و دستور زبان استفاده نمایید.
یک استعاره یا تشبیه خوب، اگر با دید استراتژیک به عنوان نام انتخاب شود، می تواند حرف زیادی برای گفتن داشته باشد.
۶ ) الهه ی درونی شما
اسطوره شناسی و مذهب در فطرت و سرشت انسانها به حالت آماده باش قرار دارد. حقیقتاً هر فرهنگی کلکسیون ومجموعهای سرشار از داستانهای سمبلیک و نمادین دارد که پر است از، توصیفاتی برای راز بزرگ زندگی. این داستان ها همچنین پر از نام برند و ایده هستند.
۷ ) نام اشخاص مهم ( Celebrity )
گاهی اوقات با افراد موفق و برنده در سرتاسر جهان بیعت می بندیم که از نام آنها برای نام¬ گذاری استفاده کنیم. برخی مواقع خوش شانس هستیم و برند ما دارای نام قشنگی نیز هست.
8 ) دقت کنید که اینترنت پذیر باشد
در این دوره و زمان، اگر میخواهید کار و تجارتتان شکوفا شده و سودرسان باشد، وارد کردن آن به دنیای اینترنت یک ضرورت است. به همین دلیل باید دقت کنید که در انتخاب نام تجاری زیبا برای برند تجاریتان جهت اینترنت آشنا باشد. به این معنی که کاربران اینترنتی مشکلی برای دریافت اطلاعات درمورد کار شما از طریق نام تجاریتان نداشته باشند.

هفت اشتباه در انتخاب نام تجاری شرکت ها

اشتباه نام گذاری برند می تواند برای هر کسب و کاری مهلک باشد. بنابراین نام گذاری برند به نحو درست و به دور از اشتباهات  رایج یکی از مهم‌ترین عناصری است که در بنا نهادن یا ساخت یک برند باید مد نظر قرار گیرد. یک نام درست برای برند نه تنها می‌تواند شمایی کلی از محصولات یا خدمات برند را به‌دست دهد، بلکه ابزاری برای شناخت و به خاطرآوری برند نیز باشد. هم‌چنین می‌تواند همچون یک دارایی با ارزش که ویژگی‌های مشخص برند را بازتاب می‌دهد در مالکیت معنوی آن قرار گیرد.
با این حال، بسیاری از سازمان‌ها با یک رویکرد بسیار اتفاقی و حذف مراحل بسیار مهم، اقدام به نام‌گذاری برند خود می‌کنند که این باعث طولانی و هزینه دار شدن فرآیند نام‌گذاری می‌شود. بنابر این، در اینجا ما به برخی از رایج‌ترین اشتباهاتی که در هنگام انتخاب یک نام با آنها مواجه می‌شویم و برخی نکته‌ها برای اجتناب از آن‌ها، اشاره می‌کنیم.
یکی از مهم‌ترین مراحل در تاسیس یک کسب‌وکار جدید ا انتخاب نام تجاری زیبا برای برند و لوگوی مناسب برای آن است که ممکن است اشتباهات زیادی در این مورد انجام شود. یک نام تجاری خوب باید منحصربه‌فرد بوده و به‌آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود. انتخاب نام تجاری مناسب بسیار مهم است، در ادامه چند اشتباه معمول را که کارآفرینان در انتخاب نام تجاری برای کسب‌وکارشان انجام می‌دهند، معرفی می‌کنیم. با دوری از این اشتباهات می‌توانید نام تجاری ماندگار و مناسبی برای خود تهیه کنید.

  • ۱- استفاده از نام‌هایی که دسترسی به آنها از دسترسی به تاکسی در شب سال نو هم سخت‌تر است.
  • ۲- استفاده از چاشنی مخصوص و منحصربه‌فرد برای پررنگ و لعاب‌تر کردن نام شرکت تجاری.
  • ۳- انتخاب کردن نام‌هایی که طولانی‌تر از دماغ پینوکیو است.
  • ۴- از انتخاب اسامی‌ای همچون Seven-car روی محصولات خود اجتناب کنید.
  • ۵- فراتر نرفتن از محل اقامت
  • ۶- انتخاب نام‌هایی که حتی خودتان هم نمی‌توانید به درستی آن را تلفظ کنید.
  • ۷- نام تجاری را در دست تست و آزمایش قرار ندهید.

انتخاب نام تجاری زیبا برای برند

   بعد از انتخاب اولیتهای نام تجاری، علامت ( برند ) چه باید کرد؟

نام‌تان را امتحان کنید:
پس از اینکه انتخاب‌هایتان جهت برند به ۴ یا ۵ نامی محدود شد که به‌یاد‌ماندنی و بامعنی هستند، آماده‌ هستید تا جستجوی و استعلام برند تجاری شرکت و یا علامت تجاری را شروع کنید. تا زمانی که دولت به شما اجازه‌ی کار دهد و شما نام تجاری فرد دیگری را نقض نکرده باشید، الزاما نیازی به ثبت نام تجاری به عنوان علامت تجاری نیست. اما باید در نظر داشته باشید که یک وکیل ثبت برند در حوزه‌ی علامت تجاری یا حداقل یک مؤسسه‌ی جستجوی علامت تجاری مانند ( مجتمع ثبت برند ایلیا ) را از قبل استخدام کنید تا به شما اطمینان دهند که نام جدیدتان، علامت تجاری دیگری را نقض نمی‌کند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   برای توضیح خطر زمانی که یک علامت تجاری موجود را نقض می‌کنید، این مثال را مد نظر داشته باشید: شما صاحب یک کسب و کار تولیدی جدید هستید که قصد ارسال نخستین سفارشات خود را دارد، در این زمان یک شرکت در شهر یا منطقه‌ای دیگر، نام کسب و کار شما را نقض‌کننده‌ی علامت تجاری خودش می‌داند. شما درگیر یک جنگ حقوقی شده و در نهایت ورشکست می‌شوید. با کمک گرفتن از یک متخصص، می‌توانید از چنین اتفاقی جلوگیری کنید. پول بیشتری که الان برای این متخصص خرج می‌کنید، باعث صرفه‌جویی در جدال‌های بی‌شمار در آینده می‌شود.

خدمات مرتبط
اخذ کارت بازرگانی کد اقتصادی فوری و سریع ثبت شرکت نسبی اقدامات پس از ثبت شرکت فوری و سریع ارزش ثبت شرکت شما چقدر است ؟ ثبت شرکت ها خدمات ثبتی در کرج و کل ایران اخذ نشان حلال آنلاین ثبت بین المللی برند ( مادرید ) ث��ت شرکت اساسنامه ثبت ایلیا مراحل تشکیل و تاسیس ثبت شرکت
مسیر طی شده مشتریان ایلیا

دلیل شکست کمبود ایمان فرد به خود واقعی اش است

دیدگاه خود را بیان کنید

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

دیدگاه‌ها

15 دقیقه



طراحی , برنامه نویسی > شرکت ایده پرداز زاوین
طراحی سایت در کرج طراحی سایت کرج ثبت شرکت در تبریز