جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اخذ کد اقتصادی در گیلان

کد اقتصادی در گیلان

امروزه ضرورت حمایت از صاحبان مشاغل و فعالان اقتصادی از طریق شناخت این افراد و نظارت بر معاملات انجام شده آنها احساس می شود. یکی از راههای رسیدن به این شناخت و ایجاد چتر حمایت قانونی اخذ کد اقتصادی از سوی صاحبان کسب و کار می باشد. با اخذ کد اقتصادی در گیلان علاوه بر معرفی خود به عنوان یک فعال اقتصادی یا کارآفرین مالیات مربوطه را پرداخته است.

در ازای آن از حمایت و حقوق دولتی برخوردار شده بدین صورت که با شناخت صاحبان مشاغل از رقابتها و تلاش های ناسالم اقتصادی احتمالی جلوگیری می شود که به نفع عموم مردم است.

پس از ثبت شرکت اخذ کد اقتصادی در گیلان از همان درجه اعتبار و اهمیت برخوردار است به همین دلیل در اینجا شرحی را به شما ارائه می دهیم.

کد اقتصادی در گیلان

کد اقتصادی شماره ای اختصاصی است که برای صاحبان مشاغل اعم از حقیقی یا حقوقی صادر می شود و این اشخاص ملزم هستند کد اقتصادی خود را بر روی همه فاکتورهای خرید و فروش ثبت کنند.

دلیل درج کد اقتصادی بر روی فاکتورهای خرید و فروش کنترل معاملات و محاسبه دقیق مالیات بر اساس آنها و بر طبق اسناد و مدارک موجود می باشد تا از امکان خطا در محاسبه مالیات یا محاسبه نظری و تخمینی آن کاسته شود.

مضافاً به وسیله کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور قادر است دفاتر قانونی، فاکتورها و صورتحساب های صادره را به راحتی ارزیابی کند.

اشخاص مکلف به اخذ کد اقتصادی در گیلان

کلیه اشخاص حقوقی که به امر تولید، مونتاژ، واردات و صادرات ، توزیع هر نوع کالا و انجام کارهای خدماتی اشتغال دارند همچنین کلیه اشخاص حقیقی که به امور فوق اشتغال داشته و دارای پروانه کسب یا کار از مراجع ذیربط بوده و یا دارای محل فعالیت تجاری باشند واجد شرایط اخذ کد اقتصادی می باشند.

قابل ذکر است احراز یکی از دو شرط فوق برای اشخاص حقیقی کافی می باشد تا آنها را واجد شرایط اخذ کد اقتصادی نماید.

کد اقتصادی در گیلان

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی در گیلان

  • دریافت دفترچه و تکمیل آنها (واحد اطلاعات و خدمات اداره دارایی)
  • دریافت فرمهای مربوطه و تکمیل آنها (واحد ثبت و شناسائی اداره دارائی)
  • فتوکپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره
  • نسخه آگهی ثبت شرکت و تغییرات ثبتی در دو نسخه
  • برگه اساسنامه شرکت
  • فتوکپی از اظهارنامه شرکت (و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی)
  • نسخه آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن
  • فتوکپی پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس (در صورت موجود بودن)
  • رونوشت سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن، فتوکپی قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.
  • نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و فتوکپی آن بعد از ثبت در دبیرخانه
  • پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارائی
5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها