ما در این مقاله می خواهیم درباره اخذ کارت بازرگانی در ساری مطالبی را به متقاضیانی که تمایل به اخذ کارت بازرگانی دارند ارائه نماییم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
راهنمای اخذ کارت بازرگانی در ساری
از خصوصیات و ویژگی های داشتن کارت بازرگانی در ساری این است که دارنده آن می تواند اقدام به صادرات و واردات کالاهایی که طبق قانون ایران مجاز شمرده می شود بنماید کارت بازرگانی به دو شکل صادر می شود هم به شکل حقیقی و هم به شکل حقوقی، مدت اعتبار اخذ کارت بازرگانی از زمانی که صادر می شود یک سال می باشد و بعد از این که مدت آن تمام می شود مجدداً قابلیت تمدید را دارا خواهد بود.
شرایط اخذ کارت بازرگانی در ساری
- دارا بودن محل کسب: سند شش دانگ ملک باید در اتاق بازرگانی ساری ارائه شود و در صورتی که شخص مستاجر باشد اجاره نامه رسمی باید در اتاق بازرگانی ارائه گردد.
- سن متقاضی نباید از 21 سال پایین تر باشد.
- متقاضی حتما خدمت نظام وظیفه را رفته باشد و یا معاف از خدمت سربازی باشد.
- متقاضی حتما در یکی از بانک های ایران دارای حساب بانکی باشد.
- حداقل تحصیلات متقاضی دیپلم باشد.
- متقاضی باید فاقد سوء پیشینه کیفری باشد.
- متقاضی حتما باید دفاتر پلمب داشته باشد.
مدارک مورد نیاز برای اخذ کارت بازرگانی در ساری
الف- اشخاص حقیقی
- ارائه یک برگ اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد.
- ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه که از زمان صدور آن 6 ماه بیشتر نگذشته باشد.
- ارائه دو صفحه فرم کارت بازرگانی و عضویت چاپ شده.
- ارائه اصل مفاصاحساب مالیاتی موضوع 186 ماده ی قانون مالیات های مستقیم مبنی بر بلا مانع بودن صدور کارت بازرگانی
- ارائه اصل کارت ملی جهت برابر با اصل نمودن و یک سری کپی کامل از پشت و روی آن
- ارائه سه قطعه عکس شش در چهار،جدید، تمام رخ، ساده
- ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی معتبر(حداقل دیپلم)
- ارائه اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان جهت برابر با اصل شدن و یک سری کپی از پشت و روی آن
- داشتن حداقل سن 23 سال تمام
- ارائه اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری و حسن اعتبار بانکی به نام متقاضی فقط روی فرم الف قابل قبول است (با مهر امضای رئیس شعبه) ضمناَ حساب های جاری شتاب مربوط به شهرستان ها در صورتی که روی فرم (الف) تایید شده باشد قابل قبول است.
- ارائه دسته چک حساب جاری مربوطه در زمان تشکیل پرونده جهت مشاهده الزامی می باشد.
- ارائه یکی از مدارک ذیل:
- ارائه اصل و کپی سند مالکیت شش دانگ به نام متقاضی، به آدرس دفتر کار(آدرس اظهارنامه)
- ارائه اصل و کپی اجاره نامه محضری معتبر به نام متقاضی، برای محل کار و به آدرس دفتر کار(آدرس اظهارنامه)
- ارائه اصل و کپی سند مالکیت به نام غیر و اصل و کپی اجاره نامه عادی به نام متقاضی، برای محل کار و به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه) با امضای دوشاهد ذیل آن
- ارائه اصل و رونوشت مدرک تولیدی معتبر از یکی از وازارتخانه های تولیدی برای واحدهای تولیدی الزامی است. (صنوف تولیدی دارای پروانه ی کسب مشمول این بند نمی گردند.)
- ارائه کد اقتصادی جدید (اصل و کپی) و یا ارائه تاییدیه ی پیش ثبت نام در سایت Tax.gov.ir و تعهد مبنی بر ارائه کد اقتصادی جدید پس از صدور
ب- اشخاص حقوقی
- ارائه اصل اظهارنامه ی ثبت نام در دفاتر بازرگانی و اصل گواهی پلمپ دفاتر از اداره ثبت شرکت ها با امضای مدیر عامل یا رئیس هیات مدیره)
- ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه که از زمان صدور آن 6 ماه نگذشته باشد.
