لوگو سفید ایلیا
صفحه اصلی انتخاب نام شرکت و برند خدمات ما
ثبت شرکت ثبت برند ثبت تغییرات شرکت اقدامات پس از ثبت شرکت ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع رتبه بندی(گرید) شرکت ها
درباره ما
حقوق مالکیت برند ایلیا اساسنامه ثبت ایلیا اعضای هیئت مدیره ایلیا منشور اخلاقی ثبت ایلیا تاریخچه ایلیا همکاران ایلیا محیط کار ایلیا کاتالوگ ایلیا
ارتباط با ما تور مجازی ایلیا

نام تجاری - انتخاب نام برند تجاری

انتخاب نام تجاری زیبا برای برند یک فرایند پیچیده است .
با توجه به هزینه های بالا برای جلب نظر تمامی افراد جامعه ، انتخاب نام تجاری زیبا برای برند و درخور، از اساسی ترین اقدامات اولیه برای ورود در بازار است. تفکر اساسی ای که در پشت نام تجاری ( برند ) قرار دارد، یک استراتژی موضع یابی است که نشان دهنده ارزش های یک نام تجاری است. لذا انتخاب انتخاب نام تجاری زیبا برای برند يك از مسائل اساسی است كه بايستي به آن توجه نمود. نام‌ها از موثرترين ابزارهاي ارتباطي برند با مخاطبين به شمار مي‌آيند. اكثر آگهي های تبليغاتي بين 30 تا 60 ثانيه نمايش داده می شوند. در اين ميان نام برند است كه توسط مشتريان به حافظه سپرده و ثبت مي گردد.
از این رو در صورت نیاز به اطلاعات کامل در خصوص انتخاب نام تجاری جهت راه اندازی کسب و کارتان، پیشنهاد میکنیم که این مقاله را که نتیجه دسترنج و تجربه 18 ساله بنده در حوزه مشاوره برند و برندسازی ایست به طور کامل مطالعه نمایید.

انتخاب اسم برند تجاری

خلق یک برند چیزی فراتر از انتخاب یک نام تجاری و طراحی لوگو است؛ برندینگ مانند یک سفر طولانی می‌ماند که برای موفقیت باید وارد مسیری پر پیچ و خم شوید!
پیدا کردن اسم برندی که مشتریان بتوانند با آن ارتباط خوبی برقرار کنند، جزو اقدامات ضروری این سفر است؛ پس هر اسمی که صرفاً جذاب به نظر می‌رسد، لزوماً نمی‌تواند اسم خوبی برای برندتان باشد؛ به همین دلیل انتخاب اسم برند می‌تواند یک فرآیند سخت و پیچیده به نظر برسد

ویژگی اسم برند تجاری

  1. جذاب و گیرا باشد.
  2. مناسب شخصیت برند شما باشد.
  3. به خاطر سپردنش برای مردم راحت باشد.
  4. هنگام نمایش در تبلیغات آفلاین و آنلاین چشم‌گیر و جذاب به نظر برسد.
  5. دامنه‌ اینترنتی و اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی اشغال‌شده نداشته باشند.

انتخاب اسم خوب برای برند 

1-بامعنا باشد
اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکتتان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند.
2-متمایز باشد
اسم برند باید منحصربه‌فرد، به یادماندنی و از سایر رقبای شما متمایز باشد. فکر نکنید اگر اسمی نزدیک به یک نام تجاری مشهور انتخاب کنید، زرنگی کرده‌اید (!). مخصوصاً اگر یک شرکت تازه تأسیس هستید هیچ‌گاه از اسم‌های مشابه برندهای بزرگ استفاده نکنید؛ چون این باعث می‌شود شما یک شرکت فیک و کپی‌شده به نظر برسید. در ضمن این شرکت‌ها وکلای درجه یک و تیم حقوقی قدرتمندی دارند که حاضرند برای محافظت از اسم برند خود میلیون‌ها تومان هزینه کنند و کارتان را در دادگاه یکسره کنند!
3-راحت باشد
یعنی هر کسی به‌راحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند (حتی اگر می‌خواهید برای اسم شرکت خود از یک نام تجاری من‌درآوردی یا عجیب استفاده کنید باید این شرایط را در نظر بگیرید).
4-قابل ثبت باشد
اسم برند شما باید هم به‌صورت قانونی و هم دامنه‌های اینترنتی قابل ثبت باشد. اگر نتوانید به‌صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه برای ثبت نام تجاری خود وقت گذاشته‌اید، به هدر رفته‌ است. پس قبل از هر چیز از آخرین تغییرات قوانین انتخاب اسم برند مطلع شوید (ما در آخر همین مقاله چند نکته راجع به قوانین ثبت اسم شرکت در ایران را آورده‌ایم).
5-بصری باشد
یعنی بتوان آن را از طریق المان‌های گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی بیان کرد. برندهایی مثل اپل، جگوار، عقاب، ردبول مثال‌های خوبی برای یک اسم بصری هستند؛ چون هم‌زمان یک تصویر واضح از آن‌ها در ذهن شکل می‌گیرد، بنابراین دست طراح برای مانور روی ویژگی‌های بصری باز است.