- ارائه اصل مفاصاحساب مالیاتی موضوع ماده ی 186 قانون مالیات های مستقیم؛ مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت بازرگانی.
- ارائه کد اقتصادی
- ارائه گواهی گمرک اعمال ماده ی 7 عدم اقدام به قاچاق
- خرید تمبر به مبلغ 100.000 ریال بحساب دارائی واحد قبض که فرم توسط اتاق ارائه می شود.
- رائه رونوشت و اصل تقاضانامه ی ثبت شرکت های داخلی و شرکت های رسمی که ممهور به مهر اداره ی ثبت شرکت ها باشد. (شرکت های با مسئولیت محدود)
- ارائه رونوشت و اصل اظهارنامه ی ثبت شرکت های سهامی خاص یا عام که ممهور به مهر اداره ی ثبت شرکت ها باشد. (شرکت های سهامی عام و خاص)
- ارائه رونوشت و اصل اساسنامه ی شرکت
- ارائه رونوشت و اصل روزنامه ی رسمی در مورد تاسیس و کلیه تغییرات شرکت که در موضوع شرکت صادرات و واردات ذکر شده باشد.
- ارائه اصل و رونوشت کارت پایان خدمت
- ارائه اصل و فتوکپی کارت ملی
- ارائه شناسه ملی شرکت (شش قطعه عکس 4 در 6 و فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه)
- ارائه اصل و فتوکپی ومدرک تحصیلی
- ارائه اصل و فتوکپی سند مالکیت شش دانگ (در صورت اجاره بودن محل، اجاره نامه ی کد دار می بایست بنام شرکت و در سربرگ شورای اصناف و پرینت کد رهگیری و منطبق با بند 1-1-4 دستورالعمل صدور و تمدید کارت بازرگانی متناسب با رشته فعالیت و کسب و کار تجاری باشد.)
- ارائه اصل وکالتنامه ی رسمی در صورت داشتن وکیل.
مراحل اخذ کارت بازرگانی در ساری
اولین مرحله جهت اخذ کارت بازرگانی این است که شخص متقاضی حتماً دفاتر پلمپ را دریافت نماید و از صفحه اول آن دفاتر رونوشت بگیرد و برای شرکت های بازرگانی رونوشت مدارک ثبتی شرکت هم لازم می باشد.
دادن اظهارنامه کارت بازرگانی به متولی ثبت شرکت لازم می باشد.
گواهی دفاتر پلمب و 5 نامه دارایی که شامل نامه بانک، گمرک، عدم سوء پیشینه، گواهی امضا و دارایی می باشد به اتاق بازرگانی باید تحویل داده شود.
بعد از این مراحل اتاق بازرگانی بر مبنای مدرک تحصیلی شخصی که متقاضی کارت بازرگانی کلاس های توجیهی را جهت انجام امور بازرگانی بر پا می کند.
مزایای اخذ کارت بازرگانی در ساری
کارت بازرگانی جوازی است که که به دارنده آن این امکان را می دهد که فعالیت های بازرگانی انجام دهد و یک سری مزیت هایی را هم برای دارنده آن به همراه دارد:
- دارنده کارت بازرگانی می تواند علائم تجاری و برند های غیر فارسی را به ثبت برساند.
- دارنده کارت این امکان را پیدا می کند که در نمایشگاه های بین المللی حاضر شود.
- دارنده کارت می تواند سفارش کالا را ثبت کند.
- این امکان را به دارنده می دهد که صادرات و واردات تمامی کالاهای مجاز بازرگانی به کشور را انجام دهد.
- دارنده کارت می تواند تمامی امور مربوط به حق العمل کاری در گمرک را انجام دهد.
- دارنده کارت امکان ترخیص کالا از گمرک را خواهد داشت.
- هم چنین دارنده کارت می تواند از مناطق آزاد تعریف شده کالاهای مجاز را وارد نماید.
در صورت تمایل به واسپاری امور مربوط به اخذ کارت بازرگانی در ساری می توانید با مجتمع حقوقی ایلیا تماس بگیرید. در کم ترین زمان به اهدافتان دست خواهید یافت.
سلام. میخواستم بدونم اگه من واسه یکبار وارد کردن یه کالای خاص نیاز به دریافت کارت بازرگانی دارم یا نه
سلام کارت بازرگانی عموما برای وارد کردن کالاها می باشد و از نظر پرداختی های گمرک تفاوت میکند