چگونه برندی زیبا و مفهومی برای خود انتخاب کنیم

اگر شما نیز تا به حال سعی در انتخاب نام تجاری زیبا برای برند داشته اید، می دانید که این روند می تواند ازطرفی بسیار ملال آور بوده و در عین حال بسیار حیاتی باشد و گاه تجارت شما را دچار مشکل نماید. با کمک متخصصان مجتمع ثبتی ایلیا شما می توانید نام شرکت و برند جدید خود را به سهولت انتخاب کنید.ما هنگام انتخاب نام تجاری زیبا برای برند، در مورد کلماتی که در زندگی روزمره استفاده می شوند فکر می کنیم. ما بر روی واژه هایی که با تجارب حسی خاص مرتبط هستند، تمرکز می کنیم: کلماتی سبک در عین حال پرقدرت، خوش آهنگ، پرکاربرد، سلیس، واجد املای ساده و در عین حال کلماتی که مایلید با آن هدف خود را به مشتری القا کنید. مفاهیمی مرتبط با کسب و کار شما و واجد احساسات و تجربیات مخاطب. واژه هایی که مفهوم آن با بیشترین تعداد افراد ممکن ارتباط برقرار کند و آن را به خاطر بیاورند. حتی اگر در مواردی امکان پیدا نکردن واژه مناسب وجود نداشت ما می توانیم آنرا برای شما اختراع کنیم! و کلمات جدیدی را برای کسب و کار شما پشنهاد دهیم.


کارشناسان مجتمع ایلیا قادرند با کاوش در گویش ها، لهجه ها و حتی زبان های بیگانه اصطلاحات و واژه های جدیدی را خلق کنند و ضمن بررسی معنایی آن با فرهنگ محل مورد استفاده خطرات واژه گزینی نامناسب را به حداقل ممکن کاهش دهند.

 

انتخاب نام تجاری زیبا برای برند

طبقه بندی نام ها تجاری ( برند ) از دیدگاه موسسه بین المللی برندینگ Landor

• نام های تجاری ( برند ) تشریحی: تشریح کننده ی کارکردها و نقش محصول یا خدمت هستند. چنین نامهایی معمولاً غیر قابل ثبت هستند. نظیر: Singapor Air Liner و Global Crossing .

• نام های تجاری ( برند ) پیشنهادی: این نام ها مزیت محصول یا خدمت را به مشتری یادآوری می کنند. نظیر march FIRST و Agilent Technologies .

نام های تجاری ( برند ) ترکیبی: ترکیبی از دو یا چند واژهی گاهی نامرتبط و غیر منتظره برای مشتری. نمونهی آن RedHat است. نام های تجاری ( برند ) کلاسیک: برگرفته از ریشههای لاتین، یونانی یا سانسکریت، نظیر Meritor

نام های تجاری ( برند ) اختیاری: واژههای واقعی بدون هیچ نوع ارتباط معنایی روشن، نظیر Apple - نام های تجاری ( برند ) تخیلی: واژههای ابداعی بدون بهرهگیری از معنایی روشن و واضح، نظیر Avanade

توضیحاتی کامل در خصوص انتخاب نام و نشان تجاری ( برند )

 

انتخاب نام برند

نام برند شما در مرکز تمامی فعالیت‌های بازاریابی‌تان قرار دارد و با دوام‌ترین و پایدارترین جز محصول، خدمت یا شرکت شماست .نامی که به درستی انتخاب شده باشد، یکی از دارایی‌های ضروری برند است . نام‌گذاری فرآینده پیچیده، خلاق و مستلزم بردباری و مهارت است. نام برند جز یکی از با ارزش‌ترین دارائی‌هاست. نامی که به درستی انتخاب شده باشد ، ذهن را اسیر خودش می‌کند و در ذهن‌ها ماندگار می‌شود؛ بیشتر می فروشند و سهم بازار بیشتری به دست می آورند. چه نام شخص باشد، چه نام برند. نامگذاری برند قسمت حیاتی فرآیند مدیریت برند است . نام شما بخشی از یک بدنه‌ی بزرگ‌تر است که مواردی از قبیل جایگاه یابی، لوگو، رنگ، تایپوگرافی و طراحی گرافیکی حاکم بر ارتباطات، شعارها و اقلام تبلیغاتی، آگهی‌ها، رویدادها، شبکه‌ی فروش و سایر ویژگی های سازمانی را تحت تاثیر قرار می دهد.
چندین روش برای تعیین انتخاب نام تجاری زیبا برای برند وجود دارد که با توجه به شرایط مختلف و منافع شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. در این جا به چهار خط مشی اصلی که در انتخاب نام تجاری معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد، اشاره می شود:

1- نام های تجاری منفرد:
از این سیاست، شرکت پروکتر اند گمبل به خوبی استفاده کرده، به طوری که محصولات مختلف خود را با نام های تجاری گوناگون نظیر تاید، کرست و... به بازار عرضه کرده است. در نتیجه هر محصول با نام تجاری خاص خود، با محصولات مشابه موجود در بازار به رقابت می پردازد.

2- یک نام گروهی برای همه کالاها:
نظیر شرکت آی.بی.ام (IBM)که برای تمامی محصولات تولیدی خود از نام تجاری آی.بی.ام استفاده می کند.

3- اسامی گروهی جداگانه برای کالاها:
به طور مثال، شرکت سیرز از این خط مشی تبعیت کرده است. به این معنا که این شرکت برای وسایل و ادوات نام کنمور، برای ابزارآلات نام کرافتزمن و برای تاسیسات خانگی نام هومارت را برگزیده است.

4- تلفیقی از نام تجاری شرکت و اسامی کالاهای منفرد:
شرکت کلاگ از این خط مشی استفاده کرده است و کورن فلیکس کلاگ، رایس کریسپیز کلاگ و رایزن بران کلاگ از آن جمله اند.

انتخاب نام تجاری زیبا برای برند

 

برند و برندینگ Branding

انتخاب نام تجاری زیبا برای برند جديد براي يك محصول جديد، تركيبي از هنر و علم است. نام‌هايي كه ساده هستند و به راحتي نگارش و تلفظ مي‌شوند، آشنا و بامفهوم هستند، متفاوت و منحصر به فردند و قادرند ميزان آگاهي برند را در ذهن مصرف‌كننده تا حد زيادي افزايش دهند ،(و خصوصياتي از اين دست) نام‌هايي مناسبي مي‌باشند. اینجاست که نقش و اهمیت مدیریت برند و ثبت برند و عملیات برندینگ بیش از پیش نمایان میگردد.

استانداردهای نامگذاری برند

  • قابلیت ثبت و حمایت قانونی
  • کوتاه و مختصر و دارای ایجاز
  • منحصربفرد و غیر تکراری
  • دارای ترکیب جدید ( خارج از نام های موجود قدیمی و جدید )
  • اختصاصی ( غیر عمومی )
  • برابری نوشتار و تلفظ
  • خوش آهنگ
  • ارزیابی شده در زبان های رایج جهان
  • دارای ماهیت بصری و قابلیت تبدییل شدن به یک عنصر بصری
  • دارای موسیقی خاص
  • آزاد بودن دامنه های اینترنتی معتبر

یک نام نا آشنا می تواند یک برند موفق باشد

 

8 نکته برای انتخاب نام برند که جذاب و متفاوت باشد


یک انتخاب نام تجاری زیبا برای شرکت لازم نیست حتماً به مشتریان بگوید که شما دقیقاً چه کاری انجام می دهید. نام هایی که منوط به داستان برندی جذاب باشند، معمولاً بسیار قدرتمند هستند. بنابراین هنگام نام گذاری برند بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید تا نام برند ماندگار خوبی در ذهن مشتریان داشته باشید، و جلسات طوفان فکری شما بیشتر شبیه به انفجار لیستی پربار از اسامی فریبنده و دلربا شود. در ادامه 8 نکته برای انتخاب نام برند را بازگو می کنیم :
۱ ) ماهیت خود را بشناسید.
اسامی مانند دیزنی ( Disney )، نامهایی اند که به تاریخچه ی شرکت با موسسان آن اشاره دارد. آنها به دنبال آن اند که داستان اصلی شرکت را گفتگو محور و بر پایه ی برقراری ارتباط آغاز کنند.
۲ ) نام شما چیست؟
با اینکه نام برند میتواند از هر زبانی گرفته شود، اما در نظر داشته باشید که نام هایی را انتخاب کنید که منظم و قابل تلفظ بوده و ساختار کلمه ای مناسبی داشته باشد.
۳ ) ارتباط خود را با طبیعت حفظ کنید.
شیفتگی ذاتی انسان ها به جهان طبیعی آن را به مکانی عالی برای یافتن نام هایی که مشمول داستان برند و احساس باشد، تبدیل کرده است. طبیعت منبع عظیمی از پیام رسانی به اشکال مختلف مانند خلوص، خوبی، ناهمواری، اقلیم ( سرد یا گرم )، یا حتی کیفیت مناسب را فراهم می کند.
۴ ) جایگاه ( location )
مانند طبیعت، نام مکان ها راهکار مناسبی است برای آنکه به دنبال منابع الهام بخش برای نامگذاری باشید. Cisco ( از San Francisco ) و Fujifilm ( ازکوه fuji در ژاپن ) شرکت هایی هستند که از مناطق جغرافیایی برای نام گذاری خود استفاده کرده اند.
۵ ) از ادبیات و دستور زبان استفاده نمایید.
یک استعاره یا تشبیه خوب، اگر با دید استراتژیک به عنوان نام انتخاب شود، می تواند حرف زیادی برای گفتن داشته باشد.
۶ ) الهه ی درونی شما
اسطوره شناسی و مذهب در فطرت و سرشت انسانها به حالت آماده باش قرار دارد. حقیقتاً هر فرهنگی کلکسیون ومجموعهای سرشار از داستانهای سمبلیک و نمادین دارد که پر است از، توصیفاتی برای راز بزرگ زندگی. این داستان ها همچنین پر از نام برند و ایده هستند.
۷ ) نام اشخاص مهم ( Celebrity )
گاهی اوقات با افراد موفق و برنده در سرتاسر جهان بیعت می بندیم که از نام آنها برای نام¬ گذاری استفاده کنیم. برخی مواقع خوش شانس هستیم و برند ما دارای نام قشنگی نیز هست.
8 ) دقت کنید که اینترنت پذیر باشد
در این دوره و زمان، اگر میخواهید کار و تجارتتان شکوفا شده و سودرسان باشد، وارد کردن آن به دنیای اینترنت یک ضرورت است. به همین دلیل باید دقت کنید که در انتخاب نام تجاری زیبا برای برند تجاریتان جهت اینترنت آشنا باشد. به این معنی که کاربران اینترنتی مشکلی برای دریافت اطلاعات درمورد کار شما از طریق نام تجاریتان نداشته باشند.

 

 

انتخاب نام تجاری زیبا برای برند

بعد از انتخاب اولیتهای نام برند چه باید کرد

نام‌تان را امتحان کنید:
پس از اینکه انتخاب‌هایتان جهت برند به ۴ یا ۵ نامی محدود شد که به‌یاد‌ماندنی و بامعنی هستند، آماده‌ هستید تا جستجوی و استعلام برند تجاری شرکت و یا علامت تجاری را شروع کنید. تا زمانی که دولت به شما اجازه‌ی کار دهد و شما نام تجاری فرد دیگری را نقض نکرده باشید، الزاما نیازی به ثبت نام تجاری به عنوان علامت تجاری نیست. اما باید در نظر داشته باشید که یک وکیل ثبت برند در حوزه‌ی علامت تجاری یا حداقل یک مؤسسه‌ی جستجوی علامت تجاری مانند ( مجتمع ثبت برند ایلیا ) را از قبل استخدام کنید تا به شما اطمینان دهند که نام جدیدتان، علامت تجاری دیگری را نقض نمی‌کند. برای توضیح خطر زمانی که یک علامت تجاری موجود را نقض می‌کنید، این مثال را مد نظر داشته باشید: شما صاحب یک کسب و کار تولیدی جدید هستید که قصد ارسال نخستین سفارشات خود را دارد، در این زمان یک شرکت در شهر یا منطقه‌ای دیگر، نام کسب و کار شما را نقض‌کننده‌ی علامت تجاری خودش می‌داند. شما درگیر یک جنگ حقوقی شده و در نهایت ورشکست می‌شوید. با کمک گرفتن از یک متخصص، می‌توانید از چنین اتفاقی جلوگیری کنید. پول بیشتری که الان برای این متخصص خرج می‌کنید، باعث صرفه‌جویی در جدال‌های بی‌شمار در آینده می‌شود.

مشاوره آنی
ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

هزینه تعیین اسم شرکت و برند

به منظور پاسخگویی به نیاز همه اقشار بثبت ایلیا دسته ای از خدمات مرتبط با ثبت شرکت را ارائه می کند تا با هزینه بسیار کمتر از هزینه کل فرایند ثبت یک شرکت به متقاضیان خود کمک کند تابه مقصود خود برسند . این خدمات مشاوره و تعیین اسم شرکت و برند می باشد که با اقل هزینه انجام می گردد.

استعلام برند قبل از ثبت

استعلام برند قبل از ثبت - استعلام نام برند - شما از این پس میتوانید با مراجعه به سامانه استعلام برند و علائم تجاری فرایند استعلامات نام تجاری خود را انجام دهید.

طراحی لوگو

طراحی لوگو ، آرم توسط دپارتمان طراحی ثبت شرکت ایلیا برای شما در اسرع وقت و مطابق سلیقه شما انجام می شود . کارگروه تخصصی طراحی و تبلیغات روبیک طراحی لوگو ، آرم ، ست اداری ، طراحی سایت سئو ، کارت ویزیت ، کاتالوگ وحتی برنامه نویسی اپلیکیشن را برای شما به انجام می رساند .

هنر برندینگ

اثر گذارترین مفهوم در بازاریابی،داشتن کلمه ای در ذهن مشتریان است و یا همان ثبت برند می باشد

وین وین - وین_وین

وین وین - وین_وین : در عرصه کسب و کار امروزی که کمبود بودجه سایه سنگین خود را بر روی کسب و کار پهن کرده است همه ما به دنبال یک ناجی هستیم ! #وین_وین ناجی کسب و کار هاست ، که با شگفتانه های خود به رشد کسب و کار شما کمک می کند ! شما می توانید همین حالا از #وین_وین استفاده نمایید

نام تجاری - انتخاب نام تجاری

نام تجاری - انتخاب نام تجاری زیبا برای ثبت برند از اساسی ترین اقدامات اولیه برای ورود در بازار است. تفکر اساسی ای که در پشت نام تجاری ( برند ) قرار دارد یک استراتژی

شرایط ثبت برند لاتین

شرایط ثبت برند لاتین -در مجموعه ثبت برند ایلیا فرایندشرایط ثبت برند لاتین به صورت تخصصی انجام میگردد.

نشان تجاری

نشان تجاری با هدف متمایز نمودن کالاها و محصولات صنعتی و یا خدماتی مورد استفاده قرار می گیرند و موسسه ثبتی حقوقی ایلیا خدمات ثبت نشان تجاری را ارائه می دهد

روانشناسی رنگ برندها بیانگر چیست؟

روانشناسی رنگ برندها بیانگر چیست؟رنگ و تاثیر آن بر روی روحیه و روان و در کل شخصیت افراد در روانشناسی نوین مورد توجه قرار گرفته است. ترکیبات رنگی که افراد ا

ثبت برند آنلاین

ثبت برند آنلاین - در مجموعه ثبت ایلیا فرایند ثبت برند به صورت انلاین محیا است در صورتی که زمان و مسیر جهت مراجعه به مجموعه ثبت ایلیا برای شما دوستان عزیز

لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

امتیار خود را ثبت کنید
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
توضیحات چقدر جستجو و سوال پرسش و پاسخ مقالات مرتبط
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید